Stránka 2 z 4
Napsal: 29. 4. 2006 12.53
od labir
kashe píše:hmm...a ja sem zlodej vrah ..kerej ma taky maximum v zaporne auře.,..prč bys ty nemel mit ?
to bude asi ta vyvaženost
tohle mi proste bytostne vadi nemužu si pomoct
Podle mě je to teď vyvážené dostatečně. Kdyby šlo takto použitím třeba odvracení nemrtvých zvedat auru libovolně nahoru tak by to naopak vyvážené nebylo.
Jsou to prostě jiné úhly pohledu. Ale stabilitě hry by ta možnost zvedání na max rozhodně nepřispěla.
Nu myslím:
Napsal: 4. 5. 2006 13.29
od Kai Rivienta
že inventář mrtvých postav by měl být dostupný těm, kdo je najdou.
Aby to ale bylo hratelné, chce to nějaká trvalá místa (domy, lodě, dílny a pod, kde postavy mohou jako doma ponechat vybavení, které nehodlají používat v dobrodružství.
Co se týče stráží, které někoho rovnou zabijí:
Myslím si, že to není moc šťastný nápad, u dlouhodobě spuštěných serverů s jedním restartem denně dochází u Npc se změnami alignmentu nebo nepřátelských skupin ke zbláznění těchto postav, které pak mohou zabít náhodné kolemjdoucí. Pokud jsou pak stráže stavěné na vyšší úroveň, pak skutečně zabijí kohokoliv a to mi přijde dost hloupé. Prohřešky proti zákonům, ale žádný se mi zatím nedostal do rukou, pak musí řešit státní moc, pokud nějaká je (Jak říkám k oživení serveru by mohla přispět třeba vojenská služba postav, třeba i odměňovaná zvláštními předměty, vznik tajné policie království, vznik zlodějských gild a podobně). Prohřešky proti RP musí řešit DM, ať domluvou, stržením zkušeností, striptnutím postavy, nebo bannutím podle závažnosti, kterou musí rozhodnout DM. W.
Napsal: 4. 5. 2006 16.07
od snowman
to kashe: Pohnutky a motiv tvého snažení na tomto foru jsou sice jednoznačně opačné, nicméně jsi pro Equilibrii spíše přínosný. Polemiky o vyváženosti, hledání chyb, bugů a nerovností může kolikrát dost pomoct. Takže Ti za to patří dík
Jinak souhlasím s Tebou, že třeba klerik za oživení by měl svou auru posunout o kousek výš. Jak velký, je otázka, ale mělo. Klerik s extrémem na dobré straně, pakliže tak hraje (ne jako ten, kdo tu někde psal, že šíří choroby na postavy), je v pořádku. Zvláště, když máme extrémy na straně druhé - zlé.
Ale jestli tomu rozumím, tak stejně se to projeví nejvíc jen v penalizaci expů při smrti. Je to tak? Pak to ale je v pořádku, pak nikdo neříká, že hrát zlou postavu je snadné, protože holt u soudu Avatarů se na to nahlíží určitým způsobem a tečka. Jestli jde fakt jen o ty postihy (převážně), tak pak stačí, aby postava neumírala (mco nejméně). To se odvíjí od stylu hry. A je jasné, že ŽÁDNÁ postava NECHCE umřít/umírat. Takže stačí hrát RP a neumírat.
Otázkou zůstává, co dalšího se od například extrémně zlé aury odvíjí za nevýhody a jak významné...
Napsal: 4. 5. 2006 17.52
od labir
Pro Kai:
Služba ve strážích existuje a poměrně dost hráčských postav v nejrůznějších strážných spolcích slouží i na relativně vysokých postech a podobné věci IC pěkně řeší. Jen jsi se nedostala do jejich rajónu působnosti.
Zlodějské gildy myslím už taky v nějaké formě fungují - pokud se ti to hodí, založ si třeba vlastní, k tomu přeci DM není třeba. Naopak když DM uvidí, že se snažíte tak vám vyjdou vstříc (questy, slevy na unikátní gildovní věci atd...). Ale prvotní impuls musí pocházet z hráčstva. Stejně tak u všech ostatních možných i nemožných gild, uskupení, spolků, tlup, a kartelů.
NPC se při útocích nezblázní - změna chování se týká pouze NPC, které vidí daný skutek - např. pokud zaútočíš na NPC občana města před strážným tak ten strážný tě napadne, ale strážní na druhém konci lokace nevědí nic a když tomu strážnému utečeš/zabiješ ho tak po tobě nepůjdou.
Pro Snowwmana:
Hlavní efekt aury je skutečně cena za Znovuzrození. Pak ještě minoritní efekty typu přístupnost dobrých/zlých chrámů (postavu s aurou nízko vyhodí z dobrého a postavu s aurou vysoko ze zlého). A pak se projevuje při setkání s paladinem co umí auru zobrazit. Mno a v poslední řadě i na různých zajímavých místech na Desce, která si nechám pěkně pro sebe.

Napsal: 17. 5. 2006 18.17
od Lumpin
bude v rozsireni nejak vylepseny to okradani? byl bych vdecnej aspon za vylepseni kradeni penez, protoze krast 20zl uz me fakt nebavi
Napsal: 17. 5. 2006 18.53
od labir
Lumpin píše:bude v rozsireni nejak vylepseny to okradani? byl bych vdecnej aspon za vylepseni kradeni penez, protoze krast 20zl uz me fakt nebavi
Bude, ale potýkám se s jednou věcí - asi nepůjde udělat aby použití toho featu nevyhodilo z hidu. Zkouším to obejít, ale nevím nevím...
Napsal: 17. 5. 2006 21.52
od kolja
Labir píše:Bude, ale potýkám se s jednou věcí - asi nepůjde udělat aby použití toho featu nevyhodilo z hidu. Zkouším to obejít, ale nevím nevím...
Tak to je hodně zlý, to asi moc hráčů pak používat nebude, kdyby chtěla krást v hidu...

Napsal: 17. 5. 2006 22.17
od labir
Njn, když Bioware očividně do začátku nepočítalo s možností přidáváním nových featů přes haky takže to pak obešli přes kouzla (feat lze spojit se speciálním kouzlem a to má definovaný skript co to má dělat), ovšem kouzlo z hidu vyhodí vždy a to je ten problém. A vyhodí z hidu i použití itemu, takže tudy cesta nevede. Mám pár nápadů jak to obejít, ale zatím se mi nezamlouvají a chce to testnout.
Napsal: 21. 5. 2006 22.37
od Lumpin
a dalo by se udelat, ze bych veci lidem nekrad, ale naopak jim je strkal do batohu? vyborne by se to hodilo na otraveny potraviny

Napsal: 22. 5. 2006 0.09
od labir
Lumpin píše:a dalo by se udelat, ze bych veci lidem nekrad, ale naopak jim je strkal do batohu? vyborne by se to hodilo na otraveny potraviny

haha...technicky dalo, ale popřemýšlím...
Re: zapomnel sem se přihlasit ….Kashe
Napsal: 22. 5. 2006 11.41
od Návštěvník
snowman píše:to kashe: Pohnutky a motiv tvého snažení na tomto foru jsou sice jednoznačně opačné, nicméně jsi pro Equilibrii spíše přínosný. Polemiky o vyváženosti, hledání chyb, bugů a nerovností může kolikrát dost pomoct. Takže Ti za to patří dík
heh ..tak tohle mi tu asi zapadlo
žadny nicméně...na EQ hraju..a jako hrač řešim co mi nesedi či sedi..asi jako každej na tomhle foru ..možna jen s rozdílem v tom, že zakaždou cenu nelobuju za sve "oblibene povolaní" ne snad proto že bych to bral jako neco špatnyho, spíš proto že se na to snažim koukat vic zeširoka. Tahle tvá narážka na nejakej přístup na foru kterej dle tebe pusobí "naopak" je mimo.

Jakekoliv empatie ktere se projevili v par flejmech se tykali výhradně chovaní jednotlivejch lidí, ne serveru... server skyta inspiraci, relax... Naopak u tebe sem zaznamenal nekolik příspevku ktere vyslovene byly do očí ...naražky na to "aby to nedopadlo jako nekde jinde ! " atp.. mi přidou z tvé strany jako nepřiměřené...možna si neuvedomuješ že takový postoj maš pravě ty a automaticky si ho podvědomě aplikuješ na domělou opozici. ...jsou hrači kteří si svět Alhambrie užili ..zahrali si baječnou hru ...a určite je pak zamrzí, že ti co odešli hrat jinam se ted vyjadřují jako by to na tom starem svete bylo nejake utrpení ( veřim žes si to i nemyslel v souvyslosti s hrou ale bohužel ses v podobnejch příspevcich vyjadřil buď neurčite, nebo přiliš obecně )..to se zakonite nekoho dotkne Nepozastavuju se nad tim s jakou vervou hajiš své váhy..seš trpaslík ale i tak to chce trochu taktu..rozvahy...občas se podivat kam chceš tnout.
Obvzlášte u tebe me mrzí takovej postoj. Nakej čas sem tu stravil...vlastne vic než ty

a do naky nekonstruktivní kritiky EQ sem se snad pustil ?
: ted trochu vytrhnu z kontextu ..od Snowmana
hrat RP a neumírat já bych to přetočil na Hrat RP a umět umírat...první zkušenost se smrtí na EQ byla zla. Hodne expu v trapu..navíc v návaznost na to že me díky MOC ZLÉ auře odmítl vylečit knez v jinem chramu a ja umřel na zvracení při čekani na loď domu. Proto sem asi i trochu podraždene zpochybňoval system Aury a nezda se mi doteď..ale postupem času sem zjistil že EQ ma system strat a expení stavenej tak, že opravdu umřít nechcete...a mužu potvrdit že ze všech serveru kde sem hral, tak tady hraju postavy nejopatrněji, což na jednu stranu hře přidavá, na druhou však ubírá..po jedné zkušenosti z poslední doby pochybuju o tom, že "Tamagočiovaní" postav na EQ povede k poctive RP hře v případe CvC konfliktu. ale každej svet ma neco co ho odlišuje od tech druhejch.
edit : tim sem nechtel řict že by to snad na jinem serveru bylo jinak...to je jen muj sen o HCRP světe kterej u nas prostě neni.
Mě osobně Aura už tolik v žaludku neleží..ignoruju ji..nikdy za ni v chramu nezaplatim ani zlatku. To peníze radši investuju do zprdelenakopávaču jako je fullheal..lektvar neviditelnosti atp. jen principielne s ni nesouhlasím.
co jsem mel možnost videt...slyšet..probrat s jinymi ...zkostnatení hráču je asi stejne negativní vec pro server jako je Wipe....s tim rozdílem ž wipe by případne zkostnatení řešil

Napsal: 22. 5. 2006 11.45
od Návštěvník
ehmmm porposil bych nejakeho správce :) aby smazal ten muj rozmnoženej roman krom posledniho ..nejak sem to editovaní nezvládl
Labir: promazáno, doufám že jsem v té delete smršti nezlikvidoval i něco co jsem neměl.
Re: zapomnel sem se přihlasit ….Kashe
Napsal: 22. 5. 2006 14.11
od cybermisa
Anonymous píše:ale postupem času sem zjistil že EQ ma system strat a expení stavenej tak, že opravdu umřít nechcete...a mužu potvrdit že ze všech serveru kde sem hral, tak tady hraju postavy nejopatrněji, což na jednu stranu hře přidavá, na druhou však ubírá
System expeni a smrti jsou pro PW hoodne dulezity. Musi motivovat hrace, aby smrt brali vazne, ale zaroven nesmi smrti hrace znechutit. jendoho casu na Ark2 byl maximalni postih za smrt 10%, kdyz jeden umrel nekde sam. To byla hodne dobra skola i kdyz mela trosku za nasledek, ze bez boostu jeden neopoustel mesto.
Re: zapomnel sem se přihlasit ….Kashe
Napsal: 22. 5. 2006 15.37
od Jezura
Kashe, můžeš trošku rozvést tyhle myšlenky?
Anonymous píše:na druhou však ubírá..po jedné zkušenosti z poslední doby pochybuju o tom, že "Tamagočiovaní" postav na EQ povede k poctive RP hře v případe CvC konfliktu. ale každej svet ma neco co ho odlišuje od tech druhejch. edit : tim sem nechtel řict že by to snad na jinem serveru bylo jinak...to je jen muj sen o HCRP světe kterej u nas prostě neni.
Nechápu tu souvislost xpení s CvC a "zkostnatění".
Napsal: 22. 5. 2006 18.34
od Návštěvník
Ja ani nevim jestli se to da nejak ošetřit. řekl by že to je proste sindrom težšího sveta. KOmbinace toho že nemužeš "naexpit" intenzivním creepem na potvorách + hodně vysoké stráty při smrti CvC nevyjímaje vede k tomu že i poměrně zkušenej hrač proste v momente kdy mu de tzv o kejhák poleví ..zneužije ooc … atp. čimž se vlastne cela snaha o vyšší uroven hry znehodnotí...ale tohle je jen muj osobní pocit ze hry. Asi by nebylo lepší mít jednoduchej svet kde by se z CvC stalo PvP..ta obtížnost je rozhodně + ale ma proste i sve mínus.….pak se muže stat že postava vraha se dostane "na tělo "objeti - zkušenymu hrači , kterej pod vlivem strachu ze straty X hodin hraní ktere nejde jen tak nahrát , poleví a zachraní si kejhak nebo pokazí hru jinemu ..tohle se asi deje na každym serveru vice či méně...ale ma představa o HCRP světe je taková , že se to tam neděje.. že familiernost ustoupí RP. A že je otazkou cti uznat porážku..přemyšlet ne jen v prospěch svuj ale i proti/spoluhrače.
mohlo by se zdat že ted lobuju za vrahy..heh..možna ? ne... jde o tom vložit do hry trochu fantazie ve svuj neprospěch
jo to z tim zkostnatením..to je zase muj pohled na dloooooouuho hraný postavy...ja dycky radši ukončil postavu v momente kdy smrt byla "dobrá"
než abych přesluhoval do dob kdy tvou historii znaš jen ty sám. Proto třeba nemam problem s wipem.
Napsal: 22. 5. 2006 19.22
od labir
Anonymous píše:…
Prostě ti vyhovuje jiný pohled a jiný styl hry.. Možná trochu víc nahlížíš na postavy jako na shluky bytů, nebo na nástroje jak si zahrát. Není to špatně, je to prostě jiný pohled. Pro mě osobně je postava něco mnohem víc, v podstatě ji beru jako jistou formu života. Takovým hráčům naopak nesmírně wipe vadí, řekl bych že mnohem víc než vadí neprovedení wipe té druhé skupině - vždy si ho můžou koneckonců udělat dobrovolně. A jelikož patřím k té první skupině tak na Equilibrii wipe nebude
nikdy.
A s tou hrou, nemyslím že dobrý RP hráč v případě CvC nekouká na hodiny (na Equilibrii = expy) strávené se svou postavou. Spíš mu jde o tu postavu jako takovou, než o nějaká čísla a hromadu bajtů někde na serveru.
A když historii své postavy znáš jen ty? V tom problém nevidím, naopak, ta postava rázem má něco co se může projevovat navenek v náznacích a co třeba chtějí zjistit jak okolní postavy tak i třeba jejich hráči.
Myšlenka jednoduchého světa je zajímavá, ale mohu ti přesně říci kam to s největší pravděpodobností povede - na powerworld. A těch je na české scéně celkem dost. Dlouho jsem nad tímhle uvažoval a vyšlo mi, že svět musí podporovat svou komplexností a obtížností RP hru už ve své podstatě, aby bylo zajištěno, že se maximum hráčů co bude na tom světě hrát bude věnovat právě RP hře a bude je bavit. Dále že svět musí být stavěn vzhledem k něčemu co jsem nazval OPC (Optimum Player Count) - střední hodnotě v kolika lidech na serveru minimálně jsou zajištěny dobré podmínky pro RP hru. Takhle hodnota se počítá nesmírně složitě, závisí na počtu a skladbě lokací, střednímu levelu postav, rychlosti expení, postihům za smrt, geografii atd... Pro Equilibrii činí zhruba 20 hráčů. PG a RP se nevylučuje to ne, ale ze zkušeností PG vedle RP dusí hru těm co se chtějí věnovat převážně RP hře.

Napsal: 22. 5. 2006 19.35
od kolja
a moje ideální představa HC:
neexistuje možnost oživení postavy v případě smrti
postihy na XP za smrt sou tady podle mě měkký
ale zase je dobrý, že xp postava ztrácí, i když jí někdo oživí (na Alhambrii máme ze smrti tak trochu srandu

- jestli si tohle přečte nějaký Alh DM, tak je po mě

)
wipe mi problém nedělá, pokud přijde v přijatelné chvíli, ale ve špatné chvíli je to hooodně velkej problém - no a v PW asi nikdy ta "vhodná" a "dokonalá" chvíle ve vztahu hráči a jejich postavy nenastane pro všechny v jednom okamžiku :)
Napsal: 22. 5. 2006 19.55
od kashe
Labir napsal:
A s tou hrou, nemyslím že dobrý RP hráč v případě CvC nekouká na hodiny (na Equilibrii = expy) strávené se svou postavou. Spíš mu jde o tu postavu jako takovou, než o nějaká čísla a hromadu bajtů někde na serveru.
Kashe:
v připadě hry na permanentní smrt jistě.…...v připadě absolvování cesty z druhe strany desky mu jde o stratu expu a v případě CvC ješte o pocit pokoření postavy. Jen sem se snažil říct, že hře nemuže vetčí povznesení se nad strátu přinést nic špatného....jsou jiste i hrači kteří své postvy milujou nadevše a proste by psichycky neunesli jejich smrt.….v takovém stavu se ale težko hraje objektivne .
ad: PG vs RP
nevim co jsi chtel přesne říct tim zakončením svého příspěvku...tykalo se to těch mejch ?

Napsal: 22. 5. 2006 20.35
od labir
kashe píše:…
ad: PG vs RP
nevim co jsi chtel přesne říct tim zakončením svého příspěvku...tykalo se to těch mejch ?

Ne, netýkalo, vztahovalo se to k jednoduššímu světu - powerwordu. Je to jeden odstavec, jen ten smajlík tam dal větší mezeru.
Napsal: 23. 5. 2006 9.47
od Jezura
Anonymous píše:…
Nesouhlasím s tím, že by rychlost a možnosti xpení souvisela s tím, jak se hráč zachová při CvC. Naopak myslím, že nemožnost expení jinak než časem nebo získávání xp od DM, nutní hráče k RP (protože čím zajímavější RP předvede, tím víc od DM dostane). Tím pádem tu vydrží hráč jen s RP přístupem, a ten obvykle OOC při CvC souboji nepoužije. A to jak se nakonec zachová, je stejně jen otázkou hráče samotného.
A zkostnatění je imho nutno bránit jinak než wipem. Konec konců pokud postava opravdu zkostnatí a přestane hráče bavit, wipne si ji sám. Naopak je imho důležité, aby svět dával postavě prostor na dlouhodobý rozvoj, což je tady zatím perfektní. Věřím tomu, že se tady jde stát králem říše nebo temným mágem, který si sám postaví dungeon. Postavy co znám se zatím takhle (ale hodně pomalu) rozvíjejí.