Stránka 2 z 3
Napsal: 17. 4. 2006 16.32
od Saiko
30 liber, to je tak necelých 15 kg. Je to málo na kůži či moc? U medvěda asi ne, nezapomeňte, že kůže po stažení je mokrá, ještě jsou na ní kusy masa a tuku. Možná ještě něco. Myslivectví neholduji.
Takže nevím. Já jen doufám, že se kůže nehromadí na sobě. To doufám ne.
K ceně. Jestli někoho baví lovit celou noc a zaplnit si inventář kůžemi, tak prosím. Sice se pak poplazí jako šnek, ale dojde do města. Co omezit max váhu? Nevím, jak je teď postava omezena hmotností - v tradičním NWN, ale co kdyby při určité váze a síle by se postava nemohla vůbec hnout? Jde to udělat?
A stále nejdu k té ceně. :) Jestli nechcete mít modul přeplněn penězmi, které se takto dají lehce vydělat, tak omezit. Nic mne teď nenapadá, nevidím do toho. Píše se tu, že si vydělá postava 10k za noc a má na výbavu. Je to správné? Nevím, nevím. Pak tu bude inflace, zvednou se ceny, doplatí na to lidé, co mají málo peněz, řemeslníci budou dávat za hubičku či nesmyslně zvednou ceny či budou některé výrobky dávat zdarma a při přesycení trhu se budou díti věci.
Dále budou plná bankovní konta a pak budou milióny na účtu. A z toho bude hrozit wipe bankovního účtu.
Jak vyřešit banky? Poplatky na účtu? Max suma na účtu? Opět záleží na Labirovi, co naplánuje.
Napsal: 17. 4. 2006 18.04
od Foignar
a co takhle WIPE po ošetření veškerých bugů. dokončení craft systému atd...?...nebo prostě jen WIPE invu a konta? (lol už vidím ty šutry co lidi sbírají aby je na mě házeli)
Napsal: 17. 4. 2006 18.23
od Saiko
dnes kameny už neletí
*připravuje kříž, kladivo a hřebíky* Na kříž s ním, kacířem.

Napsal: 17. 4. 2006 20.32
od labir
Takže:
NPC budou vykupovat suroviny stále i po craftu. Založit ekonomiku pouze na hráčích nebo skoro pouze na hráčských postavách není možné vzhledem k nízkému počtu. To funguje velmi dobře pokud je elementů v procesu dostatek (myslím že alespoň několik set), jinak ne. Pokud je hráčů (respektive postav) méně, tak některé role musí suplovat NPC.
Jsou dva modely herní ekonomiky - buď nekonečný příliv peněz a jejich odliv, což je vhodné pro světy s menším nožstvím hráčů, nebo uzavřený či téměř uzavřený cyklus podle počtu hráčů v něm, což je výhodné pro světy s velkým počtem hráčů. Druhý model je stabilnější, snazší na nastavení a méně inflační, ale NWN nesplňuje nutnou podmínku pro něj - ten počet hráčů. Technologický limit engine je 64, serveru zatím 45 a komunity tak 20-30.
Takže ekonomika bude založená na toku, ne na koloběhu zdrojů - prostředky budou téct z nekonečných zdrojů a budou nekonečné díry které je budou odsávat. Nevýhodou tohoto je, že vždy (a to nejde dost dobře ošetřit) se najde skulina jak prostě ten odtok zabrzdit a pěkně si nahrabat z nekonečných zdrojů. Tady se to bude řešit systémově pokud to bude schůdné, ale systém nevyřeší vše - zbytek je na svědomí, poctivosti a citu hráčů pro hru.
Ad wipe - přímo v pravidlech Equilibrie je psáno, že wipe nebude NIKDY. A tak to také bude. I při zneužívání sebehorších bugů je vždy cesta a byť třeba poloautomatický prostředek jak zjednat nápravu a wipe se vyhnout. Protože osobně si myslím že wipe je to druhé co nejvíc škodí světu.
Napsal: 17. 4. 2006 21.50
od Alcatraz
a jejake napady na nekonecne odcerpavani penez, ktere by bylo prinosne? Co ten trening? :)
Napsal: 17. 4. 2006 22.11
od Jezura
Podle mne stačí běžné věci jako: jídlo, pití, nocleh a pro pokročilejší postavy potom "daň z nemovitosti"
viewtopic.php?t=77
Spíš bych pořádně ještě snížil ten zdrojový tok.
Čistě z IC pohledu by bylo logické, kdyby např. horník si vydělal tak akorát na živobytí. Jinak by tam logicky museli pobíhat samí velmi bohatí NPC horníci. Kdyby to ale bylo až tak drsné, asi by to příliš hráče nebavilo, protože by postavy museli běhat pořád do práce, jen aby vůbec přežily, čehož mají hráči asi dost už v reálném životě. Nicméně ten rozdíl mezi NPC a PC horníkem by neměl být tak zdaleka tak veliký.
Potom by hráč nemohl hrát stylem "Jako horník si vydělám na šlechtickou plátovou zbroj a pak ze mne bude hrdina.", ale byl by donucen ke stylu "Sakra, když strávím celý život kutáním, tak za rok našetřím možná na kroužkovou košili. Kdybych se tak mohl přidat k těm bojovníkům, co tu vysedávají v hospodě a povídají si o svých hrdinských činech. Jak to jen udělat?"
Napsal: 17. 4. 2006 22.34
od labir
Nápady na odliv peněz zejména z craftu jsou. Odlivů současných je také myslím dost. Když se k tomu později u majitelů nemovitostí a jízdních a tažných zvířat přidají daně, tak to bude akorát.
Ale zase je to o hráčích - když postava bude škudlit a třeba bude živa o žitném chlebu a vodě 365 dní v roce aby měla co největší příjmy a co nejmenší výdaje tak je to podivné. Jistě může se takový extrémní držgrešle vyskytnout, ale když se tak chová postava, která to nemá v povaze tak je to divné.
Proto jsou ve hře i luxusní poraviny a luxusní věci jako kytice modrých růží za víc než 2.000 zlatých atd...(další a dražší jsou na cestě) V podstatě je to jen na efekt, odčerpání peněz a na zvýšení prestiže dané postavy. Když hráč a postava chce tak může na Equilibrii roztočit peníze během několika okamžiků třeba jen za požitky nebo za vylepšení aury.
Napsal: 18. 4. 2006 0.30
od kolja
Labir píše: … Jistě může se takový extrémní držgrešle vyskytnout …
Joo, já

Ale žitnej chleba, to zase ne, dělam to jinak
Proto jsou ve hře i luxusní poraviny a luxusní věci jako kytice modrých růží za víc než 2.000 zlatých atd...(další a dražší jsou na cestě) V podstatě je to jen na efekt, odčerpání peněz a na zvýšení prestiže dané postavy. Když hráč a postava chce tak může na Equilibrii roztočit peníze během několika okamžiků třeba jen za požitky nebo za vylepšení aury.
mno jo, peníze na reprezentaci mi tečou vždycky neskutečně :)
Pak tu bude inflace, zvednou se ceny, doplatí na to lidé, co mají málo peněz
Tady je taky třeba dát pozor na to, že na snížení výkupních cen chudší doplatěj stejně jako na zvýšení prodejních :( Nic neni lehký vychytat. Já sem zase pro omezování množství, nejen úpravy cen.
ad wipe: neškodí světu, ale hráčům...
Napsal: 18. 4. 2006 8.39
od Jezura
kolja píše:
ad wipe: neškodí světu, ale hráčům...
Svět stojí na hráčích.
Napsal: 18. 4. 2006 11.40
od snowman
Jezura píše:kolja píše:
ad wipe: neškodí světu, ale hráčům...
Svět stojí na hráčích.
WIPE škodí pouze levelům, penězům a itemům
Jde o to, jak se wipe pojme. Čistě všeobecně, samosebou - nemluvíme o Eq

Napsal: 19. 4. 2006 22.25
od OneHeart
zas gdyz se podivas na system expeni tady tak wajp zaboli (jasne nejde vo levly...ale aby jediny misto mych zkusenosti byla hospa...:))
Napsal: 19. 4. 2006 23.10
od Jezura
snowman píše:Jezura píše:kolja píše:
ad wipe: neškodí světu, ale hráčům...
Svět stojí na hráčích.
WIPE škodí pouze levelům, penězům a itemům
Jde o to, jak se wipe pojme. Čistě všeobecně, samosebou - nemluvíme o Eq

Nechápu. ?
prodej kůží.
Napsal: 27. 4. 2006 12.02
od Kai Rivienta
Po přečtení příspěvků na toto téma mám za to, že k diskusi mám co dodat, nebo navrhnout:
1. Problém skutečného RP je, že předměty nejsou univerzální, to znamená, že na boj je potřeba jiná sekera, než na dřevo, to samé nože tesáky a podobně. zrovna tak z půlky medvěda se najíte jen jednou. To jsou věci, které by šly eliminovat univerzálností předmětů a dávkami jídla ve větších zvířatech. Pak by stálo za to (rozuměj mohlo stát), aby postavy používaly třeba jen to, co se jim na postavu normálně vejde, a ne aby byly jako pochodující skladiště, tedy omezit sloty na jeden pro plot items a jeden pro inventory.
2. Už 12 let mě v doupatech, shadowrunech a podobných hrách rozčilují hráči, jejichž postavy mají na různých místech kam není vidět (ve fantasy to bývá na zádech, v moderních světech pod kabátem) zbrojní a výstrojní sklad. Myslím, že pro hru je zde možné využít instituci nosičů břemen, které hra v hojné míře nabízí. pokud tito nosiči budou zranitelní a přetižitelní, pak může být lovec, kterému vlci sežerou pack mull docela překvapený a příště si rozmyslí chodit na lov sám, i když je drsoň, co zfackuje grizlyho ze spaní. Jen je pořeba vyřešit problém , že s resetem zmizí.
3. souhlasím s tím, že lov apod. by měl vynášet tak na živobytí, problém ale je, že začínající postavy, tak do 5-6. lv tady nemohou pomýšlet, že dobydou nějaký poklad, protože jednotlivě u toho chcípnou pokud neutečou. V podstatě, jestli někdo potřebuje výbavu, tak jsou to začínající postavy. Osobně nepovažuji zdejší výbavu, která je bežně ke koupi za zvlášť vytuněnou, k tomu by měly spíše sloužit speciality na objednávku, protože moje zkušenost mi říká, že univerzální kraft to nezmákne vyřešit. Mám za to,že to chce tak 10x víc peněz pro dobrodruha do začátku. A tak myslím, že nejlepší je to nechat, jak to je, protože než si narýžuje na výbavu a zbraně, aspoň získá zkušenosti, aby hned neumřel, jak je poprvé zkusí použít. Watterdanceress
Re: prodej kůží.
Napsal: 27. 4. 2006 12.38
od labir
Kai Rivienta píše:…
1. Tohle myslí problém vůbec není. Dřevorubeckou sekerou můžeš mlátit po hlavách bestie. Ale půjde ti to hůř - není na to stavěná. Stejně tak ty válečné stavěné jen na boj nejsou stavěné na rubání dřeva i když v "reálu" by šlo i bitevní sekerou strom upižlat. Jenže tady se naráží na možnosti systému.
Jistě šlo by udělat že z medvěda půjde získat hora masa. Tuším že z mědvěda v současné době může být asi 4x maso. K hratelnosti by větší množství nepřispělo. Už takhle většina masa ze zvířat skončí někde zakopaná pod zemí. A je to v pořádku.
2. Omezení slotů inventáře je vzhledem k engine hry strašně herně omezující. Navíc ani netuším, zdali by to šlo udělat nějak rozumně (tj. nezaplácat inv nevyhoditelným nic nevážícím balastem zabírajícím jen místo). Tak jak je postaven engine NWN je velký inventář nutností. Opak by znamenal všudypřítomnou a snadno dostupnou perzistenci věcí a to je problém - perzistence věcí je nesmírně náročnou věcí z hlediska výkonu NWN. Takže kdyby byla všude tak server laguje jak blázen. Ono zas není takový problém hrát, že postava má na zádech batůžek, který holt není graficky vidět. To že se do něj může vejít hromada věcí je sice z pohledu "reálnosti" trochu divné, ale zničit omezením hratelnost je ještě horší.
3. Postavy na nízkých levelech a navíc samy rozhodně nemají dobývat poklady a mít nějaké lepší vybavení. Musí si na něj pomalu vydělat nebo třeba půjčit atd.. O to víc si toho pak budou vážit. Tak je svět nastavený - na počátku nouze a později se to zlepší až se postava "otrká", zjistí co a jak, vytvoří si vztahy a získá zázemí. Kdo to se svou postavou myslí vážně tak rád tímhle projde a baví se u toho.
Re: prodej kůží.
Napsal: 27. 4. 2006 13.07
od Alcatraz
Kai Rivienta píše:1. Problém skutečného RP je, že předměty nejsou univerzální, to znamená, že na boj je potřeba jiná sekera, než na dřevo, to samé nože tesáky a podobně.
jenze na boj se pouziva jina sekera nez na drevo. Na stahovani zvere se pouziva jiny nuz nez na jidlo.
Kai píše:zrovna tak z půlky medvěda se najíte jen jednou. To jsou věci, které by šly eliminovat univerzálností předmětů a dávkami jídla ve větších zvířatech.
Z vetsiho zvirete mas vic masa = vetsi vaha = vic mista v inventari
Kai píše:Pak by stálo za to (rozuměj mohlo stát), aby postavy používaly třeba jen to, co se jim na postavu normálně vejde, a ne aby byly jako pochodující skladiště, tedy omezit sloty na jeden pro plot items a jeden pro inventory.
V NWN se hraje na omezeni jen vahou predmetu. Moje elfka neutahne vic zbroji. Hrat dusledne na inventar je neuveritelne tezky a treba jen jedna zalozka v NWN to nevyresi. Nektery veci jsou v invu velky, ale presto jich muzu mit nekolik (saty) a jiny jsou v invu mrnaty, ale presto jich postava moc nepobere (sipy - ja bych rekl, ze 100 sipu je az moc, jenze na prumerne vyprave moje postavy v NWN jich vystrili okolo 1600).
Kai píše:
2. Už 12 let mě v doupatech, shadowrunech a podobných hrách rozčilují hráči, jejichž postavy mají na různých místech kam není vidět (ve fantasy to bývá na zádech, v moderních světech pod kabátem) zbrojní a výstrojní sklad.
njn, je na citu hracu. Znam hrace co se o to alespon trochu snazi, ale taky sebou nosi vic veci, nez je realne no a pak znam postavy jsou jdou ve sposdnim pradle, ale vytasi se s kobercem, holi nebo 2 meci, to vypada uz komicky. Ale obecne se to v CRPG uznava, je to o kulture hracu. Ja osobne treba primarni zbran neschovavam nikdy (luk/hul) a kdyz ho mam sebou, tak IC ho mam na zadech/v ruce, v enginu vzdy v ruce. Jsou to zbrane, ktere se nedaji schovat a je divny, kdyz se treba luk vynori odnikud, ale presto je lepsi to nechat takhle nez se pokouset to nejak omezit. Omezeni je na vahu.
Kai píše:
3. souhlasím s tím, že lov apod. by měl vynášet tak na živobytí, problém ale je, že začínající postavy, tak do 5-6. lv tady nemohou pomýšlet, že dobydou nějaký poklad, protože jednotlivě u toho chcípnou pokud neutečou.
reknu, ze to mozne je celkem jednoduse. Je spousta mist. Ale pro jistotu bych sebou stejne vzal vic lidi, ale to plati i na vysokych levelech.
Kai píše:V podstatě, jestli někdo potřebuje výbavu, tak jsou to začínající postavy.
na to mam trochu jiny pohled. Vybavu potrebuji VSICHNI hraci, jen ti zacinajici ji jeste nemaji. Ziskaji ji, az prijde vhodny cas. Kdyby meli vybavu hned od zacatku, tak jsou na tom stejne jako ti pokrocilejsi hraci. ale pokrocili hraci potrebujou vybavu stejne jako zacinajici. Je samozrejme, ze pro zacinajici je to daleko vetsi boost kupredu. Dejte na 1.lvl barbara stoneskin a flame weapon a pujde vesele likvidovat temer nesmrtelny, ze jo.
Me treba zase prijde divny, kdyz nekdo porad beha a to i na nepatricnych mistech i po upozorneni

. Ale jsou to veci nad kteryma je nekdy lepsi pokrcit rameny a spis si jich nevsimat.
Re: prodej kůží.
Napsal: 27. 4. 2006 13.15
od Alcatraz
Labir píše:Kai Rivienta píše:…
3. … Musí si na něj pomalu vydělat nebo třeba půjčit atd.. O to víc si toho pak budou vážit. …
2Kai: a tady bych poznamenal, ze v soucasnosti mame spise presne opacny problem. Ze postavy na 6.lvl maji veskerou vybavu, kterou mohou sehnat a zadna lespi uz neni. Takze urychlovat to a davat ji k dispozici uz od nizsich levelu by situaci akorat zhorsilo.
Napsal: 27. 4. 2006 16.08
od photter
na tý univerzální použitelnosti něco je, přijde mi celkem komický, že někdo umře hlady nad mrtvolou zvířete jenom proto, že nemá stahovací nůž (a přitom má sekeru, která je na bourání masa určitě vhodnější )
podobně jako když omdlívá vyčerpáním a nemůže se vyspat, protože mu ukradli spacák - reálně by sebou asi praštil do trávy a chrápal i bez pytle
je to věčnej problém reálnost vs hratelnost a musim souhlasit s Labirem - hratelnost má přednost
No já myslím, že odpovědi jsou vesměs pravda:
Napsal: 2. 5. 2006 12.55
od Kai Rivienta
Dospělý černý medvěd, nebo medvěd brtník myslím váží asi 400 kg
z čehož by nevyniněná kůže s lebkou mohla mít asi 8-10%, (já myslivec jsem, ale medvěda jsem nestahoval) hnědý medvěd váží kolem 750 kg, podobně jako grizly, a kodiaci až kolem tuny možná i přes (obludy co?), teda myslím, beru to z hlavy, co jsem o tom četl dřív. Ale nemyslím, že tyto váhy je nutné zavádět zde, je to otázka spokojenosti hráčů.
Myslím, že je škoda, že od heavilly encumbered se dál postava už pohybuje nezměněnou rychlostí, bez ohledu na to, táhne-li dvoj, nebo desetinásobek povoleného zatížení, ale nevím jestli to engine umí ošetřit jinak.
Nicméně generálně k tématu dostupnosti výbavy:
Já si přeci nestěžuji, ale tím, jak hrávám postavy, které často stojí v melee, vidím potíže systému, který preferuje útočné číslo před obranou. Pokud pak válečník nemá k dispozici za zády kouzelníka, který ho podporuje a klerika, který ho léčí, může se tak placatit kolem města a sbírat samorosty, protože parametry na sběr něčeho menšího nemá. A bez AC aspoň 26 se nehne. Tím, že je tady česky mluvící server, je průběžně málo hráčů a tak si myslím, že hra by raději mohla inklinovat k větší samostatnosti postav, ale dokážu si poradit a tak je to jen můj obecný názor, na jehož zavádění do praxe nijak nebazíruji. W
Re: No já myslím, že odpovědi jsou vesměs pravda:
Napsal: 2. 5. 2006 13.08
od labir
Kai Rivienta píše:…
Opak je pravdou - svět je stavěn na podporu skupin a nikoliv jednotlivců. Ze všech sil se snažíme, aby jednotlivec to měl těžké a nebo přímo nemožné se někam dostat (např. některé dungeony jsou díky systému pák a dveří přístupné minimálně od dvou). Důvodů je hodně.
Jakmile je válečník podporován třebas jednou jedninou další postavou, tak ta dvojice získá podstatně větší akční rádius než jednotlivec. A z interakce postava-postava teprve pochází ta nejlepší zábava. A dvojici jednou za čas vytvoří skoro každá postava nemluvě o stabilních "dvojkách" a "trojkách" nebo celých skupinách.

Jo, já s pojetím světa souhlasím,
Napsal: 2. 5. 2006 15.08
od Kai Rivienta
jen si myslím, že by nebylo špatné do finální verze zakomponovat třeba varování od nehráčských postav, třeba v hospodě, od stráží apod, před nebezpečím, které horzí u cest a podobně. Zvláčť, jestli by se maskovala rozdílnost levelů. A je jiná věc, jestli nejde v jednom dobývat pevnosti a dungeony a jiná jestli se nedá jít na krok. W

Myslím, že se smrtí je dobře šetřit, možná by stálo za to, aby kreatury ztratily o vyřazenou postavu zájem, to myslím že jde ošetřit ve scriptech. Jinak hrát v partě je určitě lepší než o samotě, ale kde brát a nekrást. W.