Stránka 2 z 19

Napsal: 23. 7. 2006 21.50
od Arto
Podle mého si se choval správně... :yes:

Napsal: 23. 7. 2006 21.58
od Ikkie
Ono asi záleží na hodně věcech - žebříček hodnot, kodex, podle kterého se paladin řídí, atd.

IMHO nejvýše na stupni hodnot je zachránění života trpaslíka, tedy za předpokladu, že při dobývání pevnosti nejsou ohroženy životy jiných dobrých či neutrálních postav. Problém by však měl jít vyřešit i jinými způsoby (přesvědčit nebo zastrašit skřeta, nabídnout mu peníze nebo předměty atd.). Taky by sis měl rozmyslet, co slíbit a co ne, slib je totiž pro paladina závazný a ve většině případů jeho nedodržení vede k porušení přísahy kodexu. Proto je potřeba dokonale zvážit činy před každou akcí. Jinak z toho vzejde takovéhle dilema.…

ad oživení zlou postavou: asi bych se zachoval stejně. Proti tomuhle nemůže postava prakticky nic udělat, ale neměla by se cítit zavázána, zvlášť v případě, že byla oživena pro účel dělat někomu poskoka :)

Napsal: 23. 7. 2006 22.41
od Lump
myslim ,že ses zachoval nejlíp. Páč normálně by podle mě paladin skřetprda chtěl hned sejmout. Ale tos ty nemoh,páč byl jediná šance pro trpa zakempenýho u zlobrů. tzn gůd gejm :smile:

Napsal: 23. 7. 2006 22.55
od Drog
Podle mně ses taktéž zachoval dobře,prostě ti bylo jasné že takovej skřetvěd je pro své plány a svou vychcanost daleko nebezpečnější než zlobři vudce tudíž kdyby pevnost dobyl mohlo by to v budoucnu zle dopadnout.Paladin si byl ovšem taky vědom že kdyby do toho zasáhnul mohlo by to pro jeho přátele a uvěžněného trpaslíka zle dopadnout proto zvolil zlatou střední cestu a odešel.Nevidim na tom nic špatného.Sice jsou i paladini kteři by na skřetvěda bez meškáni utočili ze slovy"vymítim všechno zlo v tomdle kraji!!!" na rtech(takovým paladinum říkam nerozvážni nebo fanatičtí) .Což je taky správné takový paladin dělá to v co doufa že je správné ale koneckoncu to samé platí pro tebe.Dle mého nazoru si zahral rozvážněho paladina a udělal jsi to tak jak to vidíš.A když si paladin myslí že věc kterou děla je správna a že to tak má byt,tak je to určitě s hlediska rp dobře.Pohledů na dobrou a špatnou věc mohou byt stovky,každej ti muže říct:todle je špatně mnělo by to byt takhle aby to bylo dobře ale když ta postava cítí žě děla dobrou věc tak je to jak už jsem řekl s hlediska rp dobře zahráno.

Napsal: 23. 7. 2006 23.05
od Ikkie
Drog píše:Prostě pohledů na dobrou a špatnou věc muže byt stovky,každej ti muže říct:todle je špatně mnělo by to byt takhle aby to bylo dobře ale když ta postava cítí žě děla dobrou věc tak je to jak už jsem řekl s hlediska rp dobře zahráno.
Souhlasím. Ovšem hrát paladina je nesmírně těžké už z důvodu řízení se podle nějakých norem (kodex), a je to citlivá záležitost, jeden skok vedle a paladin už není paladinem. Možná tohle je právě důvod, proč mě tak baví paladina hrát. :biggrin:

Napsal: 24. 7. 2006 2.52
od Drog
Ikkie píše:
Drog píše:Prostě pohledů na dobrou a špatnou věc muže byt stovky,každej ti muže říct:todle je špatně mnělo by to byt takhle aby to bylo dobře ale když ta postava cítí žě děla dobrou věc tak je to jak už jsem řekl s hlediska rp dobře zahráno.
Souhlasím. Ovšem hrát paladina je nesmírně těžké už z důvodu řízení se podle nějakých norem (kodex), a je to citlivá záležitost, jeden skok vedle a paladin už není paladinem. Možná tohle je právě důvod, proč mě tak baví paladina hrát. :biggrin:
Jistě taky souhlasím že hrát paladina je těžké a chce to hrát podle nějakých norem(kodexu)to ani vyvracet nechci.Jen si myslím že kodex za tebe nerozhodne o tom jestli toho skřeta okamžitě zabít,páč je zlý a nebo ho vyslechnout a nechat protože je duležitej pro ostatní členy družin.Takovej paladin nemuže bojovat ze střelnými zbraněmi protože je to dle kodexu zbavěly způsob boje,ve společnosti se chova tak a tak.Ale některe charakterní vlastnosti-rozhodnutí mu přesto zustanou a to kodexem-zásadou nezmněníš a to je to co se mi líbí,hrát postavu a nedát ji nic ze sebe by mně nebavilo.Třeba jeden takovej anglicekj hrdinej paladin hrdina nesčetnych pohadek 12.stoleti když dobyl jedno francouzke město tak daroval díky kodexu život všem pasovaným ovšem ostatní obyvatele(5000) včetně žen a děti nechal pobít...Už chápeš? prostě kodex ti určita rozhodnuti nezmnění to už je ta tobě samém.I když ja osobně jsem paladina jak už v dračaku tak v nwn nehrál páč nemám tydle kladácke charaktery moc v lásce:)) už jsem jich přebaženej vždyt jich je plná televize takovej chuck norris kerej když de spát a nezhasne si,ne proto že by se bál tmy ale protože se tma bojí jeho :biggrin: má ve Walkerovi taky svuj kodex a je idealním kladným hrdinou(takovej novodobej ideální paladin ne? :biggrin: ) PS:prostě když to není fatalní skok vedle tak nevidí důvod proč by paladin nemohl byt paladinem.

Napsal: 24. 7. 2006 5.56
od Ikkie
Drog píše:Třeba jeden takovej anglicekj hrdinej paladin hrdina nesčetnych pohadek 12.stoleti když dobyl jedno francouzke město tak daroval díky kodexu život všem pasovaným ovšem ostatní obyvatele(5000) včetně žen a děti nechal pobít
Paladin z fantasy světa a ten, o kterém mluvíš ty, jsou imho od sebe svou filozofií vzdáleni na hony daleko.
Drog píše: chuck norris kerej když de spát a nezhasne si,ne proto že by se bál tmy ale protože se tma bojí jeho
:megalol:

Napsal: 24. 7. 2006 12.20
od Drog
Paladin z fantasy světa a ten, o kterém mluvíš ty, jsou imho od sebe svou filozofií vzdáleni na hony daleko
Jasně středověký paladin je od své filozofie imho vzdálený od toho fantasy ale to co jsem chtěl říct je že ani u jednoho ti kodex určita rozhodnutí nezmnnění což taky může pomoct k tomu aby se paladin nepodobal jinémů paladinovi jak vejce-vejci a jak už jsem psal,nemyslím si že když ten skok vedle není nějak moc fatalní,že by to mnělo nákej vliv na to jestli je stále paladin paladinem nebo už né.Každopádně by si mněl hráč předem ujasnit jak svou postavu hrát a přibližně jednat aby v tom nemněl později zmatky a paladin by už nebyl tím paladinem jakým si jej hráč představoval :biggrin: .

Napsal: 24. 7. 2006 14.58
od psin
Děkuji všem za reakce a doufám, že se ještě někdo přidá :smile: Schválení chování mého paladina mě těší a snad se mi to povede dál hrát dobře.

Souhlasim s tim ,že záleží na každý konkrétní situaci. Jen bych dodal, že jsem nevěděl, jestli je ten trpaslík v přímém ohorožení života, protože zlobr náčelník se vyjádřil, v tom smyslu, že si ho nechají jako zajatce.

Samozřejmě chápu a souhlasim s tim, že slib je závázný, proto jsem taky slíbil jedině skřetvědovi, že se ještě potkáme a že toho bude litovat. Jinak jsem jako paladin na EQ nikomu nic neslíbil ani nepřísahal věrnost žádnýmu řádu nebo náboženství, takže jsem se řídil obecnýma principama jako nepomáhat zlu, pravdomluvnost atd.

Trochu bych si dovolil oponovat v tom, že je třeba "dokonale zvážit svoje činy před každou akcí", protože to podle mýho ani nejde - nikdy nevíš jak se situace vyvine a ani nikdo v akci nebude čekat nějakou dlouhou dobu než si to všechno promyslíš a zvážíš... Současně si myslim, že právě paladin se bude dostávat do dilemat každou chvíli a bude je muset řešit - to je podle mýho základ jeho poslání - obstát v řešení morálních i jinejch dilemat. Proto ty pravidla, který jsou okolo něj, nezabrání tomu, že se dostane do dilematu, ale mají pomoci mu ho řešit.

Jinak já nepovažuju fanatismus za dobrou věc, takže to ani nebudu hrát. Podle mne je daleko vhodnější a užitečnější i z hlediska "vyšší moci" i zásad, počkat až budu silnější (ať už fyzicky, morálně nebo početně) a potom bojovat.

Napsal: 24. 7. 2006 14.58
od photter
hmm...no, pár postřehů sem přidám, prosím aby se nikdo necejtil dotčenej, nebudu mluvit o žádný konkrétní postavě ale zcela obecně
jakákoli podobnost s existujícíma postavama....etc
paladin je extrémně těžká figura a hráč obvykle doplácí na opačný rozhodování při tvorbě, než který dopručuju - napřed charakter, potom povolání - většinou by přišel na to, že neutral good fajtr by mu posloužil líp
paladin je divnej - v jednoduchosti - máme devět "škatulek" alignmentů - když na ně aplikujeme gaussovu křivku, dostaneme něco jako 90% je true neutral, 9% je "na kříži" (NG, NE, LN, ChN) a 1% zbejvá na "rohový" alignmenty, ty sou 4...ano, paladin, jako povinně LG je bílá vrána, podivnej chlápek, fanatik, magor.…
japa je na tom váš paladin s moudrostí a inteligencí ? nejspíš nic moc, preferovaný sou síla a charisma, ty mu v obtížnejch rozhodnutích jeho obtížnýho života moc nepomůžou...
co s tim, jak na to ?
dejte vašemu paladinovi pár negativních vlastností, který vám ho "zlidští" (lépe řečeno odmagorujou) - proč by paladin nemoh bejt karbaník, trochu chlastat, děvkař, proč by nemoh bejt skeptik unavenej životem a bojem, mlčenlivá zádumčivá postava, která svýho boha uctívá potichu a zcela soukromně
bohužel musím říct, že většina paladinů, který vidim, sou střížený podle klišé "vejlupek všech cností" a časem se stavaj nudný jak svýmu tvůrci tak svýmu okoli (opět nemám na mysli nikoho konkrétního!!)

na závěr stručně, jak by to hrál můj starej, unavenej, skeptickej paladin, opilec a děvkař teoretik (už ho žádná nechce, ty co by ho chtěly zas nechce von)
kliďánko by koukal na to, jak se trpaslíci spaktujou s tim skřetvědem s tím, že by se pokusil s nima dohodnout, že až bude po všem, naskáčou na něj a zabijou ho taky
pokud by se to povedlo, někde v ústraní by se tiše pomodlil ke svýmu bohu něco ve smyslu: "odpust svýmu hříšnýmu votrokovi, že byl dneska taková kurva ale dělal to k tvý větší slávě, lepší živej pes jak mrtvej lev a větší sláva za malou kurvárnu stojí, none ?"
pokud by mu na tom trpaslíci nepřistoupili, asi by je musel postavit před volbu - von (skřetvěd) nebo já - a dál by se vidělo, možností je spousta :bigwink:

Napsal: 24. 7. 2006 15.19
od psin
photter píše:hmm...no, pár postřehů sem přidám, prosím aby se nikdo necejtil dotčenej, nebudu mluvit o žádný konkrétní postavě ale zcela obecně
jakákoli podobnost s existujícíma postavama.…
S tim co píšeš souhlasim, i když příklad s "tvým" paladinem mi příde trochu moc :bigwink:. Ale tak to má být a zaručí to, že žádný dva paladini nebudou stejný. Na druhou stranu nebudu hrát žádnýho Chucka Norrise, kterej tu byl taky moc hezky popsanej, protože mi to příde směšný.

Myslim, že je dobře stanovit si určitý hranice chování toho charakteru - jako co by nikdy neudělal, co je pro něj "normální chování" , co jsou jeho ideály. A v tom se držet. Samozřejmě to platí kromě vyjímek nevyzpytatelnejch šílenců, který si můžou dělat co chtějí :smile: A pak je dobrý každou postavu nějak ozvláštnit (zlidšitit jak píšeš), jinak je to pak nuda. No budu se snažit, co víc můžu říct :smile:

Zatim je Vilík takový nedochůdče, tak uvidíme jak se předvede. :bigwink:

EDIT: Já fantasy téměř nečtu a Bajaja měl pro mě blbý jméno (něco jako Hajaja). Tak se těmahle vzorama moc neinspiruju :bigwink:

Napsal: 24. 7. 2006 15.27
od Návštěvník
No pěknej charakter,takovej palat by mně osobně bavil xkrát víc.Jenže von paladin kereho popisuješ je realita,takoví rytíři po naši zemi jistě chodili.Jenže většina hráču chce hrát toho tzv:pohádkového paladina jak si sam řekl cnost všech ctností palat kterej se vyskytuje v témněř každé fantasy a středověké literatůře.(prostě bezchybnej Chuck Norris kerej nepije nekouří,nenavštěvuje noční kluby,jen potíra zlo po celý planetě :megalol: )

Napsal: 24. 7. 2006 15.44
od Drog
(sry zapomněl jsem se podepsat)PS:Je to tak jak říkate chce to dat načrtnuté postavě něco ze sebe(lidskost,realnost)bohužel většina z nás se až moc inspiruje knížnimi předlohami autoru kteří si ve své době představovali pod slovem paladin-božského člověka kterej nikdy nechybuje a vždy jedná podle těch správnych zásad!!!Takovej paladin se přenesl do fantasy knih a ted se ho každej drží jak klíště.

Napsal: 25. 7. 2006 20.27
od snowman
Čtu to až teď. Mě se psinova reakce ve hře líbila naprosto totálně. podle mě to zahrál dobře. Zvolil nejlepší cestu.

I když jsem se chvíli už bál, že bude až takovej fanatik, a pustí se do skřetvěda. To by teprve byl kotel... Trpoši by se ho zastali a holt by byli donuceni mu pomoct, to se ví. Nicméně by si to tím u nich rozházel na celé čáře.

A navíc: kdyby do něj šel, asi bychom všichni zařvali (teda pokud by nás DM schovívavě nezachránili třeba tím, že by se skřetvěd jako že odteleportoval. Protože IC víme, jaký je to ďábel)

:biggrin:

Napsal: 25. 7. 2006 22.32
od Lump
to von Vilík je dobrej paladin (až na to že nepije hobití),
to potter : hehe, tož kdybychom toho tvýho smyšlenýho paladina notorika posoudili podle vobecnýho paladinovskýho kodexu (např. nikdy nečině nepřihlížet zlu a bezpráví atd...) tak by hned ztratil všechny paladinský shopnosti. ty bys nejrači ňákýho paladina votokáře,co? :smile:

Napsal: 25. 7. 2006 22.44
od photter
bych vám ho klidně vokázal ale mám obavu, že by mě dlouho nebavil, neni to holt zlodějka :megalol:
von by v srdci byl naprosto ryzí, akorát by to byl už starší chlapík, unavenej životem a hlavně bojem, hrozně nerad by bojoval a dycky by se snažil hledat jiný řešení - to ale neznamená, že by to byl nějaká bábofka
no a ty skeptický řeči vokolo, ty by si holt nemoh vodpustit, to by nebyla moje postava bez nich ale aspoň by nebyl tak užvaněněj, mluvil by spíš málo :bigwink:

Napsal: 26. 7. 2006 0.16
od Lump
taky sem si pohrával s myšlenkou malýho tlustýho hobita(ala Lumpin) paladina, kterej by byl hrozně línej a fur by jen pil pívo :smile:

Napsal: 26. 7. 2006 0.18
od photter
unavenej neni linej :bigwink:

Napsal: 26. 7. 2006 12.31
od Ixtremist
photter píše:bych vám ho klidně vokázal ale mám obavu, že by mě dlouho nebavil, neni to holt zlodějka :megalol:
von by v srdci byl naprosto ryzí, akorát by to byl už starší chlapík, unavenej životem a hlavně bojem, hrozně nerad by bojoval a dycky by se snažil hledat jiný řešení - to ale neznamená, že by to byl nějaká bábofka
no a ty skeptický řeči vokolo, ty by si holt nemoh vodpustit, to by nebyla moje postava bez nich ale aspoň by nebyl tak užvaněněj, mluvil by spíš málo :bigwink:
Ono photter ma tak trochu pravdu.… paladin se da zahrat strašně moc zpusobama, ne šecky sou dobrý, ale vždycky jde o to co si myslí uvnitř v sobě...

Napsal: 22. 12. 2006 1.46
od prodigal
Chci hrát Solarova paladina a mám několik otázek:

1/ fanatik nebo analytik?
Fanatický paladin si zvolí nejvyšší prioritu podle svého osobního kodexu a za tou jde přes mrtvoly zlounů, hodných, ale i přes vlastní smrt. To je absolutní fanatismus. Druhý směr je efektivní konání dobra. Paladin se nerozhoduje jen podle podle kodexu, ale i podle situace, takže např. nebojuje, když nemůže vyhrát, dokáže vhodně změnit svou hlavní prioritu podle situace apod.
Chtěl bych hrát analytika. Zákonnost se bude projevovat spíše nezlomným odhodláním dosáhnout cíle a jasným přímočarým tahem na branku.

2/ zákony nebo kodex (= soubor silných morálních zásad paladina)?
Samozřejmě pokud to jde, paladin se asi řídí zákony, ale co když dojde na krizovou situaci?
Chtěl bych hrát kodex.

3/ svědčí účel prostředky či ne?
- Pro záchranu nevinného bude lhát?
- Dopustí vlastní ponížení?
- Nechá uniknout zlo?
atd.
Tady ještě nevim, ale myslím, že by se mohlo všeobecně tolerovat obojí.

4/ superhrdina nebo přízemník ?
Zvláště na Equilibrii nelze od první úrovně hrát paladina, který bude dělat věci pro paladina obvyklé.
Zatím se mohu chodit modlit kousek od Tirianu, klábosit s ostatníma a když jsou poblíž stráže a DM, tak možná říct lumpovi, ať přestane s lumpárnou.
Takže na Equilibrii v podstatě ani není dost dobře možné hrát typ superhrdiny, jehož zbroj je vždy nablýskaná, a který rozdrtí každého lumpa, a který nebude dělat obyčejné přízemní práce jako kácení stromů a sběr hub. Ale čistě teoreticky, jak si to představujete?