Stránka 2 z 2

Napsal: 2. 5. 2012 17.11
od Akruo
Hawkeye píše:No tedy nedovedu si představit, jak někoho seřezat mečem, aniž bych ho tím minimálně hodně nezranil. Základem nedokonalosti systemu jsou dle mého zas a jedině hráči. Pokdu se smrt na stínovky náležitě a s rozumem ohvězdičkuje, pak není problém.

Nicméně by stínová zrnaněí mohla mít procentuelně větší šanci na fail. Specielně se zbraněmi jako jsou rapíry nebo loky. Palcátem omráčit není problém, ale šípem bych to vážně chtěl vidět. Zásahy čámkoli kamkoli, kterými by utočník cíleně vyvolal šok, bnych odsoudil někam do Císařstvi imperátora Chucka Norrise.
Palcátem vskutku omráčit lze, ovšem je to pouze jedna z možností co se taky může stát. Nevím kdo první vymyslel ve filmech scénu s omráčením typu "majznu ho něčím těžkým a tupým a von padne vomráčenej, ale jinak je v pohodě", ale celkově je to naprostá blbost. S mnohem větší pravděpodobností vám takový bojovník s palcátem udělá těžký otřes mozku s trvalým poškozením z důvodu krvácení do mozku a vůbec není problém prorazit či doslova rozrazit lebku. A kdo si to chce vyzkoušet na vlastní postavičce, ať vyhledá mého Rangaroga a poté co mu rozdrtí hlavu a omluví se mu v chrámu s tím, že ho jej chtěl pouze omráčit, zase může jít :-D

To co píše Braenn o ranách na plocho je vskutku pravdivé, přirozeně že to bolí a jsou z toho podlitiny, ale člověka to aspoŇ nerozkrájí.

EDIT: Ale to jsem se dostal trošku jinam, než jsem chtěl, omlouvám se.

Napsal: 2. 5. 2012 17.13
od Ungo
No jestli mi chceš tvrdit, že je snažší dát (od oka) 20 ran mečem, naplocho a protivníka nijak řádně nezranit a naproti tomu není možné omezit sílu danou do palcátu tak aby nebyla smrtící, tak to vážně promin :smile:

A nevím tedy zda jste kdo kdy drželi meč, ale uhodit s ním někoho naplocho není vůbec sranda, natož ho tak nezranit


//edit Teda nemyslím ted zrovna na palcát typu „Neopírej to o zed, nebo spadne barák“

Napsal: 2. 5. 2012 17.15
od Akruo
Hawkeye píše:No jestli mi chceš tvrdit, že je snažší dát (od oka) 20 ran mečem, naplocho a protivníka nijak řádně nezranit a naproti tomu není možné omezit sílu danou do palcátu tak aby nebyla smrtící, tak to vážně promin :smile:

A nevím tedy zda jste kdo kdy drželi meč, ale uhodit s ním někoho naplocho není vůbec sranda, natož ho tak nezranit
Jenže "omezit" ránu palcátem jsi očividně taky nezkoušel. Minimálně se snahou získat takovou "sílu", která by pouze omráčila. Jak říkám, mlátit někoho na plocho je uvěřitelnější než se ho snažit omráčit palcátem.
Btw. těším se na nějaký turnaj, ukážeme si jak se omračuje palcátem :-D

Napsal: 2. 5. 2012 17.18
od Ungo
No, hlavně tedy nevím, jak jsem se z debaty o nadužívání stínových zranění dostali k takhle malichernému deatilu :biggrin:

Stínovky jsou fajn věc, tak jako spousta jiných, jen to nesmí dostat do ruky orangutan :smile:

Napsal: 2. 5. 2012 17.20
od zdech
Hawkeye píše:A nevím tedy zda jste kdo kdy drželi meč, ale uhodit s ním někoho naplocho není vůbec sranda, natož ho tak nezranit
Hodil by se postih do útoku/zranění při zapnutém stínovém (a možnost přepnout to v boji).
Že je třeba dám dvacet ran, aby to soupeř zaregistroval je věc systému. Stačit by měla jediná dobrá, tomu zbytku třeba protivník jakž takž uhne.

Napsal: 2. 5. 2012 17.21
od Jelen343
Podle mě jde stínové zranění při zajmutí postavy výborně využít, ale u cvičných soubojů se mi nelíbí.

Mnohem lepší by byl ještě jeden podobný systém právě pro cvičný souboj, který by ubíral pouze pomyslné(stínové životy shodno s počtem normálních). Takže kdyby mu v souboji ubrali všechy životy, tak by byl pořád nezraněn, ale stalo by se něco, podle čeho by to ostatní poznali. Ale to by asi bylo dost složité.

Mimochodem ty údery na plocho se mi vůbec nelíbí. Sice ne dlouho, ale nějaký čas šermuju a údery na plocho jdou strašně těžko. Bojovník by musel máchat mečem buďto plochou pořád, což jde špatně, nebo by musel praštit plochou až těsně před dopadem a to by ho spíš říznul.
Bylo by lepší, kdyby místo dřevěných mečů byly kovové bez ostří a špičky. Stačí obyčejné rukavice a možnost zranění je minimální.

Napsal: 2. 5. 2012 17.22
od Akruo
Hawkeye píše:No, hlavně tedy nevím, jak jsem se z debaty o nadužívání stínových zranění dostali k takhle malichernému deatilu :biggrin:

Stínovky jsou fajn věc, tak jako spousta jiných, jen to nesmí dostat do ruky orangutan :smile:
Souhlasím a omlouvám se za OT příspěvky, vraťme se k tématu stínovek.
Já si myslím, že je to velice zábavný prvek, ale asi by se mělo upřesnět co je povoleno a co není. Jak to mluvení během mdlob tak další věci. Konkrétně u kecání "umlčené postavy" bych zavedl pravidlo, že pokud ji nikdo nepomůže k tomu, aby mohla mluvit, tj. neprobudí ze mdlob (profackování, voda, lehké ošetření), tak by měl hráč hrát postavu jako "mimo".

Napsal: 2. 5. 2012 17.36
od Rodrigo
I u luku si dokážu představit že jde docela rozumě vyvolat šok pokud má někdo dostatečné znalosti z oboru akupuktury či jiného stalčení určitých bodů.
Stínové zranění je velice užitečné když třeba trénujete na nízkých lvl kde je málo HP, vím že při cvičných soujích s WM i kouzelník na středním lvl neustojí kritik. který jde jen špatně vypnout když jde o vyvolenou zbraň.
Rozhodně bych ho nerušil protože potom by trening byl poté velice nakladní nebo nám za chvíli tady budou běat všichni s černou aurou za ternigy.

Napsal: 2. 5. 2012 17.48
od Ungo
Cvičení - dřevěná zbran
Akupunktura? :biggrin: Myslíš to, kde se zabodávají vlasové jehličky do naprosto přesných bodů na těle? Šípem? A z luku? To už zní pravděpodobněji kadeřnictví s názvem Vystřílíme vám na hlavě cokoli dle vašeho přání :megalol:

Napsal: 2. 5. 2012 17.51
od Jelen343
Cvičit s dřevěnou zbraní můžeš, ale je to úplně něco jiného než ocel

Napsal: 2. 5. 2012 17.52
od Woxa
Braenn píše: AD Woxa - zajímal by mě podklad tvrzení, že ani zkušený bojovník nemůže bojovat s cílem "nezabít"…
+cílené zásahy
Ano, já právě mluvil o tom, že v praxi to jde, ale systém NWN to neumožnuje. Zkrátka že v praxi má zkušený bojovník nad bojem jistou kontrolu a může vyvinout nějakou snahu, jak svého protivníka rovnou nezabít. V NWN zkušený bojovník naopak celkem s jistotou může zabít první ranou. Asi jsem to špatně napsal, nebo jsem byl špatně pochopen :)

No a cílené zásahy, ano mám s nimi nižší AB a na nějakou zanedbatelnou chviličku protivníka lehce oslabím. Nicméně stále je to smrtící útok, který prostě může jít do mínusu a zabít. Zkrátka použitím cíleného zásahu si v praxi jen snížíš svoje AB, výměnou za skoro nic. Nedává ti o moc lepší šance na dopadení zajatce bez zabití.
zdech píše: Stínově zabité postavě se rozběhne únava jako splašená, odhaduju že do necelé reálné hodiny to bez odpočinku zabije i čerstvě odpočatého. Takže nějaký "timer" už je teď.
Já myslel řádově kratší dobu, klidně 10 minut od zabití, za reálnou hodinu přejdeš Desku z jednoho konce na druhý, nehledě o milionu míst, kde si sám odpočineš. Zkrátka někdo kdo by použil stínový boj by musel uvažovat i v rovině "on na to stejně nejspíš zhebne, pokud ho nedovedu ošetřit, chci tohle riziko podstoupit?"

Jinak se Zdechem naprosto souhlasím.
Rodrigo píše:I u luku si dokážu představit že jde docela rozumě vyvolat šok pokud má někdo dostatečné znalosti z oboru akupuktury či jiného stalčení určitých bodů.
Jo klidně, ať zkušený střelec na 200 stop trefí cíl, k němu stojící čelem, přímo mezi půlky a tím ho vyřadí z boje. Jenže ať má na takový výkon alespoň -20 postih do útoku. V opačném případě ať si sežene šípy bez hrotu a tu tětivu tolik nenapíná.

Napsal: 2. 5. 2012 18.18
od Selvagion
Aefar píše:Rozhodně nemůžete mluvit ani dělat aktivně cokoli jiného (vlastně můžete jedině popisovat svůj stav).
Tohle jsem už několikrát porušil, když jsem měl pocit, že se ode mne čeká, že budu hrát dál a ne ležet tiše v bezvědomí. Ale je fakt, že bezvědomí je bezvědomí.


Já stínový boj použím vpodstatě zatím jen jako pojistku v cvičném boji. A to, že vás při cvičení někdo umlátí do bezvědomí, není u některých postav vůbec nic překvapujícího :)

Zrušení stínového boje by mi asi nevadilo. Ale v takovém případě bych byl rád, kdyby zabití nešťatnou náhodou při cvičení, pokud by samozřejmě následovalo bezprostředně nějakým způsobem oživení, ať už svitkem, v chrámu nebo tím, že by někdo slítal půl města a našel klerika, nebylo bráno jako zločin neúmyslného zabití či dokonce vražda, ale třeba jen jako přestupek, za který by byla nejvýše pouhá pokuta. Protože jinak bych se asi bál souhlasit s cvičením s postavami, o kterých bych jako hráč s jistou nevěděl, že nějakou tu ránu ustojí. Stát se vrahem jen proto, že jsem narazil na postavu v tu chvíli slabší, než jsem já, padla mi 20 a kritik, by mě asi malinko naštvalo (i s dřevěnými zbraněmi dostával Selvagion slušné pecky, když byl ještě malý elfík). I když i z toho by mohla být zajímavá RP hra.

Co bych ovšem uvítal, aby nastavení stínového boje nebylo perzistentní, protože ho soustavně zapomínám vypínat.

Napsal: 2. 5. 2012 18.31
od Olymar
Můj soukromý pohled je ten, že stínová zranění jsou velmi užitečný nástroj a jeho rušení by přineslo víc nevýhod než výhod. Má ale své chyby a jeho použití v cvičních soubojích doporučuji právě jen jako pojistku a brát ji vážně, tedy souboje končit například u "Vážně zraněn" a nespoléhat se, že poslední rána nebude kritická.

Kdo ale chce ve hře jet na doraz, může, ale pak ať se nediví.

Napsal: 2. 5. 2012 19.04
od Protton
Olymar: Tak tohle to přesně vystihlo. Tak to na cvičišti vždy děláme, ať už při nácviku, nebo při souboji (viz. Ragmon vs Lothias). Stínové zranění prostě je potřeba. Ono zabít při souboji je věc jednoduchá... šerm je většinou založen na jednom řádném úderu, ale pokud nemám úmysl zabít, tak můžu soupeři dát tech svých ran 15 a stále může stát. (vždy mluvím o meči, s ničím jiným neumím šermovat)
Jinak k tomu meči dál... Jak se tady psalo. Tupý meč neudělá skoro nic, pokud šermíř nechce, aby něco udělal. O dřevě už nemluvím vůbec... a někdo tady mluvil i o cílení zásahů (v reálu). To je základ šermu. Každý šermíř ví, kam má zasáhnout, aby soupeře naprosto vyřadil jedním úderem. A taky ví, kam je úder naprosto neúčinný. Jistě, bolí to jak čert i tou tupou na nekritické místo, ale nikdy tím nikoho z náhody nezabiju. S ostrým jsem to opravdu nikdy nezkoušel...

Napsal: 2. 5. 2012 19.21
od Mourisson1
Protton píše:Olymar: Tak tohle to přesně vystihlo. Tak to na cvičišti vždy děláme, ať už při nácviku, nebo při souboji (viz. Ragmon vs Lothias).
Kdo ti nakecal že sjem ten stínovej měl zaplej? :megalol:

Napsal: 2. 5. 2012 19.23
od Protton
Tak to bylo na tobě... ale bylo to do téměř mrtev a dál ne.
PS: Pak bych se hrozně smál, jak bys nestíhal utíkat...

Napsal: 2. 5. 2012 19.29
od Lomylith
U stínového je jedna zajímavá věc "Vypíchnout oči" To mi tam moc nesedí. Postavě se vrátí zrak po 20 hodinách myslím.

Napsal: 3. 5. 2012 7.57
od Aefar
Osobně bych proti tomu systému nic neměl, kdyby praxe neukazovala, že přináší více potíží než užitku. Co jsem stihl sledovat, tak to tak vnímám - ale je to pohled subjektivní. Pokud jsou hráči spokojeni a systém chtějí, je to v pořádku. Je fajn, že je dobrovolný.