Stránka 3 z 5
Napsal: 13. 6. 2006 13.40
od Ixtremist
Tholdrin píše:…..
Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je.

Napsal: 13. 6. 2006 14.34
od labir
A pak srovnávat sílu mága s ostatními je trochu problém v tom že síla mága je dynamická. Bojovník vypadne z hospody a pokud není na mol tak stačí, aby tasil meč a útočícího skřeta rozetne (neptejte se mě jak se tam vzal). Nepřipravený mág v krizové situaci je mrtvý mág. Nepřipravený bojovník v krizové situaci je naštvaný bojovník. Za pár vteřin to už rube kolem sebe.
Mág musí být připravený a to i na vyšších levelech. Pokud je připravený, tak je hodně silný a tak to má být - mág musí počítat se spoustou eventualit dopředu, kalkulovat co by mohlo nastat za situace a počítat s nimi. To u bojovníků odpadá a proto hrát bojovníka je mnohem snazší z hlediska nároků na hráče (nemluvě o nutnosti se orientovat v záplavě kouzel a jejich kombinací). Pak pokud je mág připravený, tak svou sílu uvolní v okamžiku a v ten moment se mu nemůže rovnat žádné povolání (kromě zaklínačů) - to je v pořádku.
Na Equilibrii funguje několik faktorů, které zcela posouvají vyvážení magických a bojových povolání:
* Silnější bestie s více životy (mnohem více životů oproti standardu). Důsledky: Bojovník má delší a zábavnější boj s bestií, ubrání se jí (např i kdyby měl použít kryt), ale chvíli mu zabere. Dalším důsledkem je zeslabení útočných kouzel mágů - tam kde ve standardu stačí jedno kouzlo tady jsou potřeba třeba tři. Dalším efektem je posílení bestií jako skupinky - jeden skřet na středolevelového bojovníka je vcelku v pohodě. Bojovník ho rozseká, ale když jsou tři? Jednoho vykryje, druhého možná taky a třetí už je problém.
* Rozdělení spánku na meditaci a spánek v kombinaci s únavou. Důsledky: Bojovník nemusí tak často meditovat, ale více se unavuje nošením zbroje. Kouzlící povolání naopak získávají větší variabilitu díky možnosti meditovat kdekoliv mimo dohled bestií jednou za cca 20 min. Toto vyvažuje do jisté míry sílu bestií - bez schopnosti meditace by mág byl na výpravě dobrý jen do doby než vyčerpá kouzla v boji (což je díky bestiím celkem brzo). Pak už by byl k ničemu. Takhle když je postup výpravy rozumný je šance dojít hodně daleko - kam až dovolí únava bojovníků (mág nemá většinou zbroj a tak se unaví pomaleji).
* Dostupnost prakticky všech kouzel (až na výjimky) zvýhodňuje mágy před zaklínači a umožňuje jim používat to v čem jsou nelepší - variabilnost.
* Je odstraněno léčení přítelíčků a zvířecích společníků přes rozhovor, což vede k omezení bezprostřední bojové síly mágů. Sdílení kouzel s přítelíčky není. Taktéž jsou na veškerá povolávání hody na vůli - povolávání summonů tak není bez rizika pro sesilatele i okolí. Záleží samozřejmě na tom co je vyvoláváno a tom kdo to vyvolává.
* Bojovníci mají k dispozici celou řadu vybavení zvyšující jim OČ po kouskách - helmice, chrániče, ocelové body, atd... Takže bojovník si může nemagickou cestou dosti pomoci.
Tohle vše balancuje síly povolání. Uvedené příklady jsou brány vzhledem k světu pro boj PC-NPC. Při CvC souboji se neprojevují některé efekty (třeba síla bestií), ale i tak si myslím že je situace vcelku vyvážená. Se současným stavem na Equilibrii co se týče mágstvo vs bojovnictvo (zlodějstvo) jsem vcelku spokojen.
Napsal: 13. 6. 2006 14.40
od Alcatraz
Ixtremist píše:Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je.

sila magu je v long range a v kratkodobem (!) DPS. Lidi znevorzni, kdyz uvidi dmg za 240, kdyz figter da za kazde kolo 45/53/48/135, tak to tak drsne nevypada. Dalsi problem magu je, ze i kdyz strasne omezene (coz ostatni chary nevnimaji), tak prece jen dokaze kratkodobe vystacit ve vetsine situaci. Figteri si stezuji, ze mag ma summona (jenze je daleko slabsi a zdaleka nevydrzi ani nedela to co PC, ale ma ho). Ze ma find trap (jenze je to kouzlo, ktery musi umet, mit a vedet kdy ho pouzit, narozdil od zlodeju, kteri jdou a berou vse a neustale). Ze ma ultimatni zabijeci kouzla (no jo, ale ma 3 a setri si je, az je nejhur a fighter uz nestiha. Hloupym wailem cehoz se asi vsichni boji se zabije daleko min potvor nez zabije rogue v parte). Vzdycky bude slabej. Vzdycky skonci hned bez kouzel a neudela vubec nic. Ale nez se tak stane, tak dokaze behem tech svych 5.kol nadelat takovych skod, ze ostatni to neunesou pres srdce. No a pak mame HitnRun taktiku, ktera je spatna, ale dela ze zaklinacu opravdu stroje na zabijeni. Nastesti se zda, ze tu nikdo zaklinace nezna, takze tu zadny nepobiha. A ze by se mu na EQ darilo hodne.
Jo a taky a to je problem vyvazenosti, NWN a DnD jsou staveny na dobry itemy. Jakmile je zakazete, tak tim silene zvratite rovnovahu. Itemy prirozene supluji neschopnost vlastniho povolani. Bez nich se kolem kazdeho povolani vytvori vysoky peek, ktery ostatni povolani nemaji nejmensi sanci prorazit. (Je otazka jestli to je dobre nebo ne, ale prave proti tomuhle se hraci nejvic bouri. Ze ten druhej je vys a nemuzou na nej dosahnout. Na vlastni velikost a nedosazitelnost pak radsi naupozornuji.) Viz zlodej a hide. Zlodej ma hide a bez itemu je nemozne ho prorazit, bez ohledu kolik skillpointu bych investoval do svych abilit. Zlodej dokaze polozit past, ktera je neobjevitelna bez ohledu na to ze muzu mit maxovany Search. Casteri davaji silny elementarni dmg, protoze ostatni nemohou mit zadnou obranu proti elementum. Wail na EQ bude strasny kouzlo, protoze prirozeny DC wailu je daleko za hranicemi prirozene fortitudy. Nemluve o osobnich stitech (stoneskin), ktery v normalni hre na prislusnym levelu lze prorazit dobre, protoze jsou ekvivalentni zbrane. Timhle casteri ziskavaji nejvetsi cast sve sily, tim ze chybi itemy, kteryma se ostatni mohou branit. Caster se prirozene brani svymi kouzly, ktera pak vypadaji o to hroziveji. Tohle neni lobby za itemy. Jen chci upozornit, ze tohle je mimojiny dusledek, se kterym je treba pocitat (to neni mineny na Labira).
Problem castera na EQ je treba taky v tom, ze potvory maji umele zvyseny pocet zivotu. Tim padem zabit i jednoducheho tvora chce spoustu ublizovacich kouzel, ktera se timto stavaji slabymi!! Ale na druhou stranu potvory stale maji nizky level, nizke zachranne hody, takze zabijenim na "instant" nebo cimkoli na hody jde zase velmi dobre. Priklad je divoky prase. To ma zivotu, ze ustoji IGMS(6.kruh), nebo i 2 firebrandy(5.kruh), 2 chainy(6.kruh), ale je to jedno, vsechny kouzla maji stejny dmg. Ale staci slaby kouzlo z nizkyho kruhu, prase neprehodi ani nahodou a je po nem. Rikejte tomu treba taktika. Jenze PC zvyseny pocet zivotu nemaji, proto se bouri.
Edit: Labiruv prispevek sem necet, du ho cist ted :)
Napsal: 13. 6. 2006 14.58
od Alcatraz
Labir píše:Se současným stavem na Equilibrii co se týče mágstvo vs bojovnictvo (zlodějstvo) jsem vcelku spokojen.
no mag vs. zlodej … je to jen o tom, kdo zautoci prvni :) ten druhej jde k zemi vzdycky v 1.kole, kdyz neudela ten druhej blbost :) Zadna obrana ani pro jednoho. Me to treba prijde strasny

Napsal: 13. 6. 2006 15.44
od Tholdrin
Ixtremist píše:Tholdrin píše:…..
Jde o to že mág na levelu menším než 9 není moc silný. Ale od devátého levelu jeho síla narůstá čtvercovou rychlostí. Pokud vydržíš, uvidíš sama jak to s mágy doopravdy je.

Já vím. Už mám odehráto i za silnější mágy než lvl3 - to byl jen příklad mé ubohé Aeghwynn z Arkhalie. V Singlu NWN nebo i jemu příbuzných (BG2) mám dost vysoko udělané "záložky". V Případě BG2:ToB to byl 30lvl wizard. Vím co to znamená tanec :) Jen jsem v textu poukázal právě na ten těžký začátek wizardů. Jsem zvyklý kombinovat, vypočítávat a nějakým směrem zaměřovat čaroděje. Ale hlavně... snažím se vybírat sbírku jeho kouzel podle jeho charakteru. Měl jsem charakter, který byl přesvědčen o vlastní nesmrtelnosti a tak naprosto ignoroval ochranná kouzla a všechno vrhnul do ovládacích a ničivých. :)
Napsal: 13. 6. 2006 16.00
od cybermisa
Tholdrin píše:Jen jsem v textu poukázal právě na ten těžký začátek wizardů.
Tezky zacatek? Na EQ zalezi jen a pouze na tom, jak sveho kouzelnika hodlas hrat.
Jestli hned od zacatku chces jit lovit divocaky - mas problem. Jestli tvuj kouzelnik na druhou stranu venuje par tydnu/mesicu IG studiu na univerzite a nechces vsechno hned, neni zadny problem.
Nechci se chlubit, ale muj kouzelnik za 8 levelu umrel jen jednou jedinkrat a to na 1 levelu kvuli ostruzinam

Kouzla vzývání chaosu
Napsal: 11. 8. 2006 14.46
od steel_martin
Co takhle při každém zakouzlení jednoho z kouzel vzývání chaosu posunout přesvědčení postavy o jeden či více bodů ke zmatenosti? Pochybuji že by zákonně zlý bo zákonně dobrý čaroděj používal těchto kouzel neboť je to neopatrná manipulace s magií, která může mít vedlejší následky

Napsal: 11. 8. 2006 14.59
od labir
Zajímavý nápad, ale mělo by to vedlejší efekty. Když by mág chtěl změnit svoje přesvědčení k chaosu, tak by prostě kouzlil tohle. Vzhledem k symetrii by musela být i nějaká kouzla co by přidávala k řádnosti a tedy umožňovala změnu přesvědčení i naopak. Z přesvědčení (tedy jedné jeho osy) by se tak stala houpačka. Pak by se dalo třeba tak trochu argumentovat, že kouzla magie smrti by měla posouvat ke zlu a kouzla léčení k dobru. Je to něco jiného, ale dost podobného. Mohou vzniknout situace, kdy i zlý klerik někoho vyléčí a dobrý uhrane, nebo kdy zákonný mág sáhne po těchto kouzlech (co já vim.. třeba chce zamaskovat že je zákonný, nebo se vydává za někoho jiného...).
Vlastně když se nad tim tak zamyslím tak je to dvojí přístup - buď se spolehnout na hráče s tím, že tahle chaotická kouzla by zákonná postava asi nepoužila a vyzrálý hráč se zákonnou postavou je proto nebude rozhazovat na potkání (ale v nouzi nebo třeba pro testy či specifické situace si je zakouzlí). A pokud se změní vlivem nějakého traumatu na chaotika (už tu bylo) tak že si toho DM všimnou a přesvědčení změní.
A nebo druhý přístup dotvarující postavu hráče podle jejího chování s tím že se apriori předpokládá že hráč může zneužívat systému a sesílat i se zákonnou postavou tahle kouzla jak na běžícím pásu.
Tím neříkám že tvůj nápad je špatný, vážím si všech konstruktivních nápadů, ale ta první varianta mi přijde jako méně svazující (a více zneužitelná, ale to je už na hráčích).

Napsal: 11. 8. 2006 15.48
od photter
co takhle omezit použití ? (nevim, jestli to de)
tak jako zaměřenej čaroděj nemůže používat opposite school, lawfull by nemoh používat todle ?
Re:Alcatraz
Napsal: 11. 8. 2006 15.50
od Kai Rivienta
OOC/Tedy, já to nechápu, tak hraj zloděje,…
půl IC
Celou dobu se dozvídám, že mám být v partě a když v ní nejsem, tak je můj problém, co se mi stane, třeba se na mě pak může vytahovat kdejaká navoněná nádhera, co má pocit, že na to má. Najdi si kámoše zloděje ať ti hledá pasti otevírá zámky a odkrývá jiný zloděje, co ti brání?

re Labir před dlouhým příspěvkem Alcatraz.
Napsal: 11. 8. 2006 16.00
od Kai Rivienta
No na jednu stranu máš pravdu a dá se tu dosáhnout bez výcviků +30 AC
na druhou se dost často dá setkat s kreaturou s útočnými bonusy co začínají +27,+24,+22,+19 a čtyřmi, nebo třemi útoky za kolo, což při 10-40 hp dolů při zásahu zaváží a válečník má přece za úkol nestvůru zadržet dokud ji ostatní nezdolají, nebo nezískají náskok k útěku, na rozdíl od mága. Při tempu nárustu zkušeností postačí bohatě někde padnout jednou za dva dny a už osciluješ a nerosteš. Hold mág když není připravenej, tak ještě může použít speciální předměty, jeko hůlky, nebo svitky anebo může mít připravenou univerzální neviditelnost a rychlé nohy a podobně, kdežto válečník má jen ten svůj meč a zdravej rozum kterej mu musí napovědět, kdy vysmrdět a v partě ještě většinou povinnost se starat o slabší a nasazovat za ně svůj krk.
Napsal: 11. 8. 2006 16.09
od labir
Kai asi už konečně chápu o co ti jde. Ne síla potvor ve spawnu ani při DM questech se měnit nebude. Pokud s tím máš problém tak je to tvůj problém, jako problém světa to nevidím, spíš jako plus. I válečníci na Equilibri jsou dost silně boostlí a někteří z nich to využívají velmi dobře. A postavy nejsou ty nejmocnější tvorové co kamkoliv přijdou všechno vymasí a ještě stylem "hurá naběhnu tam a sekám kolem sebe".
DM speciálně tebe poslední dobou sledují. A někdy pláčou (tedy většinou), prosím zlepši svou hru jak jsem ti psal, stále mi docházejí stejné reporty... Díky.
No víš co?
Napsal: 11. 8. 2006 16.24
od Kai Rivienta
Mě tohle moc nebaví, pokud fakt na mý názory nejseš zvědavej, tak je nečti. Holt asi máme na sebe vypěstovanou alergii, což se časem může poddat, když se budem snažit, nebo nemůže, když se snažit nebudem.
Nevím co ti dochází za hlášky, ale já mám svědomí úplně čistý, přinejmenším ty poslední dva nebo kolik dní, cos mi o tom psal, a dávám si ÚZKOSTLIVĚ!!! pozor, takže jediné OOC zprávy za tu dobu byly: pro ARTA ať si dá hostile, když se mnou s Npc začne bojovat, zatímco já píšu dialog, což A. akceptoval bez připomínek. Pro Bolii, ať pro mne neleze na čtverec, kde jsem se dost nešťastně pokoušela o setkání s drowy a ustlala jsem si tam, protože jeho postavě musí být jasné že nemá šanci a ve tmě jsem se mu ztratila a asi 4 pro Bornina, kterej ti určitě nereferoval. Takže tyhle tvoje výpady považuji za dost unfair.

A ještě jeden:
Napsal: 11. 8. 2006 16.29
od Kai Rivienta
Celou dobu nechápeš vůbec nic, což by tak nevadilo, ale ani se nepokoušíš, něco pochopit, což je mi líto.
A protože jsem samotočící a fakt jsi mě naštval.
Napsal: 11. 8. 2006 16.39
od Kai Rivienta
Tak si myslím, že jestli asi 6500 zkušeností za RP za poslední dva dny, mimo časových,

je typickej projev slabé hry, tak mohu jen závidět ostatním, kolik asi musí mít.
Napsal: 11. 8. 2006 16.52
od Arto
Laskavě to piš jinam, nebo si 5 krát přečti nadpis tohohle Topicu!!!

Já jsem si nazačala.
Napsal: 11. 8. 2006 18.10
od Kai Rivienta
Já jsem si nezačla, ale jinak máš pravdu.
Jinak můj příspěvek, než se do mne začal Labir trefovat se vztahoval dost k tématu topicu.
Re: Kouzla vzývání chaosu
Napsal: 12. 8. 2006 15.08
od kolja
steel_martin píše:Co takhle při každém zakouzlení jednoho z kouzel vzývání chaosu posunout přesvědčení postavy o jeden či více bodů ke zmatenosti? Pochybuji že by zákonně zlý bo zákonně dobrý čaroděj používal těchto kouzel neboť je to neopatrná manipulace s magií, která může mít vedlejší následky

Jen bych k tomuhle chtel dodat z hlediska vyvojaru:
Doporucuju se vyhnout jakykoliv systemovy manipulaci s nejakejma dulezitejma abilitama a tak, a presvedceni obzvlast. Viz ---> blackguard/paladin, bard/monk bez vedomi DM apod.…
A jinak zmena presvedceni pouzitim tohohle kouzla je diskutabilni, uz jak psal Labir, zalezi opravdu na zpusobu a duvodech pouziti...
Napsal: 19. 8. 2006 11.59
od steel_martin
Podle mě by se mělo nějak zvýhodnit používání dotykových kouzel na nižších úrovních jako Upíří dotyk bo Dotyk ghůla, protože je skoro nikdo nepoužívá. Možná tak maximálně z RP důvodu, protože dotykové kouzlo na nižší úrovni použije leda tak blázen (příležitostný útok + z toho vyplývající případné ověření na koncentraci + ještě hod na útok!!)
Buď bych zrušil vyprovokovávání příležitostnýho útoku bo zrušil (případně snížil TO) ověření koncentrace bo aspoň zrušil hod na útok.
Edit: Navíc to nutí k powergamingu, protože, když už by někdo musel použít tyhle kouzla, tak to aby si naboostoval OČ, případně zvolil kombinaci čaroděj/ bojovník, což je bez řádnýho RP důvodu jedna z nejodpornější powergamingových záležitostí

Napsal: 19. 8. 2006 13.55
od labir
Zajímavý nápad, ale nějak tak se s tím počítá u většího systému pro kouzla. Zatím ve vývoji.