Stránka 3 z 7

Napsal: 11. 3. 2006 14.24
od Ikkie
Jako hráč se můžu dozvědět o auře ostatních jen pomocí interakce s DM? nebo se na určitém lvl u paladina objeví na to nějaký item?

Jde mi taky o to, že můj paladin jako postava tu auru třeba ví, ale já jako hráč už nikoli

Napsal: 11. 3. 2006 15.12
od Rahwin
Paladin ma na to pridane kuzlo...
A v chrame ti knazi vacsinou tvoju auru popisu...

Napsal: 11. 3. 2006 15.28
od Alcatraz
Labir píše: Přesvědčení detekovat IC nelze a bylo by špatné pro hru kdyby to šlo, neboť by to byl naprostý bič na zlé/dobré postavy (podle společnosti). Auru detekovat lze, ale tu lze ovlivnit, jen to stojí úsilí nebo peníze.
Protection from good/evil
Smite evil (test presvedceni na Kandelabrii)

Napsal: 11. 3. 2006 15.36
od Ikkie
Rahwin píše:Paladin ma na to pridane kuzlo...
jo, dík, tohle mě zajímalo :smile:
každopádně jsem taky zvědavý co Labir napíše na to detekování přesvědčení. Protože hromada paladinových "kouzel" funguje jen a právě na postavy se zlým přesvědčením. :idontno:

Beru tady paladina, že funguje docela na jiných principech, než v jiných světech, kde paladinovi většinou radil pud a viděl jen a pouze auru zlého přesvědčení.

Napsal: 11. 3. 2006 16.02
od Rahwin
Tu namiesto presvedcenia vnima auru, cize skutky danej postavy, myslim, ze je to lepsie riesenie ako to, kde paladin pre istotu nemohol tie schopnosti pouzivat vobec, z toho isteho dovodu ako jednej mojej postave bolo vycitane pouzit dominate person..;)

Napsal: 11. 3. 2006 16.59
od Alcatraz
Rahwin píše:Tu namiesto presvedcenia vnima auru, cize skutky danej postavy, myslim, ze je to lepsie riesenie ako to, kde paladin pre istotu nemohol tie schopnosti pouzivat vobec, z toho isteho dovodu ako jednej mojej postave bolo vycitane pouzit dominate person..;)
jako zes dal imku a dominate a videlo se?

Napsal: 11. 3. 2006 17.15
od Rahwin
NIe, ze som dal dominate a postavu som vypocuval a musela mi vsetko vyklopit...
Lebo to celkom zrusilo moznost hrat zlocinca..

Napsal: 11. 3. 2006 19.59
od Ixtremist
UJUJUJUUUUUUJ

@ Aura vs. Paladin
To je moje oblibeny tema, paladini Vem si to tak, že když poznaš auru, nemužeš ho zabit jen tak. Paladin získá podezření, které by podle kodexu neměl šířit a až získá důkazy teprve jednat. Poznání aury není důkaz, ale informace vedoucí k důkazu. Takže pozor na to.

@ Vyvolání
Taky že vyvolat nemrtvou potvoru může i dobrák. Jde o to že svázání plání se orientuje podle stavu tvé mysli, a sam sobě zlo nezapřeš. A pokud jo, jsi schizofrenik.

Napsal: 12. 3. 2006 1.07
od kolja
IxTremist píše:
mno jo, tak ne hned zabit no :biggrin: paladini sou stejně divný, někdy si ho zkusim zahrát :biggrin: :biggrin: Jinak sem se zamejšlel, co by udělalo, kdyby šlo takhle zjistit přesvědčení IC. Nevim no, Labir je přesvědčenej asi že by to mělo negativní dopad na hru... A na tom planar bindingu mi hlavně vadí, že je vidět hned tvoje přesvědčení. Jasně můžeš říct stav mysli jako vodůvodnění, protože s tim nemůžem nic jinýho dělat než podat nějaký rozumný logický vysvětlení.. nebo to nekouzlit :biggrin:

Napsal: 12. 3. 2006 3.26
od Alcatraz
kolja píše:
IxTremist píše:
mno jo, tak ne hned zabit no :biggrin: paladini sou stejně divný, někdy si ho zkusim zahrát :biggrin: :biggrin: Jinak sem se zamejšlel, co by udělalo, kdyby šlo takhle zjistit přesvědčení IC. Nevim no, Labir je přesvědčenej asi že by to mělo negativní dopad na hru... A na tom planar bindingu mi hlavně vadí, že je vidět hned tvoje přesvědčení. Jasně můžeš říct stav mysli jako vodůvodnění, protože s tim nemůžem nic jinýho dělat než podat nějaký rozumný logický vysvětlení.. nebo to nekouzlit :biggrin:
spravne nekouzlit :) ma to uz v popisu, je to na stejnym kruhu jako summon, je to navic. V tom problem nevidim. Uz vidim, jak se budu smat, az se lawful good archon nastve a pujde po me s tim mecem :)

Napsal: 13. 3. 2006 15.45
od Drog
Chtěl bych si postěžovat na auru.Do včerejška sem mněl neutralni auru,ale pak když si muj trpoš zašel do hospody tak tam přiběhl jakysi gnom začal mi nadavat tak sem ho parkrat sekl sekerou on upadl do bezvědomi..počkal sem než vstane a pohrozil mu at se to neopakuje jenže co nevidim chvili po te si to ke mně laduje gnom s vrrkem a chce mně sejmout zas,tak se moje postava naštvala a sejmula ho i dorazila.No a co se stane pak jdu do chramu a oni mně nechcou vylečit protože mam zlou auru,fakt se mi todlecto nelibi jakym je to spusobem udělano chtělo by to zmněnu pač se mi to zda nefer je mi jasne že je hnusne někoho sejmou ale co má ta postava ktera už druhou postavu jednou upozornovala dělat? počkat než vstane on na něj zas zautočí a zas čekat než vstane aby si nezničil auru?

Napsal: 13. 3. 2006 15.51
od labir
Drog píše:Chtěl bych si postěžovat na auru.Do včerejška sem mněl neutralni auru,ale pak když si muj trpoš zašel do hospody tak tam přiběhl jakysi gnom začal mi nadavat tak sem ho parkrat sekl sekerou on upadl do bezvědomi..počkal sem než vstane a pohrozil mu at se to neopakuje jenže co nevidim chvili po te si to ke mně laduje gnom s vrrkem a chce mně sejmout zas,tak se moje postava naštvala a sejmula ho i dorazila.No a co se stane pak jdu do chramu a oni mně nechcou vylečit protože mam zlou auru,fakt se mi todlecto nelibi jakym je to spusobem udělano chtělo by to zmněnu pač se mi to zda nefer je mi jasne že je hnusne někoho sejmou ale co má ta postava ktera už druhou postavu jednou upozornovala dělat? počkat než vstane on na něj zas zautočí a zas čekat než vstane aby si nezničil auru?
Tohle je systémově neošetřitelné. Systém nemůže vyhodnotit IC situaci, na to by byla potřeba skutečná umělá inteligence a tu nemáme. Takže případy sebeobrany řeší DM - co se tam stalo se píše automaticky na DM tabuli a když k něčemu takovémuto dojde tak je na hráči, aby kontaktoval DM (nejlépe ve hře, nebo do PM nebo ICQ) a vysvětlil co a jak. Navíc pokud vím tak v pravidlech je, že se takovéto případy hlásit musí a to jak od oběti tak od vraha (i při sebeobraně). A pokud vím, tak žádný DM od tebe ani od gnóma nedostal hlášení, protože jinak by se toto už řešilo. Je na DM jak poté rozhodne a pokud nabyde dojmu že se jednalo o sebeobranu tak ti auru úměrně navýší.

Napsal: 13. 3. 2006 16.00
od Drog
tak to se omlouvam to pravidlo sem jaksi přehledl a to že se ma hlasit zabití mně nenapadlo.… Jen bych se chtěl zeptat jestli by to aspon šlo zařídit aby se aura nevztahovala na zabití jineho hráče? Lepší by bylo kdyby daval GM postihi za to že hrač hraje nebo nehraje své přesvědčení:(.. Příklad Zakonně dobry paladin ktery vymáha po pocestném jinem hráči prachy ten mu je však neda a paladin ho napadává. Za todle bych ubiral hráči auru.:(

Napsal: 13. 3. 2006 16.05
od labir
Drog píše:tak to se omlouvam to pravidlo sem jaksi přehledl a to že se ma hlasit zabití mně nenapadlo.… Jen bych se chtěl zeptat jestli by to aspon šlo zařídit aby se aura nevztahovala na zabití jineho hráče? Lepší by bylo kdyby daval GM postihi za to že hrač hraje nebo nehraje své přesvědčení:(.. Příklad Zakonně dobry paladin ktery vymáha po pocestném jinem hráči prachy ten mu je však neda a paladin ho napadává. Za todle bych ubiral hráči auru.:(
V pohodě, nic se nestalo.

Mno...to je ten samý případ. Systém nemůže rozeznat drobné nuance IC chování a reagovat na ně. DM mají možnost auru měnit dle libosti, ale na DM ji nelze navázat - museli by být ve hře 24/7 a navíc by je to strašně otrávilo a nebyly by questy. Maximálně to jde navázat tak, aby se řešily s jejich pomocí výjmečné situace jako byla tahle.

Postihy za špatné hraní postavy DM dávají to neboj. Vedeme si docela přesné záznamy a i informace od ostatních hráčů se k nám slézají, takže když ve hře někdo "prasí" tak se to dříve nebo později DM dozví a až ho chytne při činu tak se má dotyčný na co těšit. (drobné varování, ten komu je určeno to pochopí :bigwink:)

Postih za zabití jiného hráče zůstane. Z pohledu světa není rozdíl mezi PC a NPC postavou.

Napsal: 13. 3. 2006 16.57
od Fantalas
takovej offtopic do offtopicu.… Založil bych diskuzi FLAMES a tam přesouval všechno co zanáší jiný diskuse. Tam se můžete dohadovat jak chcete. A taky je tady takovej šuplíček jménem PM, ale na to všichni zapomínají...

Napsal: 13. 3. 2006 17.02
od labir
Fantalas píše:takovej offtopic do offtopicu.… Založil bych diskuzi FLAMES a tam přesouval všechno co zanáší jiný diskuse. Tam se můžete dohadovat jak chcete. A taky je tady takovej šuplíček jménem PM, ale na to všichni zapomínají...
Skvělý nápad. Provedeno. Ať si flamují tam. :shades:

Napsal: 13. 3. 2006 17.15
od Cypísek.
zajimala by mně jedna věc. Co když hraje člověk zlou postavu? To ho potom nuti k ne-hraní sve postavy páč když dojde k nějaké situaci postava vs postava tak jej ta aura nutí nezabijet ho a tudíž ne-hrát svoji postavu...Teda hrát ji muže ale když dojde na očistec tak potom musí platit vic a jen s duvodu toho že zabil jinou postavu a zachoval se podle sveho přesvědčeni.S toho mi vyplyvá že my ti zlí musímé platit za neutralni nebo dobrou auru jen proto že jsme zlí,častějc než ostatní.

Napsal: 13. 3. 2006 17.29
od labir
Cypísek. píše:zajimala by mně jedna věc. Co když hraje člověk zlou postavu? To ho potom nuti k ne-hraní sve postavy páč když dojde k nějaké situaci postava vs postava tak jej ta aura nutí nezabijet ho a tudíž ne-hrát svoji postavu...Teda hrát ji muže ale když dojde na očistec tak potom musí platit vic a jen s duvodu toho že zabil jinou postavu a zachoval se podle sveho přesvědčeni.S toho mi vyplyvá že my ti zlí musímé platit za neutralni nebo dobrou auru jen proto že jsme zlí,častějc než ostatní.
Postihy na auru jsou stejné pro dobráka i pro zlouna a nezávisí na přesvědčení. Ale ano, zlá postava dopad aury může cítit víc než ta dobrá. Částečně je to kompenzace za výhody zlých postav např. v nereagujícím světě (NPC stráž sama nezastaví podezřelé individuum, NPC ignorují např. vydírání atd...). Aura odráží skutky postavy a jedním z důvodů (ale ne jediným) bylo vytvořit postih pro postavy hrající ve stylu "já jsem zlej a tak tě zabiju". Hrát zlou postavu je tak těžší, ale bez problémů to jde. Jen je nutné postupovat chytře a obezřetně. Např. do ceny nájemné vraždy započítat i dar chrámu pro následovné zvednutí aury. Nebo nechat dělat špinavou práci nižšího člena gangu.

Napsal: 13. 3. 2006 17.40
od Cypísek
Aha díky za odpověd už je mi to jasné.Jen se mi nelibi to s tim npcečkem jakože když jdu do města,tak samožřejmně ne v kapuci na hlavě a černem ošacení na sobě:)Myslim si taky že před očmi npceček jentak někoho normalní RP hráč nezabije.A když tak by se na něj mněl vypsat zatykač.V tom případě kdyby se poté taková postava pohybovala ve městě stačilo by aby nějaky hráč přiběhl ke strážnemu(DM) a chytrák by byl lapen :biggrin:

Napsal: 13. 3. 2006 17.50
od labir
Cypísek píše:Aha díky za odpověd už je mi to jasné.Jen se mi nelibi to s tim npcečkem jakože když jdu do města,tak samožřejmně ne v kapuci na hlavě a černem ošacení na sobě:)Myslim si taky že před očmi npceček jentak někoho normalní RP hráč nezabije.A když tak by se na něj mněl vypsat zatykač.V tom případě kdyby se poté taková postava pohybovala ve městě stačilo by aby nějaky hráč přiběhl ke strážnemu(DM) a chytrák by byl lapen :biggrin:
Tak to taky má fungovat. Proto se veškeré vraždy automaticky poznamenávají na perzistentní DM tabuli. :smile: