Tak ještě dlouhý příspěvek :o))
Jsme v rubrice nápadů, takže proč ne. Možná mám malou fantazii, ale nedokážu si představit, že tu někdo bude hrát barona a jiný jeho poddaného. A to z toho důvodu, že hráči se připojují velice náhodně a onen baron by musel mít těch sluhů tak pět šest, aby se alespoň občas uz některým z nich objevil. Dobře je to vidět na magické univerzitě, kde studenti věčně shánějí alespoň nějakého lektora a koneckonců i na nejrůznějších "mileneckých párech", které polovinu hry vzdychají, kde se toulá jejich partner.
Zde je totiž zásadní rozdíl mezi seancí papírovou, kde jsou všichni po dobu hry přítomní a seancí EQ, kde se prostě přihlásím, když mám čas a náladu. Kromě toho, myslím si, že většina postav by neunesla trvalé skutečné zapojení jako sluha/pán někoho. Jsou tu samozřejmě vyjímky, ale většina postav je na jakékoli "zaměstanecké"poměry příliš svobodná. K té výstavbě jsem také skeptický a už vůbec si nemyslím, že by se některý hráč chtěl piplat s výběrem daní od NPC a jak by onen baron chránil svůj majetek už vůbec nechápu. A co by vůbec měl sluha dělat? zametat nádvoří? Chodit za pánem po městě jak ocásek? Nebo jej doprovázet na vojenských akcích? Máme tady několik měst, ve kterých se pravidelně kolečkují hráči, aby si měli s kým zahrát. O prázdninách například nás na serveru bylo kolem deseti a většina v říši. Bavilo by mě jako barona sedět na svém opuštěném hradě v království s hromádkou NPC a "spravovat majetek"? Jako dobrodruh odjedu do lokace kde to žije a nějak si to IC zdůvodním (např. zimní lov v říši), ale jako baron? Proč jde pobíjet skřety/brouky/zlobry v říši po boku trpaslíka a smradlavého orka? Už tak občas svého elfa přehnu přes koleno, protože mně to OOC vyhovuje a chci si zahrát s ostatními=bavit se. (nějaký hráč trpaslíka psal, že odejel ze stejného důvodu do království)
Tady bych možná já mohl dát příklad jedné velké a vynikající výpravy a sice hledání zlaté sošky. Jako hráči jsme se samozřejmě dobře bavili, ale jaké by byly skutečně IC důvody postav tam jít a nastavit krk? Dýka, kterou nikdo z nás nevyužije, protože zloděj přes dýky ve výpravě nebyl? Nebo těch "pár" zlatek, které by za čas výpravy narýžoval v bezpečí u Tirianských hradeb? Je to samozřejmě trošku přitažené za vlasy, ale bylo tam několik postav, které neměli vůbec důvod se takové výpravy zůčastnit. Jak správně jedna postava prudila, "co z toho máš?". Ať to beru jak chci, tak dobrodruzi které hrajeme by asi v reálném světě neměli vůbec místo. Zlatokopové a hledači drahých kamenů končívali častěji v zubech vlků někde v horách, než na zlatém loži. Rýžování by v reály vypadalo tak, že bychom půl života strávili někde v horách v potoce a bránili se výpadům zvěře a lupičů a nakonec po nalezení vzácného kamenu byly podřezáni kolegou od vedlejšího naleziště, se kterým jsme ten půlživot spali pod jedním stanem. To co se děje, že v družném hovoru spolu dvě postavičky narýžují za dva-tři tísíce zlatých za odpoledne je krajní realistický nesmysl.
Dřevorubci nespali hodinu a nevydělali si za den na slušné živobytí. Vojáci u stráží byly ve stráži, v hospodě, nebo spali, že by se vzdálili od jednotky na celou noc a den by bylo naprosto nemyslitelné.
Dobrodruzi byly spíše flákači, povaleči, žoldáci a vůbec spodina obyvatelstva, které se nechtělo makat. Obranu zajišťovali vojáci a právě tito dobrodruzi byly nasazováni jako žoldáci, vrazi a popřípadě "detektivové" a špehové.
Další logický nesmysl je levelový systém. Můj elf žil jako ňouma 80 let někde kdovíkde, aby se za tři roky stal z ničeho lovec a střelec k pohledání? A vedle něj nakluše "starý" padesátiletý chlap na levelu 1 a měl by to elfí ucho poslouchat?
Takže jakýkoliv reálný systém zde naráží na nerealitu a zjednodušení. K čemu leštit boty v kamrlíku za pár zlatek a nehnout se z místa, když můžu být dobrodruh, mlátit skřety a bandity a toulat se deskou s plnou polní zlatáků? To samé platí o farmářích, obchodnícíh a já nevím kom ještě.
A systém peněz.. no.. máme tu nekonečný přísun surovin. Jen pro představu, kolik lowlevelových kamínků se už prodalo zlatníkovi. To by bylo na vydláždějí půl Tirianu mozaikou. kolik jsem prodal svitků na univerzitu, kolik dřeva na luky, kolik kůží... A pokácel půl lesů v Tirianu.. To vše jedna postavička za pár IC let. A když si představím, že banditi mají také své kováře, osady, děti, mágy a já nevím jaký ancábl, tak by lesy zmizeli do dvou dnů..
Tady je další věc a sice loot. Ze skřeta běžně vypadne kamínek, svitek, možná hadry, nebo šípy. Ale co ostatní věci, co měl na sobě? kde je brnění, štít, kuše, luk, sekera, boty.. (Viz Oblivion, tam má každá postava u sebe odpovídající věci) Při cestě zabiju i dvacet skřetů. Co s jejich vybavením? Na místě to nechat nemůžu, protože by se tím zase vyzbrojili. Ve městě to nikdo nekoupí, protože to smrdí a vůbec, takže jedině spálit a železo prodat kováři jako šrot... Když zabijí mou postavu humanoidé (banditi, skřeti, koboldi, zlobři), tak by měla logicky přijít o všechny věci.. A ty se mohou případně objevit později v truhlách vítězů.. (Tohle proboha není námět na update systému!!!!

). Ale kde se berou ty věci u hadů a vlků a v hrobkách? A vlastně, když jsme u reality soubojů, tak postavičku umlátím cepem skoro k smrti, ta se ozdraví kouzlem, nebo lektvarem, ale co její zbroj? Po úderu do hlavy nebo do hrudi tak, že to vážně zraní postavu, ho můžu odepsat a prodat jako šrot, nebo pracně nechat opravit, takže by vydržela tak jednu výpravu.
A poslední věc jsou hráči a jejich postavy. Kolik je na desce mágů a jaké by měli všichni IC využití? teď kolečkují poklady a rýžoviště, ale v realitě by stačili na desku tak tři-čtyři a i ti by se nudili. Po celé desce by se o pořádek starala pravidelná armáda, která by postupně vymýtila všechny bandity a skřety a postavičky by jen tloustly a kradly ve městěch. Ostatně v celém Pánu prstenů byly taky vlastně pořádně dva mágové, zbytek byli bojovníci. EQ to má skoro naopak.
Tenhle výčet je zase takový nástin toho, co se honí hlavou mi, když tak nad tím přemýšlím. A jsem rád, že je ten svět tak zjednodušený, protože já se chci bavit hrou na hrdiny, ne pracně bádat nad simulátorem středověku.
No, už to mám delší, tak jdu hrát a přestanu na chvilku tlachat..
PS: tohle také není stížnost, jen takové sebepovídání hráče o představě světa jako takového.. Veškeré domnělé útoky na postavičky jsou naprosto náhodné a nikdo se v tom nemůže poznat, protože to na nikoho nebylo směřováno.