Stránka 2 z 2

Na to zkusím odpovědět zcela v duchu dodatků pravidel

Napsal: 11. 10. 2006 10.09
od Kai Rivienta
photter píše:pozor, ten postih tam je, lučištník se silou 8 má DMG = *DMG luku*-1
mně šlo vo to, proč chcem řešit sílu u luku, když neřešíme sílu u greataxe a fullplatu - kolik bys vodhad potřebnou sílu postavy, která může BOJOVAT (ne nosit) v plátovce dvouruční sekerou - 25 ?
luk už je znevýhodněnej potřebou dvou atributů - dex na zásah a str na dmg, u jinejch zbraní roste se silou obojí
je to opět klasickej konflikt logiky a hratelnosti a nepatlal bych se v tom, dojdem k věcem jako "jak ti u boje nožem nebo holou rukou pomůže síla lépe trefovat ? " nebo "jak může postava s int 8 dávat kritický zásahy, když anatomie je pro ni sprostý slovo" etc...
nedělejte simulátor, myslete na hratelnost :bigwink:
potřebná síla pro plátovou zbroj+obouruční sekeru je 13+ ideálně 18+ ono se to projevuje dost markantně ve schopnosti někoho zasáhnout. Síla 25 je dost extrémní a myslím že v duchu pravidel, na která upozorňuji v předchozí stati by jí měl mít opravdu jen málokdo, jestli vůbec někdo, bohužel tento předpoklad trvá jen do vzniku první takové postavy.
A ještě pro ty kritický zásahy si myslím, že je potřeba spíše Wisdom, než inteligence. Protože klerici k léčení inteligenci také nepotřebují a je to spíš otázka zhodnocení zkušeností, než studia. :bigwink:
Ad síla na zásah v boji zblízka bez ohledu na zbraň. Zkus se s někým poprat a zjistíš, že bez síly se během půl minuty rozklepeš jak ratlík a myšlenky, že bys někoho mohl trefit tak aby to stálo za řeč pustíš z hlavy, nebo sílu máš a zkus si to po chřipce.

Luk (ten elfí +2/+2) není vůbec znevýhodněný, a obzvlášť je výhodné ho používat pro postavy se silou s bonusem +1 a menším.
postih do dmg by totiž ty se zápornou silou, měly s libovolnou zbraní, ale u luku nemají postih do zásahu. Krom toho jiná zbraň +2/+2 není systemizována.

Napsal: 11. 10. 2006 13.10
od Anderson I
Mám ještě tedy jednu otázečku. Luky tedy znevýhodněné nejsou, všichni jsou s mina spokojený, takže je chyba ve mě, že je prostě neumím správně používat. Takže když si vezmu, že postavička se silou +7 dělá DMG tak kolem 8-15 (u meče, o sekeře ani radši nemluvím) a z luku víc jak 1-12 nedostanu, tak kde je chyba?:helpsmilie: Musím mít alespoň 1 lvl rogue, abych měl snek attack 1-6 a stálo to „za to“ (RP se mi do rogue moc nechce :no:)?

A to mluvím o síle +7, což je docela slabota, čím větší lvl, tím je ten rozdíl mezi lukem a ostatním větší. A taky kritické zásahy jsou s lukem docela problém - ono 20 nepadá každé kolo 2x :clover: .

Napsal: 11. 10. 2006 13.14
od labir
Luky na Equilibrii jsou silné až až. Ale návod jak dosáhnout jejich optimálního využití snad nečekáš, že ne?

Napsal: 11. 10. 2006 13.22
od Anderson I
No :blush: návod ne, ale menší rada by se šikla. Ale jestli nebude, holt si nějak poradím sám, co jiného mě taky zbude, že jo? :biggrin:
Beru to, přesvědčili jste mě, že jsou silné až dost.

Napsal: 11. 10. 2006 14.23
od photter
snad tolik neprokecnu
obvykle v NWN se lukem moc bojovat nedá, je hodně znevýhodněnej, takže ho obvykle používáš jenom příležitostně, kromě toho ovládáš i něco na blízko
na EQ sou luky upravený a jestli chceš hrát lučištníka, je to velmi dobře možný ale musíš luk považovat za svoji hlavní zbraň, ne jenom jako RP přívěsek - sám lučištníka hraju a můžu potvrdit, že se to dá, naopak sem doteď vůbec nenosil zbraň nablízko, až teď sem si jednu pořídíl - jako RP doplněk
podrobnosti sem psát nebudu, jestli stojíš o pár dobře míněnejch špatnejch rad, odpovím na konkrétní otázky PM, ICQ.…

Napsal: 11. 10. 2006 17.38
od kolja
Anderson I píše:No :blush: návod ne, ale menší rada by se šikla. Ale jestli nebude, holt si nějak poradím sám, co jiného mě taky zbude, že jo? :biggrin:
Beru to, přesvědčili jste mě, že jsou silné až dost.
To je jednoduchý hele...

Prostě koupíš luk, pak taky střelivo. No, pak ho vemeš do ruky... a střílíš :biggrin:

Já sem to tak udělal a nestačil sem se divit :) Hlavně proto, že sem předtim hrál jakoby lučištníka na jinym serveru, a to se nedalo srovnávat. (teda když se bavíme a non-bowbuildu)

No je to otázka názoru.

Napsal: 14. 10. 2006 11.12
od Kai Rivienta
pro někoho je +7 docela slabota, pro jiné je +7 neskutečná a určitě dost vyjímečná síla, které jde dosáhnout v NWN jen za cenu nevyvážených charakteristik postavy. U postav zaměřených na sílu je opravdu asi lepší používat zbraně pro boj zblízka.