Stránka 4 z 5
Napsal: 28. 2. 2008 21.50
od Ome
mno,takze k temhle zalezitostem se nerad vyjadruji,ale nechte hrace hrat tak jak hraji.jiste chapu ze nekomu se nemusi libit hra ostatnich.pokud nikdo vylozene neprudi a snazi se hrat v ramci pravidel a dela to co nejlepe umi,nechte ho hrat pls.nejhorsi je "kritizovat" druhe za to ,ze jsou jini ci hrajou jinak.RESPEKT to je to prave slovo.myslim si ze tento topic je dost poucny ,ale bohuzel spousta lidi chce hrat ,bavit se a ne rozebirat co komu vadi.debata je skvela k vyjadrovani nazoru(pokud se nezvrhne ve flames) a doufam ze vsichni si z toho odnesou jen to nejlepsi,ale co myslite,kam to povede?jeden chce hrat takhle a druhy zase takhle. moje RP vs. tvoje RP.vazim si vsech nazoru,ale cela tahle debata me prijde jako vnucovat lidem kteri tady hraji,aby hrali podle vkusu jednotlivcu.chci timhle vyjadrit jen svuj osobni postoj ,ktery se mnou samozrejme nemusi nikdo jiny sdilet.i kdyz debata zni sebepozitivneji a poucne, me se tak nejevi

.no jedine mozna ze nedokazu cist mezi radky jako ostatni a ne uplne jsem to pochopil.doufam ze se nikoho timhle nedotknu.to totiz vbec neni muj zamer
_________________
Coincidentia oppositorum
RESPECT EVERYONE
Napsal: 28. 2. 2008 21.55
od anurin
možná by se k tomuto topicu hodil tento citát... přeberte si to jak chcete:
Tolerance není lhostejnost, ale moudrá víra, že i te druhý může mít pravdu.
Jiří Menzel.
Napsal: 28. 2. 2008 22.30
od cybermisa
OneHeart píše:
S tímhle určitě souhlasím. Je to občas až moc dobře vidět, jak chce každý nějakou květnatou hvězdičkovou hláškou ukázat, že i on je tím správným eRPé hráčem. Bohužel, někteří mají hranice posunuty a jejich sobecké hraní postavy, může kazit moc příběh.
Já si také libuji v charakteru postavy, ale proč na úkor zábavy ostatních?
Kdyz jsi svoji postavou opakovane prekazil jistou spolecenskou akci, ktere se ucastnilo nemalo PC, tak jsi dal prednost charakteru sve postavy pred zabavou ostatnich. Aspon teda verim, ze v tom byly ciste IC duvody tve postavy. Nutno dodat, ze jak se nasledne CvC zvrtlo, moc to na zabave nepridalo a to se ovsem ale dalo cekat …
Napsal: 28. 2. 2008 22.49
od magnumik
to Ome:
Libra píše:...Shrnute tedy balrog podle me, jedine na co tu apeluje je, aby kazdy skutecne zvazil jak moc je jeho charakter v dane scene nutne udelat "dominatnim" a jak pripadne nechat viniknout postoj dane postavy. Je veliky rozdil totiz pokud napisete jen *absolutne ignoruje priseru pred nim a neco probira s X * a nebo pokud se zacne rozepisovat o udalostech co se stali vcera u svacinky. Je to jen o respektu mezi vami HRACI a tim tedy jak moc nechame toho druheho danou scenu zahrat (at uz nas bavi nebo ne) s ohledem na engine hry. Nikomu tim nic neprikazuje a nikoho do niceho nenuti, bylo to pouze k zamysleni...
řekl bych, žes to nepochopil Ome...nikdo nikomu nevyčítá, jak hraje charakter svojí postavy ani nikoho nenutí aby její charakter nějak ohýbali. Balrog a Libra jen říkají, že když nastane nějaká situace s dobrou atmosférou (jako nečekané přepadení, vyprávění v sále, nebo třeba divadelní představení) tak by se měli hráči zamyslet, co se stane, když vytrhnou otěže aktuálně dominantní postavě a jestli atmosféra neztratí, nebo se úplně nezničí...
a jak píše Libra v příspěvku předtím ten příklad o vyprávění Selly, když párkrát za IR dvě hodiny (myslím) co trvalo vyprávění, Asar něco vtipného podotkla...hodilo se to jak k jejímu charakteru, ale vždycky se jelo dál a atmosféra neztratila...
pokud ale někdo onu ATMOSFÉRU necítí a má neustálou potřebu, aby jeho postava byla dominantní, aby se alespon trochu zabavil a tak střílí jednu hlášku za druhou...měl by si položit nějakou otázku typu: "Co tady dělám když mě to nebaví/nudí/…?"
pokud se chystáte namítnout, že "každý tu situaci může vnímat jinak a onu atmosféru nemusí cítit" tak je to zbytečný...vždycky je to o tom vnoření do děje...a když někdo vnímá jen hlouček postav, hodně čudlíků okolo, a nějaký čísla a písmenka...měl by si položit stejnou otázku, popřípadě vyhledat takovou společnost, která vnímá scény stejně povrchně a vtipkovat si do sytosti...opravdu takový nějaký nejapný žert nebo poznámka dokáže neskutečně vytrhnout ostatní z děje...a pokud to tu atmosféru úplně zničí, tak se do děje už ani nemusejí vrátit. To je všechno...už mi tady nemusíte oponovat, stačí se nad tím zamyslet a skusit se na to podívat z tohohle pohledu...ten RESPEKT má totiž dvě stránky... -> chcete být respektováni? tak respektujte ostatní... klidně v nějaké situaci hod'te vtipnou hlášku, ale prosím inteligentně a s rozmyslem...
to cybermisa: to co popisuješ bylo ze začátku dobrý...zajímavý zvrat...nečekaná situace...řešení...pořád ok...ale pak?...nadávky, osočování, znechucení postav nad činem -> každý chtěl být dominantní a říct co si o tom jeho charakter myslí...to minimálně mě znechutilo opravdu hodně celou hru...
Napsal: 28. 2. 2008 23.05
od drake127
Rozhodně se tu utvořila zajímavá debata o rozdílnosti přístupů a těžko s někým konkrétně souhlasit. Asi bych zůstal u toho, že danou scénu je tedy lepší nekazit, když neutrpí charakter postavy. Dobrá, tohle si zkusím nějak přebrat a možná bych si potom pár vět i odpustil, ale nebyla by to ta několikrát zmíněná.
On je totiž rozdíl, jestli svým jednáním danou scénu a atmosféru tvoříte, anebo pouze dotváříte. Chování Alkaran jsem registroval stejně, jako jsem registroval postavu, která se snažila provést něco potenciálně velmi nebezpečného, další, která se Tenga pokoušela vyléčit a poslední, která mu v tom (důrazně slovy) bránila.
Toto mi ani vzdáleně nepřišlo jako nějaká scéna, ale spíš to byla situace, kdy tři ze čtyř postav stojící u Tenga buď nic nedělají nebo se ho rovnou snaží zabít a čtvrtá, která se sice snažila pomoct, ale kdoví, co udělá dál.
A proto se Bert rozhodl přistoupit a smyslem dané věty bylo rychle zjistit, jak se projevilo to léčení, jestli je při vědomí a je schopen vstát, aby se na základě této informace mohl rozhodnout co dál.
Ano, mohla to být krásná tragická scéna, kdyby Teng umřel Alkaran v náručí, ovšem tuto jsem se rozhodl nedopustit. Hrálo se totiž o víc.
Napsal: 28. 2. 2008 23.56
od Ome
to rikam ze jsem to nepochopil

,ale bylo to mou nedukladnosti vice premitat o psanem.
_________________
Coincidentia oppositorum
RESPECT EVERYONE
Napsal: 29. 2. 2008 0.26
od magnumik
Hlavně, že už je to jasnější...

Napsal: 29. 2. 2008 0.55
od psin
Z povzdálí nezapojeného se to jeví tak nějak komplikovaně a trochu přehnaně - řikám si, že tu skoro každej má v něčem pravdu, ale tak nějak chybí schopnost uvědomit si základní věci, o kterých všichni víme.
Balrog podle mě určitě nikoho do ničeho nechce nutit, je prostě řiká, že nemá rád když mu někdo "kalí vodu zrovna když se chystá vytáhnout valounek pointy pracně vygradovaný scénky" a naopak druhá strana zase tvrdí že i ta "zakalená voda je báječná protože je krásný jak se jí pěkně povedlo zkalit".
Uvažuju jaký by to asi bylo kdyby obě tyhle strany ubraly ze svých očekávání a pravd, protže si myslím, že všichni víme, že hru dělají hráči, že jsou všichni důležití (nikoliv nepostradatelní) a je to jen o tom co je důležitější - jestli lpění na tom abych hrál podle svý pravdy nebo abych druhýmu hráči udělal radost, byť jen občas tim, že ho třeba nechám dotáhnout něco dokonce. Myslel jsem si, že se na EQ chodíme pobavit, mít dobrý pocit ze hry - IC události ovlivňují hráče a je uplně jedno jestli má pravdu ten nebo onen nebo čí přístup ke hře je ten správnej. Respektujte jeden druhýho jako hráče - aspoň přemýšlejte o tom co je pro vás důležitější jestli to, že vy víte že to hrajete správně nebo jestli jste tomu druhýmu udělali radost ze hry.
Netvrdím, že máte omezovat svoje postavičky, k něčemu je lámat nebo podobně, někdy prostě stačí mlčet a něco neudělat.
Určitě tu někdo vyrukuje s tím, že proč by měl jako druhýmu dělat ústupky a někomu se přizpůsobovat... No protože tohle je společenská hra a je, znovu opakuju o hráčích, a když někoho znechutí a ten znechucenej třeba odejde tak ta hra bude o něco chudší a nakonec dotaženo do abusrdna tu pak může hrát ten dotyčnej sám nebo si pustit singleplayer.
Naopak hráči s přístupem ke hře jako je Balrog (já se k nim také částečně počítám) se musí smířit s tím, že jsou tu i ti druzí hráči a že se prostě nezmění, protože tohle je věčná debata - ani jedna cesta není špatná - psalo se tu několikrát a základ je respektovat jeden druhýho a chovat se k sobě slušně na principu toho kompromisu (pokusit se skloubit oba přístupy ke hře). Musíme si uvědomit, že ta "zkalená voda je fakt pěkná a že se to povedlo".
A ještě - podotýkám že jsem u toho nebyl ale neni mi moc jasný proč by ta situace s tim Tengem nešla zahrát IC, proč Alký nezačla na tu druhou postavu: "*rozhořčeně a plačitvě* copak nevidíte jak mu je? Přece si nemyslíte, že se jen tak postaví na nohy?"
Nebál bych se toho dát najevo - v rámci IC a stylově - že se ti prostě ta neadekvátní reakce postavičky nelíbí.
Napsal: 29. 2. 2008 10.20
od OneHeart
cybermisa píše:
Kdyz jsi svoji postavou opakovane prekazil jistou spolecenskou akci, ktere se ucastnilo nemalo PC, tak jsi dal prednost charakteru sve postavy pred zabavou ostatnich. Aspon teda verim, ze v tom byly ciste IC duvody tve postavy. Nutno dodat, ze jak se nasledne CvC zvrtlo, moc to na zabave nepridalo a to se ovsem ale dalo cekat …
OT:
Aha, zničil jsem scénu lehce nudného a předvídatelného turnaje a pokusil jsem se jí dát něco nepředvídatelného :)
A s IC důvodama na mě nelez, já nebyl ten ,kdo tam prasil.

Napsal: 29. 2. 2008 10.35
od kokosak
Ehm... jestli se jedná o ten magický turnaj a příslušného netopýra, tak to mě osobně z celé události pobavilo asi nejvíc... kromě tedy toho masakru, který se nakonec neudál

Napsal: 29. 2. 2008 11.22
od cybermisa
OneHeart píše:
OT:
Aha, zničil jsem scénu lehce nudného a předvídatelného turnaje a pokusil jsem se jí dát něco nepředvídatelného :)
A s IC důvodama na mě nelez, já nebyl ten ,kdo tam prasil.

Vidis a to je presne ten sobecky postoj hrace, kvuli kteremu je presne tato debata. Jednomu se neco zda "nudneho" tak si proste rekne, ze to trochu ozivi, bez toho, aby se zamyslel nad dusledkama. A dusledky byly takove, ze proste dalsi podobny turnaj neorganizuju, proste jsem se poucil

Chapu, ze pro nektere postavy i hrace je zabava pozorovat, ja se jim jejich snazeni kazi, aspon nekdo se bavil …
EDIT: Je mi lito, ze ses nudil, ale ja s Labirem jsme meli plne ruce prace s organizaci a s frakcema …
Metagamy zucastnenych postav zde rozebriat nebudeme, aby se to nezvrhlo ve flame, protoze nikdo svoji chybu stejne neprizna.
Napsal: 29. 2. 2008 12.47
od kokosak
cybermisa píše: Vidis a to je presne ten sobecky postoj hrace, kvuli kteremu je presne tato debata. Jednomu se neco zda "nudneho" tak si proste rekne, ze to trochu ozivi, bez toho, aby se zamyslel nad dusledkama. A dusledky byly takove, ze proste dalsi podobny turnaj neorganizuju, proste jsem se poucil

Chapu, ze pro nektere postavy i hrace je zabava pozorovat, ja se jim jejich snazeni kazi, aspon nekdo se bavil ….
Ehm. No, neříkal jsi že:
cybermisa píše: Ja osobne se tedy priklanim ke stylu RP, ktere nema za cil "vytvaret sceny", ale vychazi s dusledneho hrani charakteru postav a adekvatni a naprosto prirozene reakce sveta. Nic vic, nic min.
Není to ten samý případ? Měl jsi rozjetou akci, rozjetý vlak... a někdo vjel na vedlejší kolej s drezínou. Ano, odvedlo to pozornost od připravené akce. A zaměstnalo to hráče asi jinak, než jsi měl v úmyslu. Ale já osobně se přiznám, že jsem si až doteď tak trochu myslel, že to byla součást scénáře. Víš, něco jako "nenecháme tam přece ty lidi jen sedět a koukat jak stojí proti sobě dva a pořád dokola dělají korách vů mo kejn".
Napsal: 29. 2. 2008 13.02
od The_Balrog
prijde mi, ze kokosak tu ma pravdu... tohle je presne pripad, kdy pristup, o kterem jsi nedavno prohlasil, ze jsi jeho zastance, se obratil "proti tobe" a neni duvod, proc by ses mel z toho citit znechucene c ukrivdene, protoze tak to proste preci chodi a patri to k tomuto zpusobu hry...
Napsal: 29. 2. 2008 13.06
od Akira
no mě osobně se scéna s narušitelem líbila z celého turnaje nejvíc. Bez toho by to bylo jen (dle mého pohledu) velice nudné klání, které jen málokdo ze skupinky cca 10 postav co byly blízko kolem mě sledoval. Tlachaly o ničem, nebo řešily své věci. Ale když se objevil netopýr a sním i kouzla, zpestřující klání, tak hned všichni ožili!!
Co se dělo pak a opravdu mě znechutilo, k tomu se nebudu vyjadřovat, aby nevznikl zbytečný flame, který debata na téma zneužití moci, vždycky vyvolá.
závěr je takový, opět pro mě!, že Kayn byl tehdy originální a zábavný, narozdíl od pár tuctových postav.
Napsal: 29. 2. 2008 13.12
od magnumik
kokosak píše:… Víš, něco jako "nenecháme tam přece ty lidi jen sedět a koukat jak stojí proti sobě dva a pořád dokola dělají korách vů mo kejn".
magnumik píše:...pokud ale někdo onu ATMOSFÉRU necítí...měl by si položit nějakou otázku typu: "Co tady dělám když mě to nebaví/nudí/…?"
jinak...souhlasim, že to bylo dobrý spestření turnaje...nicméně s mnohem drastičtějšími důsledky, které zanechali na klání z mého pohledu nesmazatelný šrám...
Napsal: 29. 2. 2008 13.19
od photter
hezký povídání
nepřehlídněte prosím v tý záplavě první granův přispěvek, kde píše o narativním, simulativním a gamistickým hraní
je to jeden ze způsobů dělení přístupu hráčů ke hře i když vyvolává celkem bouřlivý diskuse
že nikdo nehraje čistě narativně a jinej zas čistě simulativně je jasný, každej je směska všech trí způsobů
dovolim si naopak říct, že kdyby někdo hrál zcela čistě podle jednoho způsobu, jeho hra by byla neskutečně nudná
často se v těchdle debatách dělá v tomhle ohledu závažná chyba a to, že se narativní způsob hry nadřazuje těm ostatním - je to kravina, všechny sou třeba a je třeba je co nejlíp využívat pomocí onoho "citu pro hru", kterej zmiňuje balrogh ve svým úvodu
důležitý potom je, že všechna tahle teorie mluví o hráčích rolí (charakterů) a shledávám, že tady do toho tlachaj i takový, co to eště nikdy nezkusili, berte jejich příspěvky jako nutnej spam každý takovýdle diskuse

Napsal: 29. 2. 2008 13.48
od OneHeart
cybermisa píše:Vidis a to je presne ten sobecky postoj hrace, kvuli kteremu je presne tato debata. Jednomu se neco zda "nudneho" tak si proste rekne, ze to trochu ozivi, bez toho, aby se zamyslel nad dusledkama. A dusledky byly takove, ze proste dalsi podobny turnaj neorganizuju, proste jsem se poucil

Chapu, ze pro nektere postavy i hrace je zabava pozorovat, ja se jim jejich snazeni kazi, aspon nekdo se bavil …
EDIT: Je mi lito, ze ses nudil, ale ja s Labirem jsme meli plne ruce prace s organizaci a s frakcema …
Metagamy zucastnenych postav zde rozebriat nebudeme, aby se to nezvrhlo ve flame, protoze nikdo svoji chybu stejne neprizna.
Vidíš, a já tam mohl vypudit třeba magionový fireball nebo cejch a bylo by to v souladu s charakterem postavy. Ale to by bylo sobecké, místo toho jsem narušil turnaj counterama, iluzema a joke-kouzlama.
A z reakcí ostatních hráčů vidíš, že to vzali jako pozitivní oživení.
Netvrdím že jsem dokonalý hráč (a narozdíl od jiných si to o sobě ani nemyslím).
Mě ale přijde jako obludné pokrytectví, hlásat na fóru o dobrém RP a ve hře se chovat jinak...
Můžeme pokračovat v zajímavé debatě, pokud ale přestaneš vytahovat špínu .

Napsal: 29. 2. 2008 13.51
od cybermisa
kokosak píše:cybermisa píše: Vidis a to je presne ten sobecky postoj hrace, kvuli kteremu je presne tato debata. Jednomu se neco zda "nudneho" tak si proste rekne, ze to trochu ozivi, bez toho, aby se zamyslel nad dusledkama. A dusledky byly takove, ze proste dalsi podobny turnaj neorganizuju, proste jsem se poucil

Chapu, ze pro nektere postavy i hrace je zabava pozorovat, ja se jim jejich snazeni kazi, aspon nekdo se bavil ….
Ehm. No, neříkal jsi že:
cybermisa píše: Ja osobne se tedy priklanim ke stylu RP, ktere nema za cil "vytvaret sceny", ale vychazi s dusledneho hrani charakteru postav a adekvatni a naprosto prirozene reakce sveta. Nic vic, nic min.
Není to ten samý případ? Měl jsi rozjetou akci, rozjetý vlak... a někdo vjel na vedlejší kolej s drezínou. Ano, odvedlo to pozornost od připravené akce. A zaměstnalo to hráče asi jinak, než jsi měl v úmyslu. Ale já osobně se přiznám, že jsem si až doteď tak trochu myslel, že to byla součást scénáře. Víš, něco jako "nenecháme tam přece ty lidi jen sedět a koukat jak stojí proti sobě dva a pořád dokola dělají korách vů mo kejn".
The_Balrog píše:prijde mi, ze kokosak tu ma pravdu... tohle je presne pripad, kdy pristup, o kterem jsi nedavno prohlasil, ze jsi jeho zastance, se obratil "proti tobe" a neni duvod, proc by ses mel z toho citit znechucene c ukrivdene, protoze tak to proste preci chodi a patri to k tomuto zpusobu hry...
Ale vy ste nepochopil muj prispevek. Ja jsem nikde nepsal, ze to bylo z IC hlediska nekorektni, ze jsem byl tou IC udalosti znechuceny, prectete si prosim znovu dobre moje prispevky. Co mi na tom nejvice vadilo, nebylo zadne odvedeni pozornosti, coz si kokosak sam domyslel, ale nasledne hadky na foru a debaty po PM s lidma, kteri meli neuplne informace.
Jen jsem napsal, ze proste priste uz nic takoveho organizovat nebudu, protoze z pohledu a narocnosti organizace je to cinnost nevdecna …
Napsal: 29. 2. 2008 13.55
od cybermisa
Akira píše:no mě osobně se scéna s narušitelem líbila z celého turnaje nejvíc. Bez toho by to bylo jen (dle mého pohledu) velice nudné klání, které jen málokdo ze skupinky cca 10 postav co byly blízko kolem mě sledoval. Tlachaly o ničem, nebo řešily své věci. Ale když se objevil netopýr a sním i kouzla, zpestřující klání, tak hned všichni ožili!!
Co se dělo pak a opravdu mě znechutilo, k tomu se nebudu vyjadřovat, aby nevznikl zbytečný flame, který debata na téma zneužití moci, vždycky vyvolá.
závěr je takový, opět pro mě!, že Kayn byl tehdy originální a zábavný, narozdíl od pár tuctových postav.
Ano, turnaj byl nudny a tuctovy, jeho naruseni bylo zabavne a originalni. Tak nejak by ale to naruseni jaksi nebylo, nebyt toho turnaje, ne? Kazdopadne z me strany dalsi turnaj uz nebude, takze si zabavne a originalne muzete narusovat co chcete, nejlepe, co si sami zorganizujete
Napsal: 29. 2. 2008 14.03
od cybermisa
OneHeart píše:
Vidíš, a já tam mohl vypudit třeba magionový fireball nebo cejch a bylo by to v souladu s charakterem postavy. Ale to by bylo sobecké, místo toho jsem narušil turnaj counterama, iluzema a joke-kouzlama.
A z reakcí ostatních hráčů vidíš, že to vzali jako pozitivní oživení.
Netvrdím že jsem dokonalý hráč (a narozdíl od jiných si to o sobě ani nemyslím).
Mě ale přijde jako obludné pokrytectví, hlásat na fóru o dobrém RP a ve hře se chovat jinak...
Můžeme pokračovat v zajímavé debatě, pokud ale přestaneš vytahovat špínu .

Pokud mas na mysli ve svych provokativnich narazkach moji hru ten den, tak bych byl velmi rad, kdybys mi do PM napsal, co bylo tehdy "spatne RP". Rovnez bych byl rad, kdybys mi do PM napsal, jakouze spinu mam prestat vytahovat.
Pokud vim, vyjadril jsem se (uz i tehdy), ze IC to bylo korektni, ze mi vadily PM, kde jsem byl osocovan z neopravneneho zabiti netopyra, prestoze jej moje postava nezabila a dotycni situaci ani nevideli, jen se do me zacali obouvat proste uz z principu. Howgh …
