Stránka 30 z 40

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.18
od placidity
A systém to povoluje, na to jsi zapomněla!

(sorry, lidi, ale argument ad systemum, a ad fantasy je naprosto zcestný, když jde o ATMOSFÉRU daného dění - což někteří tady chápou a někteří ne. nebo jen provokují, nebo co já vím, mě to může být buřt)

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.30
od Woxa
Neúčastnil si se nějaké akce, na kterou by se tvoje postava hodila a ráda tam šla, jen proto, že by ta hra neodpovídala představám jiných hráčů (případně tvým).
Ano, byl to JEDEN z důvodů. Mohl jsem přijít s Grikem, který by ovšem nepřišel lovit, ale masakrovat, což jsem shledal spíše kontraproduktivním. Nebo jsem mohl přijít s Lainou, která lov bere vážně a nějaké masakrování jí je proti srsti. Její přítomnost tam by mohla vést k rozporům a ne všichni hráči by to mohli dobře vzít (třeba i proto, že momentálně Lainu zrovna aktivně nehraju).

Místo toho jsem si řekl, že nemusím být na každé akci (a z mého pohledu tam kazit atmosféru/náladu) a radši jsem si šel odehrát něco s Caledem.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.37
od George
Braenn píše:Fajn. Takže příští lov, chápu-li to dobře, vyráží Maír sama, páč nemám problém vyvraždit všechny lokace od soutěsky až po strážní věž a ani se nezapotit. Možná to vezmu i s tirianskou příhraniční armádou. V proměně do klepetnatce také unesu všechno, co si ulovím, a tímto způsobem dokáži držet Mamonín nad vodou, jak bude potřeba. Zvěř mi nikdy nedojde, asi mají vlastní Druhou stranu.

Bude to sice možná trochu nuda a hráčům okolo moc zábavy nepřinesu, ale tato cesta jeví se být nejsnazší. Jsme přece ve fantasy, voe.
To skutečně může, může mít jak důvod pro, tak proti. Postava se může bát, být líná, nebo jednodušše nemusí mít důvod to udělat. Naopak postava může chtít být za hrdinu, nebo může být třeba zmateně dobrá a lovit pomocí nemrtvých a proto chtít jít sama.
Je mi jasný, že většina hráčů se mnou nebude souhlasit, ale jsem zastáncem HCRP cesty hry, kdy neohýbám svojí hru ku zábavě ostatních, ale snažím se jednat, jak kdyby žádná hra neexistovala.
Naopak mi pak vadí, když vidím někoho, jak očividně omezuje svojí postavu, aby neměla stejnou zbroj jako ostatní.
AQ "pro AQ" se taky neúčastním, protože to není nic pro mě. Quest musí mít smysl, pokud je nějakej quest mnohem složitější (ne ve formě obtížnosti, ale složitosti z IC hlediska), než by mohl být, jen proto, aby se u něj hráči bavili, nebavím se.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.46
od Woxa
George píše: Naopak mi pak vadí, když vidím někoho, jak očividně omezuje svojí postavu, aby neměla stejnou zbroj jako ostatní.
Jak takové omezování v praxi vypadá?

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.52
od Braenn
Woxa píše:
George píše: Naopak mi pak vadí, když vidím někoho, jak očividně omezuje svojí postavu, aby neměla stejnou zbroj jako ostatní.
Jak takové omezování v praxi vypadá?
Třeba tím, že si místo pavézy vezmeš střední štít, protože je hezčí, nebo nechceš mít jako hráč stejnou věc, jako 99% bojovníků serveru. A nezkombíš ho s kordem, i když má lepší... já nevím co, než jednoručka.

George píše:To skutečně může, může mít jak důvod pro, tak proti. Postava se může bát, být líná, nebo jednodušše nemusí mít důvod to udělat. Naopak postava může chtít být za hrdinu, nebo může být třeba zmateně dobrá a lovit pomocí nemrtvých a proto chtít jít sama.
Je mi jasný, že většina hráčů se mnou nebude souhlasit, ale jsem zastáncem HCRP cesty hry, kdy neohýbám svojí hru ku zábavě ostatních, ale snažím se jednat, jak kdyby žádná hra neexistovala.AQ "pro AQ" se taky neúčastním, protože to není nic pro mě. Quest musí mít smysl, pokud je nějakej quest mnohem složitější (ne ve formě obtížnosti, ale složitosti z IC hlediska), než by mohl být, jen proto, aby se u něj hráči bavili, nebavím se.
Nemám žádný důvod proti. Postava chce zachránit Mamonín. A výše zmíněná cesta je skutečně nejjednoduší, ve které mi krom nějakého citu pro atmosféru a snahu udělat z toho věc pro víc lidí vůbec, ale vůbec nic nebrání. To jsou ovšem OOC ohledy, kterými se postava řídit dle tvé teze nemá, neboť žije, jako by hra neexistovala. (Chápu to dobře?)
Zmíněným stylem lovu bych dokázala živit nejen Mamonín, ale rovnou celou Říši, protože mám na to se probít nebo projít až do Tirianu a střídat teritoria lovu. S trochou drzosti za to mohu požadovat a očekávat rovněž IC uznání, tituly a takové věci, protože není na serveru tolik postav, které by dokázaly totéž (rozuměj, mají na to level), o IC motivaci nemluvě.

Mám tedy veškeré IC i systémové důvody a předpoklady proto, postarat se o tento problém sama. Naopak, jejich potlačením oslabuji svou postavu sociálně i systémově.

Doporučuješ mi opravdu takové řešení jako HCRP?

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 15.59
od George
Postava, co si nevezme plášť nebo nejlepší možnou zbroj na trhu. Nemyslím tím to, že má postava nějaký skutečný důvody - do pláště jí zabalili jako dítě a má trauma, zbroj vyrábí trpaslík a ona nesnáší trpaslíky...
Pak se samozřejmě často setkáváme s tím, že postava řekne: plášť mi vadí. A skutečné důvody jsou takové, že hráč nechce, aby všechny postavy vypadaly uniformě.

Skutečně bych neohýbal charakter postavy pro účely zabavení ostatních. Protože jedněm připravíš zábavu, druhým otrávíš hru. Osobně bych byl rád, kdyby vymizel pojem AQ nebo Q a neexistovalo nic jinýho, než postavy a jejich motivy a reakce a život světa. (Ale to jen slovíčkařím).
Doporučoval bych ti takový styl řešení problému.
Nad svojí postavou jsem přemýšlel několik let a vymýšlel jí tak, aby měla takovej charakter, cíle a motivy, aby mě bavila, byla sociální i konfliktní a já zároveň nemusel ohýbat její charakter a všechno to dávalo smysl.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 16.26
od Mini
Braenn píše:Tak je lovit a lovit. To, že někdo miluje obouruční sekeru, a na solo harvestu s ní vybíjí les, to absolutně chápu. Systém je systém a pixel kance nepřesvědčím, že když mám v ruce kopí, je to účinnější než sekera, se kterou mám o tři větší AB...
Braenn píše:Jaký učení? Jaký ucházení akce? Když udělám kroužek pletení, taky tam přijdeš s obouruční sekerou a řekneš "to je moje zbraň, a tak budu plíst s ní, páč na ni mám specku"?
Oháníš se nějakým AB, nějakou "speckou na zbraně"… jako by ti šlo spíš o to někoho urazit, než o rozumný rozhovor.
Nehraji svoji postavu podle takových věcí. Od samého začátku nechodí v železe a sekeru nosí, protože mi k ní prostě sedla. Kdyby ji někdo (jen pro ten lov) dal do ruky kopí a řekl, že jedině s tim, chytla by ho... (no, podle toho jak by ji to řekl).
Ona si nešla v nějakých loveckých pumpkách povyrazit na loveckou kratochvíli... Přišla na lov o kterém nebylo předem známo, jaké zvěře že lov to vlastně má být. Pak mi příjde rozumné, že se i vyzbrojila zbraní co ji sedí.
Navíc... při té snaze ztrapnit... zní hodně blbě přirovnání sekery a kroužku pletení. Zatim co by jistě někdo silný a zkušený kanci sekerou hlavu rozseknout zvládl... na kroužky ručních prací jako s náčinim, by tam se sekerou lez tak akorát vůl. Neznáš vztah postav a jejich zbraní.. tak raději nesuď.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 16.32
od Braenn
Šla jsem v příkladech zbytečně do extrémů, pokud se tě to dotklo, máš mou omluvu.

Na mém osobním názoru o vhodnosti sekery coby lovecké zbraně na jakoukoli zvěř při snaze o atmosféru lovu (honu) to nic nemění. Bez ohledu na vztah kohokoli k čemukoli. Na základě onoho mého osobního názoru tedy soudím, jakkoli s tím nemusíš souhlasit a já ti to IC (a vlastně ani moc OOC:)) vyčítat nebudu, právě proto, že to je jen mé subjektivní vnímání. Ona sekera je v tom problému ostatně dost vzadu. Systém zde má skutečně přednost a dává zapravdu tobě. Tobě, ale i tomu mnichovi, co pobíhal první s ohnivými šípy.

Takže je to pak jen o hranici toho, co přijde nebo nepřijde někomu ještě/už vhodné/divné/logické/uvěřitelné, ve věčném boji atmosféra versus systém versus fantasy. U tebe to začíná ohnivými šípy, u mě třeba obouruční sekerou.

Nějak jsme ale zazdili původní směřování topiku, kterým bylo, čím na příštím honu onu atmosféru uvěřitelnosti a zábavnosti vylepšit.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 16.59
od Braenn
A na odlehčení atmosféry, něco k specifickému způsobu lovu prasat: :biggrin:
http://www.break.com/video/monkeys-ridi … er-2573422

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 17.02
od George
Vylepšit atmosféru lovu by se povedlo druidům, ti bohužel nehrajou.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 17.09
od zdech
Každý systém je ve své podstatě neohebný a chybný. Proto je vhodné snažit se každému systému napomáhat, ne v jeho chybách hledat výmluvy, proč si něco usnadnit. Je to jen takové nevymahatelné doporučení, ale snažte se sami za sebe hrát postavy tak, jakoby se dění na Desce odehrávalo v prostředí papírového Role Play s Vypravěčem, který má vrozený talent k doplňování chyb systému.
Maireig může vyhladit několik čtverečních mil, ale většinu úlovku při tom znehodnotí a ten zbytek si rozebere přeživší divá zvěř, Nicky může mít sílu jak autobus, ale na útěk ji zažene vytvrzená gargoyla, takže naprostá sebejistota u ní není podložená. Zbroje v močálech netíží a pláště se nezamotávají...dokud nedojde Vypravěči tolerance.
Hru stojí za to brát detailněji než je systémový rámec.

P.S. I když zrovna obouruční sekera mi na méďu připadne taková dostatečná, třeba ne ideální, ale když s tím někdo cvičí dvacet let, nemusí si na kopí ani vzpomenout. Setnutelnost medvědů sekerami jsem však nestudoval.
Braenn píše: Nějak jsme ale zazdili původní směřování topiku, kterým bylo, čím na příštím honu onu atmosféru uvěřitelnosti a zábavnosti vylepšit.
Lehce zrevidovat výzbroj (nebylo to až tak strašné), ZPOMALIT a vyslat předem tichošlápky, ať se trochu zastře sebevražednost lovné zvěře.
George píše:Vylepšit atmosféru lovu by se povedlo druidům, ti bohužel nehrajou.
Nebo Dx. Mám tušení, že v přítomnosti nějakého by se věc vyvíjela jiným směrem.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 17.20
od Braenn
zdech píše:Nebo Dx. Mám tušení, že v přítomnosti nějakého by se věc vyvíjela jiným směrem.
Dx bych z toho vynechala. Tohle (by) měl být druh hry, kdy si hráči vystačí sami.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 17.22
od Mourisson1
To by někdo měl říct té sebevražedné zvěři.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 17.24
od Braenn
Hvězdičky se tomu říká. :biggrin: Ne vážně, s Dx by to určitě bylo lepší, ale bylo by to o tolik lepší, než co si při troše snahy umíme udělat sami, aby bylo nutné to pořádat s jejich přítomností?

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 19.20
od Pavel Urban
George píše:Je mi jasný, že většina hráčů se mnou nebude souhlasit, ale jsem zastáncem HCRP cesty hry, kdy neohýbám svojí hru ku zábavě ostatních, ale snažím se jednat, jak kdyby žádná hra neexistovala.
Tak by to taky IMHO mělo být. Ne rozdělovat hru na chvíle, kdy se "RPí", a kdy ne. :yes:

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 6. 8. 2014 22.51
od Ungo
Když už jste s tématem asi skončili...
Podotkl bych, že si sám mco neumím představit jak rozumně uspořádat hon bez asistence DM, aby se zvěř chovala alespon trochu racionálně. I když si myslím, že jít na lov čuňíků a srnek se sekerami a meči je postup jak instantně vyrábět haši :smile:

Jeden druid hraje, nebo se o to alespon snaží. Měl jsme plány, ale bohužel povinnosti z reálného světa mi nedovolily se zúčastnit.

A Geergi, nechtěš ještě nějak rozvést debatu a upřesnit to o tom equipu a omezování postav? Uplně jsem to asi nepochopil a celkem mě to zajímá. Kdyžtak klidně PM/IC/Holubem.

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 7. 8. 2014 0.50
od George
Postavy se často z mnoha různých důvodů omezují a chovají iracionálně.
Používají equip, kterej je objektivně horší, než je možný, často bez důvodu.
Hrají nemoci a zranění, který systémově nezískaly.

Já samozřejmě chápu, že to často podpoří hru, je to zajímavější a zábavnější. Ale v některých chvílích to jen vytrhuje z atmosféry a nutí mě přemýšlet, proč to neudělal tak. Často to třeba bije do očí, když postava, co vyhrála nějakej soubojovej turnaj, pak neprojde v noci z Amfi do Tirianu (buďto se bojí, nebo se třeba i sebezraní jen pro to, aby jakože zahrála, jak je citlivá - obojí dost nesmysl).

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 7. 8. 2014 9.43
od Ungo
Asi tomu stále.nerozumím. jinými slovy chceš aby hráči plně lpěli na systemu?

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 7. 8. 2014 9.46
od Mourisson1
Ne na systému, jak to chápu já, ale na reálnosti. Nechovat se tak jako by to byla hra, nezohledňovat že je to hra apod.

Příklad :

Postava si může zajít nakutat železo sama a je to pro ní logické, protože tolik neutratí a sama to svede. / Hráč (víceméně nelogicky pro postavu) sezve více lidí, ochranku apod, a všechno to zaplatí.

(není to úplně přesný příklad a asi má díry, ale snad je k pochopení)

Re: otázky a odpovědi

Napsal: 7. 8. 2014 10.39
od placidity
Možná bych použil spíš termín systémová realita - stav, kdy je postava díky systému objektivně schopná 99% (1% budiž zásah DX nebo blbý hod kostkou) situací vyřešit sama (vysoký level/PB/wizna vymlátí půl desky na sólo s prstem v nose, dojde si na zlato,…), nebo je ignorovat (nelze se utopit, nelze plavat, upadnout, onemocnět, zkriplit sám sebe,…), nemusí řešit vhodnost použitého náčiní vzhledem k situaci (ubití medvěda pěstmi), atd.

Já takový názor chápu, ale nesouhlasím s ním a nikdo mě neořesvědčí o tom, že je "lepší" (akceptuji jej ale jako "jiný" a dokud to nebude bourat moji hru, tak si s pánembohem hrajte jak chcete.).

Co se týče (ne)nošení toho nejlepího, co jde - některé postavy na sebe nevezmou danou věc i z toho důvodu, že se jim nelíbí nebo nechtějí mít nic splečného s tím, kdo ji vyrobil. Výbava není jen hromada čísel ale taky prezentace postavy ve světě.


ad Mourek) já bych to s dovolením rozvedl - pokud tam postava jde pro peníze, je logické že si k tomu nikoho dalšího nepřibere (což je i pochopitelné a není to snad moc na závadu pokud takhle neplundruje každý den). Pokud ale jde o něco většího, udělal bych spíš výpravu se vším všudy, protože tím zabavím víc lidí a výsledek bude taky vypadat lépe. Donést někomu tunu železa (držíme se příkladu) sólo na vlastním hřbetě jen proto, že můžu, mi přijde ujeté.