Stránka 2 z 2
Na to zkusím odpovědět zcela v duchu dodatků pravidel
Napsal: 11. 10. 2006 10.09
od Kai Rivienta
photter píše:pozor, ten postih tam je, lučištník se silou 8 má DMG = *DMG luku*-1
mně šlo vo to, proč chcem řešit sílu u luku, když neřešíme sílu u greataxe a fullplatu - kolik bys vodhad potřebnou sílu postavy, která může BOJOVAT (ne nosit) v plátovce dvouruční sekerou - 25 ?
luk už je znevýhodněnej potřebou dvou atributů - dex na zásah a str na dmg, u jinejch zbraní roste se silou obojí
je to opět klasickej konflikt logiky a hratelnosti a nepatlal bych se v tom, dojdem k věcem jako "jak ti u boje nožem nebo holou rukou pomůže síla lépe trefovat ? " nebo "jak může postava s int 8 dávat kritický zásahy, když anatomie je pro ni sprostý slovo" etc...
nedělejte simulátor, myslete na hratelnost

potřebná síla pro plátovou zbroj+obouruční sekeru je 13+ ideálně 18+ ono se to projevuje dost markantně ve schopnosti někoho zasáhnout. Síla 25 je dost extrémní a myslím že v duchu pravidel, na která upozorňuji v předchozí stati by jí měl mít opravdu jen málokdo, jestli vůbec někdo, bohužel tento předpoklad trvá jen do vzniku první takové postavy.
A ještě pro ty kritický zásahy si myslím, že je potřeba spíše Wisdom, než inteligence. Protože klerici k léčení inteligenci také nepotřebují a je to spíš otázka zhodnocení zkušeností, než studia.

Ad síla na zásah v boji zblízka bez ohledu na zbraň. Zkus se s někým poprat a zjistíš, že bez síly se během půl minuty rozklepeš jak ratlík a myšlenky, že bys někoho mohl trefit tak aby to stálo za řeč pustíš z hlavy, nebo sílu máš a zkus si to po chřipce.
Luk (ten elfí +2/+2) není vůbec znevýhodněný, a obzvlášť je výhodné ho používat pro postavy se silou s bonusem +1 a menším.
postih do dmg by totiž ty se zápornou silou, měly s libovolnou zbraní, ale u luku nemají postih do zásahu. Krom toho jiná zbraň +2/+2 není systemizována.
Napsal: 11. 10. 2006 13.10
od Anderson I
Mám ještě tedy jednu otázečku. Luky tedy znevýhodněné nejsou, všichni jsou s mina spokojený, takže je chyba ve mě, že je prostě neumím správně používat. Takže když si vezmu, že postavička se silou +7 dělá DMG tak kolem 8-15 (u meče, o sekeře ani radši nemluvím) a z luku víc jak 1-12 nedostanu, tak kde je chyba?:helpsmilie: Musím mít alespoň 1 lvl rogue, abych měl snek attack 1-6 a stálo to „za to“ (RP se mi do rogue moc nechce

)?
A to mluvím o síle +7, což je docela slabota, čím větší lvl, tím je ten rozdíl mezi lukem a ostatním větší. A taky kritické zásahy jsou s lukem docela problém - ono 20 nepadá každé kolo 2x

.
Napsal: 11. 10. 2006 13.14
od labir
Luky na Equilibrii jsou silné až až. Ale návod jak dosáhnout jejich optimálního využití snad nečekáš, že ne?
Napsal: 11. 10. 2006 13.22
od Anderson I
No

návod ne, ale menší rada by se šikla. Ale jestli nebude, holt si nějak poradím sám, co jiného mě taky zbude, že jo?
Beru to, přesvědčili jste mě, že jsou silné až dost.
Napsal: 11. 10. 2006 14.23
od photter
snad tolik neprokecnu
obvykle v NWN se lukem moc bojovat nedá, je hodně znevýhodněnej, takže ho obvykle používáš jenom příležitostně, kromě toho ovládáš i něco na blízko
na EQ sou luky upravený a jestli chceš hrát lučištníka, je to velmi dobře možný ale musíš luk považovat za svoji hlavní zbraň, ne jenom jako RP přívěsek - sám lučištníka hraju a můžu potvrdit, že se to dá, naopak sem doteď vůbec nenosil zbraň nablízko, až teď sem si jednu pořídíl - jako RP doplněk
podrobnosti sem psát nebudu, jestli stojíš o pár dobře míněnejch špatnejch rad, odpovím na konkrétní otázky PM, ICQ.…
Napsal: 11. 10. 2006 17.38
od kolja
Anderson I píše:No

návod ne, ale menší rada by se šikla. Ale jestli nebude, holt si nějak poradím sám, co jiného mě taky zbude, že jo?
Beru to, přesvědčili jste mě, že jsou silné až dost.
To je jednoduchý hele...
Prostě koupíš luk, pak taky střelivo. No, pak ho vemeš do ruky... a střílíš
Já sem to tak udělal a nestačil sem se divit :) Hlavně proto, že sem předtim hrál jakoby lučištníka na jinym serveru, a to se nedalo srovnávat. (teda když se bavíme a non-bowbuildu)
No je to otázka názoru.
Napsal: 14. 10. 2006 11.12
od Kai Rivienta
pro někoho je +7 docela slabota, pro jiné je +7 neskutečná a určitě dost vyjímečná síla, které jde dosáhnout v NWN jen za cenu nevyvážených charakteristik postavy. U postav zaměřených na sílu je opravdu asi lepší používat zbraně pro boj zblízka.