Stránka 2 z 2
Napsal: 9. 7. 2009 11.11
od KaTo
The_Balrog píše:Obávám se, že lidé seznámení s orientální filozofií, zen buddhismem a kung-fu filmy si toto myslet nebudou. Nepamatuji se, že by kdy kde buddhističtí kung-fu mniši studovali anatomii a chirurgii a také mi přijde logické, že pokud už léčíš dotykem, že záleží na tom, jak se ten dotyk provede.
Ohánět se tím, že vše se dá RP okecat je sice lákavé a metoda je to bezpracná, neměla by ale sloužit jako únikový můstek a konečný neooddiskutovatelný trumf v diskuzi :)
Jej...škoda že bych to zvrhl do flame, kdybych napsal, kdypak jsi ty studoval kun-fu, zen či se zajímal o orientální filozofii, že si už nepamatuješ co se oni učili o anatomii. //konec flame
Ujišťuji tě, že zrovna kun-fu bojoví mniši měli SAKRA (záleželo na klášteře, na období a na konkrétním regionu, co se zrovna víc preferovalo) dobře zvládnutou anatomii, aby věděli, kde soupeře nejvíce/nejbolestivěji zranit za použití co nejmenší námahy. Celá východní filozofie s její teorií všeprostupující čchi, kterážto je základ jak léčících, tak bojových technik je úzce spjata se znalostí funkce lidského těla. Naproti tomu křižák mnohdy zjistil že v těle existují játra až když soupeře rozsekl vejpůl nebo ho po večerní pitce bolel žlučník
.
Ale opět (viz kokosak) tohle celé je jen diskuze o diskuzi pro diskuzi nad hypotetickými věcmi, které by na EQ měli/neměli být oproti DnD systému. A (my oba) podkládáme tuto pseudorealitu příklady z našeho světa (více či méně *mrkne* mylnými).
Jediný co má stejně ve výsledku smysl je to, zda na EQ Labir chce posílit (nijak slabé) Paladiny nebo i (poněkud silnější) Mnichy a jeho vidění této (pseudo)reality. Jak kdysi někdo ukončil jinou diskuzi - může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je to jediné co s tím můžeme udělat
.
Howg.
re
Napsal: 9. 7. 2009 11.39
od Vugi
Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji a brala se jako nějaký druh meditace s modifikátorem moudrosti.
Napsal: 9. 7. 2009 11.57
od Naylun
Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem
Napsal: 9. 7. 2009 12.13
od Tomyn
Panathian píše:Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem
rozhodně jsem také pro, ale zase kdo jen tak odolá v boji skorem před smrtí lektvary došli a poslední záchrana je použití WoB v boji, kdopak odolá nepoužít to?
Napsal: 9. 7. 2009 12.17
od Street_cz
Tomyn píše:Panathian píše:Vugi píše:Co jsem tu pročetl , tak bych uvítal, aby tato schopnost mnicha nešla používat v boji …
Uvítal bych, kdyby to tak hráči hráli i bez vynucení systémem
rozhodně jsem také pro, ale zase kdo jen tak odolá v boji skorem před smrtí lektvary došli a poslední záchrana je použití WoB v boji, kdopak odolá nepoužít to?
ale vždyť přece mnich má rychlé nohy, vždycky je může vzít na ramena
Napsal: 9. 7. 2009 12.42
od Aefar
Ještě jedno slovo k základní filozofii Fantasy, her na hrdiny, DnD a nakonec i EQ...
A (fantasy svět):
1) Na EQ, stejně jako ve většině euro-americko-ruských fantasy světech (literárních, DnD, filmových a jiných) neexistují a neexistovali křižáci, zen, buddhismus, kung-fu - nic takového...
2) Na většině existovala magie v naprosto různých podobách, rytíři, draci, divné potvory, různí rasy atd.
3) Historie byla vždy tvořena reáliemi daného světa a neměla žádné paralely s naším reálným (narozdíl od žánru sci-fi - kde se právě paralely s naším světem rozvíjely do budoucnosti či na jiné planety)…
B (hry na hrdiny):
1) Hry na hrdiny vznikly jako způsob zábavy - jak utéct do jiného světa a kreativně se bavit, aniž bych kdokoli cokoli potřeboval - stačilo, aby se sešli alespoň dva. Jak název napovídá, šlo o to zahrát si výjimečné osoby, nikoli sedláka každý den robotujícího na poli... koho by to bavilo, že, když to má každý den v reálu...
2) Postupně vznikla ucelená pravidla, protože bylo potřeba herní světy vyvážit a vyážit jednotlivé formy postav, především dlouhá léta se vyvíjející DnD a ADnD, které se hrálo po celém světě.
C (Dungeons & Dragons):
Aby to bylo jednoduché, příjemné a zábavné, přišli autoři na zajímavý class-based system (novějšími hrami překonaný a zaměněný za tvárnější skill-based system) a vznikly základní archetypy:
- mág (ve dvou verzích - zaklínač a čaroděj)
- válečník (ve dvou verzích - bojovník a barbar)
- hraničář (lesem vychovaný bojovník - myslivec)
- zloděj, tulák
- druid
- kněz
- paladin (bojovník říznutý klerikem)
- bard (trochu zloděj, trochu zaklínač a navíc umělec)
- mnich (doplnění archetypu značně neevropského oproti všem ostatním - těch neevropských by šlo udělat mnohem více - od nějakého voodoo kněze, přes samuraje až po mágy jiného typu než arcane či divine)
Tato povolání byla pak později doplněna prestižkami... ale to už jen proto, aby se hra stala rozmanitější.
Jak vidno - není už pak kam uhnout. Skill-based systémy mají tu výhodu, že si postavíte postavu pružně jak chcete - dáte jí ability (schopnosti typu síla, obratnost, přitažlivost, charisma atd...), skilly (dovednosti - jízda na koni, zacházení s chladnými zbraněmi atd...) a featy (rysy - obvykle řešící ty nadpřirozené složky tvorby fantasy postav) - a pak ji prohlásíte čím chcete - třeba krysařem, paladinem, nekromantem nebo klavírním virtuosem...
D (EQ):
Při hře na EQ je potřeba si uvědomit
1) Že stojí na DnD pravidlech (tedy class-based) a proto nezbývá, než je přijmout a ohnout
2) Že je to fantasy svět a předem nemá jakýkoli smysl tyto "classy" srovnávat s archetypy z reálného světa (jako je buddhistický kung-fu mnich z 15. století, samuraj z 16. století, křižák ze 13. století, galský či slovanský druid ze 2. století nebo renesanční šermíř)
3) Že fantasy svět stojí na základech, které stvořil jeho tvůrce. Tyto základy se dají za určitých podmínek upravovat... a proto vznikajípodobné diskuse.
Ovšem dle mého názoru tyto diskuse mají smysl pouze na úrovni OOC - tedy zlepšit scopnost či nikoli, proč ano a proč ne - a jediným cílem obvykle je, aby svět byl vyrovnaný... nic víc. Kung Fu, křižáci ani samurajové sem nepatří... A co si kdo IC okecá, to má - jde jen o to, aby byl systém vyrovnaný a aby každý měl takovou postavu, která ho baví.
Tolik k celé problematice posílení WoB na EQ.
Napsal: 9. 7. 2009 13.07
od kokosak
Jen trochu hnidopišsky poznamenám, že mnich ani zaklínač v originálním DnD nebyli a zase zalezu.
Napsal: 9. 7. 2009 13.12
od Akira
kokosák: co je to originální Dnd? jestli se bavíš o první edici, tak tam byl thief, fighter, mage, cleric, dwarf, elf...
jestli mluvíš o originálním ADnD, tak tam nebyl a jestli mluvíš o originálním DnD 3(3,5) edici, tak tam byli oba...
ale klidně zase vylez, rád tě poučím
Napsal: 9. 7. 2009 13.21
od kokosak
*vyleze*
Tak v první DnD edici byli jen Cleric, Fighting man and Magic-User. Thief byl přidanej až v Greyhawku. *díky wiki může dělat chytrýho*. Jinak jistě, měl jsem napsat ADnD. Jediné "pravé" DnD, tože to sem hrál JÁ :D
*koukne kolem a zas zaleze*
Napsal: 9. 7. 2009 13.24
od Akira
kokos: nevěř wiki ve všem :)
jinak nemůžeš srovnávat ADnD s NWN nebo první edicí nebo 3,5 edicí, nebo 4 edicí...vychází ze stejného základu, ale jedná se o zcela rozdílné hry. A mimochodem..v ADnD bych ti mnicha našel..stejně jako zaklínače...kdybych nebyl línej a byl doma u knížek...například orientální dobrodružství se jimi jen hemží.…
Napsal: 9. 7. 2009 13.43
od kokosak
No, myslím že jsme už dost off-topic, takže toho nechme.
Samozřejmně, v ADnD se dá v ruznejch sourceboocích dá sehnat skoro všechno. Včetně kouzelníků co nekouzlí, ale povolávají djinny, dosud mainstreamovými RPG nepřekonaného psionického systému, démonology, kněží co sesílají kouzelnická kouzla.… a to jako základních class, o kitech nemluvě. Až na to, že většina z těhle vymyšleností byla těžce nekompaktibilní s ostatnímy o vyváženosti nemluvě :D Jinak, mám natažený komplet DnD 1. až 3,5 edice elektronicky, pokud by byl zájem