Stránka 2 z 2

Napsal: 26. 6. 2008 17.51
od magnumik
Jon píše:Já si tedy skromně myslím, že to, co dělá umělce umělcem je rozvíjený talent :)
Bavíme se o vlastnosti, tohle je skill - Umění (a nebo talent -> geneticky získaný = level barda). Jasně, pokud nemáš charizma, ale stejně se naučíš tak jo...lidi si řeknou, jo ten umí ale hrát...hmm... HELE, TÁMHLE TEN VYPADÁ JAKO KURT COBAIN! JDEM ZA NÍM PRO PODPIS!

Napsal: 26. 6. 2008 18.12
od Gran
Jistě. To je ten problém DnD oproti DrD+ - nemáš tu Zručnost =P ;)) Pavarotti by měl v pohodě nízkou Obratnost, ale měl by vysokou Zručnost. Protože má DnD tyhle vlastnosti v sobě (tj. DrDPlus Obratnost + DrDPlus Zručnost = DnD Zručnost), měla by hru na nástroj ovlivňovat právě Obratnost. Je to rozhodně logičtější než Charisma (to je také důležité, ale ne pro hraní na nástroj).

Napsal: 26. 6. 2008 18.39
od magnumik
V pravidlech DnD a DrD+ se nevyznám...jo, ke hře na nástroje potřebuješ tuhle zručnost... ale to je podle mě dost širokej pojem, protože može byt člověk zručnej na cokoli, ale prostě ti na kytaru nezahraje. Stejně jako može byt člověk charizmatickej a taky ti nezahraje. Je to prostě o tom genetickym předpokladu. Já bych to uzavřel... Stejně se k ničemu nedobereme, se zručností máš pravdu, ale stejně si myslim, že je důležitější skill umění a z vlastností charizma pro úpravu tohohle skillu. Charizma neni sice přímo důležitý pro hru ná nástroj, ale umělec tim, že hraje, chce něco předat ostatním, a když má vysoký charizma, tak jeho hra zapůsobí daleko víc na okolí, než kdyby bylo jeho charizma nízký, takže když zahraje úplně to stejný charizmatickej člověk a necharizmatickej člověk, vždycky se bude víc líbit to hraní toho charizmatickýho. Měnit se to stejně nebude, tak co to řešit, řekli sme si to a hotovo... :drinks_cheers:

Napsal: 26. 6. 2008 18.45
od Gran
Ad zručnost: To už bys to ale dělil na stovky vlastností, což je nesmyslné, dovolím si přímo říci irelevantní .) Nebo už možná mluvíš o talentu - zručnost určuje šikovnost prstů, ale něco holt dovedeme lépe a něco hůře, že... ale to je jedno.

Ano, charisma je důležitá. Ale ne ke hraní na nástroj. Tak proč o ní píšeme do téhle diskuse? A k těm charismatickejm a necharismatickejm - když ten necharismatický zahraje lépe než ten charismatický, může se víc líbit on.

Napsal: 26. 6. 2008 19.02
od magnumik
No neshodnem se :smile: o charizmě píšeme, páč ovlivnuje posluchače a tím pádem přidává umělci nějaký ty "body" k dobru... tet odbočim, ale vem si třeba bardův podpůrný zpěv, který je závislý na umění... a kdo ovlivní víc spolubojovníky, když jsou dva bardi, a jeden je neobratnej (nezručnej, chceš-li), ale charizmatickej a druhej je obratnej (zručnej), ale neni charizmatickej - nepůsobí na lidi dobrým dojmem... proto sem aj zminoval ten příklad s charizmatickym a necharizmatickym, co umijou hrát STEJNĚ (<-to je důležitý slovo) tak víc těm posluchačům charizmatickej... Prostě je to podle mě neoddělitelná část umělce.

EDIT: budeme oba spokojení, když řeknu, že by skill umění měla ovlivnovat zručnost i charizma?

Napsal: 26. 6. 2008 19.07
od Gran
Skill Umění by mělo ovlivňovat obojí.

Ale ne hru na nástroj. Nemluvím o zpěvu. Ale hraní na klavír není o Charismě. Není, není, není =P

Napsal: 26. 6. 2008 19.11
od magnumik
vidišto, člověk si vymění pár názorů a jaký hezký kompromis z toho je... tož labire, čiň se :megalol: