Stránka 2 z 2

Napsal: 28. 8. 2008 13.57
od Darmonlor
psin píše:
No moc tomu nerozumim jak to myslíš. Nevim jestli schopnosti těžby dokáží zabránit tomu, aby se někdo-mág naboostoval, vzal sekeru, vykácel x dřeva a to pak v pohodě prodal. Myslíš, že se nedostane na takovou úspěšnost dolování nebo, že mu to PLACOS nedovolí? Tak to potom ano.

Nevim, mě by mrzelo, aby si místo najmutí PC horníků/dřevařů každej moh nakácet, nakutat, nalámat krystaly... apodobně. Jestli k tomu nedojde kombinací víc systémů, tak je to asi v pořádku a klidně ať mají všichni všechno.
Pro slabou postavu je opravdu snažší najmout si dřevorubce, než se učit na horších stromečkách a postupně přecházet na těžší, přičemž dřevorubec by to měl nakáceno desetkrát.

Napsal: 28. 8. 2008 14.06
od Wendigo
Nehlede na tom ze pokud ma mag silu 10 a boostne si na 15 tak si tim moc nepomuze, drevorubec aby byl efektivni tak idealni hodnota na silu je kolem 25. Drevo vazi stejne jako kdyby kopal zelezo ;]

Napsal: 28. 8. 2008 14.13
od OneHeart
Wendigo píše:Nehlede na tom ze pokud ma mag silu 10 a boostne si na 15 tak si tim moc nepomuze, drevorubec aby byl efektivni tak idealni hodnota na silu je kolem 25. Drevo vazi stejne jako kdyby kopal zelezo ;]
pomůže si tím. Dokonce si tímhle boostováním abilit u systému sběru a dolování pomůže dost znatelně.
Už jen protože mají takovou brutální výhodu si myslím, že by si na ty nástroje měla kouzlící povolání alespoň vzít feat.

Napsal: 28. 8. 2008 14.16
od Jon
Mně osobně přijde představa mága sekajícího dřevo, těžícího rudu nebo i rýžujícího dost směšná :P Ale co... Hlavně že má každý hrozně hrdý charakter, který se ale zázračně netýká jisté "nedůstojnosti" některých (výdělečných) činností.

Napsal: 28. 8. 2008 14.18
od Wendigo
Tim jsem chtela naznacit ze si tim nevydela kdyz ja si tim horko tezko vydelam se silou 25 a to ne kvuli schopnosti sberu ale kvuli nosnosti.

Bezny drevo se vykupuje za minimalni cenu.
Drazsi drevo se musi docela daleko tahat, pokud ho neuneses vic tak se nabehas a zas tak se ti to nevyplati.

Pokud si tedy nekdo nechcete zahrat scenu "Po Amfiberai jde klepetnatec a na zadech nese ctyri stromy" :biggrin:

Napsal: 28. 8. 2008 14.27
od psin
Ad Cybermisa - jiste tak na klepání nekde po kopečkách by to samozřejmě mělo být přístupné všem. Na krystaly i vzhledem k prostředí kde se nachází, jak speciální je to věc - je podle mýho vhodnější najmout speciálního řemeslníka - horníka - který nejen, že dokáže správně ovládat kladívko (aby urazil přesně to co potřebuje a jak to potřebuje) ale aby to taky vydržel fyzicky, dokázal poznat krystal, orientoval se v podzemí. Al tak to je zase o tom jak kdo to chce mít realitstický a naopak hratelný.

Ad Darmonlor - no pak k čemu mu teda bude ta sekera? Myslíš jako RP aby si s ní moh přerazit hnátu? Dobře, to beru. Ovšem proto tomu nic nemám - poukazoval jsem na možnost toho, že se to dá zneužít. Nemám výstupy na to abych to posoudil - stejně tak nebudu tyhle nástroje aplikovat do hry. Jen prostě vyjadřuju svuj názor.

Ad Wendigo - to jsme asi každej někde jinde - moje postava nemá při rubání dřeva nikdy sílu nad 18 a uživí jí to v pohodě a začínal jsem se sílou lehce nad 15. Stejně tak jen některý dřevo váží stejně jako některá ruda. Každej máme teda asi jiný výlohy.

Z mýho osobního pohledu souhlasim s OneHeartem, ale jak sem řek: ať má klidně každej všechno, mě to netrápí, dokážu přehlídnout potencionální ubožáky, který to budou zneužívat.

Napsal: 28. 8. 2008 15.08
od Jája CZE
Wendigo: O efektivním dřevorubci by ti Serin se základní silou 14 +max6 s boostama mohl vyprávět celé hodiny. Ale jistě, on se specializuje na lukařské dřevo a nosí ho opravdu přes hory a doly. Je to pro mně jako hráče báječný relax s ním takhle ťapat po království. Navíc, po dvou stromech je stejně unavený a kdo by chtěl tahat nějakou velkou hromadu.
Obecně: Jak jsem uvedl, já jsem proti paradoxu "mistr dřevorubec neumí chytit do ruky válečnou sekeru", popřípadě proti tomu, aby někdo používal jako zbraň "dřevorubeckou sekeru" či "hornický hák" protože 2k4 19-20/x3. Nesouhlasím z tvrzením, že dobrý dřevorubec/horník nezíská prací cit pro boj touto "zbraní". Dobrý dřevorubec/horník totiž "nemlátí do stromu/skály", ale podetíná/drtí jej poměrně přesnými a cílenými zásahy. A toto vynikající zacházení s daným předmětem z něj dělá mistra. Sekera a krompáč nejsou šermovací nástroje, viz postih na kryt, takže je třeba jen s nimi umět praštit, což zkušená postava zvládne, stačí se pak naučit krýt štítem a máme prvotřídního válečníka, který se umí krýt a velmi dobře uštědřit ránu. Koneckonců s dlouholetým mlatcem obilí bych se na bitevním poli setkat nechtěl a křižáci by dle legend mohli vyprávět.

Napsal: 29. 8. 2008 9.17
od DenGrasse
řeknu to stručně:

- nevidím důvod, proč by mág nemohl kácet stromy. myslel jsem, že EQ je o tom, ať každý dělá co ho baví.
- brát si kvůli tomu feat na zbraně je, jak jsem už psal v úvodu, z tohoto pohledu protismyslné. Znamená to totiž, že nejdřív se postava musí naučit ovládat celou skupinu zbraní (mj. halapartnu, velký meč, dlouhý luk atd.) jenom proto, aby mohla podetínat strom.
- tvrzení, že mistr dřevorubec se sekáním stromu přesně naučí zasazovat rány nepříteli, může pocházet pouze od člověka, který to sám nikdy nezkusil. Boj a dřevorubectví jsou ZCELA odlišné věci. Dělal jsem obojí.
- dřevorubecká sekera je samozřejmě zbraň a lze s ní někoho vzít po hlavě. nicméně to není primárně zbraň (má krátký topor a pro skutečný boj je nevhodná, nemluvě o tom, že proti zbroji je její tvar ostří prakticky neúčinný). aplikované postihy na zásah a DMG to myslím velmi realisticky popíší a budou dostatečnou kompenzací možnosti zbraň užívat.
- pokud bude kouzelník pobíhat s dvěma hořícími sekerami, k tomu jen jediné - až to uvidím udělám si screen a kdykoli budu mít splín, budu si ho prohlížet. kouzelník má mnoho lepších možností, jak bojovat a tohle je skutečný extrém. chápu, že někoho to napadne, ale ať to klidně dělá, když ho to bude bavit.

jinými slovy, názory na zákaz kouzelníkům atd. kácet dřevo zásadně odmítám, námitky ohledně zneužitelnosti považuji za bezpředmětné.

navíc, jsem si jist, že Labir to důkladně promyslí, než (pokud) takovou věc uvede v život (možná by se ty kácecí itemy daly vyrobit i z jiného baseitemu než zbraně, ale znovu opakuji, že ta obava ze zneužívání je hodně přestřelená).
A Labir už se k tomu vyjádřil, takže mě to stačí a téma prosím zamknout. Své osobní názory na tu či onu problematiku mi můžete sdělit do PM, rád si je pročtu. Díky všem.

Napsal: 29. 8. 2008 18.15
od Yohan
Jon píše:Mně osobně přijde představa mága sekajícího dřevo, těžícího rudu nebo i rýžujícího dost směšná :P Ale co... Hlavně že má každý hrozně hrdý charakter, který se ale zázračně netýká jisté "nedůstojnosti" některých (výdělečných) činností.
uhodils hrebicek na hlavicku :shades:

Napsal: 29. 8. 2008 18.42
od allekoo
Yohan píše:
Jon píše:Mně osobně přijde představa mága sekajícího dřevo, těžícího rudu nebo i rýžujícího dost směšná :P Ale co... Hlavně že má každý hrozně hrdý charakter, který se ale zázračně netýká jisté "nedůstojnosti" některých (výdělečných) činností.
uhodils hrebicek na hlavicku :shades:
Poprosim o špecifikaciu ktore su to tie pre maga dostojne zarobkove činnosti :biggrin:

Napsal: 29. 8. 2008 18.47
od Jon
DenGrasse píše:-nevidím důvod, proč by mág nemohl kácet stromy. myslel jsem, že EQ je o tom, ať každý dělá co ho baví.


Samozřejmě že MŮŽE, ale podle toho, jak většina lidí hraje mágy, to bude vždy pod jeho důstojnost... Prostě proti charakteru.
DenGrasse píše:- brát si kvůli tomu feat na zbraně je, jak jsem už psal v úvodu, z tohoto pohledu protismyslné. Znamená to totiž, že nejdřív se postava musí naučit ovládat celou skupinu zbraní (mj. halapartnu, velký meč, dlouhý luk atd.) jenom proto, aby mohla podetínat strom.


Na tom něco je. Na druhou stranu, pokud není schopná vzít do ruky normální sekyru, proč by měla mít povolenou dřevorubeckou sekyru?
DenGrasse píše:- tvrzení, že mistr dřevorubec se sekáním stromu přesně naučí zasazovat rány nepříteli, může pocházet pouze od člověka, který to sám nikdy nezkusil. Boj a dřevorubectví jsou ZCELA odlišné věci.
Mlácení obilí cepem a mlácení hlav jsou taky dvě naprosto rozdílné činnosti, a přesto se cep začal používat jako válečná zbraň za husitských válek (a nejen těch), nutno podotknout, že úspěšně, a to také právě proto, že s ním ti lidé pracovali celý život. Stejnak je to s kůsou a jiným "zemědělským" náčiním.
DenGrasse píše:- dřevorubecká sekera je samozřejmě zbraň a lze s ní někoho vzít po hlavě. nicméně to není primárně zbraň (má krátký topor a pro skutečný boj je nevhodná, nemluvě o tom, že proti zbroji je její tvar ostří prakticky neúčinný).


Klasická dřevorubecká sekyra má právěže dlouhý topor, a má to dokonce své fyzikální opodstatnění. Asi sis to spletl s kalačem, ale ten se zase používá k něčemu jinému. Ohledně neúčinnosti jejího ostří proti zbroji bych nepochyboval - je dlouhé a úzké, ideální tvar k proražení a sekání čehokoliv.
DenGrasse píše:jinými slovy, názory na zákaz kouzelníkům atd. kácet dřevo zásadně odmítám, námitky ohledně zneužitelnosti považuji za bezpředmětné.


Žádný takový názor tu nepadl, padlo tu jen to, že taková činnost je pro mágy nedůstojná a v drtivé většině případů se neshoduje s jejich charakterem.


Napsal: 29. 8. 2008 18.49
od Jon
allekoo píše:Poprosim o špecifikaciu ktore su to tie pre maga dostojne zarobkove činnosti :biggrin:
To asi nepůjde specifikovat, je to na mágovi a na fantasii hráče. Například moje postava na žádnou craftovou činnost (sběr, dolování) téměř ani nesáhla a o peníze nikdy neměla nouzi. Je to jen o tom "si to umět zařídit" :))

Napsal: 1. 9. 2008 9.39
od DenGrasse
Jon píše:Mlácení obilí cepem a mlácení hlav jsou taky dvě naprosto rozdílné činnosti, a přesto se cep začal používat jako válečná zbraň za husitských válek (a nejen těch), nutno podotknout, že úspěšně, a to také právě proto, že s ním ti lidé pracovali celý život. Stejnak je to s kůsou a jiným "zemědělským" náčiním.
chceš opravdu tvrdit, že prostí zemědělci vytaženi rovnou z polí do vozové hradby se rázem stali "úspěšnými" válečníky? Promiň, ale asi nahlížíš na dějiny husitství poněkud z jiného úhlu.
Když Jan Žižka musel z nedostatku vojáků poslat do boje vesničany, celou dobu měl staženou řiť, jestli se mu nerozutečou, jakmile spatří železnou jízdu. Všechno co dělal - vozová hradba, taktická postavení, posilování morálky náboženskými řečmi - směřovaly právě k tomu jedinému, aby se ti lidé s cepy nerozutekli.
Na druhé straně, rytíři tu situaci absolutně podcenili, domnívali se, že se kmáni rozutečou, sotva je zahlédnou. když se tak nestalo, ukázalo se, že nemají vlastně žádný plán a jsou na rozpacích co dělat. Z těchto dvou faktorů se zrodila první vítězství husitů. A trvalo prakticky celou Žižkovu éru, než se z vesničanů stali vojáci a ti, jakmile mohli, cep odložili a opatřili si opravdovou zbraň, navzdory tomu, že ho používali celý život... protože věděli, že s ním sice umí skvěle zacházet, ale k boji se dá použít jen ve specifických podmínkách.
Jon píše:Klasická dřevorubecká sekyra má právěže dlouhý topor, a má to dokonce své fyzikální opodstatnění. Asi sis to spletl s kalačem, ale ten se zase používá k něčemu jinému. Ohledně neúčinnosti jejího ostří proti zbroji bych nepochyboval - je dlouhé a úzké, ideální tvar k proražení a sekání čehokoliv.
ano, máš pravdu, sekera má dlouhý topor. jenomže ne EQ nejsou různé typy seker na podetínání, opracovávání a štípání dřeva, je tu jenom jedna (resp. dvě, použitelné ale obě na totéž). Takže to musíš brát jako jakýsi konglomerát.
Jon píše:Žádný takový názor tu nepadl, padlo tu jen to, že taková činnost je pro mágy nedůstojná a v drtivé většině případů se neshoduje s jejich charakterem.
to sem ovšem vůbec nepatří - je to výsostně individiální věc každého hráče. opravdu nepociťuji touhu předepisovat někomu, co se pro jeho postavu hodí a co ne...

znovu prosím o zamčení
, téma bylo vyčerpáno.