Stránka 3 z 5

Napsal: 29. 10. 2007 17.49
od Kirros
K ohánění se DnD - Tohle je zkopírováno bezezměn z D&D Players Handbooku 3.5e snad je z toho poznat rozdil mezi NWN kouzlem a DnD kouzlem.
True Seeing
Divination
Level: Clr 5, Drd 7, Knowledge 5,
Sor/Wiz 6
Components: V, S, M
Casting Time: 1 standard action
Range: Touch
Target: Creature touched
Duration: 1 min./level
Saving Throw: Will negates (harmless)
Spell Resistance: Yes (harmless)

You confer on the subject the ability to see all things as they actually are. The subject
sees through normal and magical darkness, notices secret doors hidden by magic, sees
the exact locations of creatures or objects under blur or displacement effects, sees invisible
creatures or objects normally, sees through illusions, and sees the true form of
polymorphed, changed, or transmuted things. Further, the subject can focus its
vision to see into the Ethereal Plane (but not into extradimensional spaces). The
range of true seeing conferred is 120 feet. True seeing, however, does not penetrate
solid objects. It in no way confers X-ray vision or its equivalent. It does not negate
concealment, including that caused by fog and the like. True seeing does not help the
viewer see through mundane disguises, spot creatures who are simply hiding, or
notice secret doors hidden by mundane means. In addition, the spell effects cannot
be further enhanced with known magic, so one cannot use true seeing through a crystal ball or in conjunction with clairaudience/clairvoyance.
Material Component: An ointment for the eyes that costs 250 gp and is made from
mushroom powder, saffron, and fat.
Zde je můj nekvalitní ale zato rychlý překlad :bigwink:
Pravdivé vidění
Věštění
Úroveň: Kně 5, Drd 7, Vědění 5,
Čar/Zak 6
Komponenty: V, S, M
Doba sesílání: 1 standartní akce
Dosah: Dotyk
Cíl: Dotčený tvor
Trvání: 1 min./úroveň
Záchraný hod: Hod na vůli neguje (nezraňující)
Odolnost proti kouzlům: Ano (nezraňující)

Poskytneš cíli schopnost vidět věci tak jak doopravdy jsou. Cíl prohlédne
obyčejnou i magickou tmu, všimne si tajných dveří ukrytých magií, vidí
kde přesně jsou bytosti mající na sobě efekty rozmazání a odmístění, vidí nevidětelné
bytosti nebo předměty jako normálně, vidí skrz iluze, a vidí pravou formu všech stvoření či věcí
polymorfovaných, proměněných, či přeměněných. Dále, cíl může soustředit svůj pohled
,aby viděl do Ethereálné sféry (ale ne do mimoprostorů). Dosah Pravdivého vidění je 120stop (40 sáhů)
Pravdivé vidění však neprohlédne skrz pevné objekty.
V žádném případě neposkytuje Rentgenové vidění nebo jakýkoli jeho equivalent. Také neruší
krytí, i to které poskytuje třeba mlha. Pravdivé vidění také nepomůže
pozorovateli prohlédnout obyčejné maskování, zahlédnout bytosti které se prostě skrývají, nebo
magické dveře skryté obvyklými způsoby. Navíc efekty kouzla nemohou být podpořeny dalšími
magickými efekty, takže nelze použít pravdivé vidění k pozorování věcí skrz křišťálovou kouli
nebo v kombinaci s jasnovidectvím/jasnoslyšectvím
Hmotné komponenty: Kapky do očí stojící 250 gp vyrobené z houbového prachu,
šafránu, a tuku.


Tak a zárovneň chci upozornit ,že shifter v DnD se vyskytuje v cca trech verzich a to pocitam jen oficialni prirucky na nektere TS plati na nektere ne (protoze nemaji Trueform-Pravou formu takze ji kouzlo nemuze videt). Takze jde o to jak funguje na EQ ne v DnD :sorcerer:

PS: Nechtej po me abych sem postoval preklad z Quiessential Shifter o True Formach - to se mi opravdu nechce :biggrin:

Napsal: 29. 10. 2007 18.19
od Taury
Ještě mne napadlo, že pokud má někdo ultravidění, tak vám je stín kapuce kničemu, pokud ji ovšem nemáte opravdu sraženou až k nosu.

Napsal: 29. 10. 2007 18.41
od Pavel Urban
Kirros píše:
Jasně že je(poznat rozdíl), proto se taky nebráním tomu jak je to na EQ. :) Jednak s pravidly v NWN nemám moc zkušeností a pak na EQ to může fungovat ještě jinak. Jen jsem nastínil, jak je to myšleno původně, pro případnou inspiraci. ;)

Napsal: 29. 10. 2007 22.37
od kokosak
Taury píše:Ještě mne napadlo, že pokud má někdo ultravidění, tak vám je stín kapuce kničemu, pokud ji ovšem nemáte opravdu sraženou až k nosu.
Hmmm. Z ultraviděním chodím stále, ale myslím si, že kápě celkem spolehlivě zastaví i ultrazvuk.

Napsal: 29. 10. 2007 22.49
od Praetor
kokosak píše:
Taury píše:Ještě mne napadlo, že pokud má někdo ultravidění, tak vám je stín kapuce kničemu, pokud ji ovšem nemáte opravdu sraženou až k nosu.
Hmmm. Z ultraviděním chodím stále, ale myslím si, že kápě celkem spolehlivě zastaví i ultrazvuk.
ultrazvuk? ultrazvuk s textilem problem nema ;)

ultravideni je kdyz uz, tak schopnost videni v infra spektru - kapuce ovlivni minimalne

Napsal: 30. 10. 2007 7.10
od Pavel Urban
Praetor píše:ultrazvuk? ultrazvuk s textilem problem nema ;)

ultravideni je kdyz uz, tak schopnost videni v infra spektru - kapuce ovlivni minimalne
V infa spektru byl v druhé edici DnD (ADnD) infravize (měli jí tuším např. trpaslíci). Ultravidění je nejčastěji vidění v ultrafialovém spektru nebo (a to nejčastěji, co jsem viděl) vidění ne nepodobné tomu netopýřímu. Takové vidění by kapuce spolehlivě stínila, pochopitelně, pokud není oné osobě vidět do obličeje.
Jak je tomu s ultraviděním v 3E, respektive v EQ, to ti spíš poví nějaký místní kouzelník. ;)

Napsal: 30. 10. 2007 8.39
od KaTo
Pavel Urban píše:Jak je tomu s ultraviděním v 3E, respektive v EQ, to ti spíš poví nějaký místní kouzelník. ;)
Myslím, že tohle není otázka na PC hráče, ale spíš na Rádce, aby se dohodli na vnitřním fóru a potažmo pak na WB (Mocnosti), aby řekli/napsali, jak by měli hráči TS (Low-light vision, Night Vision, Ultravision) na EQ chápat - z toho co čtu, tak je v tom pěkný galimatyáš. Co zdroj to názor - DnD tisíc a jedné verze vs NWN systém vs hráčský cit, atd. :clover: :shades:

Napsal: 30. 10. 2007 9.10
od Kirros
No ultravidění je vymysl NWN a co se tyce funkce by vam jej jiste kdejaky carodej popsal. Ale tak jako tak je to vec ktera prohledne jak tmu obycejnou tak magickou :smile:

Napsal: 30. 10. 2007 9.29
od Grunt
Přijde mi divné tady pořád řešit co s kápi v obličeji a jak je to s TS.Já bych to udělal následovně.Každý, kdo se postáví blízko postavy ze předu, uvidí její tvář a nepomůže ji kápě v obličeji.Klidně bych to zavedl do pravidel.
Tohle se tu mám dojem neřeší poprvé.

Napsal: 30. 10. 2007 9.44
od OneHeart
popisek Kapuce:
"Černá kapuce, která vám zakryje obličej"
co je na tom k nepochopení? :blink:

Napsal: 30. 10. 2007 9.51
od Grunt
OneHeart píše:popisek Kapuce:
"Černá kapuce, která vám zakryje obličej"
co je na tom k nepochopení? :blink:
Takovou kapuci bych chtěl vidět :D:D:D chce to se nad tim trochu zamyslet...

Napsal: 30. 10. 2007 11.17
od cybermisa
Pavel Urban píše:
cybermisa píše:Kouzlo Promen vzhled a Promen vzhled cizi osoby je trvale a trva az do odvolani (tj.pres restart), tj. podle teto teorie by nemela byt promena vzhledu prohlednutelna TS …
Nikoliv. Trvalá přeměna je taková, která je skutečně trvalá (opět DnD, žádný restart). Takový stav pak ani nelze rozptýlit sebesilnějším kouzlem (Mordenkainen´s Disjunktion a spol.), prostě proto, že není co rozptylovat. Ke změně zpět (nebo do čehokoliv jiného) je zapotřebí opět onoho polymorfu. Tedy kouzla/schopnosti/atd., které se tou změnou vyčerpá a tedy skončí (stejně jako při změně do té podoby). Pochopitelně v EQ je to jiné. Zde trvalá kouzla změny (předpokládám) nejsou z důvodu hratelnosti.
Nojo, ale musis se na to divat jak to na svete EQ funguje systemove … Pac to je ten dusledek, co my vnimame … A zde vyse zminovanou promenu proste neodkouzlis ani Mordekainem, jedine promenou vzhledu nazpet, tj. zpetnou transformaci.

Napsal: 30. 10. 2007 11.19
od cybermisa
anurin píše: Ale stále je to Iluze.… a jak jste tu už říkali, iluze se dá prohlédnout
Ne neni, je to skola promen (vzhledem k systemove implementaci se vysvetluje adeptum, ze prolina se skolou iluzi, ale JE to promena kouzlena metodikou skoly promen.)

Napsal: 30. 10. 2007 11.33
od cybermisa
OneHeart píše:popisek Kapuce:
"Černá kapuce, která vám zakryje obličej"
co je na tom k nepochopení? :blink:
Doporucuji vyzkouset. Plati tu prima umera: cim lepe si schovam oblicej kapi, tim mene toho vidim. Pokud postavy nosici kapi budou omezovat sve pole vnimani na par sahu pred sebe (4-5) a cca 40 stupnu do vysece, tak maji dobre ukryty oblicej … Situace s kapi chce cit pro RP. Nelze rict defintivne, ze je to tak , ci jinak.

Podle me:

1/ TS kapi neprohledne.
2/ Ultravideni (ktere neni jako v predatorovi prepnuti do jineho rezimu, ale pouze vylepseni stavajiciho zraku o vyhodu vnimani v UV pasmu) jako celek zpusobuje zesileni zbytkoveho svetla ta, ze na kryti kapi podle me nema noc/den vliv.
3/ Prijdu-li na vzdalenost do dvou sahu od postavy, tak do obliceje je videt, pokud na to skryvajici se nazareaguje styelm napr. *stahne si kapi vice do cela*. Tim ovsem docili pouze preruseni ocniho kontaktu, usta a brada stale videt jsou. Kryjici se musi brat v uvahu, ze ani on nema ocni kontakt, tj. nevidi do obliceje tomu druhe poradne …

Napsal: 30. 10. 2007 12.15
od Pavel Urban
cybermisa píše:
Pavel Urban píše:
cybermisa píše:Kouzlo Promen vzhled a Promen vzhled cizi osoby je trvale a trva az do odvolani (tj.pres restart), tj. podle teto teorie by nemela byt promena vzhledu prohlednutelna TS …
Nikoliv. Trvalá přeměna je taková, která je skutečně trvalá (opět DnD, žádný restart). Takový stav pak ani nelze rozptýlit sebesilnějším kouzlem (Mordenkainen´s Disjunktion a spol.), prostě proto, že není co rozptylovat. Ke změně zpět (nebo do čehokoliv jiného) je zapotřebí opět onoho polymorfu. Tedy kouzla/schopnosti/atd., které se tou změnou vyčerpá a tedy skončí (stejně jako při změně do té podoby). Pochopitelně v EQ je to jiné. Zde trvalá kouzla změny (předpokládám) nejsou z důvodu hratelnosti.
Nojo, ale musis se na to divat jak to na svete EQ funguje systemove … Pac to je ten dusledek, co my vnimame … A zde vyse zminovanou promenu proste neodkouzlis ani Mordekainem, jedine promenou vzhledu nazpet, tj. zpetnou transformaci.
Jistě... pak ano. :smile:
cybermisa píše:Doporucuji vyzkouset. Plati tu prima umera: cim lepe si schovam oblicej kapi, tim mene toho vidim. Pokud postavy nosici kapi budou omezovat sve pole vnimani na par sahu pred sebe (4-5) a cca 40 stupnu do vysece, tak maji dobre ukryty oblicej … Situace s kapi chce cit pro RP. Nelze rict defintivne, ze je to tak , ci jinak.
V jedné putyce u cesty jsem zaslechl, že se na univerzitě pracuje na velkém a dozajista převratném projektu aplikace kouzla Neviditelnost za účelem polopropustné kápě. Projekt je prý sice v počátcích, ale potencionální možnosti využití jsou, zvláště pro prostý lid, nepředstavitelné. :bleh:

Ehm... pardon. :blush:

Napsal: 30. 10. 2007 12.15
od Kirros
cybermisa píše:…*stahne si kapi vice do cela* …
Celoobličejoveho štítu dosáhnete příkazem *stáhne si kapi vice k nosu* pokud se nebudete citit hloupe tak je to OK :smile: Jinak pokud nekdo chce zakryti cele tvare doporucuju nejakou peknou prilbu ty jsou dost spolehlive a neprohlednutelne jakymkoli kouzlem... ja vim jen nejsou tak cool :bigwink:
Pavel Urban píše:V jedné putyce u cesty jsem zaslechl, že se na univerzitě pracuje na velkém a dozajista převratném projektu aplikace kouzla Neviditelnost za účelem polopropustné kápě. Projekt je prý sice v počátcích, ale potencionální možnosti využití jsou, zvláště pro prostý lid, nepředstavitelné.
Zásadně popíráme výše uvedené informace a také jakékoli zvěsti o tom ,že Magická univerzita vyvinula Brýle pravdivého vidění, Příruční metač blesků ,a že má vlastní síť teleportů po celé desce.

Kancelář pro Cenzuru a Úniky informací, MUNI
:bleh:

Napsal: 30. 10. 2007 12.41
od KaTo
Kirros píše:Celoobličejoveho štítu dosáhnete příkazem *stáhne si kapi vice k nosu* pokud se nebudete citit hloupe tak je to OK :smile: Jinak pokud nekdo chce zakryti cele tvare doporucuju nejakou peknou prilbu ty jsou dost spolehlive a neprohlednutelne jakymkoli kouzlem... ja vim jen nejsou tak cool :bigwink:
A co třeba "neprůstřelný" hvězdičkový argument - ani nemusíte tu kápi moc stahovat :bigwink: :biggrin: :
*pod kápí má nasazenou koženou masku*
*pod kápí má šátek přes celý obličej* (pozor na "náhodné" strhnutí)

Napsal: 30. 10. 2007 12.50
od DenGrasse
Kirros píše: PS: Nechtej po me abych sem postoval preklad z Quiessential Shifter o True Formach - to se mi opravdu nechce :biggrin:
no.…
……..ale jde ti to moc hezky
……..a nebude se ti třeba někdy chtít?
……………………………………………….aspoň trochu...

Napsal: 30. 10. 2007 13.37
od OneHeart
cybermisa píše:
Doporucuji vyzkouset. Plati tu prima umera: cim lepe si schovam oblicej kapi, tim mene toho vidim. Pokud postavy nosici kapi budou omezovat sve pole vnimani na par sahu pred sebe (4-5) a cca 40 stupnu do vysece, tak maji dobre ukryty oblicej … Situace s kapi chce cit pro RP. Nelze rict defintivne, ze je to tak , ci jinak.
řídím se popiskem ve hře. Nebudu si u hraní štelovat úhloměr a propočítávat si viditelnou oblast tváře.
A jestli chcete takhle rozpitvávat hru na základě zkušeností z reality, tak by topic byl za chvíli delší než "Poděkování"…
:buba:

Napsal: 30. 10. 2007 14.04
od cybermisa
OneHeart píše: řídím se popiskem ve hře. Nebudu si u hraní štelovat úhloměr a propočítávat si viditelnou oblast tváře.
A jestli chcete takhle rozpitvávat hru na základě zkušeností z reality, tak by topic byl za chvíli delší než "Poděkování"…
:buba:
Ty hodnoty byly samozrejme jen priblizne, nikdo to samozrejme po nikom nechce. Jen jsem se snazil nastinit, JAK by to melo vypadat, KDYBY nekdo trval prave na "rozpitvavani hry na zaklade zkusenosti z realu", nic vic … Obavam se, ze jsi spatne pochopil muj prispevek.