Odpověď pro Romu i pro Olymara...
Postava, které na majetku nezáleží, počítá taky majetek ve stříbrných... ale protože na EQ se majetek vcelku volně válí všude možně, je-li potřeba, je snadné jej získat (přirozeně s určitými znalostmi).
Kdo majetek chce (napříklat můj bývalý trpaslík), ten si jej obstará. Snažil jsem se trochu rozhýbat obchod, točil jsem platinky i luxusní zboží a kdyby kdokoli zareagoval na mé nabídky obchodu, mohl vydělat desítky zlatých měsíčně jen z obchodu (nakoupit zboží od trpaslíka a prodat jej v království).
Samozřejmě, nechce-li postava peníze na svitky, nebude mít svitky, protože je líná. Není to o tom, že je zvyklá počítat ve stříbrných. Je to proto, že chce statky, na které nemá, a nehodlá udělat nic proto, aby si obstarala prostředky na jejich získání.
Roma píše:Aefar píše:Já bych peníze neřešil... to není nedostatkové zboží na EQ.
IMHO je, nebereš-li jako běžnou hru každodenní prozkoumávání světa (rozuměj vymlacování skřetů).
Nerozumím... Bolthorm vyjednal jednou jeden mír s jistou rasou, kdy měl povoleno těžit surovinu za podmínek, že té rase neublíží. Musel jsem vše obstarat tak, abych nic, ale nic nevymlátil. Výtěžnost z jedné otočky byla 30 zlatých, platinka, pokud jsem do toho zapojil obchod a dotáhl náklad za moře, přičemž jsem nabízel komukoli nejméně polovinu výtěžku z obchodu, pokud by to koupil v říši a zajistil si prodej v zámoří. Kupodivu to za to nikomu nestálo, protože jsem sumy nezveřejňoval, asi si je nedokázal nikdo představit.
Mimochodem, zorganizovat obchod a přesun většího množství materiálu byla ta delší a zábavnější část než ta těžba... ale ta trvala asi půl reálné hodiny.
Romu jsem X-krát potkal u Catigernova hlavního zdroje peněz (když tu a tam peníze potřebuje). Pro těžbu je zapotřebí u mága schopnost seslat kouzlo Invisible (3. lvl)… a má za několik desítek minut několik zlatek denně. Podobná možnost existuje i v říši, i když je to o trochu obtížnější a výtěžky jsou pomalejší (vyžadují větší trpělivost).
Roma píše:
Aefar píše:Zamezilo by to pak extrémním situacím, kdy například patnáctiletý kluk čaruje kouzla IX. kruhu, které se naučil vysedáváním u svačinky
To už je o chrarakteru hráče, popřípadě postavy. Tenhle nešvar se totiž netýká jen mágů, ale všech povolání, takže když takto omezit mágy, tak samozřejmě i ostatní.
To máš pravdu... je fakt, že se tímto způsobem dá hrát kdokoli, akorát ten rozdíl moci je u castera a ostatních povolání úplně jinde. Patnáctiletý caster (ať nediskriminuji pouze mágy) s IX. okruhem a patnáctiletý kluk navlečený do plné plátovky s pavézou, který toho ale vcelku stejně sám o sobě moc neporazí a ve všem ostatním bude looser - to je rozdíl. Bavíme se o omezení všech casterů, nejen mágů.
Roma píše:
Aefar píše:Jestli stojí výbava čaroděje 15 platinek nebo 40 je vcelku jedno, obzvláště, je-li to rozloženo do dlouhou dobu.
Tak tohle myslíš jak??
Tak, jak to říkám. Někdy mám pocit, že hrajeme úplně jinou hru. Pro obyčejný charakter je reálné obstarat si denně kolem pěti zlatých (dá se ale udělat i 3 platinky), snad úplné minumum při snaze skutečně vydělat je zlatka.
Na 17. úroveň je s elfími XP potřeba odehrát přibližně 160 hodin hry. Při průměrné hře 4 hodiny denně, budu-li 20 minut věnovat těžbě suroviny, budu mít 40krát vytěženo. Při výdělku 20 stříbrných za těch 20 minut to bude 16 zlatek, při výdělku zlatka to bude 40 zlatek, při výdělku 2 zlatky to bude 80, při výdělku 5 zlatek to budou 4 platinky! Lze si jistě snadno spočíst, kolik je třeba vydělat peněz na nakoupení všech svitků pro IX. okruh za dobu mezi 15. a 17. úrovní.
Chápu, že každý zná jiné zdroje a každý chce věnovat jiný čas těžbě... ale chce-li někdo získat peníze, není na tom nic obtížného, nestojí to moc námahy, není třeba obětovat nijak zvlášť herního času, jediné, co je potřeba, je se chvíli zabývat možnostmi, ja vydělat... a až se na ně přijde, je vyřešeno obvykle pro celý zbytek hráčského života (protože na EQ vás z práce na težbě suroviny nevyrazí), můžete maximálně nahradit svou obživu za lepší nebo šáhnout po namáhavějším ale výdělečnějším zdroji pro rychlý zisk, je-li aktuálně potřeba větší množství peněz (třeba na nějaký drahý jed za dvacet zlatek a tak podobně).
(Když to tak po sobě čtu, mám pocit, že mě ta ekonomie začíná lézt na mozek.)
Roma píše:
Aefar píše:A teď si vemte, že by pro každé seslání IGMS byl potřeba třeba diamant (cena je vcelku banální - něco přes dvě zlatky), který ovšem není snadné sehnat a už vůbec ne ve velkém. A ještě by se třeba sesláním spotřeboval.
Navíc výsledkem by krom jiného byla práce pro válečníky (aby sehnali diamant) a oživení PC obchodu s diamanty (nyní prakticky nulový). A o důvod méně k existenci dispel hůlek (abych se držel tématu).
Tohle také souvisí s tvým (dle mého) zkresleným pohledem na výtěžnost každé postavy.
Vem si, že by se každý kritičák musel zaplatit diamantem... Nebo jen každý 10. (má to stejnou logiku jako potřeba mít diamant a zničit ho seslaním IGMS) a dej tomu bojovníkovi výbavu taky za 10 platinek a myslím že o nějakém oživení obchodu by nemohla být ani řeč.
EDIT: Problém dispel hůlek by to nevyřešilo, protože PC by se nakouzlili tak jako tak než by do dungu naběhli. Možná komponenty, jako že ke Kamené kůži, potřebuje každý mág držet v pacce kus šutru a ten se tím rozpadne v prach - možná by to konečně zvýšilo obchod se šutry, který je nyní také nulový ;)
Srovnávat kritičák se sesláním kouzla není stejná. Respektive, ta logika je stejná, kdyby jediné využití mága a jeho kouzel bylo pro zabíjení nepřátel. Kouzla jsou mocná záležitost a v tuto chvíli je velmi snadné k nim přijít a libovolně s nimi zacházet - alespoň tak jsem pochopil Nayluna.