Stránka 2 z 2
Napsal: 21. 5. 2009 9.40
od The_Balrog
Pavel Urban píše:
//V případě hvězdičkované vraždy je dobré, aby útočník do oběti před odkliknutím sebevraždy systémově dloubnul (útok), protože pak se mu ta (sebe)vražda připíše na vrub (aura).
Přesně tak - na tyhle věci pozor.
Kromě toho, že to je "fér", je i tohle jeden z důvodů, proč se nesmí upřednostňovat hvězdičky před nějakým funkčním systémem. Nikdy nevíte, co všechno tyto akce ovlivňují a co se udělá špatně, pokud jejich provedení nějakým způsobem "obejdete".
Jen se přiznejte, kdo z vás si na změnu aury v tomhle případě vzpomněl? :)
Málokdo tu má přehled o tom, co vše je spolu provázané. Někomu, kdo se v systému vyzná, to může poskytovat výhody (viz. starý trik placos/expy) a i tohle by mohl využívat pro vraždy bez ztrát aury. protože i kdyby byl poctivý a napsal v CvC hlášení DMkům, že to provedl takto a oběť se zasebevraždila a proto by se mu měla strhnout aura, pochybuji (ale mohu se mýlit), že DM může zjistit, o kolik mu ta aura měla správně spadnout (protože při tomto výpočtu hraje roli aura oběti a kdovíco ještě).
Jak jste si mohli všimnout, není to prohřešek v pravidlech. Ale jestli si někdo podobné skulinky v pravidlech najde a bude je pro svou postavu využívat, pak by měl čekat od týmu spíš ty méně přátelské reakce.
Tímhle ovšem nechci nijak strašit, hlavně jsem chtěl poukázat na ty skryté provázanosti a že mávnutí motýlími křídly v Amfiberai může přinést bouřkový mrak nad Arnudenskou poušť :)
Napsal: 21. 5. 2009 13.58
od Street_cz
Pavel Urban píše:
//V případě hvězdičkované vraždy je dobré, aby útočník do oběti před odkliknutím sebevraždy systémově dloubnul (útok), protože pak se mu ta (sebe)vražda připíše na vrub (aura).
tohle bych nechal čistě na domluvě hráčů...přecijen, podle pravidel CvC jsou povinni jak oběť, tak vrah poslat report o situaci DM a ti mohou auru zlepšit/zhoršit dle své libovůle (i když to nemusí být hned...)
Napsal: 21. 5. 2009 14.32
od The_Balrog
Street_cz píše:Pavel Urban píše:
//V případě hvězdičkované vraždy je dobré, aby útočník do oběti před odkliknutím sebevraždy systémově dloubnul (útok), protože pak se mu ta (sebe)vražda připíše na vrub (aura).
tohle bych nechal čistě na domluvě hráčů...přecijen, podle pravidel CvC jsou povinni jak oběť, tak vrah poslat report o situaci DM a ti mohou auru zlepšit/zhoršit dle své libovůle (i když to nemusí být hned...)
Pokud ví, že to udělat mají.
Když dostanou jen běžné PM hlášení, ani je nenapadne zjišťovat, jestli nááhodou se ta oběť nezabila nestandardně přes sebevraždu. Koho by to taky napadlo, že?
A jak jsem již psal - nejsem si jistý, zda DM bude vědět,
kolik má správně strhnout.
Napsal: 21. 5. 2009 19.08
od Tomyn
od čeho je zákeřný utok atd. nikdy bych se dobrovolně s postavičkou nenechal podřezat ve hvězdičkách, a jakékoliv nucení čehokoliv, co není hráč schopný dosáhnout systémově, ve hvězdičkách je hloupost
Napsal: 21. 5. 2009 19.14
od Jon
No, podle mě je něco jiného ve hvězdičkách zabít postavu když na ni vybafnu na cestě (může být připravená, nakouzlená, mít zbrojí chráněný krk...) a něco jiného ji zabít bezbrannou a nepřipravenou (v posteli ve spánku, svázanou, v bezvědomí, při meditaci...). V prvním případě bych opravdu využil systému, ve druhém bych asi trval na "sebevraždě" s tím, že by byla podmíněna mým prvním útokem pro to, aby si systém zapamatoval posledního útočníka.
Napsal: 21. 5. 2009 19.18
od Street_cz
Jon píše:No, podle mě je něco jiného ve hvězdičkách zabít postavu když na ni vybafnu na cestě (může být připravená, nakouzlená, mít zbrojí chráněný krk...) a něco jiného ji zabít bezbrannou a nepřipravenou (v posteli ve spánku, svázanou, v bezvědomí, při meditaci...). V prvním případě bych opravdu využil systému, ve druhém bych asi trval na "sebevraždě" s tím, že by byla podmíněna mým prvním útokem pro to, aby si systém zapamatoval posledního útočníka.
trvat na tom nemůžeš... jde o to, že pokud nedojde k souhlasu toho, co by měl tu "sebevraždu" použít, nemáš žádné právo to vynucovat...
Napsal: 21. 5. 2009 19.40
od Jon
Já tomu rozumím. Nikoho bych nenutil, jen bych na tom ve zjevném případu zkrátka trval. Respektive bych čekal, dejme tomu, pět reálných minut, a pakliže by nebyla žádná odezva, zaútočil bych systémově (obzvláště vtipné to je když má spáč zakliknutý "vylepšený útok v obraně") nebo se stáhl. Řešení je holt, jako vždycky, ve slušnosti obou stran, zralé úvaze a respektování hry druhých. - Kdyby se komukoliv podařilo k jedné z mých postav dostat v momentu jejich naprosté bezbrannosti a prostě by ho podřezal, respektoval bych to; hraju jen lidi, no, žádné hrdiny :)
(Vtip je v tom, že inteligentní a zkušená postava se do takové šlamastyky ani nedostane... nicméně tohle dává šanci low-levelům nějak "vyzrát" i na epické postavy, což je dobře a systémově by to šlo jen ztěží. Vzpomeňme, jak dopadl Geralt z Rivie, nabodnutý na vidle nějakého... cháma :))
Napsal: 21. 5. 2009 23.13
od cybermisa
Jon píše:No, podle mě je něco jiného ve hvězdičkách zabít postavu když na ni vybafnu na cestě (může být připravená, nakouzlená, mít zbrojí chráněný krk...) a něco jiného ji zabít bezbrannou a nepřipravenou (v posteli ve spánku, svázanou, v bezvědomí, při meditaci...). V prvním případě bych opravdu využil systému, ve druhém bych asi trval na "sebevraždě" s tím, že by byla podmíněna mým prvním útokem pro to, aby si systém zapamatoval posledního útočníka.
Podle pravidel prave na tom trvat nemuzes - neni nejmensi duvod proc neresit zabiti systemove i v druhem pripade.