Napsal: 17. 3. 2010 16.55
Takto podáno chápu tvůj bol a odpověď na první otázku je podle vyznění labirova apelu zřejmá. Ale možná právě druhá otázka je to, v čem je zakopaný pes. Pokud sebe považuješ za nekonfliktní postavu a druhá strana tě považuje za konfliktní, sotva lze očekávat nějaký smír - viz. můj první příspěvek, čtvrtý odstavec.
Nejde ale soudit bez konkrétních herních situací a jejich vlivu na zainteresované strany, zeptám se, jestli jste si ujasnili, co je tedy hlavním důvodem sporu? Dokážu si představit, že věc, která tobě nepřijde důležitá, dokáže protistranu zvednout ze židle. A právě proto, není-li to ze hry jasné, je třeba se OOC domluvit a buď se takového jednání zdržet nebo se třebas i pokusit dojít k nějakému kompromisu, pokud je "požadavek" se své surové IC podobně neúnosný.
Má představa nekonfliktní postavy je taková, že jde o postavu, která konflikty samozřejmě nevyvolává, a z těch, které si ji najdou samy, se snaží (důstojně) vybruslit, byť za cenu své prohry. To je jakési obecné měřítko, jak si postavy obecně rozřadit.
Neméně důležitou částí ale je, jestli se postava chová nekonfliktně i v konkrétním probíhajícím sporu. Labir v tom dávném tématu zmínil příklad, kdy i nekonfliktní postavu je možné donutit ke konfliktnímu chování. To z ní nedělá konfliktní postavu obecně, ale podle mého názoru v tom konkrétním sporu už ano. A definici konfliktního chování, která bude použitelná k něčemu jinému než obecnému povědomí, lze podle mého názoru sestavit až pro ty konkrétní případy.
Budeš-li lovit v druidském hájku a došlápne si na tebe epický konfliktní druid, musíš například přetrpět nějaký jednorázový trest (třeba plnění krmelců nebo cestu přes druhou stranu), ale hlavně se vyhnout dalšímu lovení v druidském hájku, pokud si nepřeješ spor řešit cestou, že se tě daný druid bude snažit ulovit bez ohledu na čas a prostor. Znamená to snad, že nekonfliktní postava obecně nesmí lovit v druidském hájku? To určitě ne, ale v daném konfliktu je to důležitý aspekt.
Nejde ale soudit bez konkrétních herních situací a jejich vlivu na zainteresované strany, zeptám se, jestli jste si ujasnili, co je tedy hlavním důvodem sporu? Dokážu si představit, že věc, která tobě nepřijde důležitá, dokáže protistranu zvednout ze židle. A právě proto, není-li to ze hry jasné, je třeba se OOC domluvit a buď se takového jednání zdržet nebo se třebas i pokusit dojít k nějakému kompromisu, pokud je "požadavek" se své surové IC podobně neúnosný.
Má představa nekonfliktní postavy je taková, že jde o postavu, která konflikty samozřejmě nevyvolává, a z těch, které si ji najdou samy, se snaží (důstojně) vybruslit, byť za cenu své prohry. To je jakési obecné měřítko, jak si postavy obecně rozřadit.
Neméně důležitou částí ale je, jestli se postava chová nekonfliktně i v konkrétním probíhajícím sporu. Labir v tom dávném tématu zmínil příklad, kdy i nekonfliktní postavu je možné donutit ke konfliktnímu chování. To z ní nedělá konfliktní postavu obecně, ale podle mého názoru v tom konkrétním sporu už ano. A definici konfliktního chování, která bude použitelná k něčemu jinému než obecnému povědomí, lze podle mého názoru sestavit až pro ty konkrétní případy.
Budeš-li lovit v druidském hájku a došlápne si na tebe epický konfliktní druid, musíš například přetrpět nějaký jednorázový trest (třeba plnění krmelců nebo cestu přes druhou stranu), ale hlavně se vyhnout dalšímu lovení v druidském hájku, pokud si nepřeješ spor řešit cestou, že se tě daný druid bude snažit ulovit bez ohledu na čas a prostor. Znamená to snad, že nekonfliktní postava obecně nesmí lovit v druidském hájku? To určitě ne, ale v daném konfliktu je to důležitý aspekt.