Stránka 9 z 40

Re: Mé slovo závěrem (doufám)

Napsal: 26. 5. 2010 16.31
od KaTo
cybermisa píše:
*zatleská* Tak tenhle byl dobrej (hlavně poslední odstavec)!
Aneb jak místo odpovědi na "ožehavou" otázku raději urazit hráče. Přeber si to sám.

to Nalk: Moje postavy dospěli k názoru, že Mithští paladini uzavřeli dohodu s lichem, který na hřbitově žije, on "pro ně" chrání chodby k nim do hradu a "oni ignorují" požadavky dobrodruhů na vyčištění hřbitova od Nemrtvé nákazy. Ty všude okolo rozšiřované plky o potírání nekromancie, zakázání tvoření nemrtvých atd. jsou jen takové cancy pro veřejnost (něco jako programové prohlášení IR politických stran, které vůbec nemá nic společného s tím, co strany "doopravdy" dělají).
Ale na druhou stranu v reáliích na EQ je podobných nekonzistencí víc, takže *mávne rukou* nějaký ten ne-mrtvý hřbitov Paladinům na dohled z hradeb se ztratí :shades: .

edit: Sakra, tady toho přibylo, reagoval jsem na tento příspěvek CM:
cybermisa píše:
NALK: Ti nemrtvi jsou v hrobce, tedy tam, kam patri. A ver mi, ze oproti jinum "paladinum", respektive zaklinacopseudopowerbuildumsvilouzlodejkounaconjlepsineustalecreepovanialootovani, se toto da prehlednout mavnutim ruky …

Re: Mé slovo závěrem (doufám)

Napsal: 26. 5. 2010 16.34
od cybermisa
KaTo píše:
cybermisa píše:
*zatleská* Tak tenhle byl dobrej (hlavně poslední odstavec)!
Aneb jak místo odpovědi na "ožehavou" otázku raději urazit hráče. Přeber si to sám.
Nojono, kdyz mas alergii, tak proste neovlivnis to, ze kychnes … :bigwink:

EDIT: Navic, ja osobne to nemyslel jako urazku, ale konstatovani faktu a pripomenuti Nalkovi, ze v jistych ohledech by mel radsi mlcet. Kazdopadne pro priste se radsi podobnym narazkam vyhnu, pac Nalk jiz byl popravu potrestan a je ode me minimalne nepekne na to neustale poukazovat.

Takze Nalku, za moji poznamku se verejne omlouvam. Muze za to opravdu alergie, na ktere jsi dlouhodobe uspesne pracoval :clover:

Napsal: 26. 5. 2010 16.41
od Jon
1) Paladin není nutně ten, kdo za každou cenu vybije cokoliv nemrtvého, co potká. Je to pouze jeden z možných paladinských archetypů, ale pouze v tom paladinství rozhodně nespočívá.
2) V minulosti byli mithallirští paladini opravdu hráni celkem nepaladinsky.
3) Kdyby na hřbitov měli mithallirští paladini každý den reagovat, potřebovali bychom víc aktivních DM než tu kdy hrálo hráčů (optimálně jednoho DM na každého paladina). Mithallirští paladini prostě nejsou PC, jsou to NPC; znamená to, že jsou stabilní, rigidní a ožijí pouze pokud za ně může hrát DM, čili "ne tak často jako PC".
4) Pokud chcete, zámek na dveře hrobky v rámci "uvěřitolnosti" opravdu můžeme umístit :))

Napsal: 26. 5. 2010 16.45
od Nalk
Už jsme silně offtopic, ale:
však právě protože jsou to NPC, tak kdyby hráli Solarovce, kteří potírají zlo apod. a nechtěli by tedy, aby v hrobce pobíhali násilně oživená těla jejich předků, tak už to dávno vybili a máme poklidnou lokaci hřbitova, kde můžeme obdivovat zakladatele Mithu.

Ústupky v rámci hratelnosti "ať je pro hráče o dung víc" (a následné - leze do dungu, tak mu něco uděláme :megalol: )chápu, ale když už tu rozebíráte šílené kněze apod., tak mi to nedalo tohle zmínit, protože je to docela věc padlá na hlavu (viz. známé reakce odehrané PC: "na hřbitově jsou nekromanti", stráž: "to mě nezajímá"), pokud se na to nepodíváte jako kato.
:bigwink:

cybermisa: tak alergie? hlavně že jsi prohlašoval jak proti mě vůůůbec nic nemáš :megalol:

Napsal: 26. 5. 2010 16.48
od Aefar
Osa dobro a zlo se řešila hodně stejně jako osa zákon chaos. Je na toto téma mnoho odlišných názorů. Nicméně pokud máš tím "na bandity" na mysli sebeobranu při průchodu soutěskou, kterou si uzurpují pro sebe přímo za účelem přepadávání cestujících na jediné a důležité pozemní cestě mezi říší a královstvím s tím, že se jim neskrýváš a hodláš případné útočníky ztrestat, může si to dle mého názoru dobrá postava s přehledem dovolit.

Stejně jako si může zákonně dobrá postava dovolit organizovat se trestnou výpravu na jejich přístav, když zase unesli několik otroků - a pokod možno jich pár zachránit.

Nehledě na to, že se obecně ví, že se ten zabitý bandita stejně jednou objeví v chrámu na ostrově a obratem připluje zpátky, aby opět přepadával, dokud mu aura nezčerná jak bota.

Dobro je na EQ dle mého názoru značně znevýhodněné právě morálními zábranami, kterých je více než dost a jsou mnohem závažnější a mnohem více omezující než nějaké zabití bandity. Může to být třeba respektování soukromí a neposlouchání cizích rozhovorů, neútočení na nepřítele skrze jeho přátele a blízké atd. A zlouni těchto morálních zábran s gustem využívají a ještě se ti vysmějí, jaký jsi idiot. Je to logické, protože jsou to zlouni. Na druhé straně se pak strašně diví, když je popraví a nedostanou milost na druhé straně, když už je konečně dostanou...

Napsal: 26. 5. 2010 16.50
od Pavel Urban
K tomu tomu přesvědčení:
Obrázek

A jednu věc pro zasmání, a k zamyšlení (k jakému přesvěčení by to asi tak patřilo):

Obrázek

Napsal: 26. 5. 2010 16.51
od Aefar
Jon píše:4) Pokud chcete, zámek na dveře hrobky v rámci "uvěřitolnosti" opravdu můžeme umístit :))
Vylomitelný, v rámci uvěřitelnosti :biggrin:

A pak taky ten systém močení! V rámci uvěřitelnosti :bigwink:

(to jen, ať nejdeme dále ad absurdum)

Napsal: 26. 5. 2010 16.54
od Jon
Aefar píše:
O tom, že si dobrá postava může dovolit ledacos, když pro to má dobrý důvod, se samozřejmě nebavíme. Bavíme se o případu, kdy se například náš hypotetický "paladin" nebo jiný dobrák nudí, nemá do čeho píchnout (i když paladin má vždycky co na práci... optimálně), sebere se a jde vybít bandity / gnolly / skřety / jiné myslící humanoidní bytosti.
Aefar píše: Vylomitelný, v rámci uvěřitelnosti :biggrin:
Jo, a každej, kdo bude načapanej, jak ho vylamuje, nebo jak z hrobek vychází, bude v rámci uvěřitelnosti taky potrestanej.
Nalk píše: Ústupky v rámci hratelnosti "ať je pro hráče o dung víc" (a následné - leze do dungu, tak mu něco uděláme :megalol: )chápu, ale když už tu rozebíráte šílené kněze apod., tak mi to nedalo tohle zmínit, protože je to docela věc padlá na hlavu (viz. známé reakce odehrané PC: "na hřbitově jsou nekromanti", stráž: "to mě nezajímá"), pokud se na to nepodíváte jako kato.
To, co zmiňuješ s těmi nekromanty na hřbitově, byl přesně příklad špatně zahraného paladina. To jsem ostatně ve svém výčtu výše zmiňoval. Leze do dungu - tak mu něco uděláme se praktikuje třeba tehdy, když ten hráč do toho dungu leze neustále.

Já bych dal takovou radu: Ať jste dobří nebo zlí, najděte si alespoň nějaký důvod, proč pořádáte výpravu tam a tam... a pokud možno, aby byl vážný (to v případě těch opravdu epických dungeonů), uvěřitelný, a vytvářel dobré podhoubí pro "story telling".

Napsal: 26. 5. 2010 17.04
od Nalk
Pavel Urban píše:K tomu tomu přesvědčení:
Obrázek
Předělaný popis temperamentu... když už to sem dáváš, tak doufá,m že víš, že každý má takové velké cosi přes všechny ty úrovně, takže i vrcholný představitel dobra a zákona v sobě má kus zla a chaosu :bleh: To mi příjde, že se tu nějak nebere.

EDIT: aha, takže jen prznění vědy dle představ rádce..nic víc

Napsal: 26. 5. 2010 17.38
od Pavel Urban
Nalk píše:
Pavel Urban píše:K tomu tomu přesvědčení:
Obrázek
Předělaný popis temperamentu... když už to sem dáváš, tak doufá,m že víš, že každý má takové velké cosi přes všechny ty úrovně, takže i vrcholný představitel dobra a zákona v sobě má kus zla a chaosu :bleh: To mi příjde, že se tu nějak nebere.
Spíš si to představ jako graf. Každá akce, kterou postava udělá má svojí hodnotu na ose x a y, a ta se odčítá nebo přičítá na té které ose. Pokud postava dělá více dobra než zla (nebo naopak), bude se pak její celková hodnota té osy pohybovat v dobré části (nebo naopak). Stejně tak tomu bude i u osy řádu a chaosu. Nikdo kromě jistých sférálních bytostí není absolutní (zloun, dobrák, chaotik nebo fanatik) co do svého přesvědčení a to na žádné z těch os.
Přesvědčení postavy je tam pak znázorněné jako tečka na grafu, místo na jakési pomyslné mapě, kde se zrovna tvá postava s přesvědčením vyskytuje, nikoliv jako množina, o které mluvíš ty.

To přesně IMO symbolizují sto bodové osy přesvědčení v NWN a změna na těchto osách znamená, že postava udělala nějaký skutek, který měl na její přesvědčení vliv (běžně 1-5 bodů). Veškeré skutky postav by měly mít podovné vlivy a ta osa by měla mít větší rozlišení než sto bodů, ale není v lidských silách ohodnotit vše a korektně a tak DX mění přesvědčení jen při výraznějších skutcích. Celková změna přesvědčení (tedy v polohách řádu/chaosu a dobra/zla) je extrémní a velmi výjimečný případ... pochopitelně, pokud k tomu postava nedospěje postupnou změnou na zmiňovaných osách.

Re: Mé slovo závěrem (doufám)

Napsal: 26. 5. 2010 18.21
od Lampyris
cybermisa píše: NALK: Ti nemrtvi jsou v hrobce, tedy tam, kam patri. A ver mi, ze oproti jinum "paladinum", respektive zaklinacopseudopowerbuildumsvilouzlodejkounaconjlepsineustalecreepovanialootovani, se toto da prehlednout mavnutim ruky …
Tohle si beru osobně... protože to hlásili plyšáci - tedy
A pobíhali tam nekromanti a vyvolávali další nemrtvé venku aby se mohli vloupat do hrobky. Nezájem stráže zanechal dost pošramocený dojem na třech postavách...

Napsal: 26. 5. 2010 18.49
od cybermisa
Nalk píše: cybermisa: tak alergie? hlavně že jsi prohlašoval jak proti mě vůůůbec nic nemáš :megalol:
To bylo pred tim, nez jsi si vytvoril jisty podpis a nez jsi zareagoval na jiste rozhodnuti tymu tak, jak jsi zareagoval … :ermm:

Re: Mé slovo závěrem (doufám)

Napsal: 26. 5. 2010 18.53
od cybermisa
Lampyris píše:
cybermisa píše: NALK: Ti nemrtvi jsou v hrobce, tedy tam, kam patri. A ver mi, ze oproti jinum "paladinum", respektive zaklinacopseudopowerbuildumsvilouzlodejkounaconjlepsineustalecreepovanialootovani, se toto da prehlednout mavnutim ruky …
Tohle si beru osobně... protože to hlásili plyšáci - tedy
A pobíhali tam nekromanti a vyvolávali další nemrtvé venku aby se mohli vloupat do hrobky. Nezájem stráže zanechal dost pošramocený dojem na třech postavách...
V tom pripade ale nejde o realie, nybrz o PC/DM akci a je treba to resit s PC/DM. A jak vime, ne vzdy ma DM cas/naladu/chut …

Napsal: 26. 5. 2010 18.57
od cybermisa
Pavel Urban píše: Obrázek
Mne to vubec vtipne teda neprijde … Naopak smutne, protoze jsem tam byl a co jsem zjistil? Kahira je nejnechutnejsi nejspinavejsi mesto, co jsem kdy videl (nemaji odpadkovy system, tak to sypou na chodnik, do reky, kde jim plave mrtvy dobytek atd …), nemluve o tom, ze co mohlo byt v pyramidach nebo na nich ukradeno, tak uz bylo a mistni si z toho postavili kousek dal chatrce … O cernem smogovem mraku nemluve … fuuuj …

Napsal: 26. 5. 2010 19.08
od Nalk
Jen bych zmínil, že je zajímavé, že když proběhne poněkud pochybná reakce světa, tak je to v pořádku, i když DM prostě jen nemělo čas, nebo chuť do hry. Je to v pořádku. Ale když hráč potřebuje něco na mmnt vyřešit mimo počítač a potřebuje si odskočit, tak je to obvykle bráno jako něco nepřípustného, je nucen situaci odehrát, což dopadá obvykle dost špatně a je to ve výsledku kritizováno. Trošku tolerance vážení.

Výroky dvou osob, které zde hráli/hrají:
"protoze jsem nemel cas toto resit" cybermisa
"Heleďte!Tak mě zabíjte,já na tohle nemám čas" Jekota
Nutno dodat, že jediní kdo měl (z pohledu prostého hráče) nějaký problém kvůli svému výroku, byl Jekota.

Napsal: 26. 5. 2010 19.22
od cybermisa
Nalk píše:Jen bych zmínil, že je zajímavé, že když proběhne poněkud pochybná reakce světa, tak je to v pořádku, i když DM prostě jen nemělo čas, nebo chuť do hry. Je to v pořádku. Ale když hráč potřebuje něco na mmnt vyřešit mimo počítač a potřebuje si odskočit, tak je to obvykle bráno jako něco nepřípustného, je nucen situaci odehrát, což dopadá obvykle dost špatně a je to ve výsledku kritizováno. Trošku tolerance vážení.

Výroky dvou osob, které zde hráli/hrají:
"protoze jsem nemel cas toto resit" cybermisa
"Heleďte!Tak mě zabíjte,já na tohle nemám čas" Jekota
Nutno dodat, že jediní kdo měl (z pohledu prostého hráče) nějaký problém kvůli svému výroku, byl Jekota.
Gratuluji, vyhravas prvni cenu za nejvice z kontextu vytrzene citace :megalol: :megalol:

A jestli me chces i dal citovat, nespocetnekrat jsem napriklad pronesl i vetu: "protoze je to blbecek" . :bleh:

Napsal: 26. 5. 2010 19.30
od Nalk
cybermisa píše:
Nalk píše:Výroky dvou osob, které zde hráli/hrají:
"protoze jsem nemel cas toto resit" cybermisa
"Heleďte!Tak mě zabíjte,já na tohle nemám čas" Jekota
Nutno dodat, že jediní kdo měl (z pohledu prostého hráče) nějaký problém kvůli svému výroku, byl Jekota.
Gratuluji, vyhravas prvni cenu za nejvice z kontextu vytrzene citace :megalol: :megalol:
Ty ses "omlouval" tímto, proč jsi odešel uprostřed rozjetého questíku.… Jekota, který musel z vážných OOC důvodů odejít, byl už ve hře zoufalý, což ho donutilo říct tohle. :smile:

Napsal: 26. 5. 2010 20.39
od hemendo
Alfray píše:Zkus se lognout a neplácat tu ;). V poslední době, hlavně díky práci dvou nových DS, mám takový pocit, že "žije" a to hodně hezkým způsobem.
Když jsem tam byl naposledy, tak jsem hrál půl měsíce v Hagu skoro sám a pak oživla spíš dost divným způsobem...

Hold já si myslel, že všechny baví hrát dobrodruhy a místo toho všechny baví hrát zloduchy a zabíjet. :biggrin: :clover:

- jinak lognout se chci, ale ntb je v oprave
- jo a ten superhráč nebyl na tebe ;)

Napsal: 26. 5. 2010 21.14
od Alfray
Hra v Hagu kolísá normálně, na tom se není čemu divit. Nezabíjí se tu víc, než se zabíjelo jindy (nezažil jsi Asar;):D). A "superhráče" jsem si na sebe ani nevztahoval.

Napsal: 26. 5. 2010 22.23
od Akruo
Alfray píše:Hra v Hagu kolísá normálně, na tom se není čemu divit. Nezabíjí se tu víc, než se zabíjelo jindy (nezažil jsi Asar;):D). A "superhráče" jsem si na sebe ani nevztahoval.
Dovolím si tvrdit, že se zrovna po dlouhé době nacházíme na vrcholu.. v počtu hrajících v Hagu :-) Což je skvělé..