Stránka 3 z 4

Napsal: 19. 3. 2013 17.52
od Onyx
Na otázku, co bude s novými/stávajícími postavami mohu jednoduše odpovědět. Až se změní systéém přidělováné zkušeností, tak všem postavám (bez ohledu jak starým a kdy založeným) se změní přidělování expů. Jinými slovy všichni trpaslíci najednou budou dostávat lidské expy.

Napsal: 19. 3. 2013 17.53
od placidity
IMHO

Všechno jde, když se s databází chce. Aneb stačí kontrola postavy při logu do hry.
Tady hlavně záleží jak moc hluboko jsou runy zadrátované v systému.

edit: onyx mě tak trochu ninjnul a nemám ho proto rád :)

Napsal: 19. 3. 2013 17.59
od Akruo
Takže po updatu si bude moci trpaslík vzít v EXTRAS runu zpomalení, která zapříčiní, že bude mít expy jako elf, že? (Jen tak pro jistotu, Akruo má někdy delší vedení...)

Napsal: 19. 3. 2013 18.24
od Pavel Urban
Ano.

Napsal: 19. 3. 2013 19.22
od The_Balrog
Přesněji řečeno: nový trpaslík.

Napsal: 19. 3. 2013 20.35
od Mini
Teď nevím, jestli se nepletu. Mám pocit, že jsem tu kdysi někde četla, že systém EQ tak jak funguje dnes, cosi přidává do síly povolání pro trpaslíky a půlorky.
Přesněji, že trpaslík klerik na 15. je silnější než třeba klerik elf na rovněž 15. lvl.
Je-li to pravda, pravděpodobně by tedy muselo jít o těžší zásah do systému, měl-li by se zisk zkušeností vyrovnat.

Napsal: 19. 3. 2013 20.37
od Akruo
Mini píše:Teď nevím, jestli se nepletu. Mám pocit, že jsem tu kdysi někde četla, že systém EQ tak jak funguje dnes, cosi přidává do síly povolání pro trpaslíky a půlorky.
Přesněji, že trpaslík klerik na 15. je silnější než třeba klerik elf na rovněž 15. lvl.
Je-li to pravda, pravděpodobně by tedy muselo jít o těžší zásah do systému, měl-li by se zisk zkušeností vyrovnat.
Pokud vím, tak nic takového nikdy nefungovalo a nefunguje... Pokud ano, tak je to tak skrytý systém, že o něm celé generace hráčů trpaslíků nic neví. :biggrin:

Napsal: 19. 3. 2013 23.04
od Tomyn
Možná to dělá ta konstituce u trpaslíků a síla u půl orků, srovnejte si clerica na stejným levelu, trpaslíka nebo elfa, jinak člověk by v tom souboji asi vyhrál.

A další věc je, že trpaslíci mají jednu prestižku jen pro sebe a ta je dost zajímavá.

Napsal: 19. 3. 2013 23.10
od Akruo
Tomyn píše:Možná to dělá ta konstituce u trpaslíků a síla u půl orků, srovnejte si clerica na stejným levelu, trpaslíka nebo elfa, jinak člověk by v tom souboji asi vyhrál.

A další věc je, že trpaslíci mají jednu prestižku jen pro sebe a ta je dost zajímavá.
Ovšem to nejsou věci, které by vyvolaly nějakou změnu. Jak trpaslíci, tak elfové mají svoje plusy a mínusy.

Napsal: 19. 3. 2013 23.11
od Mini
Akruo píše:
Mini píše:Teď nevím, jestli se nepletu. Mám pocit, že jsem tu kdysi někde četla, že systém EQ tak jak funguje dnes, cosi přidává do síly povolání pro trpaslíky a půlorky.
Přesněji, že trpaslík klerik na 15. je silnější než třeba klerik elf na rovněž 15. lvl.
Je-li to pravda, pravděpodobně by tedy muselo jít o těžší zásah do systému, měl-li by se zisk zkušeností vyrovnat.
Pokud vím, tak nic takového nikdy nefungovalo a nefunguje... Pokud ano, tak je to tak skrytý systém, že o něm celé generace hráčů trpaslíků nic neví. :biggrin:
Hmmm.. tak já nevím... množství HP a AC? Něco někde psáno bylo, z čeho jsem usoudila, že se hráči nemají nechat mýlit velikostí možného dosaženého lvl., která se u těch dvou kategorií (rychlosti expení), nedala srovnávat. Že menší trpaslík, měl v tom větší páru, než vyšší elf, ale to už asi nedohledám.
V každém případě chápu, že to může být motivující vidět tam téct ty čísla a mít možnost čekat na vylepšení toho co postava umí.
Jen se trochu obávám, jestli v něčem rasa trpaslíků a půlorků zvýhodnění byla (jako protiváha toho, že tak "nenarostou") a toto se se změnou systému expů nezmění, že na to brzy přijdou i Ti co tu ve hře nejsou pro příběhy a hraní rolí. Aby pak Hargor sice neožil trpaslíky, ale takovými na které se dívat nedá.
Pěkně zahrané trpaslíky obdivuji... mluvu (kterou bych sama nezvládla) chování, odehraný charakter, který... myslím... neni jen o prdících opilcích.

EDIT: No, na to asi nejlépe odpoví čas.. až to přijde. ;-)

Napsal: 20. 3. 2013 0.09
od Akruo
Mini píše:
Akruo píše:
Mini píše:Teď nevím, jestli se nepletu. Mám pocit, že jsem tu kdysi někde četla, že systém EQ tak jak funguje dnes, cosi přidává do síly povolání pro trpaslíky a půlorky.
Přesněji, že trpaslík klerik na 15. je silnější než třeba klerik elf na rovněž 15. lvl.
Je-li to pravda, pravděpodobně by tedy muselo jít o těžší zásah do systému, měl-li by se zisk zkušeností vyrovnat.
Pokud vím, tak nic takového nikdy nefungovalo a nefunguje... Pokud ano, tak je to tak skrytý systém, že o něm celé generace hráčů trpaslíků nic neví. :biggrin:
Hmmm.. tak já nevím... množství HP a AC? Něco někde psáno bylo, z čeho jsem usoudila, že se hráči nemají nechat mýlit velikostí možného dosaženého lvl., která se u těch dvou kategorií (rychlosti expení), nedala srovnávat. Že menší trpaslík, měl v tom větší páru, než vyšší elf, ale to už asi nedohledám.
V každém případě chápu, že to může být motivující vidět tam téct ty čísla a mít možnost čekat na vylepšení toho co postava umí.
Jen se trochu obávám, jestli v něčem rasa trpaslíků a půlorků zvýhodnění byla (jako protiváha toho, že tak "nenarostou") a toto se se změnou systému expů nezmění, že na to brzy přijdou i Ti co tu ve hře nejsou pro příběhy a hraní rolí. Aby pak Hargor sice neožil trpaslíky, ale takovými na které se dívat nedá.
Pěkně zahrané trpaslíky obdivuji... mluvu (kterou bych sama nezvládla) chování, odehraný charakter, který... myslím... neni jen o prdících opilcích.

EDIT: No, na to asi nejlépe odpoví čas.. až to přijde. ;-)
To nejsou důvody, které by to vysvětlovaly... HP a AC není o rase, ale o buildu postavy... To, že trpaslíci mají větší páru nebývá často ani systémově, jako tím, že jejich charaktery jsou hrány průrazně. Skupinka trpaslíků, se kterou jsem hrál, měla průměrný level 10 a troufla si projít místa, kde se třesou zmínění elfové s levely 15+ Podle mne tam vážně neexistuje dobrý důvod pro to, aby byli nadále trpaslíci diskriminováni ukončením levelování někde na 16 levelu.

Napsal: 20. 3. 2013 1.49
od George
Trpaslíci 100% nejsou zvýhodněni oproti elfům, jediné rozdíly jsou v systémových záležitostech, o kterých si můžete dočíst třeba na nwn wiki (např. zvýšená odolnost u trpaslíků.. ale zase versus něco jinýho u elfů), dál to, že npc obchodníci se na každého koukají jinak... extras v nich, pokud vím, nevidí rozdíl, pokud by tomu tak bylo, opravdu hodně bych se divil.
Síla postavy je závislá jen a pouze na jejím buildu (na což se vztahuje i rasa (elf má +2 do obratnosti a -2 do odolnosti, proto z principu bude lepším lučištníkem a horším tankem)).
Není pravda, že by trpaslík na 15. lvlu byl principielně silnějším, než elf na 15. lvlu.
Spíš tam jde o to, aby elf na patnáctým lvlu nezoufal, že ho každá trpasličí postava třeba dohání/předhání v lvlech, protože co nevidět se to otočí.

Co se týče rychlosti toku XP. Defaultně bych nastavil lidskou a v Extras dal možnost zvolit si zdarma libovolnou pro každou rasu. Pro nýnější postavy nechat tak, jak je... nebylo by to fér vůči všem ostatním, kdyby si kdokoliv mohl vzít runu pomalejších expů. (až na první lvl, ale to je zbytečné komplikování).

Napsal: 20. 3. 2013 10.03
od dráp
Jednoduše řečeno, trpaslicí jsou k některým povoláním zvýhodněni, k jiným mají prozměnu nevýhody, stejně jako lidé, elfové, hobiti , gnomové. Představte si trpaslíka jako lučištníka, zloděje, stínového tanečníka atp.. tam jsou prostě elfové a hobiti jedničky.

s EQ to nemá nic společného a vždy nejvíce záleží na tom, jak hráč umí dané povolání ovládat.

Napsal: 20. 3. 2013 10.09
od Akruo
dráp píše: s EQ to nemá nic společného a vždy nejvíce záleží na tom, jak hráč umí dané povolání ovládat.
Přesně tak. Pokud někdo měl pocit, že trpaslíci v něčem byli silnější než jiné rasy s lepšími levely, bylo to kvůli tomu, že oni museli, protože jinak by na mnoha místech neobstáli... Plně využívat vše, co systém dovoluje (v mezích HCRP) ještě není jeho zneužívání, ačkoliv se možná těžko hledá hranice. A právě mezi trpaslíky jsem několikrát narazil (a sám jsem snažil) na snahu co nejlépe systémově zvládnout svou postavu, aby pak skrze tuto schopnost došlo k jejímu co nejlepšímu využití a tedy kompenzaci nižšího levelu.

Napsal: 20. 3. 2013 10.35
od xondik
Akruo píše:
dráp píše: s EQ to nemá nic společného a vždy nejvíce záleží na tom, jak hráč umí dané povolání ovládat.
Přesně tak. Pokud někdo měl pocit, že trpaslíci v něčem byli silnější než jiné rasy s lepšími levely, bylo to kvůli tomu, že oni museli, protože jinak by na mnoha místech neobstáli... Plně využívat vše, co systém dovoluje (v mezích HCRP) ještě není jeho zneužívání, ačkoliv se možná těžko hledá hranice. A právě mezi trpaslíky jsem několikrát narazil (a sám jsem snažil) na snahu co nejlépe systémově zvládnout svou postavu, aby pak skrze tuto schopnost došlo k jejímu co nejlepšímu využití a tedy kompenzaci nižšího levelu.
No jinak to ani nešlo. Pokud se to nepovede, tak holt bude daný trpaslík umírat a umírat. Musí se tomu nízkýmu lvl přizpůsobit i styl hry.

EDIT: Tenhle nízkej lvl ale dal trpaslíkům to co jsem u jiných neviděl. Taktiku. Kdo někdy šel s dolobranou, tak ví.

Napsal: 20. 3. 2013 11.00
od Lomylith
S elfíma xp si akorát teď půjde udělat opravdu silného trpasličího tanka. Jinak to bude všecho stejné jako u lidí a elfů.

Napsal: 20. 3. 2013 11.09
od Mourisson1
xondik píše: EDIT: Tenhle nízkej lvl ale dal trpaslíkům to co jsem u jiných neviděl. Taktiku. Kdo někdy šel s dolobranou, tak ví.
To jsem viděl i u elfů, lidí apod. To není ani tak o tom jak hraješ nízkej lvl, ale jak inteligentní je danej hráč/i.

Napsal: 20. 3. 2013 11.12
od dráp
Mourisson1 píše:
xondik píše: EDIT: Tenhle nízkej lvl ale dal trpaslíkům to co jsem u jiných neviděl. Taktiku. Kdo někdy šel s dolobranou, tak ví.
To jsem viděl i u elfů, lidí apod. To není ani tak o tom jak hraješ nízkej lvl, ale jak inteligentní je danej hráč/i.
S inteligencí daného hráče to nemá nic společného, i blbec je schopnej zahrát nwn a inteligent by ho nikdy nehrál. :megalol:

Jinak Xondiku, máš pravdu, taktika u trpaslíků byla zábavná, ale není pravdou, že jiné spolky taktiku neměli nebo nemají. Vím minimálně o dvou dalších skupinkách, které měli promakanou taktiku jako trpaslíci, možná i lépe. Jen jsi je neviděl. :bigwink:

Napsal: 20. 3. 2013 11.15
od Mourisson1
dráp píše:
Mourisson1 píše:
xondik píše: EDIT: Tenhle nízkej lvl ale dal trpaslíkům to co jsem u jiných neviděl. Taktiku. Kdo někdy šel s dolobranou, tak ví.
To jsem viděl i u elfů, lidí apod. To není ani tak o tom jak hraješ nízkej lvl, ale jak inteligentní je danej hráč/i.
S inteligencí daného hráče to nemá nic společného, i blbec je schopnej zahrát nwn a inteligent by ho nikdy nehrál. :megalol:

Jinak Xondiku, máš pravdu, taktika u trpaslíků byla zábavná, ale není pravdou, že jiné spolky taktiku neměli nebo nemají. Vím minimálně o dvou dalších skupinkách, které měli promakanou taktiku jako trpaslíci, možná i lépe. Jen jsi je neviděl. :bigwink:
Blbec ti taktiku nevymyslí :smile: Nebo možná jo, ale ne účinnou

Napsal: 20. 3. 2013 11.27
od dráp
Mourisson1 píše:
dráp píše:
Mourisson1 píše: To jsem viděl i u elfů, lidí apod. To není ani tak o tom jak hraješ nízkej lvl, ale jak inteligentní je danej hráč/i.
S inteligencí daného hráče to nemá nic společného, i blbec je schopnej zahrát nwn a inteligent by ho nikdy nehrál. :megalol:

Jinak Xondiku, máš pravdu, taktika u trpaslíků byla zábavná, ale není pravdou, že jiné spolky taktiku neměli nebo nemají. Vím minimálně o dvou dalších skupinkách, které měli promakanou taktiku jako trpaslíci, možná i lépe. Jen jsi je neviděl. :bigwink:
Blbec ti taktiku nevymyslí :smile: Nebo možná jo, ale ne účinnou
Nebudu ti brát iluze.