Oskar za nejlepší film, Oskar pro všechny hlavní i vedlejší herce, Oskar za hudbu, Oskar za efekty... Jo, bylo to pěkné, díky všem zůčastněným. Včerejší finále stálo za to a i když se do něj z technických a časových důvodů nepovedlo narvat všechno, co tam mělo být, stále to bylo velkolepé. Velké díky si v tomto ohledu zaslouží i Piti, protože bez ní by to včera kulhalo (hra mi během výpravy několikrát spadla, navíc např. uprostřed závěrečné bitvy) a nebyla by tam spousta pěkných efektů, duchů atd. Zároveň mají můj obdiv hráči prokletých postav, kteří i přes velké omezení své hry a často dost beznadějný vývoj nerezignovali a hráli dál pěkně své úděly - troufám si říct, že jinde než na EQ by se podbná věc na hráčích nechat nedala (když yvnechám zahraniční PW). A teď několik perliček z produkce:
* Prvotní podnět ke vzniku Q dal bug, který v trezoru jedné postavy změnil jedné z těch sošek model. Bralo se to ale IC a rozjelo se z toho to, co jste viděli :)
* Původně jsem ten Q chtěl realizovat už jako hostitel a první záznam o něm je ze srpna 2009.
* I čistě v rovině DS je to můj nejdelší, nejrozsáhlejší a nejzamotanější Q. Trval něco přes 2 měsíce a zapojilo se do něj včetně vedlejších rolí cca 17 PC, 18 různých NPC, 14 unikátních itemů a vliv 6 různých bohů Desky. Jen finální bitvy se účastnilo cca 12 PC. Během Q se paralelně odvíjelo 5 příběhů pětice prokletých předmětů v různých částech Desky a v každém tomto příběhu vystupovala skupinka postav. Vzájemné vztahy skupinek nabraly několikrát neočekávaný vývoj, nakonec se však po velkém usilí podařilo všech 5 příběhů spojit do společného závěru. Z pohledu DS to znamenalo pravidlenou dlouhodobou hru na více místech zároveň.
* Vývoj Q byl nechán z velké části na PC a bylo kalkulováno i s jinými než plánovanými vyústěními včetně špatných konců a trvalých následků.
Dále se asi přeorientuju na menší Q pro menší počet PC, na které je platforma NWN lépe stavěna a taky moje nervy a časové možnosti. Ale dobrá zkušenost
