Stránka 2 z 3

Napsal: 8. 2. 2009 13.46
od George
kokosak píše:Musím jen dodat, že HIPS na EQ je příšerně silná věc. Skoro bych ji posunul až na epické levely :bigwink:
1. Kobold se umí líp skrývat než SD na stejným lvl, takže není čemu se divit, že ti příjde příšerně silná věc, krom toho, že tam, kde ti nevyhovuje se prostě přeměníš za něco jinýho... z vlastní zkušenosti vím, kolik je na EQ míst, kam se prostě nejde jen hidem dostat a tam se musí probít (a nejsou to jen samý epický lokace), na takových místech je SD bez družiny k ničemu... a skoro bych tipoval, že většina SD budou samotáři.
2. Jn, to říká ten, co je na EQ od rána do večera a neuvěřitelně rychle se dostal na epickej lvl. (krom přeměny do drowa =P)
Já měl 6. lvl, když jsem potkal Eze dráčka, taky 6. lvl :)

Nebrat prosím jako útok, je to jen můj názor, možná mylný

Napsal: 8. 2. 2009 13.58
od Ikkie
kokosak píše:Musím jen dodat, že HIPS na EQ je příšerně silná věc. Skoro bych ji posunul až na epické levely :bigwink:
Já bych s tím až tak úplně nesouhlasil, vzhledem k tomu, že HIPS nelze používat v boji (úprava EQ?). Nebo s tím máš jiné zkušenosti?

Napsal: 8. 2. 2009 14.09
od George
Ikkie píše:HIPS nelze používat v boji (úprava EQ?).
Nevím, jak je tomu na EQ, pokud vím, tak to upravený není, ale standartně u NWN (změny jsem si nevšiml a zkoušel sem v bázi) je to tak, že přímo v boji použít nejde, ale stačí trošku odběhnout a už se skryješ (tipoval bych, že postava, co se skrývá nesmí být v boji, ta co se neskrývá do ní může klidně mlátit, ale stejně se skryje)

Napsal: 8. 2. 2009 14.14
od Ikkie
George píše:
Vycházel jsem hlavně z toho co je psáno zde: viewtopic.php?t=100 . Osobní zkušenosti s HiPS na EQ zatím nemám :)
Skrýt se za pozorování nelze v boji.

Napsal: 8. 2. 2009 14.20
od kokosak
Ikkie píše:
kokosak píše:Musím jen dodat, že HIPS na EQ je příšerně silná věc. Skoro bych ji posunul až na epické levely :bigwink:
Já bych s tím až tak úplně nesouhlasil, vzhledem k tomu, že HIPS nelze používat v boji (úprava EQ?). Nebo s tím máš jiné zkušenosti?
Tak ona to měla být taková lehce humorná nadsázka :smile:
Ikkie píše:Vycházel jsem hlavně z toho co je psáno zde: viewtopic.php?t=100 . Osobní zkušenosti s HiPS na EQ zatím nemám :)
Stačí říct :)

Napsal: 8. 2. 2009 15.09
od cybermisa
NPC se v boji HIPSnout urcite muzou a co ja vim, tak na zacatku EQ3 se mohli HIPSnout v boji i PC, jen to trvalo cca jedno kolo boje, nez HIPS probehl …

HIPS kazdopadne neni az tak silny v boji, ale naopak pri prolezani cehokoli, kde potvory nemaji TS. Postava si pekne leze v hidu a kdyz ji nekdo spotne, tak HIPSne a zmizi - a jde si vesele dal, pekne a k lootu. To same pak nasledne vyhazovani z hidu pri otevirani truhel - modri uz vedi, ze? :bigwink:

Napsal: 8. 2. 2009 15.56
od Kapik
cybermisa píše: … To same pak nasledne vyhazovani z hidu pri otevirani truhel - modri uz vedi, ze? :bigwink:
co já vim tak při otevření truhel tě to z hidu nevyhodí(aspoň pytle u skřetů cestou na Hobitín ne), ale dá ti to obrovskej postih do skrývání a tichýho pohybu takže je ti hide docela na nic:)

Napsal: 8. 2. 2009 15.57
od George
Kapik píše:
cybermisa píše: … To same pak nasledne vyhazovani z hidu pri otevirani truhel - modri uz vedi, ze? :bigwink:
co já vim tak při otevření truhel tě to z hidu nevyhodí(aspoň pytle u skřetů cestou na Hobitín ne), ale dá ti to obrovskej postih do skrývání a tichýho pohybu takže je ti hide docela na nic:)
A než ti postihy zmizí, tak je ti HIPS stejně k prdu :)

Napsal: 8. 2. 2009 16.21
od anurin
Momentální nastavení pro SH mi vyhovuje. Tudíž jsem volil možost číslo 1.

Napsal: 8. 2. 2009 16.52
od cybermisa
George píše:
Kapik píše:
cybermisa píše: … To same pak nasledne vyhazovani z hidu pri otevirani truhel - modri uz vedi, ze? :bigwink:
co já vim tak při otevření truhel tě to z hidu nevyhodí(aspoň pytle u skřetů cestou na Hobitín ne), ale dá ti to obrovskej postih do skrývání a tichýho pohybu takže je ti hide docela na nic:)
A než ti postihy zmizí, tak je ti HIPS stejně k prdu :)
Hele Georgi, narovinu, zkousel jsi to, nebo jen tak strilis to svoje "k prdu" od boku? Ja to totiz testoval, nemalo jsem odpozoroval od koboldu a nahral jsem i nemalo v parte s high level SD a pokud vim, tak vzdycky stacilo HIPSovat parkrat za sebou (coz neni problem), a on proste jeden z tech HIPSu vysel. V principu by to melo byt tak, jak pises … ale neni …

Napsal: 8. 2. 2009 17.20
od Sethiel
Tak poslední příspěvek ode mě, protože se to tu koukám minulo účinkem.

Spousta z vás jako protiargument píše, že je dobře, že HIPS je možné získat až na vyšším levelu (13 například). TOTO NENÍ PROTIARGUMENT. Já nezastávám to, aby si kdokoli mohl vzít HIPS dřív. Naopak, mnohem blíž jsem myšlence (která tu taky padla), že HIPS bude dostupnej až na epickejch levelech. Snažte se reagovat na to, o čem toto téma je.

Další protiargument - "jsem hraničář a taky jsem dostal spoustu věcí, které nechci, a nedostal to, co bych třeba chtěl". Není protiargument. EQ si vzala jako základ NWN, tak se aspoň do určité míry musí přizpůsobit tomu systému. To, o čem mluvím já, je naopak zavedení samotné EQ, dodatečná úprava pro omezení HIPSu. Proto, když už nějaká úprava byla udělána, mohla být vykonána mnoha způsoby … a tenhle se mi zdá naprosto proti filozofii EQ, která se právě snaží odstraňovat podobné nedostatky z existujícího systému.

Někteří používají jako protiargument výhrůžné slovo "build". Pokud build znamená určitou skladbu povolání/dovedností/dalšího, pak všichni máte buildy. Proč se tady tolik lidí snaží moralizovat proti "buildování"? Vždyť je to úplně nesmyslné. Nebo pokud slovem build myslíte něco jiného, tak mi to vysvětlete :bigwink:

A poslední věc … která by mohla mít podtitul "když nejde o život, jde o hovno", jak se u nás říká (snad odpustíte doslovnému přepisu :blush: ). Neberte to proboha tak vážně. Napsal jsem, že tahle věc na EQ se mi zdá hodně divná, a jestli s tím tvůrci souhlasí a jestli budou uvažovat o změně. Není třeba si tady roztrhat občanky kvůli tomu, jestli se HIPS dá získat na levelu 13 nebo 14 … to mě upřímně vůbec nezajímá. Rozhodně mi nejde o to udělat extrasuperpostavu, která bude co nejdřív schopná nakopat někomu … brambory. Mám pocit, že právě z tohohle mě hodně lidí obviňovalo … minimálně mezi řádky.

Tohle celkové snažení bych shrnul do jedné věty: Podle mě je lepší moci získat HIPS až třeba na 20. úrovni než ji tímhle způsobem zabalit s dovednostmi a schopnostmi, které s ní nemají prakticky nic společného.

A impuls pro napsání tohohle byl hlavně to, že tohle samotné zavedla EQ. Existuje hodně takových nelogických věcí, nepopírám. Všechny jsou ale daň tohoto systému. Tohle je prakticky jediná, kterou přinesla teprve EQ... což znamená jednak to, že ji považuji víc za "předmět diskuze" a možnou další úpravy, a jednak by mě zajímal důvod, PROČ. Protože z mého pohledu to vypadá tak, že "protože to bylo nejjednodušší".

Napsal: 8. 2. 2009 17.21
od anurin
anurin píše:Momentální nastavení pro SH mi vyhovuje. Tudíž jsem volil možost číslo 1.
Ještě dodám. Lepší tam kde je ted HIPS. Protože získat jeden lvl SH je docela snadné. A ty featy, které pro to obětujete jsou směšné. HIPS je mnohem silnější než ztráta těch pár featů. Nechci se dožít toho že tu budou samé chary s 1 lvlem SD a všichni se budou hipsovat. Ten kdo HIPS chce, at si ho zaslouží tím, že mu obětuje něco víc než pár featů. Na epický lvl bych jej nepřesouval, protože je pravdou že měnavec ho má docela rychle. Myslim že HIPS u měnavce a u SD je ted rovnoměrný. Měnavec má i jiné přeměny, které ho dělají ,,nepřemožitelným´´ ale to už je věc systému a postavy. Kdo to měnavci závidí, at si ho vytvoří také. Každý má postavu který mu vyhovuje. Jak jsem řekl, HIPS bych nechal tam kde je, můžete být myslím si rádi že není přesunut na 10 lvl SD. Má to jistě své důvody.

Napsal: 8. 2. 2009 17.37
od George
cybermisa píše:
George píše:
Kapik píše: co já vim tak při otevření truhel tě to z hidu nevyhodí(aspoň pytle u skřetů cestou na Hobitín ne), ale dá ti to obrovskej postih do skrývání a tichýho pohybu takže je ti hide docela na nic:)
A než ti postihy zmizí, tak je ti HIPS stejně k prdu :)
Hele Georgi, narovinu, zkousel jsi to, nebo jen tak strilis to svoje "k prdu" od boku? Ja to totiz testoval, nemalo jsem odpozoroval od koboldu a nahral jsem i nemalo v parte s high level SD a pokud vim, tak vzdycky stacilo HIPSovat parkrat za sebou (coz neni problem), a on proste jeden z tech HIPSu vysel. V principu by to melo byt tak, jak pises … ale neni …
Mám druida, co se umí ..hm dobře skrývat a pokud by kolem něj byly příšery v době, kdy by vybral truhlu, je brzo mrtvej... a než by ty postihy zmizely.. ono je nanic skrývat se, pokud má skrývání prostě malý.
EDIT: Skrývání a tichej pohyb SD a Kobolda nejsou vyvážený, Kobold je v tom mnohem lepší (dostává do toho dokonce bonusy, který vlastně SD nemůže vůbec získat)… nepočítám možnost se nabuffovat, kterou mají oba. (druid kouzlem, takže za to nemusí dát ani ň)

Napsal: 8. 2. 2009 17.46
od kokosak
Sethiel píše:
No, ono z toho co jsi napsal nebylo úplně zřejmé, že bys chtěl HIPS přidat jinému povolání, než SDčku, protože takhle to nutí hráče dát si level 6 SD, než si vezme vraha či cokoli jiného, co HIPS neumí. A zároveň bys byl proto dát to jako Epic schopnost?



Co prosím? HIPS není jen flag, který se zapne či vypne na postavě. Je to schopnost, kterou postava získá dlouhodobým snažením a ne jako standardně, že si vezmeš "schopnost" vyjáídřenou jedním levelem SDčka. Ne, neměly by ji mít všichni. Chceš ji, ale požadavky, které "má" tj. 6. level SD ti nepasují? Smůla. Je to vlastnost SD. Chceš střílet výbušné šípy, ale AAčko ti přijde špatná prestižka? Pech.

Napsal: 8. 2. 2009 17.47
od Jája CZE
Plný souhlas s Anurinem.

Pokud je ti jedno, jakou máš postavu, proč prostě neleveluješ SD a na šestém budeš mít HIPS? Já taky nemám (a doufám se nikdy nedočkám oslovení) Hraničář5/bard3/AA10. Serin není ani hraničář, ani bard a ani nejaký kouzelný lučištník (nebo tajemný) Je to prostě tulák, lovec, dřevorubec. Zrovinka tak mohl být postavený z mnicha, kouzelníka a AA a to by byl teprve bourák.. Minimálně by neměl postih za multiklas. Ale zřejmě bys chtěl levelovat něco jiného, a jako bonus k té postavě mít HIPS. Ale to je přesně to, co zřejmě Labir nechtěl. Takže silně pochybuju, že tohle hodlá změnit. Ono mít zloděje 12, SD 1 a mít zloděje 7 a SD 6 je na levelu 13 docela rozdíl. Jak počtem skillpointů, tak zmenšeným sneakem a jinými věcmi. A nebyl bych já abych si nerýpnul. Stejně tě půlka postav na serveru uvidí díky TS, tak abys nebyl v budoucnu z HIPS zklamaný :o))

Napsal: 8. 2. 2009 18.06
od Sethiel
Dobře, tak ještě reakce na některé příspěvky.
anurin píše:
anurin píše:Momentální nastavení pro SH mi vyhovuje. Tudíž jsem volil možost číslo 1.
Ještě dodám. Lepší tam kde je ted HIPS. Protože získat jeden lvl SH je docela snadné. A ty featy, které pro to obětujete jsou směšné. HIPS je mnohem silnější než ztráta těch pár featů. Nechci se dožít toho že tu budou samé chary s 1 lvlem SD a všichni se budou hipsovat. Ten kdo HIPS chce, at si ho zaslouží tím, že mu obětuje něco víc než pár featů. Na epický lvl bych jej nepřesouval, protože je pravdou že měnavec ho má docela rychle. Myslim že HIPS u měnavce a u SD je ted rovnoměrný. Měnavec má i jiné přeměny, které ho dělají ,,nepřemožitelným´´ ale to už je věc systému a postavy. Kdo to měnavci závidí, at si ho vytvoří také. Každý má postavu který mu vyhovuje. Jak jsem řekl, HIPS bych nechal tam kde je, můžete být myslím si rádi že není přesunut na 10 lvl SD. Má to jistě své důvody.
Následující text neber jako urážku, snažím se to psát asertivně. Pokud nechápeš, o čem je řeč, nemá smysl psát příspěvky. Na druhou stranu, není problém ani hanba se zeptat, já bych se to pokusil vysvětlit znovu a srozumitelněji.
anurin píše:Protože získat jeden lvl SH je docela snadné.
O tomhle je celé tohle téma. O tom, že je možná jednodušší učinit získání ST (Stínového tanečníka) obtížnější, než přesunout nějakou schopnost výš.
anurin píše:A ty featy, které pro to obětujete jsou směšné. HIPS je mnohem silnější než ztráta těch pár featů. Nechci se dožít toho že tu budou samé chary s 1 lvlem SD a všichni se budou hipsovat.
To stejné nepochopení. Když se dá povolání upravit, dají se upravit i podmínky pro získání levlů tohoto povolání. Místo těch "směšných featů" se dá nastavit víc featů jako prerekvizita, vyšší úroveň některé dovednosti (skrývání), a podobně. To je přesně to, o čem jsem se tu snažil diskutovat.
anurin píše:můžete být myslím si rádi že není přesunut na 10 lvl SD
Tomu nerozumím. Můžete být rádi? Něco jako "můžete být vy bojovníci rádi, že se schopnost bojovat se zbraněmi nepřesunula na pátý level" ? Takhle se to přece nedá brát, "Buďte rádi, že to není horší, a držte hubu a krok".

Napsal: 8. 2. 2009 18.11
od drake127
Sethiel píše:To stejné nepochopení. Když se dá povolání upravit, dají se upravit i podmínky pro získání levlů tohoto povolání. Místo těch "směšných featů" se dá nastavit víc featů jako prerekvizita, vyšší úroveň některé dovednosti (skrývání), a podobně. To je přesně to, o čem jsem se tu snažil diskutovat.
Otázkou je … proč? HIPS získává SD na 6. úrovni. Některým hráčům stojí za to obětovat celých 6. úrovní své postavy pro tu jednu dovednost (proto tak také byla přesunuta, protože i tak se stále vyplatí).

Předpokládám, že máš v hlavě nějakou představu úpravy, která zachová ekvivalentní "oběť" … například nemožnost stát se vrahem (jen příklad). Potom ji navrhni.

Já se přiznám, a vy, kteří mě znáte, mě znáte, že nejsem velkým zastáncem customizovatelnosti postav. Dovolím si tvrdit, že "buildy" všech Eq mágů se velmi podobají. A přesto je každý z nich úplně jiný a nikoho to netrápí. Není vůbec nutné, ba často je to přímo nevhodné, používat všechny schopnosti svého povolání na 100 %, takže mě konkrétně se svojí argumentací nevyužívání nechtěných dovedností moc nedojmeš. Kněží, co na sebe nikdy nevzali zbroj by mohli povídat.

Napsal: 8. 2. 2009 18.13
od Sethiel
kokosak píše:
Sethiel píše:
No, ono z toho co jsi napsal nebylo úplně zřejmé, že bys chtěl HIPS přidat jinému povolání, než SDčku, protože takhle to nutí hráče dát si level 6 SD, než si vezme vraha či cokoli jiného, co HIPS neumí. A zároveň bys byl proto dát to jako Epic schopnost?



Co prosím? HIPS není jen flag, který se zapne či vypne na postavě. Je to schopnost, kterou postava získá dlouhodobým snažením a ne jako standardně, že si vezmeš "schopnost" vyjáídřenou jedním levelem SDčka. Ne, neměly by ji mít všichni. Chceš ji, ale požadavky, které "má" tj. 6. level SD ti nepasují? Smůla. Je to vlastnost SD. Chceš střílet výbušné šípy, ale AAčko ti přijde špatná prestižka? Pech.
Myšlenka je "Ano, je dobře, že je ztížené získání této schopnosti. Podle mě by mohlo být i víc. Ale není dobře, jak je to konkrétně provedeno - nelogicky, nebo minimálně neelegantně." Víc k tomu už asi nemůžu dodat.

Napsal: 8. 2. 2009 18.21
od Sethiel
drake127 píše:
Sethiel píše:To stejné nepochopení. Když se dá povolání upravit, dají se upravit i podmínky pro získání levlů tohoto povolání. Místo těch "směšných featů" se dá nastavit víc featů jako prerekvizita, vyšší úroveň některé dovednosti (skrývání), a podobně. To je přesně to, o čem jsem se tu snažil diskutovat.
Otázkou je … proč? HIPS získává SD na 6. úrovni. Některým hráčům stojí za to obětovat celých 6. úrovní své postavy pro tu jednu dovednost (proto tak také byla přesunuta, protože se stále vyplatí).

Předpokládám, že máš v hlavě nějakou představu úpravy, která zachová ekvivalentní "oběť" … například nemožnost stát se vrahem (jen příklad). Potom ji navrhni.
Hodně mě zajímalo, jestli to vidí ostatní podobně, nebo jsem jedinej, komu přijde nutnost získání Vyvolání stína a dalších schopností jako prerekvizita pro HIPS jako kostrbatý nápad. Asi jsem jedinej.

Návrh? No, tak trošku jsem doufal, že tímhle směrem se bude ubírat diskuze, ale zřejmě ne. Ale přímo v prerekvizitách ST je úroveň dovednosti skrývání, tichý pohyb a ještě cosi. Je třeba, aby se "Skrýt pozorován" mohla jen postava, která je opravdu zkušená a dobrá v ukrývání? Nejlogičtější mi přijde nastavit třeba minimální úroveň skrývání na vyšší hodnotu, plácnu dvacet. V tu chvíli už je tu jakási minimální úroveň postavy (asi 17 nebo 18) a taky ta samotná vysoká schopnost se skrývat. Ale chtěl bych zdůraznit, že tenhle topic není o mém návrhu, ale o diskuzi. Protože pokud jsem jedinej, komu to přijde zvláštní, pak je většina spokojená … a tak to má asi být, ne?

Napsal: 8. 2. 2009 19.27
od kokosak
Sethiel píše: Myšlenka je "Ano, je dobře, že je ztížené získání této schopnosti. Podle mě by mohlo být i víc. Ale není dobře, jak je to konkrétně provedeno - nelogicky, nebo minimálně neelegantně." Víc k tomu už asi nemůžu dodat.
Naopak. Je to jednoduché a elegantní řešení. Systémově. NWN a potažmo DnD není skill-based, ale class-based systém. Proto HIPS není něco čeho dosáhneš na určité úrovni schopnosti, ale vlastnost specifické class. Osobně jsem proti tomu zavádět skill based systém na EQ.. ne snad, že by se mi nelíbil, naopak. Jen si to představte, každý fixní počet HP podle rasy, jedna rána by mohla rozhodnout boj, kdo by chtěl, mohl by být "jednokouzelný" kouzelník co se umí ohánět mečem... krása. Jenže obrovský prostor pro chyby a nevyváženosti - NWN engine na to není dělanej.
Sethiel píše:Hodně mě zajímalo, jestli to vidí ostatní podobně, nebo jsem jedinej, komu přijde nutnost získání Vyvolání stína a dalších schopností jako prerekvizita pro HIPS jako kostrbatý nápad. Asi jsem jedinej.
Asi jen zopakuji jinými slovy co bylo řečeno: to, že dostaneš schopnost jako postava na základě NWN mechanik neznamená, že ji dostaneš i IC. Jsou zde nekouzlící kněží, kouzelníci co se omezují ve výběru kouzel... pokud nehodláš vyvolávat stína, nikdo tě nenutí. Prostě to tvá postava nebude IC umět. A že ji to znevýhodní oproti ostatním? Ano, znevýhodní. A?