Stránka 2 z 5
Napsal: 28. 2. 2008 17.28
od kokosak
Chápu to tak, že pro tvoji postavu přestala mít smrt smysl. A jako hráč potřebuješ zavést systém, který by tvou postavu opět donutil bát se smrti. Hráč se smrti postavy již bojí, protože nechce přijít o expy. Chápu to dobře?
*vytřeští oči*
Na to potřebuješ SYSTĚM? Co třeba noční můry? Deprese bez zjevné příčiny? Panický podvědomý strach z toho, co postavu minule zabilo? Chlape bídná, je to TVOJE postava, záleží jen na TOBĚ jak ji budeš hrát. A žádný systém ti v tom nepomůže.
Napsal: 28. 2. 2008 17.31
od kokosak
DenGrasse píše: … bez ohledu na to, jestli pro to důvod je nebo není zavést permku je dobrej nápad...
*nevěřícně zírá*
No... *odkašle si*.. možná jsem to špatně pochopil... neříkáš, že vynucovat permanentní smrt postav je dobrý nápad, viď že ne?
Napsal: 28. 2. 2008 17.31
od Gran
Lehce OT: Ad permka: Povinně bych ji stoprocentně nezaváděl, obtížnost světa EQ na ni není dělaná. I servírka nakonec umřela, i když až na 7. úrovni.
Napsal: 28. 2. 2008 17.36
od anurin
Je permka a permka.… Když tě zabije jezevec, nebo zemřeš blbou náhodou.. tak proč si ji dávat probůh?
Grasi už tak je tenhle svět obtížnej. Nejsem proti permce, sám sem si toho užil dost. Ale poviná permka je hloupost. Bylo by to více omezující a svazující. Čeho bys tím docílil? stále a stále nové postavy. EQ by se stala takovou stanicí metra na florenci... asi tak si to představuju. Mimojiné, jsou tu i postavy a je jich dle mého dost co zemřeli jen párkrát. A když už si dát permku, tak v pěkným Q, nebo ve fakt pěkně vyhrocené situaci, kdy ta permka bude za něco stát, a né protože tě sežral jezevec nebo tě poštípal krab.

Napsal: 28. 2. 2008 17.44
od Wendigo
Jája CZE píše:To Wendigo: Opravdu je pro POSTAVU cena za smrt nemalá? A jaká je, jestli se můžu zeptat? To že můžeš, nebo nemusíš hrát pět minut bolest hlavy? moje postava nedostává exp, ty dostávám já jako hráč.
To je to, za co tady lobuju, přenést tu smrt na postavu, ne na hráče. Představ si svět EQ v reálu. Pravidelně kolem tebe někdo umře a pravidelně se mu zranění zhojí a kněz jej obživí.. Vážně si myslíš, že by lidé seděli doma a nevystrčili nos? To by teprve začalo na cestě peklo, kdyby každý věděl, že stačí jeho tělo zanést do chrámu a pojede se zase znova. My tady v reálu máme pemku a podívej se kolem sebe. Lidi se vraždí, jezdí jak hovada, dělají nebezpečné sporty, hrají si z výbušninami.
V realu te neuklove slepice ani neukouse jezevec. Kdyz pujdes v noci z Blatny do polny nevyskoci na tebe deset banditu nasim svetem nepobihaji liti vlci, minotauri, draci, yuan-ti, drowove, goblini, skreti, vrrci... mam pokracovat? :)
Presne to co rika Ez, jak to zahrajes je jen ciste na tobe.
Napsal: 28. 2. 2008 18.04
od OneHeart
Devalvace smrti tu určitě je, dokonce byc hřekl, že smrt (taková, jakou ji bereme) tu vůbec není.
Stejně jako na konci filmu se objeví "Konec" ,"Fin" ,"The End" , tak na konci příběhu postavy by měla být smrt. Konečná stanice, definitivní konec.
To tu není ,smrt je v NWN světech devalvována na úroveň senné rýmy. Chvíli štve, ale pak už je zase včechno "all right".
Postavy se jí nemusí bát, to jen hráče může zamrzit ztráta XP... v tom je ten problém.
Jak (a proč?) pak uvěřitelně hrát pud sebezáchovy?
Napsal: 28. 2. 2008 18.10
od Gran
Mám asi málo výrazný podpis, že? =P (Nechápete? Tak si ho přečtěte .))
Devalvace smrti tu možná je - a jestli ano, tak jen pro někoho. Skutečně záleží na tom, jak ji hrajete. Jestli se neustále zabíjíte a jste v pohodě, pořád se objevujete a nic nehrajete (jako v onom flashovém videjku, co jsem na rychlo vytvořil), tak se nedivím, že vám to tak přijde. Pokud si ale ze smrti odnesete šrám nejen na těle, ale i na duši, kdy nemůžete spát, pernamentně vás bolí hlava a je vám špatně... nebude se vaše postava pak bát? Já myslím, že bude - a hned je pud sebezáchovy zpátky.
Jak někdo někde psal (tuším ve vtipné hlášce): Uvědomujete si vůbec, jak to bolí? .)
Napsal: 28. 2. 2008 18.14
od OneHeart
Gran píše:Pokud si ale ze smrti odnesete šrám …
ty zase evidentně nechápeš, co jsem se snažil sdělit já

Napsal: 28. 2. 2008 18.18
od Gran
Reagoval jsem na víc příspěvků, ne jen na tvůj. Každopádně, nevím, proč si myslíš, že nechápu, co se snažíš sdělit .)
Ty píšeš, že smrt je na EQ nepodstatná, nedůležitá, nic neznamená, tedy není důvod se jí bát.
Já píšu, že ti nic nebrání zvýšit důležitost smrti na EQ pro svou postavu, aniž by se musel zavádět globální systém, pravidlo, whatever.
V čem je nedorozumnění?
Napsal: 28. 2. 2008 18.22
od Jája CZE
Ehm, souhlasím s vámi, ale to potom bude moje postava skoro permanentně v depresi, protože má asi prostě smůlu, nic nevydrží a je zvědavá.

Depresívní zvědavec je skutečně pro mně tak neuchopitelná věc, že se ani nepokusím ji ve hře ztvárnit. A Svačinkáře bojícího se vylézt ven já zahrát nedokážu, nebo ne dlouho.
Ale díky za vstupy, budu o tom přemýšlet

Napsal: 28. 2. 2008 18.28
od Gran
Proč by měla být pernamentně v depresi? Copak máš tak nízkou Moudrost? Copak se tvá postava nedokáže poučit?
Když udělám něco, co má pro mě velice špatné důsledky, tak jsem možná pitomej a udělám to ještě dvakrát třikrát, ale pokud to má pokaždé velice špatné důsledky, tak se to snad odnaučím dělat, ne? (a pokud někdo použije příměr s alkoholem, tak mu rovnou odpovídám, že tam převažují "pozitiva" (motivace pít) nad "negativy" (motivací nepít), tj. kocovina není tak špatná jako je kalba dobrá... tady ale mluvíme o OPRAVDU ŠPATNÉ KOCOVINĚ. Jako třeba - kolikrát půjdete znovu chlastat, když jste to už třikrát zkusili a pokaždé skončili na JIPce?)
Napsal: 28. 2. 2008 18.29
od Braenn
OneHeart píše:Devalvace smrti tu určitě je, dokonce byc hřekl, že smrt (taková, jakou ji bereme) tu vůbec není.
Stejně jako na konci filmu se objeví "Konec" ,"Fin" ,"The End" , tak na konci příběhu postavy by měla být smrt. Konečná stanice, definitivní konec.
To tu není ,smrt je v NWN světech devalvována na úroveň senné rýmy. Chvíli štve, ale pak už je zase včechno "all right".
Postavy se jí nemusí bát, to jen hráče může zamrzit ztráta XP... v tom je ten problém.
Jak (a proč?) pak uvěřitelně hrát pud sebezáchovy?
Asi nijak. Je velice málo důvodů, pro které by jakákoli postava s pudem sebezáchovy riskovala smrt, zranění, nebo třeba jen bolest. Má ale smůlu, protože na druhé straně sedí hráč, který využije sebemenší záminky (ať už tomu někdo říká quest, autoquest nebo prostě jen chuť někam zajít), aby svého tamagočiho potýral. A pokud by měl hrát realisticky každé škrábnutí, odstonat každou rýmu a po smrti předvádět kompletní amnézii, migrény a kdo ví co ještě, je Equilibrie plná psychicky labilních trosek, který si mění plínky kdykoli někde hlasitě zaštěká pes.
Edit: jája mě v zásadě předběh
Napsal: 28. 2. 2008 18.50
od OneHeart
Braenn píše:
Asi nijak. Je velice málo důvodů, pro které by jakákoli postava s pudem sebezáchovy riskovala smrt, zranění, nebo třeba jen bolest. Má ale smůlu, protože na druhé straně sedí hráč, který využije sebemenší záminky (ať už tomu někdo říká quest, autoquest nebo prostě jen chuť někam zajít), aby svého tamagočiho potýral. A pokud by měl hrát realisticky každé škrábnutí, odstonat každou rýmu a po smrti předvádět kompletní amnézii, migrény a kdo ví co ještě, je Equilibrie plná psychicky labilních trosek, který si mění plínky kdykoli někde hlasitě zaštěká pes.
Edit: jája mě v zásadě předběh
Ale proč? Vždyť jsou v podstatě "nesmrtelné" a mají jistotu, že se dožijí příjemného stáří. Přinejhoším párkrát umřou, žeano...

Napsal: 28. 2. 2008 18.59
od Braenn
OneHeart píše:
Ale proč? Vždyť jsou v podstatě "nesmrtelné" a mají jistotu, že se dožijí příjemného stáří. Přinejhoším párkrát umřou, že ano...

No pozor, to že přežijí neznamená že necítí bolest, bavíme se o tom jak to hrát, ne jak to "vidí" postava

Napsal: 28. 2. 2008 19.02
od OneHeart
Braenn píše:
No pozor, to že přežijí neznamená že necítí bolest, bavíme se o tom jak to hrát, ne jak to "vidí" postava

to je právě otázka, jak hrát nepřitomnost smrti jako takové (= zazvonil zvonec a pohádky je konec)
Napsal: 28. 2. 2008 19.15
od Braenn
Nijak. Imho jedna z desítek nelogičností hry, nad kterými se nemá cenu pozastavovat už z důvodu, že to je právě hra *pokrčí rameny*
Tohle je tak téma nad pivo a dlouhé zimní večery
Napsal: 28. 2. 2008 19.30
od Wendigo
Kratce shrnuto podtrzeno hraci se smrti boji a maji duvod se ji bat, to jestli se ji bude bat postava je jen na vas. Co se tyce fatalnich zraneni, zmrzaceni atd. to potrebujete na vsehcno system? Tak to zahrajte, magie toho dokaze vylecit hodne ale hodne take ne takze to snad neni takovy problem misto "doleci se do plna a beha jako camrda" par EQ tydnu kulhat, chodit o holi, nepouzivat jednu ruku a tak dale a tak dale. Fantazii se meze nekladou.
Napsal: 28. 2. 2008 19.53
od Gran
Udělal bych přikyvující smajlík, ale nějak se mi tu nenačítají obrázky, takže nevím, kterej to je .)
Napsal: 28. 2. 2008 20.07
od OneHeart
Wendigo píše:...to potrebujete na vsehcno system?
typický argument rozumbradů. Čekal jsem,který chytrák to sem napíše první

Napsal: 28. 2. 2008 20.12
od Wendigo
No a neni to pravda?