Stránka 3 z 4
Napsal: 8. 4. 2009 1.04
od cybermisa
kokosak píše:Jelikož se domívám, že je toto reakce na konkrétně moji hru, nezbývá mi, než odpovědět:
Vzhledem k záležitostem, které se nehodí probírat na veřejném fóru, jsem se rozhodl ukončit svou komunikaci s CM. Na jeho posty až do odvolání odpovídám výhradně tímto sdělením.
Domnivas se samozrejme spatne, i kdyz potencialne se to tve postavy rovnez take muze tykat. Ostatne jak se rika, potrefena husa se vzdycky ozve - otazka svedomi a uvedomeni hracu
Tak jako tak, kazdy pozorny ctenar si jiste vsimne, ze muj prispevek byl psany jako PROSBA. Vyhneme se tim naslednemu vysvetlovani po tellu.

Napsal: 8. 4. 2009 2.59
od drake127
Myslím, že jsem příslušnému hráči použití těchto skillů patřičně vysvětlil po ICQ a je to již jasné, konkrétní situaci nemám ambici posuzovat.
Napsal: 8. 4. 2009 8.11
od Aefar
cybermisa píše:Rad bych poprosil hrace, aby prizpusobili svoji hru statistikam postavy, predevsim co se tyce rp skillu, a to konkretne skillu PODVADENI a PRESVEDCOVANI.
Pokud neinvestujete do rp skillu ani bodik (tj. hodnota je rovna bonusu za prislusnou abilitu), bylo by velmi vhodne to patricne sehrat ve * *. Pokud postava suverene "lze jako kdyz tiskne" a pritom to "neumi", tak ocekavejte prislusnou reakci NPC. Co se PC tyce, to uz je ciste na vas a smyslu pro hru.
Rovnez dodavam, ze:
Presvedcovani nekoho o pravde (na zaklade pravdivych faktu) -> skill presvedcovani
Presvedcovani nekoho o lzi -> skill podvadeni
Celkem me prekvapilo, ze dokonce nekteri zkusenejsi hraci toto obcas opomijeji.
Osobně chápu přesvědčování více jako přesvědčování k něčemu, než o pravdě.
Přesvědčování, aby někdo něco řekl, udělal nebo naopak neudělal atd.
Napsal: 8. 4. 2009 8.14
od Akira
nebo, aby ho volil při volbách.….a tam bych taky nehrál na to, že se jedná o pravdu/lež
Napsal: 8. 4. 2009 8.42
od cybermisa
Akira píše:nebo, aby ho volil při volbách.….a tam bych taky nehrál na to, že se jedná o pravdu/lež
No ono spis zalezi, jestli se ho snazis presvedcit na zaklade pravdivych argumentu nebo dotycnemu neco nalhat slovickarenim atd

Napsal: 8. 4. 2009 8.44
od cybermisa
Aefar píše:
Osobně chápu přesvědčování více jako přesvědčování k něčemu, než o pravdě.
Přesvědčování, aby někdo něco řekl, udělal nebo naopak neudělal atd.
Jak rikam, zalezi, z jakych faktu a argumentu vychazis - zda mu "nalzes" cokoli, aby to udelal, nebo pouzivas pravdiva fakta a "silu pravdy"

Napsal: 8. 4. 2009 8.48
od cybermisa
drake127 píše:Myslím, že jsem příslušnému hráči použití těchto skillů patřičně vysvětlil po ICQ a je to již jasné, konkrétní situaci nemám ambici posuzovat.
Neslo ani tak o konkretniho hrace, jak se chybne domnival kokosak, tech pripadu jsem v posledni dobe pozoroval nekolik. Spis posledni pripad (a to me docela prekvapilo) byl pouze tim impulzem, abych me doporuceni / prosbu o uvedomeni si, napsal na forum pro vsechny.

re
Napsal: 8. 4. 2009 9.12
od Vugi
Tyto skilly jsem na EQ většinou použil:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Podvádění -vykrucování se stráži

(bacha na NPC paladiny, vidí skrze oblečení)
Re: re
Napsal: 8. 4. 2009 10.55
od cybermisa
Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani

Napsal: 8. 4. 2009 11.29
od Pavel Urban
Přesvědčování - schopnost argumentace, předat vlastní pohled na věc
Podvádění - schopnost klamat, přetvařovat se
Zastrašování - schopnost přimět jiného (ne)udělat něco proti jeho vůli
Interakce se může pochopitelně skládat z použití několika těchto skillů (a často to tak je). A ne vždy se jedná o hovor, ale i řeč těla apod. (čili hvězdičkování).

Re: re
Napsal: 8. 4. 2009 11.58
od Vugi
cybermisa píše:Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani

K tomu přesvědčování mám dotaz, když někoho "vyslíchám" dávám mu různé záludné otázky za účel dostat z něj nějaké info... dá se házet kostkou a kolikastěnou?
Re: re
Napsal: 8. 4. 2009 12.42
od Darmonlor
Vugi píše:cybermisa píše:Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani

K tomu přesvědčování mám dotaz, když někoho "vyslíchám" dávám mu různé záludné otázky za účel dostat z něj nějaké info... dá se házet kostkou a kolikastěnou?
D20 + použitá vlastnost. Ovšem to se hodí jako orientační číslo, vždy záleží na druhém hráči jak se k tomu postaví. Doporučuji vysl
ýchat jen ty, u kterých si můžeš být jist že to uhrajou :)
EDIT po CM: Přesně, tohle je ideální přístup.
Re: re
Napsal: 8. 4. 2009 12.42
od cybermisa
Vugi píše:cybermisa píše:Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani

K tomu přesvědčování mám dotaz, když někoho "vyslíchám" dávám mu různé záludné otázky za účel dostat z něj nějaké info... dá se házet kostkou a kolikastěnou?
No ja osobne sjem pro, aby se to obeslo pokud mozno bez hodu. Pokud to nelze, pak stanovit DC a hod 1k20+skill vs. DC.
Nejlepsi, co bych doporucoval, je na zaklade ukazatelu v char sheetu odehrat pokud mozno co nejverneji vse pomoci **. Proti strana pak v idealnim pripade zareaguje dle svych ukazatelu rovnez co nejverneji v **. Tezko v tomto smeru cokoli komukoli prikazovat, ovsem ale, nutno rozlisovat ty hanicni pripady extra nizkeho a extra vysokeho skillu.
Re: re
Napsal: 8. 4. 2009 12.43
od labir
Vugi píše:cybermisa píše:Vugi píše:
Přesvědčování -tahání z postav informace a ukecávat je k různým věcem..
Tady ovsem prosim pozor - pokud tahas info z kohokoli nejakym uskokem, lsti, slibovanim neceho, co nehodlas splnit, tak rozhodne jde o PODVADENI nikoli PRESVEDCOVANI. Pokud naopak slibujes vzajemnou vyhodu vymeny informaci (popisujes vyhody spoluprace) a myslis to vazne, pak jde o presvedcovani. Pokud nekoho zastrasuje a vyhrozujes mu mucenim atd, pak jde o vyhrozovani

K tomu přesvědčování mám dotaz, když někoho "vyslíchám" dávám mu různé záludné otázky za účel dostat z něj nějaké info... dá se házet kostkou a kolikastěnou?
Házet si můžeš na co chceš, ale je to jen a pouze pro tebe, jakýkoliv druhý hráč může a nemusí podle toho jednat. Správně to funguje následovně:
Mám vysoký skill přesvědčování a podvádění - mohu zahrát skvělé přesvědčování a postavu splétající intriky (vyslýchající atd..). Takové jednání postavy bych neměl hrát když jej nemám podpořené dostatečně vysokým skillem (skilly). Druhý hráč (postava) reaguje na jednání mé postavy a automaticky předpokládá, že když moje postava tak jedná tak že to má "kryto" dostatečnou výší skillu.
To jak jeho postava bude reagovat přizpůsobí výši svých odpovídajících skillů a vlastností (např. ork s inteligencí 8 vyslýchaný schopnou intrikářskou postavou se prostě musí chytit do logických pastí) a podle toho bude hrát.
Hody kostkou jsou v takovém případu "nutné" pouze např. na vnesení prvku náhody - ork je tupý a jeho hráč to ví, tak stanoví DC že se chytí na 90 - hodí d100 a padne mu 15 - ork se na léčku chytil, jinak řečeno měl jen 10% šanci že se na logickou léčku nechytne, kdyby byl chytřejší tak si hráč orka může stanovit DC úměrně níže a tím svou šanci zvýšit.
To je ideální postup na Equilibrii a proto je tak důležité hrát jen to co má postava "kryto" svou statistikou. A zároveň sebevyšší statistika (např. přesvědčování 1000) bez adekvátního zahrání je k ničemu a nezvrátí to ani milion hodů.
Jinak řečeno statistika postavy (její různá čísla) vymezuje možnosti postavy, ale nezaručuje jejich dosažení - to je podmíněno adekvátním zahráním.
No a aby to nesvádělo hráče jenž si myslí že statistika je primární a hra jen "přidružený ocásek" k využívání hodů a nutění ostatních hráčů aby respektovaly jen jejich statistiku a hody tak na Equilibrii není a nikdy nebude možnost hráčských hodů na cokoliv. Hráči mají pouze obecné hody. DM pak mají pochopitelně kompletní možnost hodů na cokoliv.
Napsal: 8. 4. 2009 12.53
od Braenn
Jen se pak zeptám na rozdíl ve vyhrožováním, takzvaným přímým a nepřímým.
nepřímé - "Když neuděláš to co chci, někde si tě pak najdu"
Zastrašování, kdy to, zda dotyčný věří naplnění hrozby jež ho v tu chvíli přímo neohrožuje, je (může být) záležitostí bodů ve vyhrožování (ale také postavení, situace, respektu postavy.. )
a pak je tu vyhrožování stylem:
přímé - "*nůž u ucha* Když mi neřekneš co chci vědět, začnu tímhle, pak máš ještě jedno a pak už si budu vybírat co odříznu příště dokud nepromluvíš"
V druhém případě nejsou IMO jakékoli body ve vyhrožování třeba, protože vyslýchající jedná z pozice absolutní síly (asi jako kat v mučírně.. kat jako ten chlap s červenou kuklou, podotýkám).
V takovém případě je to spíš záležitost schopností do takové situace dotyčného dostat a samozřejmě charakteru/přesvědčení.
Tzn, zastrašování při kterém si je třeba házet je třeba pouze v okamžiku, kdy druhá strana z nějakého důvodu nechce/nemusí věřit, že má vyhrožovatel schopnosti/moc/postavení naplnit své hrozby.
Je to tak?
A jakým způsobem se pak určuje DC oběti všech těch (dost prolínajících se) sociálních skillů? Jistě ne jen inteligencí a moudrostí? (nemluvím ted o tom jak to dotyčný dokáže zahrát, čistě to DC pod tím)
Napsal: 8. 4. 2009 12.59
od The_Balrog
Myslím, že i s nožem u ucha je dost prostoru pro různé variace výhrůžky - může znít spíš směšně, než výhružně (a jediná věc, co človeka donutí o nabídce přemýšlet vážně je právě onen nůž), mohou se mu klepat ruce, protože nikdy nikomu ještě ucho neřezal a třeba vlastně ho ani řezat nechce a jen "to zkouší" - tohle všechno jsou věci, které může špatná výhružka ovlivnit.
Napsal: 8. 4. 2009 13.03
od Braenn
No to samozřejmě, ale takto otázka nezněla.
Takže jednoduše a prostě:
Můžu mít -10 bodů ve vyhrožování, klepající se ruce a přeskakující hlas, ale když mu to ucho uříznu a začnu dalším, mají vůbec nějaké čísla smysl?
Napsal: 8. 4. 2009 13.05
od Akira
a co když působí tzv. pověst. dejme tomu, že má postava nějakou pověst...ať nikoho nejmenuju, tak nejmenuju :) ale prostě se dejme tomu o nějaké postavě ví, že se často ztrácí lidi se kterými s enepohodne, hoří domy atd. prostě klasický mafiánský boss. No a ten slušně požádá o místo vepředu u hřiště....nevyhrožuje, nenaznačuje nic řečí těla...a stejně se každý zvedne a pustí ho :)
myslím, že na pověsti by se nemělo odrážet skillování, ale jen to co si postava vybudovala.….a podle toho by k tomu "mělo/mohlo" být přistupováno
Napsal: 8. 4. 2009 13.14
od drake127
Na to ale postavu musíš znát a slyšet o ní. Tyto skilly (nijak nemodifikované) IMO ovlivňují především bezprostřední reakci vůči osobě neznámé.
Takže za každý prst +10 k zastrašování, za každou v minulosti zmizelou osobu +5 k zastrašování... nebo něco takového :D
Napsal: 8. 4. 2009 13.19
od The_Balrog
Mno myslím, že i tu pověst si postava nějak vybudovat musela a tím je v ní nepřímo už dost skillů odraženo.
Braenn: otázka (a příklad) byl položen v situaci "nůž u ucha", ne o nějaké situaci "jedno ucho už uříznuté", kterou jsi začala rozebírat o příspěvek dál.
Zastrašení je schopnost přesvědčit protivníka, že své výhružky myslíš vážně a jsi schopná je realizovat. Logicky, pokud už jsi před cvhilkou někomu něco ufikla, tak asi pochopí, že i to druhé ucho mu ufiknout zvládneš, ať to zmotáš, jak chceš.
Není to ale logické?
Ještě jednou bych doporučil přečíst si to, co k tématu napsal labir. Imho velice jasné a princip z toho lze pochopit velice snadno.