potřebná síla pro plátovou zbroj+obouruční sekeru je 13+ ideálně 18+ ono se to projevuje dost markantně ve schopnosti někoho zasáhnout. Síla 25 je dost extrémní a myslím že v duchu pravidel, na která upozorňuji v předchozí stati by jí měl mít opravdu jen málokdo, jestli vůbec někdo, bohužel tento předpoklad trvá jen do vzniku první takové postavy.photter píše:pozor, ten postih tam je, lučištník se silou 8 má DMG = *DMG luku*-1
mně šlo vo to, proč chcem řešit sílu u luku, když neřešíme sílu u greataxe a fullplatu - kolik bys vodhad potřebnou sílu postavy, která může BOJOVAT (ne nosit) v plátovce dvouruční sekerou - 25 ?
luk už je znevýhodněnej potřebou dvou atributů - dex na zásah a str na dmg, u jinejch zbraní roste se silou obojí
je to opět klasickej konflikt logiky a hratelnosti a nepatlal bych se v tom, dojdem k věcem jako "jak ti u boje nožem nebo holou rukou pomůže síla lépe trefovat ? " nebo "jak může postava s int 8 dávat kritický zásahy, když anatomie je pro ni sprostý slovo" etc...
nedělejte simulátor, myslete na hratelnost
A ještě pro ty kritický zásahy si myslím, že je potřeba spíše Wisdom, než inteligence. Protože klerici k léčení inteligenci také nepotřebují a je to spíš otázka zhodnocení zkušeností, než studia.

Ad síla na zásah v boji zblízka bez ohledu na zbraň. Zkus se s někým poprat a zjistíš, že bez síly se během půl minuty rozklepeš jak ratlík a myšlenky, že bys někoho mohl trefit tak aby to stálo za řeč pustíš z hlavy, nebo sílu máš a zkus si to po chřipce.
Luk (ten elfí +2/+2) není vůbec znevýhodněný, a obzvlášť je výhodné ho používat pro postavy se silou s bonusem +1 a menším.
postih do dmg by totiž ty se zápornou silou, měly s libovolnou zbraní, ale u luku nemají postih do zásahu. Krom toho jiná zbraň +2/+2 není systemizována.