Stránka 25 z 40
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 10. 1. 2014 18.06
od Braenn
Tak portrét funguje! Díky.
Málem jsem si u toho zabila postavu, když jsem se logla na ozkoušení ikonky, rovnou přešla na hledání toho .wav souboru, z toho na hledání všeho možného a po půl hodině na Anaďákově NWN server infu překvapeně zjišťuji, že jsem ve hře a umírám únavou.

Re: otázky a odpovědi
Napsal: 10. 1. 2014 19.26
od Woxa
To máš v poho, já zas při tom hledání nedal makrotest :D
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 10. 1. 2014 19.36
od Woxa
Woxa píše:Zkusil bych dát do override gui_level_up.wav
Bohužel teď to nemůžu vyzkoušet.
Testnuto, funguje.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 14.07
od Braenn
Zajímalo by mne, jako takový hráčský průzkum, zda obecně postavy ve hře vnímají nějaké politické dění a směřování.
IC se teď toho děje strašně moc a podle mne i velmi důležitého, nějaké střípky pronikají ven skrze nástěnky, nebo veřejné akce (zájem je obecně spíše malý), něco sama pouštím do oběhu.
Krom těchto způsobů jsem zvědavá, jak a jestli vnímáte nějaké politické změny a dění. Zda je vůbec povědomí o tom, co se děje, chystá, obecně o politice atd.
Nechci vědět, co se podle koho děje, ale jestli nějaké informace tečou. Případně zda by byl zájem a nápad, jak toho dosáhnout.
Osobně bych uvítala dvě věci.
1)Více NPC drbů v "co se kde povídá" (raději víc, než méně!) právě na toto téma.
2) Pak mi tu chybí na stránkách nebo na foru nějaké přehledné IC novinky, které nechávají bokem takové ty lokální, resp. za IC měsíc/rok už nedůležité události z DM PC questů (Poltergeist straší na hřbitově, Honza Vokurka měl slabou úrodu brambor), ale zaměřují se na události deskového, nebo alespoň královského/říšského významu, které ani po letech neztratí svou důležitost a umožní okamžitou orientaci v současných událostech. Třeba jako to mají na Thalce hned na úvodní straně.
Namátkou takové ty důležitější věci a data, jako napadení Tirianu drowy, osvobození Amfiberai, jak je na tom Teskenter, od kdy vládne Sir Glendur, kdy byla Zlobří válka, Červ v poušti, vypálení Fagadu, smrt Orlanda... věci, které někdo žijící v tom místě nebo v okolí jednoduše nemohl minout a jen tak se na ně nezapomene.
Aby pak hráč, nový nebo starý, který začne s postavou pocházející z Desky, měl nějaké ucelené informace už před vstupem do hry. Nebo když se nějaká postava vrátí po půl roce nehraní. IC historie Desky v datech je neaktuální, zavádějící a těžko atkualizovatelná. Navíc jsou věci, které postavy z Desky prostě ví, stejně jako my třeba víme, kdy byla revoluce a kdy (někdo úplně, někdo zhruba:) byla první, druhá světová válka...
Snad jsem to nevyjádřila moc složitě.

Cílem není přímo větší zapojení PC do politiky, ale zvýešní průtoků informací o NPC světě, což hráč za PC prostě nezařídí. Je mi jasné, že to je další práce a starosti navíc, a kdyby bylo jak pomoci, ráda se toho ujmu.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 15.09
od placidity
Nemyslím si, že by byl všeobecný nezájem politiku hrát - ale ona prostě není vidět. A nalijme si čistého vína, možná ani do nedávna neexistovala. Přijde mi, že NPC i dění okolo nich jsou zamrzlé v čase. Dědci sedí na trůnech, ale neumírají, o imaginární šlechtě není ani vidu ani slechu, atd. Říše s Královstvím si to šinou vstříc věčnosti se setrvačností buldozeru, který na pusté pláni směřuje stále dál a nikde není vidět žádné vzrušení (jen sem tam přejede pár kostlivců nebo jiné havěti, ovšem lak už má na radlici stejně odřený, takže to nevadí).
Takže ano, nevnímám (nevidím) politiku vůbec, jsem k jejímu stávajícímu podání značně skeptický a moc od ní neočekávám. Může se toho dít strašně moc, ale efektivně se nejspíš nebude dít nic. Maximálně Alquista uvaří v Tirianu, ale ovlivnění světa a hráčů bude skoro nulové (chvíli se možná bude remcat, ale lidi zapomenou).
Z nástěnek se dá něco málo odvodit, a kdo má informace od ostatních PC tak si společně s tím dá dvě a dvě dohromady, ale všeobecně nejsou informace v podstatě žádné.
NPC drby mezi lidmi o tom, co se děje = nic moc, ale občas se něco objeví
NPC drby o politice = 0
NPC drby o šlechtě = 0
1) Hodilo by se. Dlouhodobě platí, že co hráči neroznesou ústně tak o tom se neví - a za reálný měsíc si 99% ani nevzpomene, že se něco vůbec dělo.
2) To by musel někdo z týmu začít psát veřejnou kroniku (klidně jen v odrážkách). Kdysi dávno jsme nad tím s woxou uvažovali z hlediska IC kroniky, ale byla by to nehorázná práce. Navíc cokoliv zpětně dohledat nebo datovat je pro hráče/postavy peklo (protože bod 1.)
EDIT: Ještě mne na toto téma napadlo - dění okolo Alquista je ukázkou toho, jak celý systém nefunguje. Mamonínská velitel stráže (údajně) zabije kapitána Tirianské stráže, Království tedy pošle diplomatickou misi aby oficiálně zažádala o vydání, ale... Celý svět se tváří, že se nejspíš vlastně vůbec nic neděje a tím pádem se o tom ani není nutné nijak zmiňovat.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 16.13
od Wolf
Souhlasím vesměs tak nějak se vším co Placka napsal. (já jen nejsem teď moce ve hře aktivní aby se ke mě nějaké ty drby třeba donesli, ale vnímám to takhle už delší dobu tu politickou situaci)
Co si pamatuju, tak se tu plánoval "Kronikář", možná právě přesně pro tohle a myslím si, že by bylo hodně fajn, kdyby tu něco takového bylo, nebo alespon jak píše Braenn, by se něco udělalo s tou "NPC aktivitou". =)
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 17.26
od Lomylith
Nejvíc bych ocenil někoho kdo by byl ochotný dělat toho krnikáře. O polotice na EQ se absolutně veřejně nějak neví si myslím nebo já se k tomu nikdy nedostal.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 18.28
od NebRioN
Jasně,kronikář by se na EQ hodil.Zjednodušilo by to vstup do světa nováčků a určitě by se to hodilo lidem co zde jsou již delší dobu takže si nemůžou úplně vše pamatovat,ale kdo by to chtěl dělat nebo vůbec měl čas tohle dělat,sepsat historii desky,nejlépší by bylo kdyby to sepsalo nějáké WB,ikdyby neměly čas mohly by čas od času něco napsat do obyčejného zápisníku a za pár měsíců by mohl být kronikář na světě a hned by byly všichni v celkovém obraze.Chce to jen nějáké odhodlání a to když se nenajde tak se ani nic neuskuteční ikdyby to bylo jak říká Braenn v odrážkách,tak by to dostalo ostatní do obrazu jak na tom asi deska byla,je a možná bude.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 18.40
od Pavel Urban
Ano, Kronikáře by to chtělo. Měl kdysi být (měl mít na starosti např. časovou osu a události na EQ; medailonky NPC, aby měla jednotný charakter apod.), ale Onyx koncept nakonec zamítl. Třeba se to ale od té doby změnilo.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 19.05
od Olymar
Kronikář by měla být IC role se všemi nepřesnostmi a vlivy z toho plynoucí; třebas omezená jen na jedno království/město. To je IC zvládnutelné a dá se i dohodnout. V OOC řešení spatřuji spíš nevýhody.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 19.19
od Akruo
http://thalie.pilsfree.cz/vitejte-1.htm - Ze světa ...to je podle mne to, co potřebuje EQ v OOC rovině, s tím, že samotný kronikář by byl jistě super i jako IC záležitost.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 19.31
od Mourisson1
Na Druhou stranu (xD) se na EQ silně doporučuje hrát postavy ze sfér, ne? A ty o tomhle nemají mít tucha :)
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 20.04
od Braenn
Přesně, přesně, přesně. IC kronikář, kterého zmiňoval Olymar, bude vázán IC záležitostmi, názory, rasou, náboženstvím, povahou... A pak třeba umře, odejde hráč, a co dál? Ať si klidně je, souběžně, ale takové to obecné info má být známé bez ohledu na příslušnost politickou i názorovou.
- V 89. byla revoluce. Důležité info. Jestli byla dobrá, špatná, zinscenovaná, zbytečná, to ať už si každý zjistí a zaškatulkuje sám.
Mourisson1 píše:Na Druhou stranu (xD) se na EQ silně doporučuje hrát postavy ze sfér, ne? A ty o tomhle nemají mít tucha :)
Proto může dotyčný hráč ignorovat/postupně získávat dané informace stejně, jako to doteď činí s informacemi z "co se kde povídá". Ne?
BTW snad tu nezanikne ta stejně podstatná část prvního dotazu "průtok informací z politiky světa". A tedy dodám k tomu "teče?" ještě dotaz "a zkoušel si někdo něco mezi PC zjišťovat?", nebo je prozatimní závěr "neteče samo
a proto/protože se nestarám?" Že to nefunguje tak jak by mohlo, to z toho už cítím, ale chtělo by to pokusného křečka s náhlým zájmem.

Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 21.27
od placidity
Hele, ono nemusí téct, ale mělo by alespoň kapat (jestli se pak bude pátrat dál už je čistě záležitost postavy a jejího zájmu o danou věc) ;)
Ve stávajícím pojetí jsou ale NPC navenek (až na občasné náhodné výjimky) zdechlé.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 25. 1. 2014 22.19
od Ryalin
Myslim, ze prehledny a aktualni politicky ramec vyveseny na foru by mohl byt jen prinosem. At si z neho vezme kazdy pro svou postavu, co uzna za vhodne a kdyz uz se Braenn nabizi, ze to zaridi, tak proc ji to neumoznit

.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 26. 1. 2014 13.48
od zdech
Politika mi příjde jako většinově NPC doména, do níž hráč sice zasáhnout může, ale bez pozornosti Dx se prakticky nemá jak pohnout. Nemusí to být pravdou beze zbytku, ale i tak jde o dost odstrašující představu na to, aby člověk dění ve vyšší společnosti zanechal NPC.
"Co se kde povídá" by si rozhodně zasloužilo mnohem větší pozornost. A připsání IC roku k dostatečně významným událostem by mohlo suplovat OOC "kroniku" dané oblasti. Jednotný souhrn toho opravdu podstatného by byl rozhodně přehlednější.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 26. 1. 2014 14.04
od Woxa
Rozhodně by nějaké zásadní věci mohly probublávat formou drbů a podobně, kdo by se pak chtěl zajímat více, by se měl čeho chytit. Házet to na hráče, že informace nemají, protože se nestarají je hloupost. Politika je jen jednou z mnoha oblastí, o které se hráči mohou zajímat a rozhodně neuškodí, když DX dají jasný signál "máme zájem to nějak hrát, máte vy zájem se zapojit?".
Současná situace ovšem vypadá spíš tak, že se kolem politiky mnoho neděje a kdo má chuť do toho vrtat může mít i pocit, že tim jen DX přidělává práci. Já se mnohem raději chytím něčeho reálného, protože tam mám určitou jistotu, že nepůjdu proti záměrům DX a že tam bude i jistý zájem ze strany DX, se tomu problému věnovat. Střílet naslepo je vysilující pro obě strany.
Co se pak týče kronik, IC kronika je fajn věc, ale je to furt IC věc, která může být těžce smyšlená a přibarvená. Pro dotvoření minulosti postavy mnohem lépe poslouží nějaký strohý fakta a zmínky co se zhruba dělo. Ideální by bylo, kdyby jednou za období někdo sesmolil stručné shrnutí o tom, co se událo a prosáklo.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 26. 1. 2014 17.14
od Pavel Urban
Souhlas s Braenn a Woxou - IC kronika a OOC kronika je něco zcela jiného. Navíc OOC kronika světa obsahuje historii a události celého modulu a umožňuje i DX se orientovat nebo si alespoň něco potřebného dohledat (a případně při dohledávání ušetřit moře času).
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 26. 1. 2014 20.35
od Anade
Politika je silně závislá na aktivitě Dx, protože ji tvoří většinou NPC. Má postava se sice o politickou situaci zajímá, ale po pravdě – nebýt rozhovorů s NPC (a s PC, které mluvily s NPC), neprosáklo by k mé postavě také vesměs nic moc důležitého.
Nejvíc informací o politice mám zřejmě přímo ze hry s DM. Určitě bych uvítal něco na téma „co se povídá mezi šlechtou“, ale na druhou stranu ne příliš veřejně. Prostě by se k těm informacím měly dostat jen určité postavy, které se v příslušných kruzích pohybují. Např. mi chybí něco jako společenské dýchánky vyšší či nižší šlechty, kde by se takové drby mohly šířit mezi PC.
Re: otázky a odpovědi
Napsal: 26. 1. 2014 20.42
od placidity
Ono by se to mohlo šířit i (především) mezi služebnictvem a jinou spodinou, která šlechtu obsluhuje a obskakuje. Zprávy pro pár vyvolených by mohly být ucelenější nebo přesnější, ale pokud by byly jenom tyto, efekt na běžnou populaci bude stejný (= nulová informovanost mimo pár PC postav, které se stejně už o politiku zajímají tak jako tak).