Stránka 29 z 40

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 31. 7. 2014 18.56
od Akruo
Mezi trpaslíky je pojem "klér" používán ve velmi podobném významu, jak napsala Braenn. Může jít o učně, diakona či kněze Durmina. Aefarův a Zuzuův trpaslík tak byli označováni.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 1. 8. 2014 14.07
od Pavel Urban
Kněz není jen a pouze titulem v Mithallirském řádu. Kněz řádu XY ano. Jinak ale kněz může být vyznavačem jakéhokoliv náboženství. A to včetně neřádového kněze Ajris či Solara. Pokud se ale použije ten termín ve vztahu s Mithallirským řádem (apod.), jedná se o zmiňovaný titul s určitými pravomocemi a povinnostmi.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 9.59
od Braenn
Woxa píše:Víceméně jsem čekal, že to nebude lov, ale spíše procházka a zdevastování lesa s účelem povraždění veškeré zvěře a to byl jeden z důvodů, proč jsem se nakonec nezúčastnil Na druhou stranu, Mamonínským šlo o maso a dokážu si představit, že jim bylo zcela jedno jak a s jakými dopady ho získají, takže proč to nebrat IC a myslet si o tom své? Stejně tak přítomné postavy to teoreticky mohly zarazit na místě.
Mourisson1 píše:Donutit někoho ke hře jaká vyhovuje mně, to mi nepřijde zrovna jako ten správný způsob. :blink:
Vůdčí postava by měla dokázat rozdat úkoly, srovnat si ostatní do latě, poslat je dělat, co mají a vnutit jim (ano, vnutit) způsob hry, který si pro lov představujete jako ideál. Nelíbí, děláš kraviny, tak si běž, takového lovce tu nechceme.

Já vím, že se mi to kecá, když tam Maír (z IC) důvodů nebyla, ale na další výpravu na území Říše ji třeba pustí - a můžu zkusit svá tvrzení uvést do praxe.

Nicméně přijde mi dost snadný říkat, jak moc to bylo na houby, jak za to mohou všichni ostatní, jak jsem tam nešel, protože jsem čekal, že to takové bude, bla bla. Zkušení hráči a hostitelé (!) by měli primárně ukázat druhým, jak se to dělat má, jít příkladem a ano, pokud možno, nacpat druhé do hry, kterou si představují jako ideální. Páky jsou IC i OOC. Jestli na to nemáte sílu, chuť nebo trpělivost, pak by stálo za to se zamyslet nad tím, zda jsou na místě uštěpačné komentáře.

Co chápu byl samotný problém spíše v první skupině samotných pobíječů, ti další kuchači, navazovači a následní úpravci jídla si to dali s přehledem a s RP.

Zpět k tématu a posuňme se dopředu. Třeba to tu čtou ti, kteří na té výpravě byli, třeba jim to zavrtá v hlavě a nebo se jen zamyslí. Co tedy rozebrat, jak byste si představovali takový RP lov, čemu se nejvíc vyvarovat a jak toho dosáhnout? Co konkrétně na kom vám vadilo - konstruktivně.

Další výpravu si pak můžeme porovnat.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 11.20
od Braenn
Když půjdu k samotnému honu ve skupině a převedení praxe do prostředí NWN - ne všechno půjde. Nejsem lovec, ani myslivec, a získané info jsem povytahovala co to šlo. Navíc sehrát to v NWN - berte s rezervou. Někdo znalejší když mne opraví nebo doplní, budu jen ráda.

V ideální variantě by u honitby mělo být několik jezdců na koních, smečka psů a hromada naháněčů a psářů. Na ptactvo a zajíce pak i sokolníci. Při pychu nebo prostém lovu by pak byly na místě věci jako jámy, tenata (sítě), v případě drobného ptactva lep, klece.

Těžko něco nahánět, když zvěř systémově neutíká, smečku psů se taky neuchytí a na lov do pastí bylo potřeba příliš velký počet zvěře. Psa by snad mohl zastoupit něčí přítelíček, nebo druid. ( :smile:

K výzbroji - primárně kopí (na větší zvěř se zarážkou, na menší bez), střelné zbraně. Na dorážení postřelné nebo psy uštvané zvěře pak tesáky.
Ohledně zbroje - hlavně bez, ale tady je obrázek z lovu na medvěda, kdy plně chápu potřebu si ji obléct (méně už potřebu se s tím medvědem takto válet): http://www.vam.ac.uk/__data/assets/imag … 151495.jpg

K lovu jednotlivých druhů, spíš pro zajímavost:
EQ koroptve: "Bažanty někdy nestřílíme, ale lapáme, vzbudí to míň pozornosti. Jeden má dlouhý bambusový prut s drátěným okem na konci, druhý baterku šajnovku. Bažanti hřadují v houfu nebo blízko sebe. Najdeme jednoho, posvítíme na něj. Sedí, choulí se, pitomě mžourá jako my ve světlometech. Opatrně mu nasadíme očko na krk, drží jako beran, škub, kvok kvok, buch na zem, je náš."
Prase - Uštvat, zahnat do kouta, ubodat/rozstřílet, dorazit. https://www.youtube.com/watch?v=xeii7r_ySiA)
Vlci: Zajímavý způsob lovu do sítí a s návnadou: http://www.abbeville.com/blog/wp-conten … /Wolf4.jpg
Vysoká: Podobně jako prasata. Zde zajímavý způsob střelby zpoza falešného (vyvolaného :D) jelena http://www.generacey.cz/uploads/akce_a_ … _adeva.jpg
Medvěd: Podobně jako kanci a vysoká. http://www.thearma.org/Manuals/HW-Web_f … age046.jpg Dorážení pak opět možno kratšími zbraněmi, i mečem. http://www.myslivost.cz/Files/c4/c4981b … 00_427.jpg

Co s ulovenou zvěří - obvykle se nosila do kuchyní v celku, kde si ji pak upravili, a to včetně stažení z kůže. Pro naše potřeby co největšího množství masa by na to bylo asi potřeba moc nosičů a nákladních zvířat, takže s dostatkem času a lidí si jde představit,že k vykuchání a ořezání masa došlo na místě.

Takže příště i na výpravu bez DM - zbroje nechat doma, s sebou kopí, luky, kuše, sem tam psa. Pes lze nahradit mágem. (Ať si to každý vyloží, jak chce) Šípy bez elementárního zranění! Není potřeba mít v mase kusy škvarků nebo kyseliny.
Vzhledem k tomu, že příští cesta bude asi směřována na lední medvědy, mohla by být docela legrace zahrát si pobíhání x postav dokola a odstřelování onoho medva stylem jde po mně - utíkám!
Hrajte hvězdičky. Samotné systémové skolení potřebného kusu je až to poslední. Stopování (Ne, na stopu medvěda na sněhu nepotřebuji být hraničář). Zvědi. Určit si, kdo bude třeba dorážeč, kdo střelec...
Maso není třeba donést systémově, Ostatně v medvědovi je toho mnohem víc, než čtyři pracky.
Není nutné zvěř systémově porcovat! Na to máme hvězdičky. Ani není nutné pak vyklopit padesát kusů masa. Znamená to jen, že pak někdo musí to maso pobrat a naházet do koše, když ho *předá*. Stačí počítat ulovené kusy.
Po každém uloveném kusu dejte čas na jeho *zpracování*. Nebo s ním pomozte. Maso jde *pobrat* až s odchodem výpravy, pokud ho do té doby něco nesežere.

Těším se na další výpravu, která snad proběhne k větší spokojenosti nás všech. A kde nejen zkušení hráči dokáží předvést, že mají na odehrání něčeho lepší, než je vystřílení lesa.
Když nebude moci prudit a řídit za Maír, zvládnu to za jinou postavu, slibuji.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 11.46
od Mourisson1
No, já osobně zbroj měl, nicméně já tam šel s tím že tam budu než lovit připravenej na případné...nepříjemné setkání, proto jsem k sobě taky vzal skupinku těch co nevypadali oblečeni v loveckém, a šel s nimi o dost vzadu abysme nerušili lovce.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 11.56
od zdech
Braenn píše: Těžko něco nahánět, když zvěř systémově neutíká...
Zvěř spíš nahání lovce, tři čtvrtiny úlovku zahynulo při sebeobraně. Bude třeba značně spoléhat na plížící se stopaře navádějící na jednotlivé cíle (ať to trochu vypadá).
Jak vidíte výběr zbraní u kusů s tvrdší "slupkou" (krabi/krokodýli)? Kopí, kuše, palcáty/palice, sekery?

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 12.04
od Mourisson1
Přízračný zabiják, zabíjí rychle, bez nebezpečí, a bez poškození kůže či masa cíle :biggrin: (jinak bych to viděl na kopí, a mířit na hlavu či podobně no, a nebo když tomu rozmlátíš hlavu na kaši palcátem, tak to taky půjde, hlavu stejně nikdo nechce :megalol: )

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 12.09
od Woxa
Pro mě je mezi masakrem a lovem hlavní rozdíl v tom, že při lovu beru ohledy na to, abych spáchal co nejmenší škody na úlovku i okolním prostředí. Ideální lovec pak využije co nejvíce ze svého úlovku, nebude lovit jen pro kůže/maso/zuby atd... i když tohle už je spíš o IC stránce věci.

Každopádně výstroj i výzbroj budu volit s ohledem na toto. Zbraně a šípy s elementy, které mi maso i kůže zničí asi nejsou ideální, stejně tak různé pilovité ostří, pak tu jsou otrávené a nečisté ostří i šípy - opět bych asi hodně váhal. Ze zbraní bych tedy volil libovolné střelné (s rozumně volenou munící), z chladných pak kopí, oštěpy a lovecké tesáky. Ostatní zbraně se mi jeví jako příliš destruktivní a nebo nepraktické. Podobně bych uvažoval i nad pastmi.

Sice tu máme spoustu magie a dalších vychytávek, ale přesto, pokud jdu lovit asi se obléknu nějak prakticky. Určitě se shodneme, že zrovna plátová zbroj asi na lov do lesa nejvhodnější nebude (pokud nejsem náhončí, od které se jen očekává, že svou přítomností zvěř vyplaší a nažene pod ránu).

Techniky lovu mohou být různé. Mohu útočit náhle, že si toho zvíře ani nevšimne. Mohu na sebe naopak upozornit a využít toho, že zvíře prchá či útočí. Mohu využívat pastí či lovecké zvěře. Všechny tyto způsoby podle mého lze na EQ slušně odehrát a případně je zkombinovat. Lze to pak ještě okořenit použitím vábničky či animal empathy, různým stopováním a hrou kolem. U větších, skupinových lovů se pak lze zaměřit na nějaké to rozdělení rolí, domluvení taktiky a případně vytipování vhodné lokality (např jednovečerní hra s menší skupinkou pár dní před samotným lovem/honem).

Ano, zabít zvíře čistě je na EQ obtížné, ale pořád je rozdíl zda lovec přijde v plátovce a kance rozseká halapartnou a nebo přijde týpek v lehké zbroji a kance udolá kopím. Trpasličí lov je pak kategorie sama pro sebe a tu bych tu do toho nyní nerad motal :)

Ruku v ruce s lovem pak jde zpracování úlovku. Systémově se sice obojí děje na místě, ale reálně se úlovek pouze vyvrhne a zpracovává se až později. Zvěřina se totiž mnohdy nechává někde zavěšená odležet a to často v jednom kuse a ještě v kůži. Nemluvě o tom, že když si ji můžete v klidu zavěsit, tak se snáze stáhne i naporcuje. Navíc maso oválené v hlíně a jehličí, inu dobrou chuť přeji :)


Když jsem hrával Lainu, tak jsem se snažil jít v tomto duchu příkladem a v jistém směru i myslím, že se to povedlo. Každopádně kdo Lainu trochu zná, mi jistě dá za pravdu, že pro tuhle konkrétní masovou akci rozhodně nebyla vhodným kandidátem a stejně tak Grik (ten by jen podporoval to urááá vybíjení - což sem jako hráč nechtěl, protože na takové akci mi to připadá jako škoda). Takže v tomto případě mi zbývá jen to remcání na fóru :)

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 12.10
od Brambor
Zdech...
Dokud budou krokodýli systémově tak silní a rychlí, těžko se bude dát sehrát nějaký pěkný lov.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 12.23
od Woxa
Se zbraněmi na krokouše je to těžké, vyžaduje to už trochu profi výbavičku http://svjet.sweb.cz/lov.html


Ale vážně, krokodýl je silný a rychlý i v reálu, takže v tomhle bych neviděl potíž. Na EQ nám sice chybí harpuny a lana, kterými je lze částečně znehybnit, ale to lze nahradit pastmi. Osobně bych je s pomocí pastí vyřadil a následně kopím dorazil. Ale celkově u těžších soupeřů se asi přizpůsobim tomu, za jakým účelem lovím (tady už jde jen málokdy o celkové zpracování).

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 12.27
od placidity
Každý správný Steve Erwin ví, že krokodýlovi stačí hodit přes hlavu deku a je klid ;)

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 13.08
od Mini
Selvagion píše:No já musím říct, že mne to, jak to bylo pojato, opravdu dostalo, ale ne zrovna v kladném slova smyslu, čekal jsem nějaké stopování, plížení se ke kořisti, dopravu celých úlovků někam a tam jejich zpracování, už jen jít na lov se sekyrou nebo ohnivými šípy mi přijde dost podivné, a jak celá ta kompanie beze slova prošla kolem té mithallirské armády mě opravdu odrovnalo
K lovu z další strany:
Kritika, jak vidím je v mnoha případech rychlá a snadná... no, jak už to bývá.

Někdo loví se střelnými, jinému skoro od narození "přirůstala" k ruce obouruční zbraň a po luku sáhne nerad... a je asi rozumné (hlavně když patří mezi postavy, které se ve většině případů živí vlastním lovem a právě touto zbraní) že na lov nepůjde s něčím, co ji v ruce nesedí... jen proto abychom tam všichni zažívali, pekelnou srandu z té "parodie". :-/

Průchod strážícím vojskem... kde se pokusil vůbec zastavit a cokoli odehrát jen opravdu málokdo.. mě také nepříjemně překvapil.

Tempo celého lovu bylo zbytečně vysoké, co čekat, když v čele skupiny žene, "nekrocený" mnich? Přesto, že mé postavě bylo určeno místo v předu... brzy jsme zaostali vzadu za celou tou skupinou, kteří byli pak schopni projít kolem právě zastřeleného lítého divočáka a nechat tam tu horu pěkného masa... s vidinou blížícího se lovu na medvědy. Nakonec mohu uznat, že jsme si se Serbitarem (který zůstal pozadu s Laurou) pohráli aspoň nějaké to RP u stahování a porcování. Trocha RP se stihnout dalo a následně při tom, když se lovci u medvědů rozdělili.. také i když pravda - hru kolem dobíjení a podrobností se stahováním a tak... tempo lovu bohužel omezilo.

A k odehráváním stopování... rozumně... to snad nemyslíte vážně! V té oblasti kam nás na lov vedli? Běžná zvěř, která se potuluje všude po kraji, která byla předmětem lovu, se prochází po cestách... nebo se sama na lovce rozeběhne. To by opravdu muselo jít o lov nějakých krokodýlů, kteří na člověka neskočí kousek od začátku lokace, hledání spec postřeleného kusu (asi z přítomností DS) než toto.

Závěrem, lovu vytýkám uhnanost... a s ní ruku v ruce jde absence všeho toho co tam chybělo.

Na druhé straně musím uznat a zároveň poděkovat, za pěknou hru u farmy... při zpracovávání všeho toho naloveného masa. Neunáhlení v odsuzování akcí.. si snad pěkně pohráli v této její druhé části.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 13.56
od Braenn
Tak je lovit a lovit. To, že někdo miluje obouruční sekeru, a na solo harvestu s ní vybíjí les, to absolutně chápu. Systém je systém a pixel kance nepřesvědčím, že když mám v ruce kopí, je to účinnější než sekera, se kterou mám o tři větší AB. To samé se zbrojí.

Ovšem u lovu hromadného, který má potenciál na RP, kde se o samotné zabíjené mohou postarat postavy na vyšším levelu a nejde tedy o život - tam, jakkoli je postava milovník obouruček, tento nástroj NENÍ vhodný ani pomocný při jakémkoli způsobu lovu, honu nebo čehokoli. To je jako vyrazit na rybolov s nunčaky a prohlásit, že když jsem mistr ninja, nebudu se přece obtěžovat s rybářským prutem.

Z připomínek tedy připojím:
- velitel musí uklidnit vzteklé mnichy a určit tempo,
- velitel musí velet hlasitě a rázně, aby dokázal v situacích, které si žádají zpomalení (průchod válečnou linií, atd), RP věci vynutit,
- velitel se musí určit a být obeznámen s tím, že jím je. :megalol:

Taky je vám někdy blbý, že si založíte postavu, která by měla spokojeně capkat vzadu, ale jako hráč potřebujete v tu chvíli seřvala celou partu na hromadu a srovnala si je do latě? :biggrin:

P.S. Příště jdeme na lední medvědy. Vezměme si vizi kopiníků a střelců, kteří pěkně berou jeden kus po kusu a nechtějí jít hned do přímého střetu, protože ačkoli mají AB v nebesích, medvěd je medvěd a jeho pracka může udělat smrtící škody. Máte tedy unikátní možnost si nastudovat vědomosti, které hráčům chybí, ale postavám by se jich snad dostává, do toho vyladíme velení, mnicha, zbraně, informace před lovem a - hurá.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.04
od placidity
Mno, a nebylo by možná ještě lepší udělat pro lovce nějaké IC přeběžné osvětové setkání, kde jim bude vysvětleno, jak se loví medvěd ve skupině, a co si na to mají vzít? Jak to tady sleduju, tak by podobné setkání určitě mělo IC zdůvodnění, nejen ooc že jsem ho teď navrhnul :)

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.18
od Braenn
placidity píše:Mno, a nebylo by možná ještě lepší udělat pro lovce nějaké IC přeběžné osvětové setkání, kde jim bude vysvětleno, jak se loví medvěd ve skupině, a co si na to mají vzít? Jak to tady sleduju, tak by podobné setkání určitě mělo IC zdůvodnění, nejen ooc že jsem ho teď navrhnul :)
Jop. Ale já ho s básnířkou fakt neudělám. Takže buď se toho někdo chopí, nebo budu tiše předpokládat, že tyto znalosti jsou dobrodruhům jasné a zaměřím se na obstarání kopí a luků.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.20
od Mini
placidity píše:Mno, a nebylo by možná ještě lepší udělat pro lovce nějaké IC přeběžné osvětové setkání, kde jim bude vysvětleno, jak se loví medvěd ve skupině, a co si na to mají vzít? Jak to tady sleduju, tak by podobné setkání určitě mělo IC zdůvodnění, nejen ooc že jsem ho teď navrhnul :)
To se mi zdá taky rozumné. Hlavně to řešit ve hře, "nelíbí se zbraň, nauč se s jinou a nebo si takové akce příště nech ujít", když už si tedy někdo myslí, jak moc se to s tim nadá.
Hlavně by se stále nemělo zapomínat na charaktery, je to přece hra na ně a i když se něco nelíbí... ne každý hraje uhlazené paničky, nebo poslušné žáky... pokusit se odehrát to ve hře, už jenom proto, že tam je reakce potřeba.
Hlavně tak, aby i postava tam věděla (nejen hráč) jak se k podobné nabídce postavit příště.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.30
od Braenn
Jaký učení? Jaký ucházení akce? Když udělám kroužek pletení, taky tam přijdeš s obouruční sekerou a řekneš "to je moje zbraň, a tak budu plíst s ní, páč na ni mám specku"? Nemusím být mistr kopí, abych ho vzala do ruky a opřela ho proti kanci spolu s ostatními. Vlastně mi na to stačí jen dvě ruce, ono kopí a trochu snahy.

Snažím se prostě tak nějak naznačit, že zdravý rozum postav a jejich znalosti (při RP lovu, ne systémovém!) mohou sahat nad rámec znalosti hráčů a jejich systémového (!) pohledu.
(Jo, jsem fakt hustá s rapírem, když dojde na pobíjení skřetů, ale jdu na lov (RP, hvězdičky, takový ty věci!), tak si prostě do ruku vezmu kopí, protože to jde s ním milionkrát líp a je k tomu určeno).

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.37
od Braenn
Když *spadnete* do hluboký vody ve zbroji, taky potřebujete nějakej briefing na to, aby vám bylo jasné, že (při času na RP hru) přichází na řadu fakt, že jdete ke dnu, a ne radost, že váš fakt hustý válečník nemůže být zakousnut okolo plavajícím pixelovým žralokem, páč máte +8 OČ k dobru?

Edit: Půlka postav, co tam byla, byli dobrodruzi, živící se krom jiného lovem. Tak - já nevím. Nějaké zkušenosti prostě mít musí. Měli by. Hráč chodí do práce, sedí za komplem a logicky nemá dovednosti a zkušenosti, které získala postava ve střetu se svou realitou. Z toho důvodu se snažím přispět k informovanosti hráčů, nikoli postav, aby se dalo rozehrát RP, které jak vidno při výpravě místy chybělo.

Nikomu to pak nebrání přijít s postavou a říct "a jak se to vlastně loví, já to nikdy nedělal". Ale nevím, zda by se zmíněné postavy na dotaz "a víte, jak se vlastně loví jelen nebo kanec" ze strany organizátorů akce spíš nevysmály - a neprobíhalo by to pak stejně, protože přece mají svou sekeru, palcát a rychlost mnicha.

Jestli to furt píšu špatně a nedochází k pochopení, zkusím se nad tím zamyslet a podat to jinak.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 14.58
od George
Braenn píše:V ideální variantě by u honitby mělo být několik jezdců na koních, smečka psů a hromada naháněčů a psářů. Na ptactvo a zajíce pak i sokolníci. Při pychu nebo prostém lovu by pak byly na místě věci jako jámy, tenata (sítě), v případě drobného ptactva lep, klece.
V alternativní EQ, kde na tebe zvířata neútočí a nepletou se ti pod nohy, ale utíkají.
Braenn píše:K výzbroji - primárně kopí (na větší zvěř se zarážkou, na menší bez), střelné zbraně. Na dorážení postřelné nebo psy uštvané zvěře pak tesáky.
Ohledně zbroje - hlavně bez, ale tady je obrázek z lovu na medvěda, kdy plně chápu potřebu si ji obléct (méně už potřebu se s tím medvědem takto válet): http://www.vam.ac.uk/__data/assets/imag … 151495.jpg
Odraž se od tý historický úrovně a posuň se k fantasy. Pokud někdo na lov šel s kopím místo meče, nebylo to pro to, že by kopí bylo lepší zbraní, ale proto, že lovek neměl peníze na meč. Dál lovená zvěř stačila párkrát píchnout kopím, žádné líté boje s medvědy, co tě otevřou z plnoplátovky a vyloupnou jak perník, jako je tomu na EQ.
Braenn píše:K lovu jednotlivých druhů, spíš pro zajímavost:
EQ koroptve: "Bažanty někdy nestřílíme, ale lapáme, vzbudí to míň pozornosti. Jeden má dlouhý bambusový prut s drátěným okem na konci, druhý baterku šajnovku. Bažanti hřadují v houfu nebo blízko sebe. Najdeme jednoho, posvítíme na něj. Sedí, choulí se, pitomě mžourá jako my ve světlometech. Opatrně mu nasadíme očko na krk, drží jako beran, škub, kvok kvok, buch na zem, je náš."
Prase - Uštvat, zahnat do kouta, ubodat/rozstřílet, dorazit. https://www.youtube.com/watch?v=xeii7r_ySiA)
Vlci: Zajímavý způsob lovu do sítí a s návnadou: http://www.abbeville.com/blog/wp-conten … /Wolf4.jpg
Vysoká: Podobně jako prasata. Zde zajímavý způsob střelby zpoza falešného (vyvolaného :D) jelena http://www.generacey.cz/uploads/akce_a_ … _adeva.jpg
Medvěd: Podobně jako kanci a vysoká. http://www.thearma.org/Manuals/HW-Web_f … age046.jpg Dorážení pak opět možno kratšími zbraněmi, i mečem. http://www.myslivost.cz/Files/c4/c4981b … 00_427.jpg
Koroptve: Střílením mysleli tradiční střelnou zbraň, která dělá hluk a případně plaší další zvěř. Je nesmysl víc hrotit koroptev, když stačí jeden šíp z luku. Opět připomínám od fantasy lučištníka, kterej nepovažuje střelení koroptve za soutěžní disciplínu, ale samozřejmost.
Prase: Ve světě, kde prase běhá stejně rychle, jako člověk, nesmysl.
Vlci: Hodně štěstí s realizováním něčeho takovýho na EQ.
Dál to nebudu rozebírat, chápete, kam tím mířím.
Braenn píše:Takže příště i na výpravu bez DM - zbroje nechat doma, s sebou kopí, luky, kuše, sem tam psa. Pes lze nahradit mágem. (Ať si to každý vyloží, jak chce) Šípy bez elementárního zranění! Není potřeba mít v mase kusy škvarků nebo kyseliny.
Opět nesmysl, snažíš se jen za každou cenu držet historický podoby lovu/honu. Na EQ máme zbroje, ve kterých lze udělat kotrmelec. Systémově zbroj dramaticky snižuje schopnosti hidu (a to je primárně to, kde je chyba, že zvířata neutíkají, ideálně dlouho předtím, než je vidíte). Proč s sebou vzít kopí? Protože to tak říkají historické zdroje? Nesmysl. Stejně dobře může posloužit třeba zmíněná halapartna (v případě medvěda se loví z hladu, ne pro zábavu a trojefe, jak tomu v historii jistě často bylo - nezajímá nás rozpůlená lebka). Pes opět nedává smysl, když se většina zvířat nebude bát, ale bojovat nazpět. A většina zvířat toho psa zabije na jednu ránu.
Říkáš psa nahradit mágem.. a nenapadlo tě vůbec, že si ve fantasy světě? Mág má mnohokrát lepší možnosti, jak lovit, než PSEM. Drž příšeru, Přízračný zabiják, případně morálně nejisté zabij živé (to ať si řeší postavy IC), možná IGMS? (otázkou je, jestli se magie projevuje právě spálením tkáně, nebo je to o něčem jiným. Zapletení, pavučina, sádlo (tady ale pohoříte, kvůli vysokým savům zvířat, proti těmhle lowDC kouzlům).
K šípům nemám, co říct, snad jen to, že není nic snadnějšího, než dát pohlavek postavě, co jimi střílí a neřešit to na fóru.
Braenn píše:Vzhledem k tomu, že příští cesta bude asi směřována na lední medvědy, mohla by být docela legrace zahrát si pobíhání x postav dokola a odstřelování onoho medva stylem jde po mně - utíkám!
Proč to? Je to nesmysl, na tom lovu byly postavy, co bojovaly proti samotnýmu Arnudenu, nedokážu si prostě představit důvod, kvůli kterýmu by měly utíkat před ledním medvědem kdykoliv, kdy se na ně rozběhne (nakonec, stejně se rozběhne k mágovi). Osvoboď se od historie! Některé postavy na EQ jsou schopny zabít toho medvěda holýma rukama, nebo dokonce kouzlem!
Braenn píše:Hrajte hvězdičky. Samotné systémové skolení potřebného kusu je až to poslední.
Souhlasím, u takového lovu nikomu nejde o život a je na místě neomezování RP hry, jako je tomu u boje, kde se hráč musí soustředit na jiné věci.
Braenn píše:Stopování (Ne, na stopu medvěda na sněhu nepotřebuji být hraničář).

Ne, to teda potřebuješ! Jako nehraničář, když přihmouříme oči, můžeš vidět, že tady někde se někdy pohybovalo nějaký zvíře, DEJME TOMU, že poznáš i medvěda. V žádným případě nemůžeš vědět kdy tam prošel, kolik jich bylo, jak byli velcí, kam šli. Upozorňuju, že ta stopa ve sněhu může být rozmatlaná už při samotným průchodu zvířete a hlavně bude rozfoukaná silným severským větrem, sníh v těchto končinách není mokrej a nedrží tvar, je to prašan, co jej rozfoukáte pusou.
Braenn píše:Zvědi. Určit si, kdo bude třeba dorážeč, kdo střelec...

Jistě, protože takhle to bylo v historii. Teď se zeptám.. dokázal někdy v historii někdo vystřelit 4 a víc šípů během 6(!) sekund a ještě během toho přesně mířit? Pořád myslíš, že je potřeba dorážeče?
Braenn píše:Maso není třeba donést systémově, Ostatně v medvědovi je toho mnohem víc, než čtyři pracky.
Není nutné zvěř systémově porcovat! Na to máme hvězdičky. Ani není nutné pak vyklopit padesát kusů masa. Znamená to jen, že pak někdo musí to maso pobrat a naházet do koše, když ho *předá*. Stačí počítat ulovené kusy.
Po každém uloveném kusu dejte čas na jeho *zpracování*. Nebo s ním pomozte. Maso jde *pobrat* až s odchodem výpravy, pokud ho do té doby něco nesežere.

Ocenil bych (a nejen já) tuhle informaci předem, protože tohle si nelze domyslet.

Mourisson1 píše:No, já osobně zbroj měl, nicméně já tam šel s tím že tam budu než lovit připravenej na případné...nepříjemné setkání, proto jsem k sobě taky vzal skupinku těch co nevypadali oblečeni v loveckém, a šel s nimi o dost vzadu abysme nerušili lovce.
Protože jsme ve fantasy světě, kde lovecká výprava není jedinou ozbrojenou skupinou v širokým okolí a může na ní kdokoliv zaútočit cizí armáda nebo velká bandití frakce.
Woxa píše:vhodným kandidátem a stejně tak Grik (ten by jen podporoval to urááá vybíjení - což sem jako hráč nechtěl, protože na takové akci mi to připadá jako škoda).
S většinou jsem nesouhlasil nebo jsem se k tomu už vyjádřil, tak si jen neodpustím reagovat na tohle.
Neúčastnil si se nějaké akce, na kterou by se tvoje postava hodila a ráda tam šla, jen proto, že by ta hra neodpovídala představám jiných hráčů (případně tvým).

Mini píše:A k odehráváním stopování... rozumně... to snad nemyslíte vážně! V té oblasti kam nás na lov vedli? Běžná zvěř, která se potuluje všude po kraji, která byla předmětem lovu, se prochází po cestách... nebo se sama na lovce rozeběhne. To by opravdu muselo jít o lov nějakých krokodýlů, kteří na člověka neskočí kousek od začátku lokace, hledání spec postřeleného kusu (asi z přítomností DS) než toto.
Taky moc nechápu, co chcou hráči stopovat na lokaci 80x80 metrů (možná jsem to spočítal špatně, ale přibližně to tak bude), kde se pohybuje hned několik medvědů.
Braenn píše:Tak je lovit a lovit. To, že někdo miluje obouruční sekeru, a na solo harvestu s ní vybíjí les, to absolutně chápu. Systém je systém a pixel kance nepřesvědčím, že když mám v ruce kopí, je to účinnější než sekera, se kterou mám o tři větší AB. To samé se zbrojí.
Ne, protože to kopí prostě skutečně účinnější, než sekera není, pokud to tak systémově není nastavený (jakože myslím, že právě u tohodle případu to tak nastavený je). To samé se zbrojí.
Braenn píše:Ovšem u lovu hromadného, který má potenciál na RP, kde se o samotné zabíjené mohou postarat postavy na vyšším levelu a nejde tedy o život - tam, jakkoli je postava milovník obouruček, tento nástroj NENÍ vhodný ani pomocný při jakémkoli způsobu lovu, honu nebo čehokoli. To je jako vyrazit na rybolov s nunčaky a prohlásit, že když jsem mistr ninja, nebudu se přece obtěžovat s rybářským prutem.
Souhlasím s tím, že pokud nejde o život, je dobrý trochu popuzdit uzdu fantasii a hrát víc RP, než klikat. To ale NEznamemá, že si postava vezme vědomě horší výbavu. (S Nicky jsem chodil občas, pokud o nic nešlo, beze zbroje a to z IC důvodů - oblečení je pohodlnější, než zbroj, ne proto, aby ta hra vypadala víc cool). Pokud bude systém umožňovat lovit ryby nunčakama, nebudu se tomu bránit, ostatně mnich dokáže běžet vedle koně, odchylovat šípy rukama, odolat magii... JE TO FANTASY.
Braenn píše:Taky je vám někdy blbý, že si založíte postavu, která by měla spokojeně capkat vzadu, ale jako hráč potřebujete v tu chvíli seřvala celou partu na hromadu a srovnala si je do latě? :biggrin:
I ve skutečnosti lze převzít iniciativu a lidé překvapivě poslechnou. O to víc, pokud jsme ve fantasy světě, kde ten chřípkáček, co ho nikdo nezná může být nejzákeřnější vrah desky, nebo arcimág, co usmaží celou skupinku lusknutím prstů. Kde nevinné dítě může být drowí mág nebo syn vysoce postaveného šlechtice. Takže je zbytečný, že ti to příjde blbý.
Braenn píše:P.S. Příště jdeme na lední medvědy. Vezměme si vizi kopiníků a střelců, kteří pěkně berou jeden kus po kusu a nechtějí jít hned do přímého střetu, protože ačkoli mají AB v nebesích, medvěd je medvěd a jeho pracka může udělat smrtící škody.
Nesmysl, pokud moje postava víc, že medvěda zabije lusknutím prstů, nebude se namáhat nějakou taktikkou a utíkáním před ním. Naopak pokud ví, že bude tuhým nepřítelem, vybaví se, co dokáže. To znamená, že ženská (ah, jak historické, že?) bojující celej život sekerou, si nevezme najednou kopí, se kterým se bojuje uplně jinak. Stejně jako postava ve světě, kde zvířata neutíkají, ale bojují a co má plnoplátovou zbroj (připomínám, že historicky se zbroje nepoužívaly ne proto, že by byl snad nějaký lehký styl boje s dýkama, ale protože na zbroje zkrátka lidi neměli prachy) nepůjde do boje s medvědy v pohodlném oblečení do lesa.
Braenn píše:Snažím se prostě tak nějak naznačit, že zdravý rozum postav a jejich znalosti (při RP lovu, ne systémovém!) mohou sahat nad rámec znalosti hráčů a jejich systémového (!) pohledu.
(Jo, jsem fakt hustá s rapírem, když dojde na pobíjení skřetů, ale jdu na lov (RP, hvězdičky, takový ty věci!), tak si prostě do ruku vezmu kopí, protože to jde s ním milionkrát líp a je k tomu určeno).

Pak se ale pohled na hru lovu ostře rozchází se vším ostatním, kde je od hráče vyžadováno, aby rámcově rozuměl tomu, co jeho postava dělá. Mág nemůže vyčarovat IGMS pomocí své speciální holeně bez znalostí magie, bojovník nemůže propíchnout někoho srazit, tím, že ho píchne do nártu, léčitel nemůže obvázat ránu krokodýlem, aniž by ji vyčistil a očekávat úspěch. Postava nemůže přesvědšovat pouhým *přesvědšuje*. Všechno tohle jsou v podstatě věci, co postavy umí, ale hráč tomu musí taky rozumět a dokázat je uhrát. Pokud je tomu u lovu jinak, je to pro mě novinkou.
Co se týče rapíru, pokud jsem elfka, co 120 let trénuje intenzivně s rapírem ve světě, kde rapír proti plnoplávové zbroji není nesmysl a používá se jako skutečná zbraň spíše, než okrasa, pak si skutečně zvolím onen rapír před kopím.
Pokud bojuje půldrak se sílou jak autobus, co zakládá boj primárně na síle, než na tréningu s konkrétní zbraní, je mu jedno s čím bude bojovat, protože si do boje vezme třeba jezdecký palaš, který v životě nedržel v ruce, protože prostě potřebuje něco do ruky, čím bude řezat.
Braenn píše:Když *spadnete* do hluboký vody ve zbroji, taky potřebujete nějakej briefing na to, aby vám bylo jasné, že (při času na RP hru) přichází na řadu fakt, že jdete ke dnu, a ne radost, že váš fakt hustý válečník nemůže být zakousnut okolo plavajícím pixelovým žralokem, páč máte +8 OČ k dobru?
1. Systém obvykle počítá s těžkou zbrojí (pokud v ní chcete přeplavat řeku, utopíte se), 2. Do hluboký vody se nedá systémově vlízt (je otázkou, jak bereme vodu, která je jakoby hluboká, ale zároveň graficky a systémově není.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.08
od Braenn
Fajn. Takže příští lov vyráží Maír sama, páč nemám problém vyvraždit všechny lokace od soutěsky až po strážní věž a ani se nezapotit. Možná to vezmu i s tirianskou příhraniční armádou. V proměně do klepetnatce unesu všechno, co si ulovím, a tímto způsobem dokáži držet Mamonín nad vodou třeba do konce Maiřinýho elfího života.

Bude to sice trochu nuda, ale tato cesta jeví se být nejsnazší. Jsme přece ve fantasy, voe.