Stránka 3 z 3

Napsal: 31. 10. 2006 14.36
od labir
The_Balrog píše:
photter píše: "kooperativní_a_s_každým_zadobře_roztomilou_postavičku_s_kterou_je_sranda"
týjo.. kolik jich je tady na serveru? Ať počítám jak počítám, jsou (s přihmouřením očí u obou) tu tak dvě.…
Hele ...jedna z nich bude asi moje co? :megalol:

Prostě je to ideální postava pro mě, měl bych ji i kdyby elfové měli životaschopnost 1 a neuměli nic. A třeba to tak cítí většina těch které má photter namysli? Kdo ví. Já bych tak striktní nebyl. Né každý hráč prostě chce mít konfliktní postavu - a taková postava sice může vypadat bezpáteřní vůči rasám, ale co když jsou jí ty rasy skoro jedno? Protože třeba vyznává nějaký vyšší princip než rasy?

Napsal: 31. 10. 2006 15.09
od photter
nenene.….Sela je postava nekonfliktní a neakční (ve smyslu boje a lezení do děr) ale neni bezcharakterní a neni s každým zadobře - i když se vyhejbá konfliktům, dobře si pamatuju jak se s Gil prakticky nebavila a když se někde Gil začala (jak měla ve zvyku) roztahovat, prostě se sebrala a odešla
a snad se nemejlim ale určitou nadřazenost vlastní elfům vůči ostatním rasám tam taky cejtim i když je v souladu s její povahou podaná naprosto nekonfliktně a neagresivně - formou takovýho shovívavýho škádlení

já tu nechci žádnou postavu konkrétně rozebírat, kdopa sem abych tu soudil druhý, prostě to berte jako můj pohled na věc s kterým můžete souhlasit nebo ne
kdyby to mělo jeden jedinej efekt, že se u tvorby příštích postav nad tim úplně maličko zamyslíte i z tohodle pohledu tak to splnilo účel, nic víc si vod toho neslibuju a nic víc vod toho nechci, ze všeho nejmíň pak pitvat tady někomu postavy, který má rád

Napsal: 31. 10. 2006 18.26
od Alcatraz
The_Balrog píše:
photter píše: "kooperativní_a_s_každým_zadobře_roztomilou_postavičku_s_kterou_je_sranda"
týjo.. kolik jich je tady na serveru? Ať počítám jak počítám, jsou (s přihmouřením očí u obou) tu tak dvě.…
noo, v tomhle s Photterem ale souhlasim. Je jich plnej server a trochu se mu za to i omlouvam. Protoze je pravda, ze moje postava to citi o hodne jinak, ale kdyz vidim, jak se vsichni zastavaji i tech zlych a je to kvuli hracum, ne kvuli presvedceni jejich postav, tak si rikam, ze posledni co potrebuju, je stat na sve strane osamocena s jednim, dvema dalsimi charaktery a byt proti zbytku "neutralniho" serveru. Rikam to nerad, ale proste mi to za to nestoji :( Sebralo by mi to posledni moznosti radosti, ktery ze hry mam.
Photter píše:já tu nechci žádnou postavu konkrétně rozebírat, kdopa sem abych tu soudil druhý...
no ja mohu svou :) Prvotni duvod proc je to elfka, je kvuli rodine. Sice nema zadny slozity rodokmen a ja ho znam jen 3 generace dozadu, ale genetika mluvi jasne. Je pravda, ze kdesi na pocatku (pred 4 RL lety) stala elfka, kvuli svym schopnostem a ooc doporuceni, ze se voli jako kouzelnici. Serena neni lesni elf. Jeji matka byla, ale jako mlada utekla. Jako elfka se nechova tim, ze je arogantni vuci jinym rasam. Trpaslika potkala bezne az na EQ a vi co o nich vi IC, takze krome toho, ze to sou prasata a neumi se spolecensky chovat, k nim jako rase nenavist proste nema duvod citit. Trpaslik neni od prirody zly, takze … Jako elfka se chovam vzhledem k jeji dlouhovekosti, takze pres sva mlada, lec pokrocila leta odmitam byt naivni, protoze verim, ze kazda bytost, ktera 100 let brazdi svet i pres jinak zpomalenejsi vyvoj nemuze vypadat jako 12-leta lidska holka. Treba souznenost s lesem a zivotem citi jen jako rasove nutkani, nicmene v nem nebyla vychovana, takze nema ve zvyku chranit kazdy strom, prestoze to elfove v Amfiberai asi delaji.

Mozna ti to priblizi, alespon jeden pripad, ze to neni "nedomyslenim" nebo moralni flexibilitou (jak nazyvam ten prvni pripad postav), ale proste dusledky tomu chteli takto. A je toho mnohem vic.

Napsal: 31. 10. 2006 19.35
od kolja
photter píše:s tim tak úplně nsouhlasim...
já nikomu nevnucuju JAK má svýho elfa hrát (ostatně moje elfky se myslim dost vymykaj všem literárním předlohám) ale myslim, že by ho měl hrát JINAK, než by hrál člověka, jinak nevidim JEDINEJ důvod, proč je to elf - kromě těch několika bonusů, že...nebo je to ta vidina vysokejch lvlů ?
Mno, shodneme se však na tom, že když někdo hraje elfa, kterej tomuhle odporuje z onoho či jinýho důvodu, tak to neni špatně z hlediska "pravidel" - pokud jinak dodržuje co je daný světem - to je snad jasný ne.

Zbytek je pak ovšem zcela nutný brát jako čistě tvuj osobní názor a co tebe potěší (tj. jaký hraní čeho). To je myslim taky jasný. Předevšim si pak ale člověk musí uvědomit, že když je to jeho názor, jestli třeba někdo nemá jinej názor, nebo dokonce uplně opačnej? Co když sou lidi, kterejm se elfský postavy líbí přesně opačný, než jaký tobě? Myslim, že kvuli tomu (už jenom kvuli tomu) nelze usuzovat co je dobře nebo špatně nebo co je lepší.

A muj osobní názor je taky třebas jinej než tvuj (abych uved taky ňákej příklad...). Mně postava, co je elf, ale mohla by bejt klidně člověkem (liší se špičatejma ušima, +2 dex na mě herně nijak nepůsobí, nevidim jí to nad hlavou, takže je mi to vesele putna), vůbec nijak nevadí a beru jí uplně normálně. O to je pak zajímavější postava, která je jiná (i kdyby byla člověk zase například - jakkoliv jiná).
A pak proč dělat elfa, co žije mezi lidma a už se od nich skoro ani neliší, jako elfa, a ne jako člověka? Moje odpověď (zase každej může vidět uplně jinak) - a proč ne? Elf je na Eq stejně běžná rasa jako jakákoliv jiná, proč by to nemoh bejt elf? (moje postava je tomu myslim dost podobná - jo a neni, ale detaily můžu vědět tak já a možná eště pár lidí; původně když sem jí dělal, tak sem si řikal, že takhle se víc zabavim, a skutečně sem si díky tomu mnohem víc zahrát, a to byl muj cíl, navíc třeba konkrétně týhle postavě tohle z hlediska pozadí a prostředí perfektně vyhovovalo - mno stačí se kouknout na Tirian jak tu někdo psal; a to je nastavení světa ;) )
.Pravděpodobně bych byl opatrnější ve světě, kde sou elfové víceméně vzácnost (ano takovej by se mi i líbil) - ale to přeci nejde, když chceš nějakou vyváženost. Jde to udělat imho maximálně, když máš jednu družinku, a i tak to už je podivný, ale navodíš to podílem NPC/PC, ale tady těžko, vzhledem k tomu, že většina interakce bude stejně PCxPC, a tak by vyrovnaný podíly ras v PC výběru (který se myslim Labirovi zamlouvaj) působily divně. Něco jinýho by bylo posunout systémem nerovnováhu na jednu stranu, ale s tim bych i já byl hodně opatrnej, a musel bych to hodně promejšlet (eště že nemusim :) ). Pak bych víc sdílel určitý části tvýho názoru, a takovej svět by byl zajímavej - jenže pořád si myslim, že se to moc nehodí do online NWN světa, a k filozofii Eq snad už vůbec ne.
Jo a eště k těm bonusům. Třeba všemožný kombinace vlastností, co sem u elfů vymyslel, by šly udělat u lidí naprosto beze změny. Pak jsou tam ještě ty featy, ale ty sou zase vyvažovaný +skillem a featem, a kdysi sem chtěl někde dělat kouzelníka, a chtěl sem mu dát člověka, abych měl ten feat.. pak sem se teda probral a dal si facku :)
noo, v tomhle s Photterem ale souhlasim. Je jich plnej server a trochu se mu za to i omlouvam. Protoze je pravda, ze moje postava to citi o hodne jinak, ale kdyz vidim, jak se vsichni zastavaji i tech zlych a je to kvuli hracum, ne kvuli presvedceni jejich postav, tak si rikam, ze posledni co potrebuju, je stat na sve strane osamocena s jednim, dvema dalsimi charaktery a byt proti zbytku "neutralniho" serveru. Rikam to nerad, ale proste mi to za to nestoji :( Sebralo by mi to posledni moznosti radosti, ktery ze hry mam.
Na tohle si pamatuju, tam sme se názorově odlišovali :) Já sem argumentoval, že nechci svojí postavu omezovat, a tys mě pořád varoval, že na konci budu stát sám proti zbytku serveru. Eště že nevidim moc před sebe, myslim, že tak sem bavil mnohem víc nakonec. A pak, až by zbyli jen nepřátelé, a přestalo by mě to bavit, tak by byl čas s tim seknout :) Jo vědět ale tohle člověk s jistotou dopředu, tak by to asi vzdal.. je to risk no :) Ale podle mě je nejhlavnější zábava, když vás něco nebaví, nemá naprosto cenu, abyste se do toho nutili, no ne?

ups, koukam že sem poněkud OT... :blush: Nechce někdo založit topic o elfech, ostatních rasách, jejich výjimečnosti a způsobu jejich hraní, a kopnout to tam? :)

Napsal: 31. 10. 2006 19.43
od labir
kolja píše:
ups, koukam že sem poněkud OT... :blush: Nechce někdo založit topic o elfech, ostatních rasách, jejich výjimečnosti a způsobu jejich hraní, a kopnout to tam? :)
Dobrý nápad, ale ono to moc smysluplně rozdělit nejde. Z konkrétní věci se to rozvinulo do obcné tak nějak samo a postupně. Tak jsem tenhle topic alespoň přejmenoval na "Rasy, vztahy mezi nimi a jak to hrát?".

Napsal: 31. 10. 2006 21.20
od Jezura
labir píše:Technická:

Hlavní inspirace trpaslíky na Equilibrii NEpochází z Křivého ostří! Křivé ostří nám s Onyxem spíš nesmírně zkomplikovalo situaci (natolik že jsme dokonce v jednu chvíli uvažovali o zrušení Hag Hargol). Opakuji že Hag Hargol včetně obyvatel bylo stavěno podle Morie z Pána Prstenů v době jejího největšího rozmachu, kdy obchodovala s elfy a její brány byly dokořán.

Equilibrijští NPC trpaslíci jsou dělaní jako hrdý ale nexenofóbní národ. Nemusí ostatní rasy, zejména elfy, ale když je důvod tak je snesou. Stejně tak elfové snesou trpaslíky i ve svém městě, pokud dodržují zvyklosti místa a chovají se uctivě (jak trpaslíci u elfů tak elfové u traslíků). Vztah mezi elfy a trpaslíky spíš přerostl v něco jako snaha ukázat světu že oni jsou jasně ti lepší. A to nevylučuje škorpení navzájem (jen co koluje vtipů o trpaslících mezi elfy). V historii tomu nebylo tak vždy, i Equilibrijští trpaslíci začínali před tisíci lety jako xenofobní, ale postupně se změnili a umírnili (cca 11-13 generací). Deska je malá a pokud by takoví zůstali tak by prostě nepřežili. Spolupráce a jakási tolerance se všemi civilizovanými rasami je nutností ne luxusem.

Třeba kdyby se objevil nějaký šílený elf co by propadl touze stát se kopáčem a kutal by spolu s trpaslíky v chodbách tak z pohledu trpaslíků je to vždy "ten elfák". Nikdy nezapadne, při každé příležitosti by mu bylo dáváno že je tam "cizák". Ale nevyženou ho nebo dokonce nezmlátí ho jen proto, že je elf. Podmínkou je samozřejmě že se bude chovat s úctou k trpaslíkům. Stejně tak kdyby se objevil trpasličí druid v okolí Amfiberai. Opět by se na něj koukali elfové skrz prsty a asi by byl dost sledován. Prostě totéž naruby.
Technická (z pohledu hráče trpaslíka):

Nevím o hráči, který by na Equilibrii hrál dlouhodobě hrál trpaslíka, a který by ho stavěl obdobného tomuto prostředí NPC trpaslíků. Zatím každý hráčský trpaslík tomuto neodpovídal. A co máte poříd s tím Křivým ostřím, to opravdu nechápu. Hned od začátku jsme se jaok jráči trpaslíků přizpůsobili otevřenosti světa a z knihy si vzali jen pár věcí, které jsou konec konců přesně popsány v Mithallirské knihovně :biggrin:

Napsal: 1. 11. 2006 18.43
od snowman
labir píše:Technická:

Hlavní inspirace trpaslíky na Equilibrii NEpochází z Křivého ostří! Křivé ostří nám s Onyxem spíš nesmírně zkomplikovalo situaci (natolik že jsme dokonce v jednu chvíli uvažovali o zrušení Hag Hargol). Opakuji že Hag Hargol včetně obyvatel bylo stavěno podle Morie z Pána Prstenů v době jejího největšího rozmachu, kdy obchodovala s elfy a její brány byly dokořán.

Equilibrijští NPC trpaslíci jsou dělaní jako hrdý ale nexenofóbní národ. Nemusí ostatní rasy, zejména elfy, ale když je důvod tak je snesou. Stejně tak elfové snesou trpaslíky i ve svém městě, pokud dodržují zvyklosti místa a chovají se uctivě (jak trpaslíci u elfů tak elfové u traslíků). Vztah mezi elfy a trpaslíky spíš přerostl v něco jako snaha ukázat světu že oni jsou jasně ti lepší. A to nevylučuje škorpení navzájem (jen co koluje vtipů o trpaslících mezi elfy). V historii tomu nebylo tak vždy, i Equilibrijští trpaslíci začínali před tisíci lety jako xenofobní, ale postupně se změnili a umírnili (cca 11-13 generací). Deska je malá a pokud by takoví zůstali tak by prostě nepřežili. Spolupráce a jakási tolerance se všemi civilizovanými rasami je nutností ne luxusem.

Třeba kdyby se objevil nějaký šílený elf co by propadl touze stát se kopáčem a kutal by spolu s trpaslíky v chodbách tak z pohledu trpaslíků je to vždy "ten elfák". Nikdy nezapadne, při každé příležitosti by mu bylo dáváno že je tam "cizák". Ale nevyženou ho nebo dokonce nezmlátí ho jen proto, že je elf. Podmínkou je samozřejmě že se bude chovat s úctou k trpaslíkům. Stejně tak kdyby se objevil trpasličí druid v okolí Amfiberai. Opět by se na něj koukali elfové skrz prsty a asi by byl dost sledován. Prostě totéž naruby.
Křivý Vostří bych do teho netahal :-)

Technická: kolik je to let, těch 11-13 generací resp. generací trpasličích nebo lidských? Já jen, že je v tom veliký rozdíl...

Napsal: 1. 11. 2006 18.50
od labir
Vždyť je to tam napsané...cca tisíc, tj. cca 80-100 let na generaci. Vzhledem k okolnostem je to více než dostatečné (jednou z okolností byla nenápadná výchova Mocností, třeba podporou vhodného rodu jakožto vládnoucího).

Napsal: 1. 11. 2006 18.55
od Onyx
U lidí se jedna generace odhaduje cca na 25 let. Trpaslíci by mohli mít velikost jedné generace 60-80 let
(Velikost generace se stanovuje jako průměrný věk rodičovství. Je to vlastně časový rozchod mezy věkem rodičů a jejich dětí)

Napsal: 2. 11. 2006 9.03
od snowman
Onyx píše:U lidí se jedna generace odhaduje cca na 25 let. Trpaslíci by mohli mít velikost jedné generace 60-80 let
(Velikost generace se stanovuje jako průměrný věk rodičovství. Je to vlastně časový rozchod mezy věkem rodičů a jejich dětí)
Ok. Rozumím. Takže trpasličí generace. V pořádku.

Možná by stálo za to:

Napsal: 13. 11. 2006 16.58
od Kai Rivienta
Buď stanovit převládající modely chování ras a dodržovat je, nebo něco takového vůbec neřešit a ponechat to na individuální představě hráčů. Tajné město by bylo fajn, ale znamenalo by, že by jeho obyvatelé zase nelezli mezi ostatní do světa.

Napsal: 13. 11. 2006 17.33
od Gran
Nezakládal bych lokace, které jsou přístupné jen některým a jsou určené k pobývání (= tajné město). Proč? Protože dojde k částečnému rozdělení herní komunity z hlediska postav... a už takhle je hostinec U Zdi často prázdnej =P Ještě aby se někde zákazníci schovávali, to tak... .)

Napsal: 13. 11. 2006 18.28
od Lump
zase z IC pohledu by to podle me
byla vyborna vec...

Napsal: 13. 11. 2006 18.30
od Gran
IMHO ovšem utrpí hratelnost.

Napsal: 13. 11. 2006 18.34
od Lump
Gran píše:IMHO ovšem utrpí hratelnost.
to jo, uz takhle sou nektery postavy dost separovany...
ale kdyz se podivam na nejaky tajny mesto ocima neuveritelne zvedavyho hobita... :dribble:

Napsal: 14. 11. 2006 8.03
od Alcatraz
to jo no, je fakt, ze udelat ortodoxni trpaslici mesto s xenofobnima trpaslikama, ktery potazmo nemaji do vubec lizt ven (nemaji duvod) .. tak takovy mesto je muzne zalozit na svym serveru a tam hrat. Rekl bych ze od te idealizovane predstavy to zas tak daleko nema, alespon co tu ctu.

Jinak odloucena, neverejna mista k ubytovani a trvalemu zivotu tu jsou, ale jejich najemnici nejsou tak nesnasenlivi vuci vsem kolem. I kdyz na druhou stranu je pravda, ze cizince taky zenou svinskym krokem, ze? :) (Nebo spis zabim)

Napsal: 14. 11. 2006 22.58
od Jezura
Nevím, co tu řešíte trpasličí město, když o tom nice nevíte. Ale abych se k tomu vyjádřil, konkrétně tahle myšlenka vznikla IC. Vedly k ní jen a jen čistě IC okolnosti.

Jinak ale obecně s názory, že vytvářet na Equilibrii jakoukoli oddělenou komunitu je špatné, naprosto nesouhlasím. Naopak bych podporoval jakékoli vytvoření něčeho mimo místa, kde se se pohybuje většina postav: lesní společenství druidů, dungeon ovládaný temným čarodějem, apod. Cokoli, co pak přinese někomu, kdo se s tímto společenstvím setká jedinečný zážitek. Argumentu, že se tím drobí komunita nevěřím, protože pro kvalitní hru stačí bohatě dvě postavy. Ovšem udělat takovou oddělenou komunitu, je hlavně náročné na její hráče a málokdo u takové hry vydrží, což je imho škoda.