Stránka 20 z 34

Napsal: 1. 12. 2011 20.28
od Nalk
Gondořani jsou prasata s tím územím a počátečníma jednotkama... :shades:

Re: re

Napsal: 1. 12. 2011 20.55
od darmian
Vugi píše:
darmian píše:Jsem paranoidní, nebo na mě něco vymýšlíte? :crazy: :biggrin:
Raději mě osvětli, jak si můžeš dovolit vydržovat 4 fullstack army ! :D
Proč myslíš, že jsem ty modifikace na začátku vymýšlel já? :shades: :bleh: :biggrin:

re

Napsal: 1. 12. 2011 21.00
od Vugi
Jak jsem psal, TW jsem hrál za všechny frakce, co jsme to začli hrát a hodně .. ale to jak si to můžeš ekonomicky dovolit mě hlava nebere, asi si hold zabral trošku vícero měst na západě … :D

Re: re

Napsal: 1. 12. 2011 21.16
od darmian
Vugi píše:Jak jsem psal, TW jsem hrál za všechny frakce, co jsme to začli hrát a hodně .. ale to jak si to můžeš ekonomicky dovolit mě hlava nebere, asi si hold zabral trošku vícero měst na západě … :D
Stavěl jsem obchodní budovy.

Všude grain exchange, market, silnice (i ty vylepšený pokud možno), doly atd. A samozřejmě ten počet měst taky dělá svoje...

re

Napsal: 2. 12. 2011 12.36
od Vugi
Nj takže klasika a gondor to má vyhnané počtem měst :blush:

Napsal: 2. 12. 2011 19.08
od Nalk
Jen dotaz mimo trochu - kdo sepisoval ty infa o frakcích, nebo odkud jsou převzaná?

Napsal: 2. 12. 2011 23.36
od darmian
Nalk píše:Jen dotaz mimo trochu - kdo sepisoval ty infa o frakcích, nebo odkud jsou převzaná?
viz. ten nadpis: Já ze svých zkušeností.

Vugi: pls odehraj za Rhun.

Napsal: 3. 12. 2011 0.45
od Naylun
Když už jsme u těch info o frakcích, tak proč považuješ u Isengardu za výhodu, že má málo měst na startu? (Není to překlep, nemělo to být v nevýhodách?)

Napsal: 3. 12. 2011 1.03
od Nalk
Překlepů je tam víc... to ignoruju (např. Rohan - ze západu žádná hrozba, elfové kryjí západ = elfové kryjí sever, na severu klid, na západě Isengard), ale spíš jsem srovnával Silvany a Dwarfy (jelikož je nyní odehrávám, že ano...) a příjde mi, že tak jak hrajeme, je výhodnější rozdělení území na styl Dwarfové nebo High elfové, kdy máte daleko od boje několik měst ze kterých těžíte bez rizika hodně peněz. :biggrin:

Ale to jsou detaily a každopádně jsem rád, že do startu darmian něco napsal. A sorry, že jsem to tam teď přehlídl ten "podpis"

Napsal: 3. 12. 2011 11.39
od darmian
@Rohan: Na západě je skutečně kryjí elfové (High Elves). Isengard je spíš na severo-západě. Samozřejmě mezi High Elves a Rohanem je na začátku docela dost měst a teďka záleží na tom, kdo bude fakticky rychlejší a zabere je. Nicméně smysl toho byl v tom, že Rohan defakto musí bojovat jenom s Isengardem a s nikým jiným (alespoň valnou část hry). A vzhledem k tomu, že Isengard = pěchota a Rohan = jízda, je jasné, že to pro Rohan je velká výhoda a naopak pro Isengard velká nevýhoda.

@Rozloženi počátečních měst: To je zase o úhlu pohledu. Já osobně dávám přednost městům blíž k sobě, abych z nich mohl rychle doplňovat armády. Tak jak to mají trpaslíci je to IMHO strašně blbý, protože jim dlouho trvá, než postaví nějakou větší armádu a než se někam dostanou. Nemluvě o tom, že jako klín mezi nima jsou 2 nepřátelské frakce. Proto u mě nejtěžší frakce.
Silvan Elves jsou sice podobně rozdělení, rozdíl je ale v tom, že ten "klín" tvoří rebelská města -> nejsnadnější způsob, jak spojit rozdělenou zemi a navíc hodně vydělat.

Samozřejmě překlepů tam určitě bude dost (viz. Naylun) a já se za ně omlouvám. Snažil jsem se ty frakce jenom nějakým způsobem přiblížit těm, kdo TATW ještě tolik nehráli, aby měli potom snazší výběr.

Napsal: 3. 12. 2011 11.56
od Naylun
Říše v jednom celku má i výhodu v tom, že regiony, které nehraničí s cizími frakcemi, mají myslim větší kulturní bonus a možná i nějaké další výhody. U trpaslíků je to rozdělení imho taky spíš nevýhodou, protože potřebujou bojovat na obou frontách (na těžší obtížnosti nebo proti hráčům). Za nejtěžší bych je ale nepovažoval díky velmi silným jednotkám a solidním generálům. (V singlu většinou ovládli ke konci třetinu mapy a velmi těžko se poráželi, zvlášť pokud bránili město). Navíc OG mají co dělat s Eriadorem a OMM s Eriadorem a SE, takže trpaslíci nenesou to břemeno sami.

Rozdělenost říše je imho výhodou třeba u HE, kde lze západní část nechat dlooouho bez boje a budovat jen ekonomiku a bojovat jen kolem Imladrisu. Dost se tím ušetří a Imladris stejně jako první dosáhne na Eldar archers...

Napsal: 3. 12. 2011 12.06
od darmian
Naylun píše:Říše v jednom celku má i výhodu v tom, že regiony, které nehraničí s cizími frakcemi, mají myslim větší kulturní bonus a možná i nějaké další výhody. U trpaslíků je to rozdělení imho taky spíš nevýhodou, protože potřebujou bojovat na obou frontách (na těžší obtížnosti nebo proti hráčům). Za nejtěžší bych je ale nepovažoval díky velmi silným jednotkám a solidním generálům. (V singlu většinou ovládli ke konci třetinu mapy a velmi těžko se poráželi, zvlášť pokud bránili město). Navíc OG mají co dělat s Eriadorem a OMM s Eriadorem a SE, takže trpaslíci nenesou to břemeno sami.

Rozdělenost říše je imho výhodou třeba u HE, kde lze západní část nechat dlooouho bez boje a budovat jen ekonomiku a bojovat jen kolem Imladrisu. Dost se tím ušetří a Imladris stejně jako první dosáhne na Eldar archers...
Sice tam ty skřetí frakce mají nepřátelský sousedy, ale ti pro ně teda zase tolik nebezpeční nejsou. SE tam zezačátku má co dělat s těma rebelskejma městama a s Mordorem, takže ti OMM určitě otravovat nebudou. HE tam má zase jenom jedno město, takže to by pro OMM neměl být problém dobýt (jak nám taky ukázal Dron) no a Eriador byl vždycky takovej pasivní mi přijde... nikdy se nikam necpal, nikdy nikoho neotravoval... Ale budiž, OMM to nemají úplně nejjednodušší, ale zase mají svoje města hodně blízko a jsou dobře krytý horama (dá se jim do říše dostat jenom několika málo cestama) a můžou taky díky tomu stavět hodně rychle spousty vojáků.
A OG se v každým případě musejí soustředit jenom na trpaslíky. Eriador je neutrální, takže stačí, aby OG měli na hranicích hodně vojáků (což stejně mít budou kvůli trpaslíkům) a Eriador si nedovolí zaútočit.

Btw. jak bys ty ohodnotil frakce podle obtížnosti?

Napsal: 4. 12. 2011 0.24
od Naylun
Zhodnotit to nějak komplexně je těžký, je tam moc proměnných (i na straně hráče), takže si netroufám říct, že to co napíšu je nějaké solidní hodnocení, je to spíš na bázi zkušenosti ze singlu a spekulace, jak by se to změnilo v hotseatu.

Když bych to vzal podle toho, jak na nějtěší obtížnost v singlu hrají AI frakce, a která kdy obvykle skončí nebo naopak převládne, tak by byl žebříček od nejtěžší takhle:
1. Orcs of Misty Mountains (jako první to obvykle začnou výrazněji schytávat a jediný případ, kdy prosperovali byl, když jsem za OG hned na začátku zničil trpaslíky na západě a pak se postaral o celý Eriador i HE sám).
2. Orcs of Gundabad (v některých hrách i prosperovali, ale častěji se stávalo, že byli sevřeni Eriadorem a trpošema a postupně zanikali).
3. Silvan Elves (nechápu, jak to ten Mordor dělá, ale v 90% her je z Dol Gulduru přetlačil směrem na sever a postupně zničil)
4. Isengard (na začátku boom, ale pak ho Rohan rozdrtí a seshora přispějou HE a Eriador).
5. Gondor (cca v 70% se Mordoru podaří obsadit Minas Tirith a Harad prostě všechno soustředí do jednoho bodu a časem se protláčí přes ty brody).
6. Eriador (na začátku to jde, ale později má 3 soupeře a chybí jezdectvo a silná pěchota)
7. Rhun (s Dalem dlouho vyrovnaná partie, ale ve střední hře už dominují trpaslíci a ze severu vždycky Rhun zatlačí, Rhun si ale dlouho dost zahraje).
8. Dale (vyrovnaná pozice, 1 soupeř, po příchodu Mordoru už je většinou skoro všude chráněn hegemonem trpaslíků).
9. HE (I když náhodou přidjou o Imladris, mají západní základnu, která nesousedí s žádným nepřítelem, snad jen někdy s Isengardem, který ale časem padne, můžou se v klidu rozvinout a vybrat si soupeře. Pokud brání město, autoresult jim hodně fandí kvůli nejlepším střeleckým jednotkám, těžko se pak vyhání z pozic).
10. Rohan (dlouho jen jeden slabý nepřítel, hodně měst a nejlepší extrémně efektivní jízda).
11. Harad (boj jen v jednom bodě proti jen o málo mocnějšímu Gondoru, který ale musí zároveň řešit i Mordor na východě).
12. Mordor (nechápu proč, ale s pár výjimkami ovlivněnými mojí hrou za jiné frakce ovládnul minas tirith a pak celý prostor určený SE).
13. Trpaslíci (delší rozjezd, ale ve střední hře už drtí OMM a OG, v pozdní hře pak začnou ničit i Mordor na bývalém území SE a zároveň zatlačují Rhun. Skoro vždycky to tak dopadlo, pokud jsem to neovlivnil hrou za Rhun, OG nebo OMM).

Když bych to bral z pohledu, jak mě se za frakce v singlu hrálo, tak nejtěžší mi přišli opět OMM, po nich OG a Eriador. Je to ale dost o tom, jak jsem se já subjektivně (ne)sžil s jednotkami a naučil se používat jejich výhody. Nejlíp se mi hrálo za SE, HE a Harad a Rohan. Když se bitvy neodehrávaly ručně, ale autoresultem, hrálo se mi možná vůbec nejlíp za trpaslíky. Ti jak se uhnízdí v nějakém městě, tak je autoresultem už nedostanete pryč ani slušnými přesilami a zvlášť ne skřetama.

V multiplayeru, kde by všechny frakce hráli hráči, by mi nejtěžší přišel Isengard (díky Balrogu, žes mě ještě nezničil :-), potom OMM, Eriador, OG a trpaslíci. Nejlehčí by byli HE, Rohan, Harad a SE.

Zobecněno mi v singlu s AI frakcema přijde rozhodující vztah s Mordorem a trpaslíkama, protože tyto dvě frakce se téměř vždy roztáhly přes půl mapy a drtily všechno nepřátelské kolem. V multiplayeru s hráčskýma frakcema je rozhodující počet nepřátel a počet měst na začátku, protože nejde z housenky udělat motýla na úkor tupé AI a nezbývá než výsledku dosáhnout realistickou cestou.

re

Napsal: 4. 12. 2011 12.48
od Vugi
Rhunská říše uštědřila Dalu hned dvě znatelné rány … Má to Gondor ..

Napsal: 4. 12. 2011 16.26
od darmian
Po celé zemi se nemluví o ničem jiném - Minas Morgul bylo konečně dobyto zpět! Lord Denethor svedl s vojsky ukrytými za zdmi hradu nemilosrdnou bitvu a do jednoho je pobil. Poté nechal město očištit ohněm, aby z něj vyhnal poslední zbytky zla. Na pamatáku tohoto vítězství bylo městu opět dáno jméno Minas Ithil, které neslo ještě před příchodem zla.

Nyní se celá armáda v městě dobře opevnila a připravila na příchod mordorských vojsk, která se ukrývají v nedalekém Cirith Ungol, prý pod vedením samotného Černokněžného Krále!

Na jihu se Gondoru už tak dobře nevedlo. Gondorští byli nuceni stáhnout se z Amon Eithel na sever, jelikož toto město není schopné obrany. Předtím však ale srovnali se zemí všechny budovy, které by nepřítel mohl využít...


Má to Rohan.

Napsal: 4. 12. 2011 17.51
od The_Balrog
Válečníci Rohanu se, jak už mnozí Haradští tušili, po úpatí mordorských hor dostali až do samotného srdce říše. Nyní obléhají hrad jen několik mil od samotného hlavního města Harondoru.

Obyvatelé jsou nervozní - znamená to, že je s haradskou říší už nadobro konec?

A na severu Rohanských luk se mluví o troufalé nabídce, s níž přišel skřetí velvyslanec. Maršál Théodred jej nechal naživu jen proto, že si se skřetí krví žádný z jeho mužů nechtěl zašpinit zbraň.

Napsal: 5. 12. 2011 11.07
od Fryn
Dnes už bych měl být schopen odehrát svůj tah.

Jinak k tomu co napsal Naylun.
Za trpaslíky v singlu se mi hrálo skvěle, ale když jsem sledoval jejich postup očima jiné frakce, obvykle to byla docela katastrofa. Přišlo mi, že se nějak nedokážou pohnout z místa a jejich téměř full stacky elitních jednotek, byly až příliš snadno decimovány vcelku mizernou skladbou jednotek OMM (spíše rozhodoval počet). Nejvíce toto bylo znát když jsem hrál za Dale (pravdou je, že své pozice drželi vždy hrdinně, ale více měst získávali jen ztěží).
Popis vývoje s Mordorem však odpovídá mým zkušenostem víc než důsledně. Většinou to netrvalo dlouho a po pádu Minas Tirith, ho následovalo i hlavní město Rohanu, které nemohlo odolávat tlaku Isengardu z druhé strany.

Btw. Naylune, hraješ hru s garrison scriptem, možností vyvolávat "křížové výpravy" atd... (prostě všeho toho, co se v této kampani vyplo) ?

Napsal: 5. 12. 2011 12.04
od Nalk
No já mám rozehranou bokem jen jednu hru a příjde mi, že Gondor dostává děsně na prdel, Isengard je tak nějak vyrovnaný s Rohanem. Trpaslicí se jakž takž drží, jelikož jsem jim značně pomohl s OMM.

darmian: co se toho spojování území týče - taky preferuju propojené celistvé území, ale zase když jsem zkoušel HE, nebo odehrával Frynovi Dwarfy, tak mi přišlo pro tuhle kampaň výhodné docela mít to rozdělení, kdy část říše máš téměř jistě v bezpečí (u HE prostě ten západ byl luxus, naverboval jsem nějaké jednotky, složil armádu a s tou šel na východ, zabezpečil spokojenost a rozjel rejžing peněz a vylepšoval Roklinku) a pak máš druhou část říše, která aktivně bojuje za finační podpory té původní říše. :smile:

Napsal: 5. 12. 2011 12.27
od Naylun
Nevim co je garrison script a křížové výprravy, asi to tam nemám. Hru jsem nainstaloval, upravil podle požadavků z našich topiců a to bylo všechno. Jinak těch her jsem hrál cca 12 (z frakcí jsem vynechal Dale). S těmi trpaslíky je to zvláštní, ale možná jen hrajete short kampaně, já hraju vždy long a trpaslíci převládají až v střední nebo pozdní hře. Nebo mě napadá, že mám nějaké zaběhlé diplomatické schéma, keré hru ovlivní určitým směrem. Ještě bych ale dodal, že v singlu ty AI frakce nechutně podváděj. Už jen když si na začátku konzolí odhalíte mapu a sledujete postup, tak jim přibývají regiony, kam nemohla žádná jejich jednotka ještě ani dojet a v průběhu hry se jim různě objevují armády (nepodařilo s emi vysledovat na jakém principu, ale asi to souvisí s obsazením některých ěmst nepřítelem). Takže to pořadí ze singlu je trochu na vodě.

Napsal: 5. 12. 2011 18.56
od Fryn
Odehráno.

Od nedávno dobytého Framburgu přichází zprávy o nemalém neštěstí. Asi na dvěstě trpaslíků svedlo zoufalý boj proti šestinásobné přesile, když se všemi silami pokoušeli prolomit těsné sevření nepřítele. Povídá se, že tuto trpkou porážku nemají na svědomí skřeti z Mlžných hor, ale jejich příbuzní z Gundabagu. Trpaslíci v hospodách teď svírají křečovitě své korbely a burácejí hrozivé kletby na adresu té zbabělé chamradě.

EDIT: Garrison skript dodával některým frakcím do usedlostí, při určitých podmínkách nějaké jednotky navíc. Sauron (a tedy všechny evil frakce) má možnost vyhlásit obdobu křížové výpravy (nebo jihádu v případě muslimů) jako vyhlašuje papež v Medievalu 2, kdy jednotky mají podstatně zrychlený pohyb, neexistuje pro ně žádný upkeep atd... .