Stránka 2 z 3
Napsal: 25. 8. 2006 10.40
od labir
Nandavatelné pláště v principu není těžké udělat. Ale jedinou možnou cestou je modifikace oblečení jenž má na sobě postava, případně pokud je nahá a vezme si plášť jeho vytvoření.
Modifikace vzhledu oblečení je ovšem prováděna v NWN dosti krkolomně - pro úpravu každé části ať již vzhledově nebo barvy je nutné předmět zkopírovat do vyrovnávacího inventáře s patřičnou úpravou, následně otestovat zdali se to povedlo, potom zničit původní předmět, přesunout ten nový do inventáře postavy a nechat jí se tím automaticky vybavit.
Když jde všechno jak má, tak to vypadá, stejně jako když si postava na sobě nabarví šaty (šaty bliknou). Jenže si představte tu četnost při cca 20 postavách - je to dosti úděsné a zátěž na server dosti velká. Navíc je nutné ošetřit všechny (!) varianty boty/plášť/rukavice/chrániče s/bez oblečení a činnosti s tím související nandání/sundání oblečení/pláště/rukavice/chráničů/bot a korekce a výjimky kdy některé modely nejsou definovány pro některé rasy či pohlaví.
Výsledkem je sice velmi efektní, ale nesmírně výpočetně náročný a algoritmicky nepřehledný systém s množstvím potenciálních bugů. A za to to myslím nestojí.

Napsal: 25. 8. 2006 11.52
od kolja
no jo, holt NWN no... treba se v dvojce polepsi
to photter: to ja myslim muze bejt docela jedno ne?ja sem zastancem toho, ze co postava ma, je videt, libi se mi to. Takze kdyz nasadis plast kuli AC tak proste mas plast. Kdybych to AC na pousti potreboval tak plast nasadim a bude mi klidne vedro. Nebo máme plaste, rukavice, pastky a boty ignorovat? Ovsem tak jak sou v NWN plaste ted, tzn jako cast obleceni co nosis nezavisle na kolonce plast, tak ignorovat je by bylo logicke reseni no. Treba to v ty dvojce udelaj lip :)
Napsal: 25. 8. 2006 12.59
od photter
Gil chodí skoro furt bosá nebo v sandálích, přitom všecky modely bot sou holínky, co s tim chceš dělat ? a proč teda potom pláště jo a boty ne ?
protože se ví, že s pláštěma to nějak de, zatímco s botama to eště nikdo nezkoušel
nehledejte logiku, kde není a nemůže bejt, itemy prostě v NWN nejsou reálný předměty ale jenom nositelé properties
buďte rádi, že si můžete udělat hadry pro svý postavy tak, jak to cejtíte a ne jak vám to vnucuje (hloupej) systém
btw. víš jak debilně vypdá RDD s křídlama a pláštěm ?
Napsal: 25. 8. 2006 13.16
od Kozuss
bioware prej vydá ještě jeden patch,1.68, ve kterym by měli být viditelný pláště
http://nwn.bioware.com/support/winclient_beta.html
Napsal: 25. 8. 2006 13.31
od kolja
photter píše:Gil chodí skoro furt bosá nebo v sandálích, přitom všecky modely bot sou holínky, co s tim chceš dělat ? a proč teda potom pláště jo a boty ne ?
ALe vzdyt to je uplne stejny. Plaste maj taky naprosto hnusny ikonky, takovy bych si nikdy nevzal, nezbejva nez ikonky ignorovat. Ale kdyz si nasadis plast, mas plast (muze vypadat vselijak, na ikonky radsi fakt nekoukam, a boty muzou bejt sandaly). Kdyz si nasadis boty tak proste nejses bos. Kdyz si je sundas tak nemas boty. Muj nazor.
protože se ví, že s pláštěma to nějak de, zatímco s botama to eště nikdo nezkoušel
Kdyz to jde s plastema tak stejnym zpusobem to musi jit s botama.
btw. víš jak debilně vypdá RDD s křídlama a pláštěm ?
Jo to je hnusný, ale de to prekousnout. Podle me je jeste hnusnejsi jak se mu stit kreje s kridlama :(
Stejne ale plaste nebudou a me to nevadi, protoze NWN na to nejsou delany a muze to bejt hloupy+udelat to je tezky a krkolomny. Da se to vyresit pri hre ze s satama co plast nemaj proste plast mam akorat si ho musim domyslet, a vypada hezky, zadnej vlajici NWN koberec, treba kdyz hraju ze to RDD.
Napsal: 25. 8. 2006 13.46
od The_Balrog
kolja píše: Kdyz si nasadis boty tak proste nejses bos. Kdyz si je sundas tak nemas boty. Muj nazor.
Jenomže ostatní hráči se řídí podle toho, co vidí na modelu postavy. A ten se mění prostě jen podle oblečení na tělo a helmy.
Je asi trochu divný mít nějaké oblečení a přitom kazdému psát: "ale mám navíc plášť a holínky". :D
Myslím, že je bez debaty, že i když by se pláště a boty měly v oblečení odrazit, neodráží - a jak je vidět podle reakcí ve-zdrojácích-zkušenějších lidí, ani se odrážet nebude.
Hm, nelíbí se mi to, ale to je tak to jediné, co s tím můžeme dělat :D
Napsal: 25. 8. 2006 14.23
od kolja
The_Balrog píše:Je asi trochu divný mít nějaké oblečení a přitom kazdému psát: "ale mám navíc plášť a holínky". :D
Ale ja to tak delam. Stejne divny jako kdyz mas stoneskin a premonition ale vlastne je nemas.
Napsal: 25. 8. 2006 14.43
od Tholdrin
kolja píše:The_Balrog píše:Je asi trochu divný mít nějaké oblečení a přitom kazdému psát: "ale mám navíc plášť a holínky". :D
Ale ja to tak delam. Stejne divny jako kdyz mas stoneskin a premonition ale vlastne je nemas.
Tady bych asi razil stejně jako u svého domovského Fantasy serveru cestu logiky a čistého stolu Adminů. Tj - když je nějaká doplňující maličkost časově (Následkem technické náročnosti) náročná tak, že důležitější (byť třeba neviditelnější) práce je kratší záležitostí. Tak ji zařazujeme (Především tedy uživatelé) někam na pozadí mysli do oblasti - "bylo by to sice moc hezké ale..." Ono už teď se vsadím, že admini mají dloooouhý seznam To Do (nebo u nás DuHa) s věcmi všech škál náročností. :)
Napsal: 25. 8. 2006 15.00
od labir
Jojo to mám.

Napsal: 25. 8. 2006 19.10
od Jezura
V tomhle natvrdo souhlasím s Koljou, phottere. Mít na sobě viditelný model nějaké "zbroje nalehko" (bez bot, rukavic a pláště) a přitom mít boty, rukavice i plášť na sobě kvůli obrannému číslu, je imho tvrdé OOC chování a byl bych rád, kdyby to DM postihovali.
Napsal: 25. 8. 2006 19.13
od photter
no, jestli chceš, aby všecky postavy vypadaly stejně, tak tohle je ta správná cesta

Napsal: 25. 8. 2006 19.29
od Lord Xeen
Jezura píše:V tomhle natvrdo souhlasím s Koljou, phottere. Mít na sobě viditelný model nějaké "zbroje nalehko" (bez bot, rukavic a pláště) a přitom mít boty, rukavice i plášť na sobě kvůli obrannému číslu, je imho tvrdé OOC chování a byl bych rád, kdyby to DM postihovali.
Prave kvuli tomuhle bych byl rad za kdyz uz ne bioware craft, tak nejakou jeho obdobu. Proste by se dal vzhled vybaveni podle potreby relativne snadno a rychle precraftit a nemusel by se kvuli tomu otravovat DM.
Napsal: 25. 8. 2006 19.33
od Jezura
photter píše:no, jestli chceš, aby všecky postavy vypadaly stejně, tak tohle je ta správná cesta

Tomu nevěř. Třeba já bych si na svou postavu plášť nevzal, když mám viditelné oblečení nebo zbroj bez pláště. A štve mě, že až zase budu v CvC s tvojí skoro nahou postavou, budu vědět, že má možná +5 obranné číslo díky OOC předmětům.
Napsal: 25. 8. 2006 19.39
od Psanec
hm … já taky nosil rukavice. Neuvědomil jsem si, že je to tak OOC.
Ale ok sundavám je a nechávám jen boty, přeci nebudu chodit bos a to , že je systém neumí zobrazit je blbé, ale přeci si nezničím nožky :))
Napsal: 25. 8. 2006 19.46
od photter
no, asi by ses divil, mnišský botky sou asi zrovna ty sandálky, rukavice na obratnost, hmm, japa by taková věc mohla vypadat, co myslíš ? jako rukavice ? nebo jako chránič předloktí ? ne, nic takovýho ti fakt obratnost nemůže zvýšit. helma je helma, ta je vidět a plášť sice nosim ale na něco úplně jinýho než na AC
a takovejmadle úvahama se za chvíli dostanem k tomu, jak ti muže plášť zvýšit AC (pokud by nevážil aspoň 10 liber) a podobně
já todle fakt necejtim jako nějaký OOC záležitosti, ta hra je prostě takhle napsaná a opakuju znova, itemy považuju spíš za nosiče properties než jako záležitost vzhledu - sem rád a přijde mi dobrý, že si můžu udělat vzhled jak chci a ne jak mi nutí výbava o jejíž logice se dá úspěšně pochybovat
edit: sem zapomněl, všecky moje oblečky (teda bejvalý, teď mám akorát basmanský hadry) maj AC 0+0, dokad sem nosil koženou (do lvlu 8) vypadala jako zbroj, můžeš projet starý screeny, že nekecám, černo-červená s pláštěm

Napsal: 25. 8. 2006 21.11
od kolja
Jezura píše:V tomhle natvrdo souhlasím s Koljou, phottere. Mít na sobě viditelný model nějaké "zbroje nalehko" (bez bot, rukavic a pláště) a přitom mít boty, rukavice i plášť na sobě kvůli obrannému číslu, je imho tvrdé OOC chování a byl bych rád, kdyby to DM postihovali.
Ale zase jak se to vezme. Protože NWN sou NWN, proč bys nemoh mít na sobě obleceni vypadajici jako plavky, plast, boty a dex item ve slotu rukavic? Tvoje postava je teda zahalena do plaste neba za ni vlaje, muze to vypadat divne k tem plavkam ale co, da se to sladit. Boty maj ikonku holinek jak říká photter, a jiny ikonky tam nejsou - tu bych klidně ignoroval, proč by ty boty +AC nemohly bejt v provedení sandale? Stejne je to uhybani a neprameni to z konstrukce bot. Rukavice item na dex - na dex jsou to ale ve skutecnosti chranice.. nejaky ozdobny na predlokti, nemusi bejt velky, stejne vlastnosti sou magickyho puvodu. Ale podle me neni dobry tvrdit ze si KOMPLETNE bos, kdyz mas nandany a ze mas UPLNE holy ruce kdyz ty chranice mas nasazeny. To myslim ale photter nedela ;) To ze mas nandany boty neznamena ze to musi bejt holinky az ke kolenum (proc ne sandale) - ale NWN by ti nic jinyho neumoznily :( Je třeba ale zase brat v potaz typ.. ocelovy boty +1AC za zbroj tezko budou sandale :) Chce to jenom trochu fantazie, ale co je podle me nespravny je uplne ignorovat nasazeny itemy.
Napsal: 26. 8. 2006 13.17
od The_Balrog
Já teď teda na chvíli odbočím - pokud to nebude zůčastněným v téhle debatě vadit - a postesknu si nad drzostí obchodníků, kteří prodávají barvu na oblečení, jednu z nich drze vydávají za bílou, ale ona je to - považte - světle krémová!
Ne, že bych chtěl, aby se tu začal prodávat Tix, nebo Lenor, ale je škoda, když si koupím róbu lesního kněze a nabarvím si jí, že už jí nedostanu zase zpět na tu hezkou zářivě bílou.
No vlastně mi nejde o róbu kněze, ale chystám se koupit si šaty šlechtičny, které jsou původně bílé (a to mi sluší), nicméně bych rád vyzkoušel, jestli mi taky nebude slušet na nich nějaké jiná barva; ale to zkoušet nebudu, protože se pak nemůžu vrátit k té bílé.
(Stejně tak si nechci zkoušet dobarvit doplňky, ptže nevím, co je barva 1 a barva 2 … a opravdu, opravdu si nechci koupit pro jistotu dvoje šaty a na jedněch si to zkoušet ^_^… těch 13 tisíc za šaty je věru dost :D )
edit: todle není volání po změně, jen jsem si chtěl někde postěžovat :D
Napsal: 26. 8. 2006 13.30
od photter
nj, ty flašky s barvou sou originál bioware a barvy vybíral nějakej blb
na druhou stranu v době vzniku bylo barev 56 + 8 utajenejch a teď je jich 128 - dovedeš si představit ten chlív, kdyby jich obchodník měl 3 x 128 ?
(hadr, kůže, železo)
doporučuju zkusit otevřít toolset, neni to taková věda jak to vypadá a udělat si hadry podle svýho gusta i barevně je fakt jednoduchý a pokud narazíš na problém, někdo zkušenější ti určitě poradí
Napsal: 26. 8. 2006 13.38
od Tholdrin
The_Balrog píše: -povídání- :D
Ano ano, správná barva a střih jsou to nejdůležitější co pak bude určovat reakce ostatních lidí. A už to, že mají šaty jen v jedné barvě je dost špatné, nemluvě už o tom, že si je pak ještě musí zákaznice složitě barvit sama! Pokud chce aby jí barva třeba alespoň trochu sedla k pleti. Přecejen, bílou se sice prý nic nezkazí, ale na druhou stranu - také se nehodí šude a ke každému že?
Myslím, že by na trhu ještě bylo místo pro nějakou barvířku (Chlapi nemají ten správný cit pro odstín barvy), která by se starala o své zákaznice. A nejen, že by šaty zabarvila na potřebný odstín, ale měla by kupříkladu šaty v základních barvách i na vyzkoušení aby zákaznice mohly otestovat jak by ta daná barva k nim ladila. Samozřejmě, že by dělala i barvení daného předmětu na zakázku. A kdyby se naučila barvit i kůži nebo dokonce kov... tak to už si myslím, že by se holka i uživila. Obvzláště v ta kulturním městě jako je třeba Tirian.
(

)
Napsal: 26. 8. 2006 13.42
od kolja
jop, já zásadně barvim na zakázku nebo když to mam předem vyzkoušený a vim na co kliknout, jinak bych zničil 15ks oblečení a stejně bych nedocílil toho co chci, protože to nikdy neni to co je na tom napsáno :) a navíc ty barva 1 a 2, kdo má vědět co co obarví :)
jedna věc je ozkoušet si v toolu nejlepší kombinaci barev a pak to buď nechat za draho profesionálně nabarvit nebo se pokoušet tomu přiblížit omezenejma možnostma barviček :) jestli si to jenom chceš ozkoušet, tak doporučuju postavu exportovat a zkusit v singlu (ale nezapomeň v nejakym cepovym modulu jinak uvidiš krabici

)
edit: teď mě ještě napadlo ke craftu.. až bude..

když by mělo jít udělat prakticky cokoliv jak řiká Labir, co takhle pak zrušit uplně dělání věcí na zakázku přes DM? to co kdo bude nosit nebude snadný získat a speciální věci budou taky výrazem skillu craftera kterej to dělal a taky štěstí jak se to zrovna povedlo, bude těžší se k něčemu speciálnímu dostat -> bude to vzácnější a váženější, a podpoří to hráčskou interakci...