Stránka 3 z 3
Re: Jo, já s pojetím světa souhlasím,
Napsal: 2. 5. 2006 15.51
od labir
Kai Rivienta píše:jen si myslím, že by nebylo špatné do finální verze zakomponovat třeba varování od nehráčských postav, třeba v hospodě, od stráží apod, před nebezpečím, které horzí u cest a podobně. Zvláčť, jestli by se maskovala rozdílnost levelů. A je jiná věc, jestli nejde v jednom dobývat pevnosti a dungeony a jiná jestli se nedá jít na krok. W

Myslím, že se smrtí je dobře šetřit, možná by stálo za to, aby kreatury ztratily o vyřazenou postavu zájem, to myslím že jde ošetřit ve scriptech. Jinak hrát v partě je určitě lepší než o samotě, ale kde brát a nekrást. W.
Vyřazená postava z hlediska NPC bestií = mrtvá postava tj. už ne-nebezpečný nepřítel popřípadně žrádlo. Kdyby třeba vlci srazili na zem někoho kdo jich 5 zabil a pak odešli pryč by vypadalo dost divně a navíc by to mohlo zacyklovat - srazí na -5 hp - vyléčí se - zase srazí - atd... Když boj tak do konce i s rizikem. Postavy se většinou taky soustředí na jednoho a toho eliminují zcela. NPC jsou hloupé ale eliminovat zcela budou taky - jako doposud. Pokud jdete v partě tak parta má hodně způsobů jak může bestie nalákat na nejsilnějšího a ochránit ty slabší členy. Používejte strategii - např. bojovník-štít může přerušit útok na jednu bestii a útoky na dvě další upoutat jejich pozornost, aby bojovali právě s ním zatímco lučistníci a mágové je likvidují zezadu a klerik ho poblíž udržuje v kondici atd...
Varování na to co číhá cestou? To se mi moc nelíbí, nechám to jako překvápko. Někde kde je těžké se dostat se dají i teď dohledat prameny co se tam asi vyskytuje a jak to tam vzniklo. Zbytek je na vás - chcete aby varování bylo tak ať postava prozkoumá oblast a sepíše knihu a pak ji prodává nebo ji dá zdarma do knihovny. Nebo může napsat vzkaz na nástěnku. Nebo může fanaticky hulákat na nároží nebo opilecky vykládat v hospodě "jo to dyž sem šel tím lesem ti povidám...". A zároveň si tak uděláte své postavě jakýsi cíl a můžete strhnout i ostatní postavy aby vám jej pomohli naplnit - popsat celou Desku z hlediska nebezpečí se vyskytujících (známá knižní edice TohoAToho o nebezpečenstvích jenž na neznalého poutníka číhati mohou).
O tom to je, vemte iniciativu do svých rukou, kolikrát takový hráč co jeho postava má vizi nebo cíl strhne hromady dalších a na dny a dny je spousta zábavy. A když DM vidí takovýto přístup (a že si ho za čas všimnou) tak mají i snahu pomoci nebo nějak zpestřit průběh takových "autoqestů".
Vydří kůže
Napsal: 3. 9. 2006 15.33
od psin
Proč nejdou stahovat a prodávat vydří kůže? Ne, že by nebylo co stahovat, ale když jde jezevec nebo jelen... Že by ochrana přírody?

Napsal: 3. 9. 2006 18.32
od labir
Vydry jdou tuším stahovat v Rozšíření spolu s hady a jinou havětí.
Napsal: 3. 9. 2006 23.04
od Lump
už se teším na pečenou zmiji

Napsal: 4. 9. 2006 11.38
od Vincent
snowman píše:Jak vyvážit ekonomiku, nevím a nechci radit. Ale jedno by se dalo udělat, a v podstatě to zatím je tak i nasměrováno. Jak říká Jezura, tak to, že všichni mají už všechno (všichni, kdo sbírají kameny, stahují kůže apod..)
- není to pravda. Mají jen to, co je v obchodech a záleží pouze na WB/DM, co v obchodech je. Od začátku jsem pro to, aby tam nebyly moc dobré věci, už to, co je tam teď, je až moc dobré..
Takže je sice pravda, že si to skoro každý rychle koupí, je tzv, "vybaven", ale když to bude max věci +1, tak je to v pohodě, protože i kdyby měl "milion" zlatých, nemá je za co utratit. Vím, není to dobře, když by ten "milion" někdo nějak rychle nahrabal, ale toto aspoň je jako pojistka.
Lepší věci by se měly dát udělat pouze craftem a ten craft by ještě měl být dohlížen DM, protože zase by nebylo dobré, aby pak nějaký "craftící maniak" dělal nejlepší věci jak na běžícím pásu jen proto, že systém mu to dovolí. Plus by to bylo opět dost omezeno, tj. věci z craftu by byly opět jen o stupeň nebo dva lepší, než v obchodech (+2).
A stím spojit to, že jakékoli věci nad +2 apod. by prostě šly získat POUZE od DM v rámci Q jednoduše za dobrou RP hru, čímž opět zamezíme tomu, aby ty nejlepší a nejdrsnější unikáty měli jen creepeři, kteří mají statisíce zlatek nebo craftící maniaci, kteří by se na systému jen vezli...
Jak říkám, není ideální, aby vůbec nastala situace, že spousta hráčů má hromady peněz, ale to už jaksi asi nastalo, jak jsem postřehnul, takže toto by nebylo zlé ošetření..
1. stupeň: obchody
2. stupeň: craft
3. tupeň Q
Creeper s haldou prachů by pak nějaký unikát mohl jen IC šlohnout nebo postavu IC zavraždit nebo popř. od nějaké postavy koupit... Ale to je čistě lidský - hráčský faktor - je na každém, aby zvážil, zda prodat nebo ne - samozřejmě hlavně IC (ale OOC hledisko je zde také důležité, jak již Labir psal...aneb RP hra se cení a cenit má - ne naopak)
A jak chceš vyvážit tohle +1 - +3 s mágskejma a klerickejma kouzlama, který přidávaj až +X a elemental damage? RP přecí není o tom mít zrezlej meč...
Napsal: 4. 9. 2006 11.48
od Ghost
Ty kouzla jsou dočasný ;) a RP neni ani o tom mít věci, co z tebe udělaj terminátora
Napsal: 4. 9. 2006 12.21
od Drog
Ghost píše:Ty kouzla jsou dočasný ;) a RP neni ani o tom mít věci, co z tebe udělaj terminátora
To je sice pravda ale takovej bojovník bez věci co s tebe toho terminatora udělaj je asi to samý jako kouzelník bez kouzel

… Asi tak

Napsal: 4. 9. 2006 12.38
od photter
někdy mám dojem, že nejlepší věci maj ty co dokážou nejvytrvalejc prudit DMka, pletu se ?
Napsal: 4. 9. 2006 12.43
od labir
photter píše:někdy mám dojem, že nejlepší věci maj ty co dokážou nejvytrvalejc prudit DMka, pletu se ?
Jo, někdy se z toho asi zcvoknu. Ale já moc nepolevuji, mám pravidla co jde a nejde objednat a když chce hráč něco mimo tak to prostě nedostane i když se snaží být přesvědčivý a některé IC konstrukce jenž dokáží hráči vytvořit jak dosáhnout požadovaného efektu jsou opravdu fascinující.
Objednávky přes DM jsou hlavně na úpravy vzhledů. Viz:
viewtopic.php?t=1087#9328
Napsal: 4. 9. 2006 23.30
od kolja
Drog píše:To je sice pravda ale takovej bojovník bez věci co s tebe toho terminatora udělaj je asi to samý jako kouzelník bez kouzel

… Asi tak

No moje nejlepsi zkusenost s mym carodejem, ktery umi udelat terminatorsky boosty, ktery z neho ale nic moc extra neudelaj, je dat ho prave k tomu bojovnikovi :) Coz ovsem vyzaduje zrusit summony - ve vetsine pripadu by to nebylo spatny. Ale dovolim si tvrdit ze s uplnym zrusenim to nepujde vychytat a castecny neni to vono, proste v NWN to moc nadejne nevidim - mozna proto ze sem linej premejslet nad tim jak by to vypadalo.. treba se to nekdy nekde podari vychytat

Věci jsou vzhledem k rozlehlosti světa asi v pohodě.
Napsal: 5. 9. 2006 18.57
od Kai Rivienta
Mám pocit, že jediný bod, kde dochází k rozladění je možná střet PC vs PC
bojovník se zbraní vers. kouzelník. Protože pokud účinnost kouzel zůstává stejná, nebo je posílená proti základu NWN, zatímco zbraně a zbroje jsou unifikovány jako spíše slabší, obecně dojde ke zvýhodnění kouzelníků oproti základnímu motoru.
TOHLE asi NENÍ pro nikoho novinka, ale bez srovnání základního motoru a tohoto světa vyznívá celá polemika jako planná. Proto doporučuji všem, komu se to nelíbí, aby zapomněli na to, že znají základní motor.
VÍTEJTE V EQUILIBRII
Napsal: 5. 9. 2006 21.17
od labir
Ten tvůj příspěvek mám chápat jak Kai?
Zbraně boostlé jsou proti základu (schválně si je porovnej, třeba takovou halapartnu), zbroje také - běžně dostupné doplňky zvyšují OČ velmi výhodně. Navíc v připravovaném craftu půjdou vycraftit opravdu zajímavé zbraně.
Spíš mi to připadá že každé povolání vidí zvýhodnění jen u těch ostatních. Tože zloději budou mít i super pasti (dispell, vyvolávací, fake, omračovací...) je v pořádku to je přeci neposílí, taktéž dostupnost rozličných svitků a lektvarů a itemů přes UMD, bojovníci mají kovové věci na zvyšování OČ (brzo se arcane spell failure) a posílené a rebalancované zbraně, mágové magiony, druidé tišící moc, lučištníci silnější luky, bardé hrací nástroje...atd...
Už mě unavuje poslouchat nářky typu: Ale tamto povolání má tohle a tím ho dělá přesílené - buďto mu to vemte nebo dejte měco i tomuhle povolání... BLAH. Opakoval jsem asi 5.5setkrát, že kdybych viděl ve hře, že je nějaké povolání přesílené ať už v důsledku čehokoliv, tak že budu příslušně reagovat.
Už to nebudu opět dokolečka opakovat. Je to totiž zbytečné, jen bych ztrácel drahocenný čas a energii - kdo chce žít v přesvědčení že to a to povolání je chudinka a to a to je superman tak tak žít bude a bude se tím užírat místo aby si užil hru.
Napsal: 5. 9. 2006 22.06
od cybermisa
Hraju na EQ prakticky od prvniho dne, kde co jsem mel moznost vyzkouset a otestovat a docela me mrzi, ze nekteri pisi prilis zbrkle prispevky na forum. A proc?
Schvalne, zkuste se zamyslet and tim, kolik energie a casu Labir venuje EQ nejen jako systemak a WB, ale predevsim i DM. Kolik z vas by bavilo a melo trpelivost takto usilovne pracovat, pri tom resit kdejake konflikty mezi hraci (IC i OOC) a jeste reagovat na podobne prispevky? To vam nekterym vazne nedochazi, ze to Labira muze dost mrzet? Kdyz se snazi vsechno vybalancovat a vymyslet nove vychytavky, ktere by zaroven hrace bavily a nenarusily rovnovahu mezi povolanimi (i kdyz je otazka, jestli kdy nejaka v NWN vubec byla) …
Mam navrh, pokusme se to Labirovi aspon trochu ulehcit a misto zbrkle kritiky ho aspon trochu podporit. A zacnu rovnou u sebe, pac ani ja nejsem zadny dokonaly RP hrac a taky mi obcas ujedou nervy a pak pokulhava nejen hra, ale i reakce na foru jsou jaksi flamovitejsi …
Napsal: 5. 9. 2006 22.15
od photter
Napsal: 5. 9. 2006 22.25
od labir
cybermisa píše:…

Dík.