Stránka 6 z 8
Napsal: 5. 8. 2010 15.02
od George
allekoo píše:humm... To že hrač vie že tam a tam su pasti znamena jedine to že ma paranoidne predpokladat že je zapastene všetko a nešahat a nešlapat na nič pokial to neomrkne vhodny dobrovolnik na odpasteni či osmahnutí.
Ja si vždy za postavu vlezu do dungu tak ako by tam bola prvy či druhy krat hoci ja tam ako hrač bol už aj 10x. To že to poznam spamati neznamena že nejaky pošuk tam nemohol niečo pridat. (a nemyslim DM)
Ak ste videli Kocku tak si každu miestnost v dungu predstavte ako jednu miesnost v Kocke.
No pasti bývaj vždy na stejným místě (u mě) a velkou většinu jich vidím a odpastím, tamta byla trochu silnější a nečekaná.
Zkrátka vycházím ze zkušenosti postavy i mojí a statisticky řečeno... pokud ty pasti jsou vždy na stejným místě, nejspíš tam budou zase (ano, ta past tam taky bývá vždycky, jen já o ní nevím, ale pointa je v tom, že i přesto, že je silná, tak já bych jí ustál, nebýt hloučku kostlivců, co mi ubrali 50% hp)
Napsal: 5. 8. 2010 15.22
od allekoo
Pointa u mna je, nešahat vačšinou na veci pokial na ne nešahne skor niekto iny

a to až na jednu - dve epicke som vdaka vysokej int videl skoro všetky pasti.
použil by som Cimrmana a jeho Teoriu poznani - VÍME VŠE : NEVÍME NIC.
na druhu stranu ja hral paranodny charakter ktory pokial to šlo využival všetkych ostatnych pokial by ho to malo nejak trocha ohrozit.
Napsal: 8. 10. 2010 20.00
od Nalk
Není nad tři epické dispely po sobě... postupně to sejmulo každého člena družiny

Napsal: 26. 4. 2011 21.31
od Nalk
Takže... dnes musím pochválit Labirovu AI. Dle Pavlových slov, nám mág vlezl do zad naprosto sám, bez přispění DM (ačkoliv v dohledu neměl odkud), pak systematicky pohůlkoval všechny okolo a nakonec i pronásledoval jediné dva členy výpravy, kteří měli šanci přežít, aby je postupně oba zabil.

Fakt jsou ty hůlky košér?
Napsal: 26. 4. 2011 22.35
od cybermisa
Nalk píše:Takže... dnes musím pochválit Labirovu AI. Dle Pavlových slov, nám mág vlezl do zad naprosto sám, bez přispění DM (ačkoliv v dohledu neměl odkud), pak systematicky pohůlkoval všechny okolo a nakonec i pronásledoval jediné dva členy výpravy, kteří měli šanci přežít, aby je postupně oba zabil.

Fakt jsou ty hůlky košér?
Ano

Napsal: 26. 4. 2011 23.21
od Pavel Urban
O pohybu mága nemám ponětí, avšak hůlky se mi tedy nelíbí. Ano, jsou ve hře systémově, ale ano, myslím si, že bychom se bez nich obešli, v této podobě ultimátního odkouzlovadla určitě.
Napsal: 27. 4. 2011 7.33
od cybermisa
Pavel Urban píše:O pohybu mága nemám ponětí, avšak hůlky se mi tedy nelíbí. Ano, jsou ve hře systémově, ale ano, myslím si, že bychom se bez nich obešli, v této podobě ultimátního odkouzlovadla určitě.
Nesouhlasim. Odkouzlovaci hulky ma vylozene jen par nevyssich bosu, nejde rozhodne o beznou zalezitost. Vzhledem k tomu, ze potvora neni schopna ani nejak rozumne zacilit a pouzit obycejny dispel, tak hulka je aspon trochu hrozbou, ze k nejakemu dispelu boostu vubec dojde.
K tomu co zminoval Nalk - pokud vim, postavy na dane vyprave zdecimovala uplne jina potvora bez dispelhulky.
Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Napsal: 27. 4. 2011 8.05
od Akruo
cybermisa píše:
Nesouhlasim. Odkouzlovaci hulky ma vylozene jen par nevyssich bosu, nejde rozhodne o beznou zalezitost. Vzhledem k tomu, ze potvora neni schopna ani nejak rozumne zacilit a pouzit obycejny dispel, tak hulka je aspon trochu hrozbou, ze k nejakemu dispelu boostu vubec dojde.
Trošičku vytrhnu z ostatního textu, o tom nic nevím a nebudu se vyjadřovat, ale to s těma hůlkama - neřekl bych, že je má jenom pár nejvyšších bossů... má je každý skřetí šamana, na kterého jsem narazil například.. mezi skřety je to rozšířené enormně... když třeba skupinku obklopí houf skřetů a za nimi stojí 5 šamanů (a to takových těch obyčejných) tak není problém, aby v jednom kole proběhlo hned několik dispellů a mezi "čuga čago" a podobnými hláškami se objeví hned několik *vytáhne malou hůlku*… :-D
Nemyslím si tedy, že to je věc vyloženě jen pár nejvyšších bossů jak píšeš... jde celkem o běžnou záležitost. Z mého pohledu samozřejmě.
Napsal: 27. 4. 2011 8.17
od cybermisa
Akruo píše:cybermisa píše:
Nesouhlasim. Odkouzlovaci hulky ma vylozene jen par nevyssich bosu, nejde rozhodne o beznou zalezitost. Vzhledem k tomu, ze potvora neni schopna ani nejak rozumne zacilit a pouzit obycejny dispel, tak hulka je aspon trochu hrozbou, ze k nejakemu dispelu boostu vubec dojde.
Trošičku vytrhnu z ostatního textu, o tom nic nevím a nebudu se vyjadřovat, ale to s těma hůlkama - neřekl bych, že je má jenom pár nejvyšších bossů... má je každý skřetí šamana, na kterého jsem narazil například.. mezi skřety je to rozšířené enormně... když třeba skupinku obklopí houf skřetů a za nimi stojí 5 šamanů (a to takových těch obyčejných) tak není problém, aby v jednom kole proběhlo hned několik dispellů a mezi "čuga čago" a podobnými hláškami se objeví hned několik *vytáhne malou hůlku*… :-D
Nemyslím si tedy, že to je věc vyloženě jen pár nejvyšších bossů jak píšeš... jde celkem o běžnou záležitost. Z mého pohledu samozřejmě.
Promin, ale uvedes jeden priklad a tvrdis, ze jde o beznou vec? Muzes mi prosimte do PM poslat seznam potvor, ktere kdy na tovji postavu vytahli dispel hulku? Zkusime pak pocty porovnat s odhadem celkoveho poctu potvor, spocitat procenta a nasledne se rozhodneme, zda jde o vec beznou nebo vyjimecnou, ano?
Pokud ovsem "beznost" soudis na zaklade toho, ze casto chodis na jedno misto, kde se spawnuje jedna z mala potvor s hulkou (a hulku pak logicky vytahne a pouzije), tak jde o typicky priklad vychylene statistiky

Napsal: 27. 4. 2011 8.19
od Aefar
Soukromý názor do pléna:
Když na to přijde, já bych povolil meditaci jednou za den (nebo aspoň na půl)… ale to jsou nikdy nenaplněné sny o tom, že válečníci stoupnou v ceně a casteři začnou velmi pečlivě rozmýšlet, kdy co sešlou. Mě odkouzlovací hůlky nikdy nijak významně neohrozily (protivné jsou, to jo) a vždy jsem s nimi počítal.
Napsal: 27. 4. 2011 8.39
od Akruo
cybermisa píše:Akruo píše:cybermisa píše:
Nesouhlasim. Odkouzlovaci hulky ma vylozene jen par nevyssich bosu, nejde rozhodne o beznou zalezitost. Vzhledem k tomu, ze potvora neni schopna ani nejak rozumne zacilit a pouzit obycejny dispel, tak hulka je aspon trochu hrozbou, ze k nejakemu dispelu boostu vubec dojde.
Trošičku vytrhnu z ostatního textu, o tom nic nevím a nebudu se vyjadřovat, ale to s těma hůlkama - neřekl bych, že je má jenom pár nejvyšších bossů... má je každý skřetí šamana, na kterého jsem narazil například.. mezi skřety je to rozšířené enormně... když třeba skupinku obklopí houf skřetů a za nimi stojí 5 šamanů (a to takových těch obyčejných) tak není problém, aby v jednom kole proběhlo hned několik dispellů a mezi "čuga čago" a podobnými hláškami se objeví hned několik *vytáhne malou hůlku*… :-D
Nemyslím si tedy, že to je věc vyloženě jen pár nejvyšších bossů jak píšeš... jde celkem o běžnou záležitost. Z mého pohledu samozřejmě.
Promin, ale uvedes jeden priklad a tvrdis, ze jde o beznou vec? Muzes mi prosimte do PM poslat seznam potvor, ktere kdy na tovji postavu vytahli dispel hulku? Zkusime pak pocty porovnat s odhadem celkoveho poctu potvor, spocitat procenta a nasledne se rozhodneme, zda jde o vec beznou nebo vyjimecnou, ano?
Pokud ovsem "beznost" soudis na zaklade toho, ze casto chodis na jedno misto, kde se spawnuje jedna z mala potvor s hulkou (a hulku pak logicky vytahne a pouzije), tak jde o typicky priklad vychylene statistiky

Já jenom reagoval na to, že jsi napsal, že jde věc jen několika bossů... a mne nepříjdou skřetí šamani jako nějací velcí bossové, když povážíme v jakých počtech jsou ve všech svých územích zastoupení (tj. všechny ty nebezpečné lokace pod a v horách v mithaliru, v lesíku v tirianu atd.), dále pak koboldi a gnollové taktéž vcelku "často" používají tyto hůlky.
Abys mi rozuměl, já si ani tak nestěžuji, jenom jsem si říkal, že si nemyslím, že jsou tak "málo" rozšířené. Každopádně samozřejmě nejsou všude, takový had na mne naštěstí ještě hůlku nevytáhl,… o vlcích ani nemluvě.
A PM je asi zbytečné, kdybys vážně chtěl, tak zkusím zavzpomínat, ale samozřejmě mne ubiješ celkovým počtem příšer, ze kterého to co jsi tvrdil o pár bossech vlastně výjde jako pravda. Narážel jsem na to, že mi ti skřetí šamani jako bossové nepříjdou a přitom jsou tam ty hůlky časté jak něco.
P.S.: Snažím se chodit jenom tam, kde to má nějaké opodstatnění, nejen kvůli "expíkům a tak" ale jen a pouze z RP důvodů postavy...
P.P.S.: k těm koboldům a gnollům - tam takřka nemám zkušenosti, setkal jsem se s tím, ale jinak jsou pro mne neznámou (tj. jedna výprava a dost :-D).
Napsal: 27. 4. 2011 8.54
od cybermisa
Akruo píše:
Já jenom reagoval na to, že jsi napsal, že jde věc jen několika bossů... a mne nepříjdou skřetí šamani jako nějací velcí bossové, když povážíme v jakých počtech jsou ve všech svých územích zastoupení (tj. všechny ty nebezpečné lokace pod a v horách v mithaliru, v lesíku v tirianu atd.), dále pak koboldi a gnollové taktéž vcelku "často" používají tyto hůlky.
Jenze ono prave dost zalezi, o jake konkretni npc jde - neni totiz skreti saman jako saman. Modelem si jsou dost podobni, ne-li primo stejni a nektere bossy (resp. vudce danych skupin) naboostena high level postava sunda stejne snadno, jako ostatni (srazeni, jedna rana, druha, mrtvola …). Jinymi slovy, muze se celkem bezne stat, ze postava obklopena skretimi samany dostane dispel hulkou opakovane od jednoho vyssiho, ktery mezi nimi je, ale vypada uplne stejne. Pokud se situace opakuje, lze nabyt dojmu, ze vsichni skreti samani daneho vzhledu disponuji dispel hulkou a pritom to tak neni. Konkretne u koboltu vim o jednom koboltovi z palety, ktery hulku ma, u gnollu jsem dispel hulku snad nikdy nevidel …
Jen pro upresneni, pojmem NPC boss nemyslim pouze ultimatni skoro nesmrtelna NPC, ale relativne high level NPC, ktera jsou brana jako vudci pro danou skupinu.
Napsal: 27. 4. 2011 8.55
od Akruo
cybermisa píše:Akruo píše:
Já jenom reagoval na to, že jsi napsal, že jde věc jen několika bossů... a mne nepříjdou skřetí šamani jako nějací velcí bossové, když povážíme v jakých počtech jsou ve všech svých územích zastoupení (tj. všechny ty nebezpečné lokace pod a v horách v mithaliru, v lesíku v tirianu atd.), dále pak koboldi a gnollové taktéž vcelku "často" používají tyto hůlky.
Jenze ono prave dost zalezi, o jake konkretni npc jde - neni totiz skreti saman jako saman. Modelem si jsou dost podobni, ne-li primo stejni a nektere bossy (resp. vudce danych skupin) naboostena high level postava sunda stejne snadno, jako ostatni (srazeni, jedna rana, druha, mrtvola …). Jinymi slovy, muze se celkem bezne stat, ze postava obklopena skretimi samany dostane dispel hulkou opakovane od jednoho vyssiho, ktery mezi nimi je, ale vypada uplne stejne. Pokud se situace opakuje, lze nabyt dojmu, ze vsichni skreti samani daneho vzhledu disponuji dispel hulkou a pritom to tak neni. Konkretne u koboltu vim o jednom koboltovi z palety, ktery hulku ma, u gnollu jsem dispel hulku snad nikdy nevidel …
Jen pro upresneni, pojmem NPC boss nemyslim pouze ultimatni skoro nesmrtelna NPC, ale relativne high level NPC, ktera jsou brana jako vudci pro danou skupinu.
OK, díky za osvětlení.
Napsal: 27. 4. 2011 9.31
od Braenn
Nic proti dispellkám, nebýt dvou věcí:
1) NPC je používají i během sražení, omámení, chycení a jejich použití jim nezabere ani kolo, prostě cik cik cik a do toho ještě třeba kouzlí.
2) Že je mají jen NPC, nejdou sehnat, najít ani koupit.
Napsal: 27. 4. 2011 9.46
od Niko
Braenn píše:Nic proti dispellkám, nebýt dvou věcí:
1) NPC je používají i během sražení, omámení, chycení a jejich použití jim nezabere ani kolo, prostě cik cik cik a do toho ještě třeba kouzlí.
2) Že je mají jen NPC, nejdou sehnat, najít ani koupit.
Naprostý souhlas, líbilo by se mi kdyby šla lootnout u toho mrtvého NPC.
Napsal: 27. 4. 2011 10.11
od Woxa
Souhlas s tim prvnim bodem, toho druheho bych se trochu bal.
Napsal: 27. 4. 2011 10.46
od Nalk
cybermisa: dotyčný kosťa s hůlkou sundal dva členy výpravy, jeden člen padl pod haldou kouzel a dvě postavy dostala ta jiná potvora, díky tomu, že Van byl dispelnutý a nemohl to už utankovat
jinak Akruo má recht, u skřetů má ty hůlky snad každý šaman a je to tam extrémní, naproti tomu jiné rasy takové hůlky skoro nevytahují... a díky bohům za takové příšery, které hůlky užívat nemohou
a jinak souhlas s Braenn - sundávají kouzla i při sražení apod. + mají nějakou überhůlku, dal bych jim nějakou běžněji dostupnou s obyč dispellem.
Napsal: 27. 4. 2011 11.01
od Naylun
Z hlediska IC logiky se mi ty hůlky nikdy nelíbily, ale chápal jsem je spíš jako OOC balancující mechanismus vynahrazující ubohou AI a např. fakt, že se nepřátelští mágové nenakouzlí už před střetnutím. Odkouzlení hůlkou bych IC bral asi jako že proběhl magický souboj během něhož se nepříteli povedlo mi sundat část boostů a jede se dál.
Za celou dobu mé hry za mága na EQ (2+ let) jsem se setkal asi jen se 5 NPC, která na mě hůlku použila: skřetí velemág (v 100% střetů), skřetí kouzelník silnější (30%), Prextor Rudý (100%), lich standardní (100%), kostlivec mág silnější (15%). Skoro všechna tato NPC jsou extrémně schopní mágové, kteří by ovládáni DM zvládli porazit většinu hráčských družinek (lze je zastavit jen velmi přesně načasovaným Vysátím magie, ale to lze i bez DM). Takže to, že někomu sundají boosty, bych nebral jako nějakou nefér věc. Samozřejmě by bylo IC hezčí jim naskriptovat opravdovou hůlku, ale to by už moc proti postavám a chytrým hráčům nefungovalo.
Jinak ale v praxi mi ty hůlky stejně nikdy moc nevadily, stačí s nimi počítat a nechodit tam, kde váš úspěch naprosto kriticky závisí na permanentním udržování všech boostů. Co se týká taktiky proti NPC s hůlkami, tak u skřetů (krom velemága) je to snadné - mají málo životů a žádné TS, takže je možné je zabít překvapením v jednom momentu. A jak jste si asi všimli, hůlka sice funguje i ve stavu sražen, omámen atd, ale přece jen je tam jedna tvrdá podmínka - NPC vás musí vidět. Co si z toho kolegové mágové vezmou nechám už na nich ;-) U ultimátních závěrečných bossů je to už těžší, protože mají TS. Tam lze myslim využít ještě podmínky na vzdálenost (tj. např srazit nepřítele Bigbiovkou z větší dálky, než je dosah "hůlky", ale nemám to ověřené). No a pak samozřejmě počítat s odkouzlením a během doby, co je vysátá magie si boosty doplnit např. ze svitků apod. Nebo tam přijít skoro bez boostů, vysát magii, nechat se odkouzlit, nakouzlit se a bojovat :-)
EDIT: Celkově jsem ale proti hůlkám a nahradil bych je radši skriptem pro automatické nakouzlování silných NPC mágů ještě před bojem s PC. (Highlevel mág, proti kterým mají být hůlky hlavně zaměřeny, je stejně dokáže obejít.)
Napsal: 27. 4. 2011 11.03
od cybermisa
Nalk píše:cybermisa: dotyčný kosťa s hůlkou sundal dva členy výpravy, jeden člen padl pod haldou kouzel a dvě postavy dostala ta jiná potvora, díky tomu, že Van byl dispelnutý a nemohl to už utankovat.
Tohle je jen dusledek souhry okolnosti, pricinou byl ten nesmyslny kosteny golem a ne ze ne. Kdyby tam nebyl on, tak ten mag neni problem.
Napsal: 27. 4. 2011 11.06
od cybermisa
Braenn píše:Nic proti dispellkám, nebýt dvou věcí:
1) NPC je používají i během sražení, omámení, chycení a jejich použití jim nezabere ani kolo, prostě cik cik cik a do toho ještě třeba kouzlí.
2) Že je mají jen NPC, nejdou sehnat, najít ani koupit.
1) je bug ktery nejde osetrit
2) je systemova vlastnost - npc zase nedelaji spoustu jinych veci, ktere by z logiky veci delali - napr. zadne NPC nesesle vhodne cileny dispel (vyjimkou jsou mystikove, kteri nic jineho nez dispely nemaji) atd