Stránka 11 z 40

Napsal: 27. 5. 2010 15.44
od Pavel Urban
Jája CZE píše:Jistě Pavle, a taky může být upír, co nesaje krev a nic mu nedělá slunce, protože to je upír co saje jen redbull. A hodný drak, co vyrůstal na dřevěném uhlí a tím pádem z něj mají děti kolotoč. A taky drow-vyhnanec, co miluje lidi a slouží Ajris do roztrhání těla. Já neříkám nehrajte tyhle charaktery, ale ztvárněte je. Co zbyde elfího na elfovi, co rube s trpaslíkama rudu v Hagu a chlastá u Rundara pivo do poblití se? uši?
Co zbyde trpasličího ze vznešeného, pečlivě oholeného trpaslíka s lukem a sklenkou perlivého vína? slang?

Nevím co myslíš různorodostí lidí, tohle je fantasy hra. Nikdy jsem nebyl ve fantasy světě, ale k každém z nich se rasy diametrálně liší. V tom případě by asi chtělo definovat, podle reálií kterého světa chceme hrát, jinak je v tom guláš. A nebo rasy zrušme a hrajme pouze lidi.. barviček na pestrý svět bělohů, černochů a asiatů je dostatek.

Dr. Lizzard trefil hřebík na hlavičku.. to těm elfům nevadí, že se na ně Rundár šklebí, jak by vypil orčí moč?
Že jim každý řemeslník s úšklebkem napaří přirážku? Jistě, je to jen hláška NPC *mračí se*. Ale ona vznikla na základě toho, jak se celkově NPC postava k té rase staví.
Upíři vždy asi budou pít krev, ale jedni jsou zvířecí bestie, co roztrhnou oběti hrdlo, a jiní šarmantní gentlemani, kteří se jí nenapijí jinak než ze sklenky a velice dobře vycházejí s lidmi okolo. Draci jsou dobří i zlí a dokonce i chromatičtí draci, kteří jsou obecně uznávaní za zlé mohou být dobří (jinými slovy je to výchovou :bigwink:). Jeden takový kupříkladu přelétl nad Myth Drannorem a započal tak zkázu toho úchvatného města.…

Pokud ti trpaslíka dělá jen ono nadávání, pití (případně chlemtání) piva a sekera, pak je ta tvá představa podle mého placatá jako čerstvě uválená silnice. A naopak trvání na standardním klišé za každou cenu mi přijde jako chyba (on je trpaslík a já elf, tak je jedno co dělá, já ho prostě jako správný elf nebudu mít rád - možno si dosadit za rasy jakoukoliv libovoulnou jinou rasu).

Různorodostí myslím to co tím říkám. Někdo je bezdomovec, jiný dlaždič, jiný kopáč, jiný obchodník, jiný manažer, jiný šéf firmy, jiný je politik, jiný je umělec atd. Někdo se narodil v chudé rodině, jiný v střední vrstvě a někdo další jako syn miliardáře. Každý jeden z nich bude mít nejspíš úplně jiné názory a chování než ten další... podle prostředí, kde vyrůstal, podle společnosti, v které se vyskytuje, podle životních zkušeností.

Napsal: 27. 5. 2010 15.47
od Pipi_CZ
cybermisa píše:Zakladem dobreho hrani je nikoli hrat si za kazdou cenu to sve, ale umet skloubit svoji fantasii s realiemi EQ a to co nejvice uveritelnym zpusobem.

Pokud chce nekdo hrat paladina neznameho boha Umbajkwije, pak se nesmi divit, ze jeho buh bude mit na EQ prakticky nulovou moc. Na druhou stranu, pokud nekdo bude hrat paladina Solara nebo knezku Ajris, moznosti, zazemi i "moc" bude mit vetsi nez vyse zminovany, ovsem za te podminky, ze se hrac bude drzet realii danych bohu.

S tim paladinem to byl jen priklad, ale princip je stejny prakticky ve vsem :smile:
Hrál bych Paladina boha, který je na EQ už rozvinutý. Ale božstvo na EQ … erhm pff. Není tu žádný bůh pravých rytířů, bez magie a bez magičů.

Tak tak...

Napsal: 27. 5. 2010 15.48
od Mini
Moc moudrá slova Pavle Urbane.
… a v tom je ta krása a napětí.

Napsal: 27. 5. 2010 15.52
od Alfray
Pipi_CZ píše:
cybermisa píše:Zakladem dobreho hrani je nikoli hrat si za kazdou cenu to sve, ale umet skloubit svoji fantasii s realiemi EQ a to co nejvice uveritelnym zpusobem.

Pokud chce nekdo hrat paladina neznameho boha Umbajkwije, pak se nesmi divit, ze jeho buh bude mit na EQ prakticky nulovou moc. Na druhou stranu, pokud nekdo bude hrat paladina Solara nebo knezku Ajris, moznosti, zazemi i "moc" bude mit vetsi nez vyse zminovany, ovsem za te podminky, ze se hrac bude drzet realii danych bohu.

S tim paladinem to byl jen priklad, ale princip je stejny prakticky ve vsem :smile:
Hrál bych Paladina boha, který je na EQ už rozvinutý. Ale božstvo na EQ … erhm pff. Není tu žádný bůh pravých rytířů, bez magie a bez magičů.
Už jsem ti to říkal a řeknu ti to i tady:). Není magie, jako magie a ta paladinská je "božská". Pro mě osobně je to uplně jinej soudek čarování. Co soudek, to je uplně jinej sklep se sudama:).

Napsal: 27. 5. 2010 18.39
od hemendo
Kandrbálie 2 Je pro nwn nebo pro nwn 2? Nějak jsem si nebyl jistý, když jsem četl ten jejich web :biggrin: pokud ne, je nějaký český server na nwn 2? DÍKY za odpověď :clover: :smile:

Jo a přestaňte se už hádat o tom, jak by se měl chovat trpaslík nebo elf, je to na tom, jak ho ten člověk hraje, nikam to nevede :)

Napsal: 27. 5. 2010 18.59
od darmian
hemendo píše:Kandrbálie 2 Je pro nwn nebo pro nwn 2? Nějak jsem si nebyl jistý, když jsem četl ten jejich web :biggrin: pokud ne, je nějaký český server na nwn 2? DÍKY za odpověď :clover: :smile:

Jo a přestaňte se už hádat o tom, jak by se měl chovat trpaslík nebo elf, je to na tom, jak ho ten člověk hraje, nikam to nevede :)
Info o české NWN scéně:
http://neverwinter.cz/

Český NWN2 svět:
http://mystake.imach.cz/

Napsal: 27. 5. 2010 19.06
od Jája CZE
To MINI a Pavel:

Vy vidíte chválabohu za různorodost, já vidím, že na EQ se díky různorodosti objevují jen malí lidé, velcí lidé, tlustí lidé a jiní lidé.
Nevidím elfy, trpaslíky, gnómy, hobity, orky. Vy říkáte super, já říkám blivajs. A logicky se pak nedomluvíme. Takže proč vlastně rasy mít?

Stačí rasa člověk a máme vystaráno, sice přijdeme o tu fantasy část, ale ať žije pestrost, sláva... *pokrčí rameny*.

EDIT: Různorodost se dá vtěstnat i do ohraničeného charakteru. Jde o nějaký pojící prvek ras, jako ta, co je naznačena v pravidlech.. POkud není ani ta, rozplizne se to do beztvarého stáda.

Napsal: 27. 5. 2010 19.21
od Pipi_CZ
Alfray píše:
Pipi_CZ píše:
cybermisa píše:Zakladem dobreho hrani je nikoli hrat si za kazdou cenu to sve, ale umet skloubit svoji fantasii s realiemi EQ a to co nejvice uveritelnym zpusobem.

Pokud chce nekdo hrat paladina neznameho boha Umbajkwije, pak se nesmi divit, ze jeho buh bude mit na EQ prakticky nulovou moc. Na druhou stranu, pokud nekdo bude hrat paladina Solara nebo knezku Ajris, moznosti, zazemi i "moc" bude mit vetsi nez vyse zminovany, ovsem za te podminky, ze se hrac bude drzet realii danych bohu.

S tim paladinem to byl jen priklad, ale princip je stejny prakticky ve vsem :smile:
Hrál bych Paladina boha, který je na EQ už rozvinutý. Ale božstvo na EQ … erhm pff. Není tu žádný bůh pravých rytířů, bez magie a bez magičů.
Už jsem ti to říkal a řeknu ti to i tady:). Není magie, jako magie a ta paladinská je "božská". Pro mě osobně je to uplně jinej soudek čarování. Co soudek, to je uplně jinej sklep se sudama:).
Jojojo to jasně.
Ale jak to říct … prostě jsem chtěl boha bez magie. Čistá víra v boha. Ano .. božskou moc uznávám, ale jen v malém množství a u starých, zkušených Paladinů, ostřílených v bitvách po boku svého boha. Z takovýhle pr*** světa Alexandra vylezla a tak ji taky hraju :smile:

Jen nablýskaná zbroj, meč a štít. Žádná magická odolnost a další serepetičky. Né že bych magii nemusel, to vůbec ne. Je silná, prospěšná a skvělá, ale v Alexandřině domovině ne.
Prostě jsem si chtěl zahrát nekouzliče ve zbroji.
:smile: Tak si ho hraju a musím říct, že mě to hódně baví. Sice to možná nemá na Aris, ale baví mne.

Napsal: 27. 5. 2010 21.30
od Dr.Lizard
Jája CZE píše: EDIT: Různorodost se dá vtěstnat i do ohraničeného charakteru. Jde o nějaký pojící prvek ras, jako ta, co je naznačena v pravidlech.. POkud není ani ta, rozplizne se to do beztvarého stáda.
Souhlasím s tebou, ale a to je ten největší průser. Představ si nováčka co si chce zahrát elfa, nebo trpaslíka tak si ho vytvoří vlítne si do lesího města nebo do Hagu, potká skupinu svých pokrevních bratří a.…. a je totálně v prdeli protože neví vůbec nic. Nezná základní reálie, neví nic o chování, zvycích atd.
IC z knih také zjistí minimum, v podstatě bude ovlivněn tím koho prvního potká a s kým se s kamarádí. Pokud nováček elf narazí na přátelského trpaslíka bude to s ním sakra jiné než když potká nacionalistického elfa.
Já tedy hlásám, že je akutní nadostatek mimoherně dostupnejch všeobecně známejch reálií.

nechat žít - ČISTĚ MŮJ NÁZOR

Napsal: 28. 5. 2010 0.33
od Mini
Nikdy jsem neříkala že Ti praví Elfi a trpaslíci by do EQ snad nepatřili. Jsou její součástí.
Jen nevím, proč lidem "škatulkovat" co a jak přesně hrát podle představ toho a toho.
Jasné, že dál budou mít svá společenstva zásadoví trpaslíci a jiné rasy si tam nepustí.
Ano, jistě je, pro nováčka, snadnější zahrát postavu bez předsudků.
Určitě se také lépe hraje postava průměrná, než čistě dobrá, nebo pořádný zloduch.
Také "nováčci" tu jednou snad zestárnou, pokud vydrží.. a narodí se další generace Vašich trpaslíků, Elfů... právě možná z jejich hlav.

EQ.. je kus krásnýho světa.. a myslím, že se vejdou.

A nenechte si mýlit, občas to tak nevypadá, podle toho, jak jsou tu zkritizování, ale i "nováčci" jsou často dospělí a inteligentní lidé.
Hráči se učí a postavy vyvíjejí.. i charakter trpaslíka se může měnit, podle toho co zažil... Nikdo neví, čím nás zítřek překvapí.

Připadá mi to, že děláte, někteří, svět ve hře, plné fantasie a dorodlužsví změkčilý.
Jde o svět kdy by skoro měli zlotřilcům sekat ruce a kde by mělo být "normální" že se dobří chlapy z města dají dohromady... a půjdou těm banditům, kreři tam stále ohrožují pocestné, pořádně vyprášit kožich. (zatím tam jsou jen v noci - takový je systém, ale rozumné je, čekat že se mohou probudit kdykoli) Jak, že to jsou jen lidi, loupí a zabíjejí. To jsou tam všichni v klášteře, nebo co? (neplatí pro kleriky)
I v reálu bych sekala ruce zlodějům, aby si to příště rozmysleli a mnozí takový pro mě přestávají být lidmi.
Svět ve hře, kam většina z nás utíká, protože čeká akci zajímavé rozhovory, zážitky a dobrodružství chcete mít měkčí, humánnější a černobílý... více než ten, reálný ve kterém žijí hráči.
Kolik může být trpaslíků a kolik Elfů?… Moře! No, to bude tedy zábava, když budou v jádru, po staletí všichni stejní!
Ani tento rozhovor už nepřináší nové..
Končím, loučím se a děkuji za plno zajímavých podnětů, které mi něco daly, ať ponaučení, nebo dobrou radu.

Napsal: 28. 5. 2010 9.44
od Pavel Urban
Jája CZE píše:Vy vidíte chválabohu za různorodost, já vidím, že na EQ se díky různorodosti objevují jen malí lidé, velcí lidé, tlustí lidé a jiní lidé.
Nevidím elfy, trpaslíky, gnómy, hobity, orky. Vy říkáte super, já říkám blivajs. A logicky se pak nedomluvíme. Takže proč vlastně rasy mít?

Stačí rasa člověk a máme vystaráno, sice přijdeme o tu fantasy část, ale ať žije pestrost, sláva... *pokrčí rameny*.
Pokud je u tebe rasovost jen v těchto úzce vyhraněných archetypech, pak je jasné, že vše ostatní, co je otrocky nesleduje jsou pro tebe jen lidé (kteří jsou to široké vše ostatní). Pak jsi to ale ty, kdo ochuzuje svou fantazii tím, že si nepřipouští nic jiného. A je to škoda. Rasovost je podle mého v jiných věcech než jen v tom, jak se postavy vyjadřují nebo chovají. Je v jejich základu, z kterého vycházejí a který může mít na tto věci vliv, ovšem který tyto věci rozhodně pouze nedefinuje.

Postava vzešlá z lidského prostředí bude mít jiné vztahy a způsoby než postava vzešlá z toho trpaslického nebo z hobitího(pokud vše ostatní bude podobné). Stejně tak bude rozdíl u postavy, která vzešla z pouštních elfů... té která vzešla z lesních... a u té která vzešla z těch městských, které jsem zmiňoval výše.

Stejně jako ty se ptáš se ptám i já, proč zbytečně omezovat a škatulkovat postavy jiných než lidských ras do nějaké konkrétní jediné ostře vymezené polohy, každý představitel takové rasy může mít nějakou kulturu (na Desku se přichází ze všech koutů multiversa, ze všech možných sfér) ? Proč jsou lidé všechno ostatní a ne třeba jen "obchodní asistenti," když trpaslíci mají být jen "hospodští štamgasti," elfové jen "módní návrháři," hobiti jen "vášniví zahrádkáři z vesnice," gnómové jen "potrhlí vědátoři z výzkumného ústavu," a půl-orkové jen "ukrajinští dělníci" (střelba od boku, nebrat prosím příliš vážně) ?

Ano, je chyba, pokud postava nic takového nemá.… pokud nemá historii a kořeny a kulturu, z které vzešla. Ale proč zatracovat nějakou postavu, která přesně neodpovídá tomu, jakou máš představu ty ? Proč si namísto toho nezjistit o té postavě víc ?
Jája CZE píše:EDIT: Různorodost se dá vtěstnat i do ohraničeného charakteru. Jde o nějaký pojící prvek ras, jako ta, co je naznačena v pravidlech.. POkud není ani ta, rozplizne se to do beztvarého stáda.

To co je dáno na stránkách je jen a pouze stručná charakteristika obecného působení lokálních ras na venek. Jsou to Hag Hargolští trpaslíci, Amfiberaiští elfové atd. Ale určitě to neznamená, že každý jeden takový musí přesně zapadat do tohoto velmi hrubě uvedeného popisu. A rozhodně to nemá příliš vlivu na postavy, které přišly z jiných sfér a z jiných prostředí. Na druhou stranu jistě můžeš potkat člověka, který se podobně chová, protože se narodil a/nebo byl vychován v Amfiberai.

Napsal: 28. 5. 2010 10.35
od The_Balrog
Inu pravdu tu máte samozřejmě všichni, což je bohužel ten nejlepší způsob, jak dostat diskuzi do mrtvého bodu, co se točí kolem své osy. Pravdu máte sice všichni, nicméně spíš ve smyslu pořekadla o koze a o voze :)
Pavel Urban píše:Je v jejich základu, z kterého vycházejí a který může mít na tyto věci vliv, ovšem který tyto věci rozhodně pouze nedefinuje.
Tady jsou bohužel dva problémy.

1/ Někde musí být aspoň ty základy definovány. A ty na EQ nejsou.

Ony nejsou ani ve fantasy nikdo "obecně" definovány, každý autor je může pojmout po svém, ale za těch sedmdesát let fantasy literatury se už do jisté míry ustálily na nějakých obecných archetypech. Každý tak nějak tušíme, co to znamená "chovat se elfsky/trpaslicky". Pořádně si ale rozmyslet, co to vše obnáší, chce už víc přemýšlení a k tomu znát i nějaké to pozadí světa a reálie.

2/ Zvláštně zahraný elf je obvykle nezahraný elf.

Co si budeme namlouvat, 90 % nestandardně se chovajících postav není výsledkem komplexního rozvinutí základní myšlenky rasové povahy na základě individuálního vývoje, ale spíš výsledkem toho, že se hráč nechce povahou moc zabývat a při tvorbě postavy si elfa kliknul jen proto, že má +2 do hledání, nebo že má elfí expy, nebo že chce být čaroděj a "to elfi bývají". Je proto docela přirozené, že se mnoha hráčům už tyto dvě věci spojují v jedno - tedy že předpokládají (a ono to často je pravda, tak proč by svůj pohled měnili...), že pokud vidí "neelfsky" se chovajícího elfa, nepůjde o propracovanou postavu, ale spíše o hráčské lajdáctví. A to ho potom samozřejmě mrzí.

A osobně věřím, že si hráči raději zahrají s někým, u koho vidí snahu "něco" (například elfí povahu) hrát, než s někým, kdo se chová hodně nestandardně a riskujete velice pravděpodobnou "srážku s blbcem" a otrávenost ze hry. (Ne každý si nad tím umí mávnout rukou.)

Obrázek

Ona variabilita je moc pěkná věc, ale pokud se kvůli variabilitě rozmělní jádro (ten jakýsi základní archetyp) tak, že takovou postavu už nikdo na světě vlastně hrát nebude, tak to je už moc. Méně roznorodosti drží svět kompaktnější a někdo by mohl říci, že i uvěřitelnější. Každý setting totiž potřebuje svoje "jistoty". Na světech, kde si mohou hráči vybírat i zvířecí hlavy a kůže, rohy, ocasy a křídla, s nimi běhá každá druhá postava, protože si to chce každý "zkusit". Svět se tak podobá spíš cirkusu, než něčemu, co si pod pojmem fantasy svět představujeme. Teda spíš "já" představuju, určitě to pro někoho musí být naopak lákavé.

U nováčků se taky často stává, že si poté co si hru a rp trochu osahají, vytvoří nějakou opravdu zvláštní postavu. Třeba němýho divokýho trpaslíka, co vyrůstal v hloubi Divočiny a časem se z něj stane drakodlak, nebo něco takovýho. Nebo třeba ledovou královnu. Ona to je často totiž vítaná berlička a pomůcka v okamžiku, kdy hráč "neví", co hrát. Místo toho, aby rozvinul charakter, pozadí, cíle a touhy postavy, se chytne toho zajímavého a nezvyklého rysu a kolem něj postaví chování postavy. Mám ledovou královnu, tak bude modrá, bude k lidem nepříjemná, budu hvězdičkovat zimu a nestát na sluníčku a vůbec bude divná. A voilá, postava je hotova. Ale bohužel jen zdánlivě, protože to, co jsem teď napsal, stojí jen na její "divnosti" a obvykle mají tyto postavy docela brzo konec poté, co proběhne několik her "seznamování" a "objevování zvláštností" s cizími PC.

Osobně jsem přesvědčen, že není těžké zahrát postavu, která je takhle něčím extrémně výjimečná. Mnohem významnější je, zahrát výborně postavu, která do světa zapadne, má logiku a působí v něm přirozeně.

Napsal: 28. 5. 2010 10.59
od Pavel Urban
The_Balrog píše:Ona variabilita je moc pěkná věc, ale pokud se kvůli variabilitě rozmělní jádro (ten jakýsi základní archetyp) tak, že takovou postavu už nikdo na světě vlastně hrát nebude, tak to je už moc. Méně roznorodosti drží svět kompaktnější a někdo by mohl říci, že i uvěřitelnější. Každý setting totiž potřebuje svoje "jistoty". Na světech, kde si mohou hráči vybírat i zvířecí hlavy a kůže, rohy, ocasy a křídla, s nimi běhá každá druhá postava, protože si to chce každý "zkusit". Svět se tak podobá spíš cirkusu, než něčemu, co si pod pojmem fantasy svět představujeme. Teda spíš "já" představuju, určitě to pro někoho musí být naopak lákavé.
Tyto jistoty světa jsou ta místní zázemí - Hag Hargol, Amfiberai atd. (a nyní bohužel celkem chybějící reálie). Ovšem uniformnost členů rasy to není.
The_Balrog píše:U nováčků se taky často stává, že si poté co si hru a rp trochu osahají, vytvoří nějakou opravdu zvláštní postavu. Třeba němýho divokýho trpaslíka, co vyrůstal v hloubi Divočiny a časem se z něj stane drakodlak, nebo něco takovýho. Nebo třeba ledovou královnu. Ona to je často totiž vítaná berlička a pomůcka v okamžiku, kdy hráč "neví", co hrát. Místo toho, aby rozvinul charakter, pozadí, cíle a touhy postavy, se chytne toho zajímavého a nezvyklého rysu a kolem něj postaví chování postavy. Mám ledovou královnu, tak bude modrá, bude k lidem nepříjemná, budu hvězdičkovat zimu a nestát na sluníčku a vůbec bude divná. A voilá, postava je hotova. Ale bohužel jen zdánlivě, protože to, co jsem teď napsal, stojí jen na její "divnosti" a obvykle mají tyto postavy docela brzo konec poté, co proběhne několik her "seznamování" a "objevování zvláštností" s cizími PC.

Osobně jsem přesvědčen, že není těžké zahrát postavu, která je takhle něčím extrémně výjimečná. Mnohem významnější je, zahrát výborně postavu, která do světa zapadne, má logiku a působí v něm přirozeně.
Tohle je problém mělkosti postavy a ne výjimečnosti. Kdo má člověka barbara, co jen tluče skřety a nic jiného za tou postavou není, pak dopadne úplně stejně. Postava která má historii, cíle, pocity, kaldné a záporné stránky, určitý náhled na svět atd.… tak taková postava může být naprostý exot nebo úplně normální, a přesto vydrží. Jednoduše proto, že pořád bude mít na čem stavět a co dělat.

Napsal: 28. 5. 2010 11.16
od Jája CZE
Ale Pavle, oba se bavíme o extrémech.

Elf, vychovaný mezi trpaslíky by měl mít v sobě cosi elfského, nějakou příchuť, ze které budu mít pocit, že to je elf z trpaslince a ne trpaslík s elfíma expama a postavičkou.

Asar nemluvila obzvlášť spisovně, ale ta dávka arogance a frňáku nahoru z ní elfku dělala.

Když se bavíme o reáliích, stále jsou tu hlášky PC obchodníků. V Hagu se na Serina všichni mračí... Vážně je to místo, kde se cítím hezky?
Už jsme to psal, ale byl bych zvědavý, kolik elfů by bezelstně používalo nějakou kuši, jen proto, že má zajímavější charakteristiku jak luk. Bohudík tu taková není.

Ještě bych možná napsal něco k tomu, jak si představuji výběr povolání a rasy. Jistě tady má každý představu, alespoň rámcovou, co by chtěl ve hře ztvárnit. A právě tento okamžik si myslím, že stačí stejně jako přesvědčení, volit rasu podle oněch ustálenějších pravidel. A pokud nechci hrát namyšlenou postavičku a chci kutat rudu v Hagu, zvolit si člověka, který je neutrálnější. Raději uvidím polovinu elfů, ale minimálně stejně "svázaných", jako jsou trpasličí braši.

Napsal: 28. 5. 2010 12.04
od Pavel Urban
Jája CZE píše:Elf, vychovaný mezi trpaslíky by měl mít v sobě cosi elfského, nějakou příchuť, ze které budu mít pocit, že to je elf z trpaslince a ne trpaslík s elfíma expama a postavičkou.
Může mít, ale nemusí. Může to mít pohřbené někde hluboko a nebude to očividné... možností je spousta. Můžeš v něm i vidět víc trpaslíka než elfa a bude to v pořádku (protože by to byl jeho svět a trpaslíci by ho jistě v některých věcech postavili do latě). Ale jak říkáš, to je již extrém.
Jája CZE píše:Asar nemluvila obzvlášť spisovně, ale ta dávka arogance a frňáku nahoru z ní elfku dělala.
Asar byla jednou z mnoha typů elfů (elfek, ať nekoupím šípem :smile:). Ale hádám, že bys těžko podobné vlastnosti hledal u Galadriel, u Lúthien nebo u Arwen (ano, ukazuji k základům).
Jája CZE píše:Když se bavíme o reáliích, stále jsou tu hlášky PC obchodníků. V Hagu se na Serina všichni mračí... Vážně je to místo, kde se cítím hezky?
Vidíš to, na Dina se tváří neutrálně nebo bručí (trpaslíci bručí vždy a na všechny). Málokdo se an něj usměje. Měl by z toho být Din nešťastný ? Kolik obchodníků se na tebe v RL usmívá ? Mimochodem... připomněl jsi mi to toto.

Jája CZE píše:Už jsme to psal, ale byl bych zvědavý, kolik elfů by bezelstně používalo nějakou kuši, jen proto, že má zajímavější charakteristiku jak luk. Bohudík tu taková není.
Už jsem takovou viděl. A nevím proč by elf kuši používat nemohl. Alergii na ní většina nemá. Tobě se taky líbí jiné auto než mě. Proč bych měl řídit stejné auto jako ty ? Že jsme oba lidé ? Že jsme oba z ČR ? Ještě, že nejsi z Prahy... to by byl další bod. :bigwink:

A abych nezapomněl, viděl jsem elfa v plátovce, elfa s obouručním mečem a taky jednoho se sekerou, dokonce elfa s modrými vlasy. Jo, a věděl jsi, že dvě zbraně používají údajně hlavně drowové ? Ten Din se nezdá. :wink:
Ale vážně... zkrátka je myslím zbytečné a nesmyslné na něčem takovém slepě lpět.

Napsal: 28. 5. 2010 12.17
od Jája CZE
Já na tom nelpím... Bohové, nemám nic proti vyjímkám, ale nemělo by to být pravidlo... Aby nám v Hagu nezbyly z trpalíků jen NPC.

Ale chápu, že debata je zbytečná... nezbývá než doufat, že hráči nepřijdou z obludnostmi typu, elf z půlorčího tábora a podobně. ty bys jásal nad další krásnou anomálií, já ani moc ne.

Napsal: 28. 5. 2010 12.46
od Olymar
Pavel Urban píše:Kolik obchodníků se na tebe v RL usmívá ?
No já nevím, asi všichni ne? :bigwink: Jinak bych se tam už neukázal. Socialismus už nemáme.

Napsal: 28. 5. 2010 13.17
od KaTo
Pavel Urban píše:...věděl jsi, že dvě zbraně používají údajně hlavně drowové...
Néé...ti přece používají Scimitary přes obratnost *zašklebí se* :shades: :megalol: . Mimochodem, dle reálíí drowu, je boj se dvěma zbraněma jen jeden z mnoha a ne zrovna 2x rozšířený :bigwink: , protože ho zvládnou pořádně jen nejschopnější a nejtalentovanější. A kdo z drowů "talent" nemá a má "rozum", o tento způsob boje se ani nepokouší.

Mimochodem...opravdu není elf, jako elf.
// vytrženo z kontextu, ale jako příklad dvou různých typů "elfů" to stačí.
elf A a elf B - se setkají v okamžiku, kdy je ohrožena (víceméně) lidská osada spadající pod správu Trpaslíků, kteří ale zase spadají pod správu Lidí (pokud si to dobře pamatuju :crazy: ).

A: "B", co ty tu?
B: Příroda mě potřebovala, tak jsem přišel.
A: Pomůžeš jim? (//lidem, vesničanům)
B: Víš "A", problémy lidí už mě dávno nezajímají, už proto, že si za ně většinou můžou sami.
A: Aha.
A: …
B: Ale proto že se starají o zdejší přírodu, pomohu...

"A" pak "lidem" ve finále přebalí plínky :blush: , pofouká bebíčka :blush: … zatímco "B" jak lidi vyprovodí z lesa zase zmizí. Kdo z nich je "víc" elf? Kdo je víc "charakter", kdo je jen člověk s ušima? Kdo má vlastně právo to soudit?

Podle mě modelová situace, nad kterou tu pláčete "dám si elfa raději místo člověka nebo nedejbože trpaslíka, protože..." si EQ přiživuje "sama" přístupem k jednotlivým rasám v rámci nastavení. Ale to už je roky omýlané házení hrachu na stěnu :yes: .

Napsal: 28. 5. 2010 14.49
od Pavel Urban
KaTo píše:
Pavel Urban píše:...věděl jsi, že dvě zbraně používají údajně hlavně drowové...
Néé...ti přece používají Scimitary přes obratnost *zašklebí se* :shades: :megalol: . Mimochodem, dle reálíí drowu, je boj se dvěma zbraněma jen jeden z mnoha a ne zrovna 2x rozšířený :bigwink: , protože ho zvládnou pořádně jen nejschopnější a nejtalentovanější. A kdo z drowů "talent" nemá a má "rozum", o tento způsob boje se ani nepokouší.
OT (debatu můžeme rozvíjet dál po PM, pokud bude zájem):

a) Drowové - tedy temní elfové - v (A)DnD používali dvě zbraně ještě před 3E (a tedy před rozdělením na bonus do útoku za sílu a za obratnost).

b) "Hlavně" neznamená "všichni," ale měl jsem uvést dvě zbraně stejné velikosti. Jde o způsob boje, nikoliv o zbraně samotné. "Nejschopnější a nejtalentovanější" rozhodně neplatí, kromě toho jakákoliv známka slabosti v drowské kultuře je draze zaplacená (všichni se tedy snaží působit silně a schopně).

c) Často se jedná o scimitary, ovšem ne vždy.

d) Tento způsob boje se týká zpravidla bojovníků mužů, ženy (a tedy zpravidla kněžky) použíbají spíš palcát nebo bič. Všichni obvykle používají malé ruční kuše.

e) Bylo to jen nevážné dloubnutí a referuje to k Forgotten Realms. Drowové kdekoliv jinde na tom mohou být úplně jinak. :bigwink:

Napsal: 28. 5. 2010 14.56
od kokosak
Pavel Urban píše: OT (debatu můžeme rozvíjet dál po PM, pokud bude zájem):
Myslíš Off topic ve foru "otázky a odpovědi"? :bigwink:

K identifikovatelnosti rasy - jistě, každý si může udělat "výjmečnou" postavu. Pamatuju se, když byla (možná ještě je) jednu dobu absolutně nejrozšířenější barva vlasů bílá. Každý chtěl být tak moc speciální, až nakonec nebyl nikdo.