Stránka 2 z 8
Napsal: 28. 5. 2012 12.58
od Strigo
xondik píše:
No, dalo by se to tak říci.
Proč tam dávat zámek? Vždyť jde o zábavu. Když se někdo chce dobrovolně připravit o ono "tajemno a překvapení", budiž. Jeho hloupost.
Dle mého jde spíš o to, aby si každý uvědomil, co vlastně chce.
Když si chce člověk zahrát, tak k tomu lvl hráčů nepotřebuje. Když nechecš, nechtěj. Ochudíš sám sebe o část hezkýho napětí.
Stačí spustit hru, ignorovat tu záložku s "player listem" a zkrátka se lognout.
Myslím, že nejsou podstatné systémy zabraňující zjišťování informací, ale mentalita člověka, který se může rozhodnout, jestli si ty informace zjistí, či nikoli.
Jde tady také o to, že někteří lidé, především v CvC kontaktech se orientují dle levelu a povolání dané postavy.
Člověk, který se na level postavy nedívá, je značně znevýhodněn, oproti tomu druhému.
Myslím si, že systém zabraňující vidět level a povolání postavy je na místě a na HCRP serveru více než potřebný.
Z hlediska psychologie KAŽDÝ člověk, který zná podrobnosti o druhé postavě, cílevědomě, nebo nepřímo ovlivňuje chování své postavy vůči té druhé. Bez vyjímek.
Napsal: 28. 5. 2012 13.47
od The_Balrog
Strigo píše:Myslím si, že systém zabraňující vidět level a povolání postavy je na místě a na HCRP serveru více než potřebný.
No vidíš, a já bych zase řekl, že v ideálním případě by takový systém měl být na HCRP serveru zbytečný :)
Napsal: 28. 5. 2012 14.03
od xondik
The_Balrog píše:Strigo píše:Myslím si, že systém zabraňující vidět level a povolání postavy je na místě a na HCRP serveru více než potřebný.
No vidíš, a já bych zae řekl, že v ideálním případě by takový systém měl být na HCRP serveru zbytečný :)
That´s the point!
Napsal: 28. 5. 2012 14.09
od Woxa
Původně jsem se nechtěl vyjadřovat, ale nakonec jsem neodolal. Skrytí levelů by do jisté míry bylo plusem, ale viděl bych v tom i jistá negativa.
1) mnohdy, když plánuji AQ, tak se ho snažím "ušít na míru" skupince, pro kterou je zamýšlen. Když znám složení té skupinky, můžu se podle toho zařídit a vymyslet něco, co pro ně nebude sebevraždou.
2) snáze poznám, zda hraju s nováčkem a nebo někým kdo jen po x měsících neaktivity oživil svou starou postavu, starý account, rozhodl se zase začít hrát atd...
3) usnadňuje mi to rozhodování v situaci, kdy mi jiný hráč něco zkouší "vnutit přes chat" (ať už nějakou lež, nebo tam něco nahvězdičkovat). Zkrátka mi to dává další proměnou na seznam, dle kterého se rozhoduji, zda hru onoho hráče přijmu, nepřijmu a nebo v tom nějak víc budu štourat.
Jasně, pak tu jsou ta negativa, kdy hráči rozhodují, zda jit s tím a oním do CvC, zda dělat to či ono, protože je online ten a ten atd... Ale když se nad tím zamyslíme do hloubky, koho se to dotkne? Jenom nových hráčů, protože my zde déle hrající stejně nějakou tu představu o ostatních postavách máme.
The_Balrog píše:
No vidíš, a já bych zase řekl, že v ideálním případě by takový systém měl být na HCRP serveru zbytečný :)
Jo, souhlasím, ale já jsem naivní a důvěřivá ovce, která si myslí, že na HCRP serveru potkám pouze rozumné lidi, kteří vědí jak s informacemi, které získají "navíc" nakládat.
Napsal: 28. 5. 2012 14.13
od Mourisson1
Woxa píše:
3) usnadňuje mi to rozhodování v situaci, kdy mi jiný hráč něco zkouší "vnutit přes chat" (ať už nějakou lež, nebo tam něco nahvězdičkovat). Zkrátka mi to dává další proměnou na seznam, dle kterého se rozhoduji, zda hru onoho hráče přijmu, nepřijmu a nebo v tom nějak víc budu štourat.
Jak to změní zda je to 5lvl bojovník nebo 5lvl čaroděj?
Napsal: 28. 5. 2012 14.16
od Lomylith
Hráči hrajcí NWN déle už jen podle životů, kouzel atd. poznají jaká je postava přibližně lvl. Já bych je stejně skryl.
Napsal: 28. 5. 2012 14.24
od Ondrasman
Skrytí lvlů bych rozhodně uvítal, CvC by bylo úplně o něčem jiném, jak plánování, tak chování postav...
Napsal: 28. 5. 2012 14.29
od Woxa
Mourisson1 píše:Jak to změní zda je to 5lvl bojovník nebo 5lvl čaroděj?
Zaleží na situaci, pokud mi tam hráč bude chtít trojitým saltem přeskočit kdo ví co, následně se pověsit na lustr a odtud "chůzí po stropě" zkusit utéct, tak si můžu být celkem jistý, že tady něco nehraje a dál podle toho jednat (chtě nechtě, bojovník ani kouzelník na takovém levelu bude mít jen stěží dostatečnou akrobacii).
Stejně tak tu je dosti obsáhlý seznam dokonalých lhářů, svůdníků, řečníků a filozofů atd... přičemž ty postavy tomu odpovídající body neviděli ani z vlaku. Hrají pouze na to, co nasypou do chatu... Stejně tak jako se nikdo z vás nenechá od postavy na prvním levelu zabít prostým *vmžiku oka mu silným sekem uťal hlavu*, tak já si od bojovníka na 1 lvl nenechám namluvit očividnou lež ať ji podavá sebelíp.
Zkrátka autor tím chtěl říci, že tu bohůmžel jsou hráči, kteří se neštítí ničeho a bez kouska studu do hvězdiček nasypou cokoliv. Nemám chuť řešit po tellu nebo s DX každou věc co se mi nepozdává a díky tomu, že znám alespoň zhruba levely/buildy to do jisté míry řeší a je to jakousi "prvotní obranou".
Napsal: 28. 5. 2012 14.30
od Mourisson1
Woxa píše:Stejně tak jako se nikdo z vás nenechá od postavy na prvním levelu zabít prostým *vmžiku oka mu silným sekem uťal hlavu*, tak já si od bojovníka na 1 lvl nenechám namluvit očividnou lež ať ji podavá sebelíp.
Vsadím se že tohle si jen tak nenechá nikdo ani od epickýho Hyrdana
Ale jo, už chápu cos tím chtěl říct
Napsal: 28. 5. 2012 14.34
od Mourisson1
*mění svoje rozhodnutí na NE* Nic neskrývej!!

Napsal: 28. 5. 2012 15.33
od George
Malae: Ne, poprvé byl ten systém obejitelný a fungoval jen na principu toho, že se přes playerlist dal obrázek.
Podruhé fungoval na uplně stejným principu jako Anadeho a nebyl obejitelný, oba systémy vytvořil Sylmael.
Braenn: Ne, systém je určen pro server a ne pro klienty.
Woxa: To, co popisuješ, je metagame.
Ondrasman, Strigo: Přesně!
Lomylith: Pamatuju si na jednu postavu, co byla křehká dívenka s krásnýma nehtama a roztomilým jménem, ale povolání vrah :) … Být tohodle systému, nevím, že je to vrah a myslím si, že je to křehká dívenka (ooc nejspíš zaklínač ;)).
EDIT: Zastávám názor, že HCRP server by MĚL mít takovej systém, protože jak říká Labir, být vyspělých hráčů, nebyly by ty všechny systémy potřeba a proto tak, jako existují systémy proti ždímání světa, bugování apod. tak tenhle systém je základní záchytnej bod pro metagame.
Napsal: 28. 5. 2012 15.44
od Woxa
George píše:Woxa: To, co popisuješ, je metagame.
Čekal jsem, že s tím někdo přijde, děkuji, že jsi nezklamal...
A co přesně je metagame a proč?
- že se snažím vymýšlet AQ tak, aby nebyly flustrující, smrtelné, ale hratelné?
- že nepřistoupím na hvězdičkovanou, pokud si myslím, že není na místě?
- že nováčkovi mnohdy něco odpustím (a po tellu vysvětlím) a ostřílenému hráči bych to dal pěkně vyžrat?
btw kdo chce psa bít hůl si vždy najde a kdo chce hledat metagame, také ho vždy najde, protože tím se dá označit téměř vše, pak už je to pouze o zdravém rozumu.
Napsal: 28. 5. 2012 15.47
od Lomylith
Za tohle bych Woxu hned neodsuzoval. Snaží se akorát vymyslet něco co hráče zabaví a nezemřou u toho zbytečně. To je pozityvní metagame

když to tak můžu nazvat.
Napsal: 28. 5. 2012 15.51
od George
Pozitivní metagame je metagame (řekl přímo Labir).
- To máš nechat na DX, ty si můžeš dělat AQ, ale nezohledňuj při tom OOC věci.
- Jak můžeš rozhodnout, zda přistoupíš či ne na hvězdičkovanou jen podle classu a lvlu postavy???
- Jak poznáš nováčka jen podle lvlu?
Napsal: 28. 5. 2012 15.57
od Pipi_CZ
A tak dobře, sice OT, ale neodpustím si něco na Woxu:
Nebuď plyš - proč to šiješ na míru? Klidně ať je to smrtící, ať to nebaví, hlavně ať to je. Chceš HCRP svět, dělej to tak, jak to v tom světě je a neutvářej to přesně na míru pro ostatní, aby to měli snadné. Je nějaký problém? Ať se s tím poperou a ne si tím jednoduše proplují. Už kdysi dávno jsem si všiml věcí, na které sis stěžoval. Pro mne byly naprosto nepochopitelné a říkal jsem si, jak to vůbec můžeš vypustit, jak si můžeš na takové věci stěžovat. Zkus se nad tím prosím zamyslet a říct mi, co si o tom myslíš. (nejlépe do PM)
Napsal: 28. 5. 2012 16.00
od Braenn
Woxa píše:…
To co jsi psal o jednání podle buildu a povolání, to se mi popravdě moc nelíbí. Ty si můžeš být jistý, že něco nehraje, ale pořád mu nevidíš do featů, run a charakteru. I bojovník na prvním levelu si může jet runu podvádění +9 a mít vysoké char, protože další levely chce jet třeba zloděje. A jestliže tvá postava nemá sama v podvádění ani bodíka, tak by jsi mu něco sežrat mohl.
Tím, že znáš buildy a levely můžeš předpokládat věci, které nemusí být pravda prostě proto, že to předpokládat chceš.
Jasně že třeba 80% těch případů je tak, jak to vnímáš a ne nějaká výjimka, ale není to škatulkování?
A tvorba AQ? To se mi moc nezdá. Většinou je tvoříš pro hráče, které znáš, alespoň tak, že s tebou byli v družině. Tzn. máš přehled, zhruba, co jsou zač. Proč by to měl být přehled 12lvl bard/10lvl bojovník? Víš, kolik mají životů, zda jsou magičtí nebo ne, zda nosí zbroj a bojují zblízka či zdáli. To ti poskytuje dostatek podkladů. Víc jich ani potřebovat nemáš!
Zbytek jim prostě musíš věřit, nebo jim napiš tell, na co do toho tahat DS? To už není AQ: A když jim nevěříš, nu, tak s takovými hráči asi sám nebudeš chtít hrát.
A trpělivost s nováčky? Může být. Ale proč by jsi měl okamžitě vědět, která postava je na prvním levelu, a která se logla po roce? Proč bys tomu měl přizpůsobovat své chování? Ať si to okecáš, jak si to okecáš, nepotřebuješ a ani nemáš jako hráč - ani jako jakýkoli jiný status krom DM - věděl levely a skladbu povolání ostatních,
Já se chci podívat do player listu a zjistit, kdo je loglý ve hře, kvůli komu má cenu do hry jít. Nechci se kvůli tomu přímo příhlásit, jak navrhoval Balrog - třeba jen proto, že nepotřebuju celému serveru oznamovat "jsem tu". A když se do player listu podívám, nepotřebuju zjistit, který mág dosáhl na timestop, že tamhle xy má lvl blackguarda, tedy asi nebude takový svatoušek, a že Anade právě pokořila 25 level. A třeba ani nechci vědět, že ten, kdo se tváří jako paladin, jím ve skutečnosti není!
Jenže jakmile prolétáváte očima ten seznam, ruku na srdce, kdo dokáže ignorovat vše tam napsané? Kdo si toho dokáže nevšimnout a pak s tím prostě podvědomě nepočítat. Můžu sebevíc pracovat na tom, abych dělala že něco nevím, ale skutečnému nevědění se to nikdy ani nepřiblíží.
Edit: George mě předběhl. A stručněji. :D
Napsal: 28. 5. 2012 16.00
od Pipi_CZ
Nestěžoval, ptal jsem se proč to, protože jsem to nechápal. To je rozdíl.
Napsal: 28. 5. 2012 16.22
od Rodrigo
No možná by stačilo udělat něco jako že je vidět jen lvl magika lvl bojovivého lvl nebojového.
Magi(čarodej,zaklinač bard, krelik, drujd)
BOjjového (bojovník, plandin a další.…)
Nebojový (Zlodej, SD a podobní)
A lvl často ukáže na nováčka.
A nováček třeba i nezná všechny věci o servu a jak fungují a může se dopuštět přestupků proti pravidlům. A člověk mu to napiše OOC a vysvětlí mu to a no se polepší. A nemusí hned psát DM že ten 1 lvl uděl tehle přestupek či onen. Zátím co to udělá člověk na 10 lvl tak už ho věčinou nahláší DM.
Napsal: 28. 5. 2012 16.26
od Woxa
George píše:Pozitivní metagame je metagame (řekl přímo Labir).
- To máš nechat na DX, ty si můžeš dělat AQ, ale nezohledňuj při tom OOC věci.
- Jak můžeš rozhodnout, zda přistoupíš či ne na hvězdičkovanou jen podle classu a lvlu postavy???
- Jak poznáš nováčka jen podle lvlu?
Takže pokud to chápu správně, při plánování AQ nesmím brát v potaz jeho hratelnost a zábavnost? (a říkej si co chceš, ale to všechno se odvíjí i od jeho obtížnosti... která se opět odvíjí od složení skupinky v AQ zapojené).
A nebo víš co, ani mi to nevysvětluj, i kdybych ti dnes vyhověl a řídil se dle tvé fanatické definice metagamu, zítra bys me nařknul z metagamu na základě toho, že jsem si před planovaným AQ šel nějakou lokaci projít, něco si tam připravil atd... Vždyť přeci ta postava vůbec neměla důvod tam chodit, právě naopak...
K zbylým dvěma bodům mohu řeknu jediné, buď neumíš číst, nebo si výmýšlíš, ale já nic takového neřekl...
Woxa píše:
2) snáze poznám, zda hraju s nováčkem a nebo někým kdo jen po x měsících neaktivity oživil svou starou postavu, starý account, rozhodl se zase začít hrát atd...
3) usnadňuje mi to rozhodování v situaci, kdy mi jiný hráč něco zkouší "vnutit přes chat" (ať už nějakou lež, nebo tam něco nahvězdičkovat). Zkrátka mi to dává další proměnou na seznam, dle kterého se rozhoduji, zda hru onoho hráče přijmu, nepřijmu a nebo v tom nějak víc budu štourat.
Napsal: 28. 5. 2012 16.34
od Braenn
Rodrigo píše:No možná by stačilo udělat něco jako že je vidět jen lvl magika lvl bojovivého lvl nebojového.
Magi(čarodej,zaklinač bard, krelik, drujd)
BOjjového (bojovník, plandin a další.…)
Nebojový (Zlodej, SD a podobní)
A lvl často ukáže na nováčka.
A nováček třeba i nezná všechny věci o servu a jak fungují a může se dopuštět přestupků proti pravidlům. A člověk mu to napiše OOC a vysvětlí mu to a no se polepší. A nemusí hned psát DM že ten 1 lvl uděl tehle přestupek či onen. Zátím co to udělá člověk na 10 lvl tak už ho věčinou nahláší DM.
První část - zjisti si IC. Proč by ti měl nějaký systém napovídat?
Druhá část - OOC informovat kohokoli, že dělá něco špatně, to vnímám jako základní slušnost v mezilidském jednání. Je na něm, zda to (oprávněně či nikoli) přijme, nebo tě pošle do háje. Level s tím nemá co dělat, a nadále si stojím za tím, že nováčka poznáš - kór postavu na 1. lvl. A když nepoznáš, zeptáš se.