Stránka 2 z 4

mně jen přijde, že jestli mají být některé lokace

Napsal: 5. 3. 2007 21.58
od Kai Rivienta
z titulu terénu nebezpečné, pak je k ničemu, že si na to můžeme ve hvězdičkách zahrát, je totiž dost rozdíl, je-li něco nebezpečné, nebo jestli si na to hraju a můžu s tím kdykoliv přestat. Taky jsem nikde nečetla, že poušť má být oblíbené výletní místo pro low - levely, naopak je na okraji varování, které ovšem v porovnání se skutečným nebezpečím spíš jen straší. Vzhledem k tomu, že slunce se nad deskou nepohybuje od východu k západu, ale nepohybuje se vůbec a hvězdy jsem prostě nikdy neviděla, nevím, podle čeho, než podle ukazatelů, nebo OOC informace, co vám dává kompas v herním systému, chcete v nepřehledných lokacích trefit *škleb*.

Napsal: 5. 3. 2007 22.04
od The_Balrog
Kai:

nerozumim. Slunce se preci pohybuje od vychodu k zapadu, dokonce se kinkla i trochu severojiznim smerem; hvezd je na obloze taky plno...

v cem je problem? Ze nwn engine to neumoznuje, tak veci nevidis? jenze ono to tak funguje, staci si cist fora a informace o svete o.O

Napsal: 5. 3. 2007 22.35
od anurin
The_Balrog píše:Kai:

nerozumim. Slunce se preci pohybuje od vychodu k zapadu, dokonce se kinkla i trochu severojiznim smerem; hvezd je na obloze taky plno...

v cem je problem? Ze nwn engine to neumoznuje, tak veci nevidis? jenze ono to tak funguje, staci si cist fora a informace o svete o.O
k tomuhle asi takto: nevim jestli každá postava je schopna číst z hvězd nebo z jiných astrálních jevů, myslím že ani ty bys v reálném životě nenašel cestu domů podle hvězd... jo říkat si můžeš že by trefily domů postavy podle hvězd.. ale jaká by na to měla? možná ta s velkou moudrostí nebo inteligencí.. ale ruku na srdce.…, která z postav tímto oplívá? mágové? mniši? jo ti by se možná podle hvězd domů dostali... ale už vidím orka... jak leze dom z poušte...maximálně podle čuchu :bigwink: …. akorát tím vysvětluješ že všechny postavy na eq mají int 15 i když to nemaj ve statech ale chovaj se jako by měli, tak nějak mi to po přečtení přišlo a působilo na mě.…


a s tim jak si říkal že low lvl by se pak neměl šanci podívat do pouště... za 1. zná své schopnosti a jestli je trochu int tak tam nepoleze.. za 2. jsou všude výstrahy a nevím jestli bys ty osobně lezl někam, kdybys věděl že na to nemáš a za 3. poušt není místem pro slabochy a každej by si to měl utřídit v hlavě a vědět že lézt v reálu sám do pouště a vědět že to tam neznám.. tak bych tam asi neměl lézt..., potom, jestli je tam zabije lev... tak co? jsou tam na spawn... přijde mi trochu divný že by se hráč měl orientovat podle toho jestli lokaci zná či ne... tak co? bude tam lev... …

Tohle je jen takový názor, nevím jestli se to dá udělat:

…..nikdo z nás neví jestli nás mezi mamonínem a mithalirem něco přepadne... jo každej ví že tak maximálně jeden vlk a proto sází na jistotu a berou to jako bezpečnou oblast... nejlepší by bylo kdyby tam byl náhodnej spawn a i v lokaci, kterou hráč považuje za bezpečnou by se najednou spawnuli banditi a byla by z lokace bezpečné lokace nebezpečná... nikdo v reálu neví co na nás čeká za rohem... ale na eq je to trochu ošizený a proto hráč ( neříkám že každý, je to jen doměnka) sází na jisté lokace a docela tam chybí ten strach.. co na mě čeká za lokací... ( neukamenovat :bigwink: )

Napsal: 5. 3. 2007 22.46
od Praetor
anurin píše: k tomuhle asi takto: nevim jestli každá postava je schopna číst z hvězd nebo z jiných astrálních jevů, myslím že ani ty bys v reálném životě nenašel cestu domů podle hvězd... jo říkat si můžeš že by trefily domů postavy podle hvězd.. ale jaká by na to měla? možná ta s velkou moudrostí nebo inteligencí.. ale ruku na srdce.…, která z postav tímto oplívá? mágové? mniši? jo ti by se možná podle hvězd domů dostali... ale už vidím orka... jak leze dom z poušte...maximálně podle čuchu :bigwink: …. akorát tím vysvětluješ že všechny postavy na eq mají int 15 i když to nemaj ve statech ale chovaj se jako by měli, tak nějak mi to po přečtení přišlo a působilo na mě.…
ja bych rekl ze int v tomto pripade neni smerodatnym faktorem, nebot mag s int. 20 ikdyz se pretrhne tak se podle hvezd nezorientuje, leda kdyby to byl opravdu jeho obor - na druhou stranu hranicar ci druid by s tim nemel mit problem, protoze travi pod hvezdnou oblohou dost casu a kdyz nekam jdes, taky hledas podle ceho si zapamatovat cestu, kudy jdes - v noci moc neni ceho se drzet a urcite se alespon castecne naucis orientovat podle hvezd … tedy alespon me to neprijde nerealne
anurin píše: Tohle je jen takový názor, nevím jestli se to dá udělat:

…..nikdo z nás neví jestli nás mezi mamonínem a mithalirem něco přepadne... jo každej ví že tak maximálně jeden vlk a proto sází na jistotu a berou to jako bezpečnou oblast... nejlepší by bylo kdyby tam byl náhodnej spawn a i v lokaci, kterou hráč považuje za bezpečnou by se najednou spawnuli banditi a byla by z lokace bezpečné lokace nebezpečná... nikdo v reálu neví co na nás čeká za rohem... ale na eq je to trochu ošizený a proto hráč ( neříkám že každý, je to jen doměnka) sází na jisté lokace a docela tam chybí ten strach.. co na mě čeká za lokací... ( neukamenovat :bigwink: )
to co pises je nekde Labirem zdurazneno - Eq je velice dynamicky svet a paklize nekdo chodi lokacema na jistotu, hrozi mu ze na to nekdy dojede … ten pravdepodobnostni spawn padne kdyz to elf nejmin ceka a kdyz ne Eq spawn, tak zatopi DM :] spolehat se na bezpeci muze jen sebevrah ;]

Napsal: 5. 3. 2007 22.51
od anurin
2 praetor: add1 ) jo s hraničáře a druidem bych souhlasil, samozřejmě záleží na postavě... ale hloupej ork či bojovník, který se v oboru nevyzná tak asi cestu jen tak nenajde a bloudit může.… a druhá věc.. kolik hraje hraničářů a druidů? a kolik bojovníků?? dávám hlas pro to aby se z pouště nebylo jen tak snadný dostat


add2) asi jsem to špatně napsal, nebo si to nepochopil... myslel jsem to tak že by na cestách byl trochu ostřejší spawn.. přijdou mi až moc bezpečný a že by záviselo i na kostce ( kterou máme všichni rádi :megalol: ) jestli by hráč prošel v bezpečí a nebo jestli na cestě je třeba tlupa orků.. nebo banditů a jiných mobů...

Napsal: 5. 3. 2007 23.26
od Cenzanni
Jsem pro nebezpečnější poušť, kde by se dalo ztratit. Kde by se ztratil i hráč. A třeba i divočina. Imho by to bylo adekvátní realitě. Jasně, dá se na to hrát, na všechno se dá hrát, ale tady bych přeci jen byl pro systémové ztrácení :yes:

Napsal: 6. 3. 2007 0.00
od cybermisa
anurin píše:2 praetor: add1 ) jo s hraničáře a druidem bych souhlasil, samozřejmě záleží na postavě... ale hloupej ork či bojovník, který se v oboru nevyzná tak asi cestu jen tak nenajde a bloudit může.… a druhá věc.. kolik hraje hraničářů a druidů? a kolik bojovníků?? dávám hlas pro to aby se z pouště nebylo jen tak snadný dostat
MUJ OSOBNI NAZOR, muzete mit i jine zkusenosti, ale podle me: druidu a hranicaru hraje o dost vic nez bojovniku. Hloupyho orka jsem ve hre "nepotkal" ani nepamatuju. Taky jsem dal hlas za "nebezpecnejsi" poust a za moznost se ztratit, ale rozhodne z jinych duvodu, nez kolik jakych classu hraje :biggrin: :bigwink:

A co se druidu a hranicaru v pousti tyce? Druid by do pouste dobrovolne jit ani snad nemel - mel by tam zhruba stejny pocity, jako clovek co se jde projit po bitevnim poli mezi mrtvolama svych spolubojovniku :ermm:

A hranicar? Dobre, umi stopovat, ale stopovani v pousti? Vitr, neustale se menici pisek … Ale uznavam, ze pokud nektery z classu by mel mit prirozeny talent se nekde "neztratit", tak hranicar.

A co se pouste a magu tyce, od toho to jsou magove, aby se nemuseli starat o nejakou pozici hvezd, sever atd. Mag se promeni v neco litajiciho, povyleti, rozhledne se a vidi …

Napsal: 6. 3. 2007 0.47
od kucik
Ano v poušti mi chybí pocit nebezpečí. Než mojí postavu někdo mnohokrát provledl pouští, tak se jí prostě bála. Je tam výrazná cedule, je to už od pohledu nebezpečný místo, takže to neni místo pro vejlet. Proto mě trošku mrzí, že se tam postava na prvnich levelech promenaduje beze všeho. Ten strach tam prostě chybí.

Pokud namítáte, že by to pro low level postavu znamenalo, že by poušť nikdy neviděla, tak to si právě nemyslim. Je to zrovna pěknej důvod aby si postava sehnala menší partu a vyrazila na dobrodružnou výpravu do neprozkoumaný nebezpečný oblasti.

Bloudění by bylo moc zajímavý. Z povolání, který by měli mít předpoklady nebloudit, mě napadá hraničář a možná barbar (jako postavy zvyklé hodně cestovat a pohybovat se v terénu). Nevidim důvod, proč by to měl umět mág. IC nevim proč by zrovna on neměl bloudit (možná tomu nerozumim) a OOC je na Eq mág stejně superman tak proč ho zvýhodňovat ještě tady. :bleh:

edit: Tys nepotkal hloupýho orka? A co ten cos ho chtěl posledně nechat zkamenět? :bigwink:

Napsal: 6. 3. 2007 6.39
od cybermisa
kucik píše: Bloudění by bylo moc zajímavý. Z povolání, který by měli mít předpoklady nebloudit, mě napadá hraničář a možná barbar (jako postavy zvyklé hodně cestovat a pohybovat se v terénu). Nevidim důvod, proč by to měl umět mág. IC nevim proč by zrovna on neměl bloudit (možná tomu nerozumim) a OOC je na Eq mág stejně superman tak proč ho zvýhodňovat ještě tady. :bleh:
Heh, mne se libi, jak jeste ani nikdo konkretne nenapsal, co to "nebloudit" znamena a v cem by to spocivalo a ty uz se stavis do opozice, ze mag by to umet nemel, pac uz je pry dost silny. IC duvody te nenapadaji, pac jsi maga asi nikdy nehral, je to jen o tom se trochu zamyslet. Kdepak tohle je presne ten bod, kdy se doposud rozumna diskuse zacne zvrhavat …

kucik píše: edit: Tys nepotkal hloupýho orka? A co ten cos ho chtěl posledně nechat zkamenět? :bigwink:
No a jak casto hraje? Tohle je presne ten pripad, kdy vyjimka potvrzuje pravidlo, ze hlupych orku ted na EQ moc neuvidis :bigwink:

Napsal: 6. 3. 2007 8.11
od The_Balrog
tak jeste par slov, halvne pro anurina..

Co vidim, tak eq poust je dost rovna placka. na ni se da smer drzet celekm slusne - jdi proste za slunickem, nebo udrzuj smer podle nejaky hezky svitivy hvezdicky a malinko vezmi v uvahu to, ze se casem hejbou - a jdes relativne rovne. Rozhodne tak nepujdes opacnym smerem.

Bloudit se samozrejme v tomto zpusobu navigace taky da, predpokladem pro to je ovsemn, ze se potrebujes dostat na urcity misto, ne jen ven. A samozrejme je potreba, aby nebyl prostor rovna placka, ale byly nejaky kopecky, duny - proste ne neco tak prehlednyho, jako je Eq poust.

A myslim, ze jit za slunickem, nebo si nechat svitit na pravy ucho je snad vec, co fantasy lidi by mohli zvladat relativne odmala.

Co se tyka cest na pousti... mozna by bylo opravdu lepsi, kdyby tam nebyly. Da se jich opravdu velice pekne drzet. Na druhou stranu, vetsinou ty cesty nekam vedou - kdyz chcete probadavat neznamy uzemi, ty cesty tam nejsou, ze.. a nezbyva nez se toulat na pousti sami. Ale i tam se da orientovat podle ruznych skal, shluku kaktusu *-*… a jinych podivnych kamennych zvlastnosti. kdyz jdete po lokaci pouste, tak se orientujete celkem v pohode, ne? Estli vam to je malo, poproste nekoho, at na vas sesle slepotu ^_~

Poust se mi libi, je to sice celkem nebezpecna lokace, ale jeji kousek se da projit i s low level postavou. Pak jsou nebezpecnejsi casti pouste, kde uz to takova sranda neni a kdyz potkate nejakyho prerostlyho mazlicka, tak nastavaji problemy *-* - takze ja fakt nevim, kde je nejaky problem. Naopak, libi se mi, ze to je sice z casti nebezpecna, ale z casti ne; ja osobne jsem ji jeste zdaleka celou neprolezl a v nekterych castech se bojim - takze asi jde jen o to, jestli hrajete postavu, ktera proleze vsechno zezhora dolu a zespoda nahoru a pak si fnuka, ze uz nema kde co objevovat o.O;

A existuje spousta exterierovejch lokaci, co jsou mnohem drsnejsi, nez tahle poust; vyzit se muzete tam *-*

A to, ze se o pousti povida, ze je nebezpecna - neznamena, ze tomu tak je, nebo ze je nebezpecna proto, ze se tam da ztratit ^_~ prosim neindukovat z informaci spatne zavery *-*

Napsal: 6. 3. 2007 8.11
od Zyga
Sem vcelku pro bloudění ale v tý poušti se taky najdou cesty, který sou stálý. A co se týče tý orientace tak tady chybí DnD skill intuit direction(By concentrating for 1 minute you determine where the true north lies in relation to yourself DC 15, Wisdom, Trained only)místo toho má kompas každá postava v hlavě. Kdyby byl jenom tenhle skill, hnedka by všichni co ho maj stouply v ceně, popřípadě to může řešit věc kompas(třeba že by ukazoval k nejbližšímu přechodu v danym směru, nebo zneviditelnit NWN kompas a po zakoupení se zase zviditelní) je blbost aby pak nehraničáři,nedruidi, nebarbaři neměli žádnou možnost orientace, protože na to v DnD existuje dost orientačních kouzel.

Napsal: 6. 3. 2007 8.42
od cybermisa
Zyga píše:… je blbost aby pak nehraničáři,nedruidi, nebarbaři neměli žádnou možnost orientace, protože na to v DnD existuje dost orientačních kouzel.
:yes: :yes:

A co takhle pouze vypnout mapu a kompas?

Napsal: 6. 3. 2007 8.58
od Jája CZE
Řeší se tady jestli bloudit či nebloudit. Myslím, že by stačilo "pouze" pro povolání mimo rangera a Druida vypnout mapu a kompas, popřípadě by byla mapa bílá. V místech, kde je značená cesta a ukazatele postava nezabloudí a v místech, kde cesty nejsou bloudit bude. Stačí párkrát otočit pohled. No a když konkrétní místo budu znát, tak nezabloudím, ani kdybych měl inteligenci 2. A rozcestníky by měli kupríkladu severní ukazatel černý, nebo delší.
Ovšem samozřejmě otázka je, jestli je to technicky možné.

Napsal: 6. 3. 2007 9.55
od photter
a ty cesty (nebo jejich zbytky) tam nejsou náhodou, kdo zná historii a místopis desky ví, kdo a kdy je vybudoval a že to byla důkladná práce mocnejch stavitelů a armády otroků, proto se dochovaly aspoň zčásti dodnes
btw. ta poušť tam nebyla vždycky, je relativně mladá, jak říkáme my elfky :bigwink:

Napsal: 6. 3. 2007 10.42
od labir
kucik píše:Ano v poušti mi chybí pocit nebezpečí. Než mojí postavu někdo mnohokrát provledl pouští, tak se jí prostě bála. Je tam výrazná cedule, je to už od pohledu nebezpečný místo, takže to neni místo pro vejlet. Proto mě trošku mrzí, že se tam postava na prvnich levelech promenaduje beze všeho. Ten strach tam prostě chybí.

Pocity jsou čistě subjektivní věc. Třeba moje postava se pouště moc nebála taky a to tam byla asi jen 3x. Až do jisté chvíle kdy na po 4-té zapracoval náhodný spawn a tak tak přežila. A že máte už příliš silnou postavu na to aby většina toho co se tam spawnuje ván nahnala strach? Tak to už není problém pouště. A možná trochu nevhodně, ale rýpnu si - zrovna tvoji postavu jsem viděl na poušti používat follow-me NWN bug. Ale pak uznávám, to se bát už opravdu ničeho nemusíš...

Tenhle bug mi leží v žaludku a plánuji jeho drastické omezení.

Napsal: 6. 3. 2007 10.51
od KaTo
My - utlačované nebojové, nečarující "low" classy = zloději se na poušti bojíme pořád, i na vyšším levelu :bleh: a bez bloudění. Vlastně my se bojíme všude :crazy: .
1) Kde kdo (kde co) má TS = neschováme se,
2) všude jsou nemrtvý (a jiná vylepšená zvířata) = ignorace zákeřnýho útoku,
3) od přírody máme málo života = každý zásah opravdu moc bolí,
4) absence výcviku nás hned srazí, znehybní, uspí a já nevím co ještě = mnohdy zaspíe takříkajíc vlastní smrt
5) neovládáme kouzla = žádný Ghost visage, ani jiné protekce a redukce, jak vidím načarovaný u každý prskavky (moc hezký slovo :megalol: )
Nicméně od té doby, co nás "zimomřivé" zima vyhnala ze severu, tak jsme si poušť zamilovali a z teplých krajin se vracíme na sever jen neradi :smile: .
A tak mě napadá proč by musel bloudit na poušti i zloděj? Inteligenci má na výši, aby pochopil základní pravidla orientace, lecos si přečte a po pár měsících ji má prolezlou křížem, krážem líp jak lecjakej ranger. Teda skoro, někam se fakt propížit nedá :no: .

Napsal: 6. 3. 2007 10.58
od photter
KaTo píše:My - utlačované nebojové, nečarující "low" classy = zloději …
vítej v zlodějský lobby :megalol: :megalol: :megalol: :megalol:

Napsal: 6. 3. 2007 11.07
od photter
labir píše:...follow-me NWN bug...
to je kterej ?

Napsal: 6. 3. 2007 11.14
od labir
photter píše:
labir píše:...follow-me NWN bug...
to je kterej ?
Však ho znáš. Postava jdoucí chůzí a pronásledující bestie se zmůže jen na doběhnutí-příprava k útoku-postava poodejde-doběhnutí-příprava k útoku-… donekonečna. Naprosto spolehlivý způsob jak bez ztráty jediného hp zabavit libovolnou bestii.

Podle mě tohle využívat pro chůzi dokolečka zatímco druhá postava (hele nebyla to tvoje?) tu bestii ustřílí je docela prasárna.

Napsal: 6. 3. 2007 11.19
od photter
neřek bych, dvě lučištnice se k tomudle nemusej snižovat, stačí střílet do potvory ze dvou protilehlejch směrů a potvora zmateně běhá sem tam - a ani tohle nepoužíváme, leda v největší nouzi

ostatně mám dojem, že po zásahu potvora nechá marnýho "pronásledování" a vydá se za tím, kdo ji zasáhl ale jistě to nevim