Stránka 2 z 9
Napsal: 30. 11. 2008 14.39
od kokosak
labir píše: ….
Upřímně řečeno, ten souhlas mě překvapil. Vidím totiž výsledný stav jako dost negativní záležitost: DM mají "oblíbence" (tj. hráče se kterýma je to baví), vzniká skupina se "nespokojenců" kteří, ačkoli se IC snaží dejme tomu stejně, mají smůlu jen protože oni se netrefili do vkusu/nálady toho kterého DM.
Edit: Osobně, když vidím problém, snažím se najít řešení. Taaakžeee... co třeba zavést mezi důveryhodnými hráči nějaký servisní account, kde by dobrovolníkům byly pořiděleny specifické a jasné stanovené činnosti s přesně danými pravidly? Třeba: ty a ty a ty budete moct v pondělky dávat předměty s těmi a těmi parametry po splnění těchto rámcových podmínek.
Edit2: prosím nebrat to opět jako "pondělky s DM a kokosákovy požadavky na předměty", které nejsou.
Napsal: 30. 11. 2008 14.47
od kokosak
Dodatek k tomu nápadu: co třeba DM(S) odpovědní jen a POUZE za jim uzce přidělenou oblast? Třeba: Ty budeš dělat arcidrujda, ty Svačinku, ty dřevorubce v lesíku... ty budeš zodpovídat za právní otázky... ty budeš řešit problematiku nemrtvých...tím by se mimo jiné zajistila jistá statičnost chování NPC a nechovali by se pokaždé jinak.
Napsal: 30. 11. 2008 14.49
od Street_cz
co vím, tak u nějakých NPC to tak funguje
Napsal: 30. 11. 2008 14.51
od Naylun
kokosak píše:Dodatek k tomu nápadu: co třeba DM(S) odpovědní jen a POUZE za jim uzce přidělenou oblast? Třeba: Ty budeš dělat arcidrujda, ty Svačinku, ty dřevorubce v lesíku... ty budeš zodpovídat za právní otázky... ty budeš řešit problematiku nemrtvých...tím by se mimo jiné zajistila jistá statičnost chování NPC a nechovali by se pokaždé jinak.
O tom mi někdo na srazu říkal, že to není většinou možné kvůli provázanosti jednotlivých záležitostí.
Napsal: 30. 11. 2008 14.53
od kokosak
Street_cz píše:co vím, tak u nějakých NPC to tak funguje
Ano, ale pouze u velmi specifických typu bohové. A vžy je toto NPC oovládáno "obecným" DM. Já navrhuji podkategorii DS, kteři by měli pravomoce jednat za pouze jednu úzce vymezenou oblast. Už se mi dostalo názoru, že to by nikdo nedělal. Nemyslím si, že to platí obecně... konkrétně si velmi dobře dokážu představit třeba drejka jak je Dx zodpovědné pouze za třeba teoretické otázky adeptů MUNI na fungování magie.
Napsal: 30. 11. 2008 14.56
od Street_cz
pokud tě dobře chápu, myslíš něco "ten má na starost todle NPC a jeho okolí a ten má na starost jiné NPC a jeho okolí" pokud jo, myslím, že to tak u nějakých NPC )ne bohové) funguje.… sice jich není mnoho, ale jo, co vím, tak třeba Onix má na starost vejvodu v Hargolu
Napsal: 30. 11. 2008 15.00
od anurin
labir píše:Pro Anurina: Jak to že nemáš DM podporu hm? Pokud vím tak máš přislíbené přímo systémové napsání těch vašich dětí (a od nové verze to bude, kromě testů to mám napsané), před pár dny jste dostali upravenou jednu lokaci podle vaší hry, do hry jsem dával dvě tvé knihy a další jsou v ToDo listu a možná i další věci na které si nevzpomenu nebo o nich nevím od ostatních DM.
I tohle co píšu je DM podpora. Takže co chceš víc?? Osobního DM co se ti bude motat za zadkem?
Připadá mi že spousta z vás hráčů co si stěžuje prostě neví kdy přestat chtít víc.
Takže, o žádných dětech nic nevím. To za prvé. Za druhé, tu opravenou lokaci co vím jsme podle toho co vím dostali ooc cestou. Já to řešil přes ic phorum. Nijak jinak a doufal jsem že si toho jednou někdo všimne.
A ano, ty knihy, za ty jsem vděčný. A to moc. Ale jsou pro svět. Né jen pro mě ale i pro ostatní hráče.
Nikde nepíšu že chci DM za zadkem, nechci osobní DM. Nikdy jsem nechtěl a nechci

Je mi líto že si myslíš, že když mi dáš prst ukousnu ti ruku. Docela mě to zklamalo... a vidím, že se tento topic minul účinku. Měl jsem si dnes spíš ukousnout prsty než jsem tohle celé napsal. Nechtěl jsem mluvit především za sebe ale i za ostatní hráče. Dávám si tedy tímto absolutní zákaz jakkoliv přispívat na phorum. Protože většinou si tím akorát ublížím. I když to myslím jinak.
Napsal: 30. 11. 2008 15.10
od Roma
kokosak píše:Dodatek k tomu nápadu: co třeba DM(S) odpovědní jen a POUZE za jim uzce přidělenou oblast? Třeba: Ty budeš dělat arcidrujda, ty Svačinku, ty dřevorubce v lesíku... ty budeš zodpovídat za právní otázky... ty budeš řešit problematiku nemrtvých...tím by se mimo jiné zajistila jistá statičnost chování NPC a nechovali by se pokaždé jinak.
A kdyz se tady overeni hraci v pozici DM zakterne bez jmenovani neurcite obvinuji z toho, ze nekomu nadrzuji a na nekoho kaslou, jak se asi budete tvarit na jen nekoho kdo neprosel tak tezkym vyberem a ma jakousi pravomoc? Navic tohle uz +/- stejne se tady probiralo a byli v tom pokud si pamatuju zhruba ty same postavy/duvody a labir tehdy tohle jasne zamitl.
Napsal: 30. 11. 2008 15.19
od allekoo
koulinek píše:
Tak v tom ti to muzu objasnit, taky sem se s postavou snazil o neco co by bylo prinosem pro dalsi hrace, IC sem si to odehral (14dni ooc), pak sem kolem toho asi 3 mesice OOC snazil v pondelky zastihnout DM aby mi s tim pomohl a pak i v jine dny na cez sem dostal reakci ze v pondeli, tak jsem se po nekolika dalsich pokusech uchylil k tomu PM a tam mi bylo pochopitelne take vysvetleno ze se o to mam vic snazit IC, uff tak je to zmrazeny ted a jeste se semtam snazim to dotahnout. Takze asi tak.
Myslim že toto je ten jediny problem ktory by sa tu mal naozaj riešit. Tzv asi neumyslene uzemnenie velkeho počtu autokvestov kvoli nedostatku času, informacii či ochoty DM/DS na podanie z ich pohladu asi banalnej informacie hoci pre hrača zjavne doležitej v hre ktora zaberie všeho všudy 10 minut a ide sa dalej.

Napsal: 30. 11. 2008 15.28
od kokosak
Roma píše:…
Smyslem by bylo zvýšit počet DM. To bylo dříve zamítnuto z toho důvodu, že jediní spolehliví hráči kteří existují pravděpodobně hrají přínosné postavy pro svět. Pokud by se jim svěřila úzce vymezená pravomoc, pokud možno ve spojitosti s oborem postavy, pak jsem toho názoru že by kvůli tomuto své přínosné postavy hrát nepřestali.
Můj názor: Držení se zábavy DM jak specifikoval Labir je něco, na čem je EQ postavena. Pokud by se navýšil počet DM (byť s omezenýmy pravomocemi), pokrylo by se tím i více oblastí, více skupin hráčů a vedlo by k snížení zátěže stávajících DM a zvýšení spokojenosti hráčů. Jiné řešení situace v současné chvíli nevidím. Upřesňuji: neříkám, že není, jen ho nevidím.
Napsal: 30. 11. 2008 15.29
od The_Balrog
kokosak píše:Smyslem by bylo zvýšit počet DM. To bylo dříve zamítnuto z toho důvodu, že jediní spolehliví hráči kteří existují pravděpodobně hrají přínosné postavy pro svět. Pokud by se jim svěřila úzce vymezená pravomoc, pokud možno ve spojitosti s oborem postavy, pak jsem toho názoru že by kvůli tomuto své přínosné postavy hrát nepřestali.
.
příklady:
cybermisa - daemian
psanec - paksenarrion
Napsal: 30. 11. 2008 15.32
od kokosak
The_Balrog píše:kokosak píše:Smyslem by bylo zvýšit počet DM. To bylo dříve zamítnuto z toho důvodu, že jediní spolehliví hráči kteří existují pravděpodobně hrají přínosné postavy pro svět. Pokud by se jim svěřila úzce vymezená pravomoc, pokud možno ve spojitosti s oborem postavy, pak jsem toho názoru že by kvůli tomuto své přínosné postavy hrát nepřestali.
.
příklady:
cybermisa - daemian
psanec - paksenarrion
Prosím o dodání informace čeho se daný příklad týká. Co já vím oba jsou "obecné" Dxka a nemají úzce vymezené pravomoci.
Napsal: 30. 11. 2008 15.42
od The_Balrog
Protože tady obecná dxka neexistují. Takže si musíš vzít nejbližší analogii toho, co se na eq zatím událo.
Cybermisa se zameruje na Muni a jistý hráčský spolek; na tyhle okruhy má rozšířené Dx pravomoce. Daemian je z muni. Cybermisa je DSko uz dlouho, ale NEZ se jim stal, Daemian byl ve hre hodne casto, skoro porad. Po zDSkovateni bylo krasne videt, jak jeho postava pomalu mizi.
Psanec byl temer jedine DMko, ktere hralo za Ajris a Solara. Stal se jim, kdyz hral Paks, ktera byla knezkou Ajris a Solara taky podporovala. Od doby, kdy se Psanec zDMkoval, se bleskurychle vytratila a prestala hrat.
Takže nějaká tvoje domněnka o tom, že postavy budou dál hrát, je podle mne hloupost, zatim to vypada spis tak, ze maji pravdu ti zkusenejsi - co rikaji, ze prestanou.
Pak tu mas jeste nebezpeci, ze kdyz das hracum, kteri hraji postavy, vetsi DS pravomoce v jejich oboru, ozvou se hlasy lidi, ze někomu (nebo svým postavám) nadržují. Nejspíš od těch, na které "nevyzbyde".
A je fakt vtipny, kdyz na jednu stranu volate po tom, aby na vas DMka casteji reagovali, ale obratem ruky navrhnete system, kde se jednotliva CP navazi na jednotlive hrace (tedy na jednotlivce) (a puvodni navrh byl dokonce na jednotliva DM!!), takze pokud ono dotycne presne jedno DMko nebude ve hre, nebudete mit sanci jak se s tim NPC domluvit, at tam je ostatnich DM/Sek kolik chce.
Někdy mne nápady, co tu padají, opravdu dosti udivují...
Dneska obzvlášť.
Napsal: 30. 11. 2008 15.46
od psin
kokosak píše:Roma píše:…
Smyslem by bylo zvýšit počet DM. To bylo dříve zamítnuto z toho důvodu, že jediní spolehliví hráči kteří existují pravděpodobně hrají přínosné postavy pro svět. Pokud by se jim svěřila úzce vymezená pravomoc, pokud možno ve spojitosti s oborem postavy, pak jsem toho názoru že by kvůli tomuto své přínosné postavy hrát nepřestali.
Můj názor: Držení se zábavy DM jak specifikoval Labir je něco, na čem je EQ postavena. Pokud by se navýšil počet DM (byť s omezenýmy pravomocemi), pokrylo by se tím i více oblastí, více skupin hráčů a vedlo by k snížení zátěže stávajících DM a zvýšení spokojenosti hráčů. Jiné řešení situace v současné chvíli nevidím. Upřesňuji: neříkám, že není, jen ho nevidím.
Souhlas s Balrogem a k ještě bych se chtěl zeptat:
Jak to bude řešit to, že tahle speciální DSka (pokud se někdo takový najde - z více důvodů - např. již několikrát zmíněného, že všechno souvisí se vším - tudíž nelze dělat něco oddělně bez dalšího nebo neochoty koholiv se do toho pustit) nevyhoví každému kdykoliv se mu zachce? Vycházeje z principu, že by se týhle činnosti věnují nikoliv z povinnosti, ale pro zábavu. Tzn. větší počet i speciálních Ds ti nezaručí/nevymůže, že bude vyhověno - komukoliv, čemukoliv.
Napsal: 30. 11. 2008 16.00
od kokosak
The_Balrog píše: Protože tady obecná dxka neexistují. Takže si musíš vzít nejbližší analogii toho, co se na eq zatím událo.
Vyjadřovat se o hodnotě systému, který je novinkou na základě jiného systému a snažit se z toho dělat analogii nejenom že nemusím, ale ani nebudu. Současný systém předpokládá, že se vezme minimální počet jedinců... a ti se poté zahltí.
The_Balrog píše: Pak tu mas jeste nebezpeci, ze kdyz das hracum, kteri hraji postavy, vetsi DS pravomoce v jejich oboru, ozvou se hlasy lidi, ze někomu (nebo svým postavám) nadržují. Nejspíš od těch, na které "nevyzbyde".
Nevšiml jsem si, že by něco podobného nastalo u postav hostitelů.
The_Balrog píše: A je fakt vtipny, kdyz na jednu stranu volate po tom, aby na vas DMka casteji reagovali, ale obratem ruky navrhnete system, kde se jednotliva CP navazi na jednotlive hrace (tedy na jednotlivce) (a puvodni navrh byl dokonce na jednotliva DM!!), takze pokud ono dotycne presne jedno DMko nebude ve hre, nebudete mit sanci jak se s tim NPC domluvit, at tam je ostatnich DM/Sek kolik chce.
Možná jsem se špatně vyjádřil, ale myslel jsem, že se vyjadřuji relativně jasně. Nejedná se o zvednutí pravomocí POSTAV. Jedná se o přidělení omezených DM pravomocí HRAČUM. Z praxe vím, že pokud je za některou věc odpovědný více nežli jeden člověk, není za ni odpovědný nikdo.
The_Balrog píše: Někdy mne nápady, co tu padají, opravdu dosti udivují...
Ano, konstruktivní kritika je vždy vítána. Stejně jako protinávrhy.
Napsal: 30. 11. 2008 16.03
od labir
To co hráči v současném stavu dostávají je pro kvalitu hry víc než dostatečné. Ať již od DM, od WB, či od světa. Osobně neudělám ani ň abych nějak vyždímal ze sebe nebo DM víc. Nic víc nebude. Nijak. Takže hledání toho "jak vyždímat víc" je zcela zbytečné. Místo toho byste spíš měli hledat "jak chtít méně".
Ale ono se úkoluje ostatní tak dobře co? A když se má sáhnout na vlastní požitky tak to jde hůř...
Napsal: 30. 11. 2008 16.08
od kokosak
psin píše:Jak to bude řešit to, že tahle speciální DSka ...nevyhoví každému kdykoliv se mu zachce? Vycházeje z principu, že by se týhle činnosti věnují nikoliv z povinnosti, ale pro zábavu. Tzn. větší počet i speciálních Ds ti nezaručí/nevymůže, že bude vyhověno - komukoliv, čemukoliv.
Není cílem vyhovět všem, protože to je nemožné. Ale pokud jsou nějaké žádosti o spolupráci s DM a je nějakému procentu z nich vyhověno, pak můj návrh směřuje k zvýšení tohoto procenta.
Napsal: 30. 11. 2008 16.10
od kokosak
labir píše:To co hráči v současném stavu dostávají je pro kvalitu hry víc než dostatečné. Ať již od DM, od WB, či od světa. Osobně neudělám ani ň abych nějak vyždímal ze sebe nebo DM víc. Nic víc nebude. Nijak. Takže hledání toho "jak vyždímat víc" je zcela zbytečné. Místo toho byste spíš měli hledat "jak chtít méně"
V tom případě považuji téma z mého pohledu za uzavřené.
Napsal: 30. 11. 2008 16.10
od drake127
psin píše:DM/DS tu nikdo z oslovených dělat nechce - protože si živě představí jak by to asi vypadalo: neustále nespokojený ohlasy na foru, řešit hlouposti a nepromyšlený nápady, 100 a 1 malicherný požadavek na cokoliv, chvílemi neuvěřitelně příšerná komunikace (nejen hráč vs DM) apod. na úkor smysluplných věcí, který by chtěl dělat jako DM. A proto nikdo normální neobětuje svou postavičku, respektive vícečiméně spokojenou hru. Pak je tu armáda všehoschopných zájemců, který na to nemají lidsky ani hráčsky, zato hýří zničující energií atomovový bomby.
kokosak píše:Co s tím? Asi nic. Leda tak: snažit se za každou cenu vyhnout jakékoli činnosti, která by vyžadovala pozornost DM.
Alespoň jsem to nemusel psát sám.
Napsal: 30. 11. 2008 16.11
od koulinek
Myslím že ty omezené pravomoce nejsou zas tak úplně mimo, přece třeba ti co jim byla projevena důvěra například tím že sou členy nějakých NPC uskupení by mohli mít nějaké ty pravomoce za takové NPC uskupení jednat, v souvislosti s určitým polem působnosti.
Jinak bych ještě dodal že nemusí být vyhověnu každému vznesenému požadavku, ale už nějaká ta reakce světa a třeba i formou vysvětlení co a jak je v požadavku špatně by určitě hrácě potěšila a motivovala k lepší hře.
Tvrzení že EQ je svět bez DM kde si hráči dělají zábavu zcela sami může taky vézt k tomu že pár dobrých hráčů se tak bude chovat a nabalí na sebe nějaké další, ostatní však pojedou tak aby se přiohli nastavení systémů ale přitom nic moc světu nepřinesou. Což by třeba i rádi, když by viděli že svět časodčasu ožije a reaguje.