Stránka 4 z 6
Napsal: 14. 3. 2010 19.42
od Paklic
Album Peter Nagy a deti.
Super! I jeho ostatní písničky jsou super.
Napsal: 14. 3. 2010 21.06
od sircervic
Ano přesně todle je spam,
Když sem napíše každej kdo ví kulový, ale hlavně že má do prd*l* díru.
\\Omluvte sprostý slova.
Napsal: 14. 3. 2010 22.02
od kokosak
sircervic píše:Ano přesně todle je spam,
Když sem napíše každej kdo ví kulový, ale hlavně že má do prd*l* díru.
\\Omluvte sprostý slova.
Ono se tady jaksi čeká až sem napíšeš ty a když se k tomu nemáš, tak se nemůžeš divit lidové tvořivosti.

Napsal: 15. 3. 2010 12.22
od OneIceOne
Nazdar, fakta ke světu...
Pokud budeš jen někam chodit, bojovat, vydělávat a neodsedíš se své rp u svačinky = jdeš

Pokud se rozhádáš se vedením, dostaneš punc = jdeš

Pokud vyžaduješ, aby ti dali DM pokoj = jdeš

(občas se stanou nehody, někdo tomu říká pravděpodobnostní spawn)
každopádně je to dobře.
Nikdo tu na podobný lidi není zvědavej. Ve výsledku to odnesou slušný lidi. Jednou jsem s Borninem chcípnul, protože koupil interferenci kouzla, pak jsem se sám sebe ptal, co jsem komu udělal.
Takže pokud patříš do skupiny hráčů, co se sem přistěhovali jen za vidinou lotu, creepu a podobně, sbal kufry a vypadni. Pokud je to jinak, přeji ti pevné nervy.
P.S. Nepatřím mezi bratrstvo Svačinkářů, Eq ale má svá pravidla, která se musí dodržovat, ale kvůli kterým také hodně dobrých hráčů odešlo. (Sebechvála smrdí, ale já nesmrdím, protože se pravidelně meju)
Napsal: 15. 3. 2010 13.12
od Tomyn
no zajímavě se to rozjelo, já zrovna bych teda asi neměl moralizovat, protože mám také jisté hříchy ale:
jen bych řekl že červík by nemusel bejt tak agresivní ať má jakékoliv důvody, plynoucí ze hry
a vůbec si myslím, že nestojím od DM podporu je kravina, prostě když chce tak si s tebou DM může a udělá co chce, tedy pokud dodrží pravidla co platí i pro DM, jako třeba že Ti ten DM kill jen tak dát nemůže, ale vždy pro Tebe musí existovat cesta jak ze situace, to Ti systém nezaručí, prostě bum a jsi třebas i tuhej
nevím zbytečně se tu čílíte, jinak oneiceone má dá se říci pravdu, ale pokud hraješ postavu tak jakoby se chovala v reálu, nebo co nejblíže k tomu, tak takové problémy nenastanou a nebo jen velkmi zřídka
Napsal: 15. 3. 2010 14.40
od Naylun
Já jsem nečetl tento topic, ale řeknu jednu věc: Osobně moc neuznávám a nerespektuju žádosti typu "nechci DM podporu". Každý, kdo se se svou postavou logne na EQ musí počítat s tím, že DM jsou ti, kdo hrají svět a jeho reakce, které nejsou a nemohou být zajištěny systémově. Tyto reakce se vztahují na každého, ať chce nebo nechce. I v reálu si přece nemůžete vybrat, jestli chcete, aby okolní svět na vás reagoval nebo ne. Zkuste si na vaše Ferrari nalepit cedulku "nechci podporu Policie ČR" a jezdit ve městě stovkou - nebo aby to bylo více podobné problému trpaslíků denodenně těžících na území skupiny nepřátelských NPC - zkuste vlézt do výběhu goril a sebrat jim jejich oběd...
Napsal: 15. 3. 2010 15.33
od Nalk
Jen podotknu, že pokud si svět nepřeje hromady dobrodruhů těžící nerostné bohatství, tak by jste nemuseli u vzácnějších zdrojů veřejně na fórum plácat jeho umístění. Nedali jste to sice s GPS souřadnicema, ale trošku schopnej člověk, si to dokáže už najít.
EDIT: ta Panathianova editace zní drsně :)

Napsal: 15. 3. 2010 16.00
od Naylun
To je pravda upravil jsem to ve svém příspěvku.
Napsal: 15. 3. 2010 18.20
od Dron
Vydím problém v tom, že v klasickém RPG je DM člověk, který vytváří svět a spolu s hráči vytváří příběh. Hráči s DM spolupracují na tom příběhu a nikdy nesmí jít proti DM ať OOC nebo přeneseně IC, to je pak konec hry.
Na EQ je svět daný systémem NWN a teoreticky přítomnost DM není nutná. Ovšem pak tu je další funkce DM a to je hlídání hráčů. To se spoluprácí nemá nic společného, protože DM ani nezná hráče a jeho cíle, jako hráč DM...
Napsal: 15. 3. 2010 18.24
od hemendo
Dron píše:Vydím problém v tom, že v klasickém RPG je DM člověk, který vytváří svět a spolu s hráči vytváří příběh. Hráči s DM spolupracují na tom příběhu a nikdy nesmí jít proti DM ať OOC nebo přeneseně IC, to je pak konec hry.
Na EQ je svět daný systémem NWN a teoreticky přítomnost DM není nutná. Ovšem pak tu je další funkce DM a to je hlídání hráčů. To se spoluprácí nemá nic společného, protože DM ani nezná hráče a jeho cíle, jako hráč DM...

U tohodle příspěvku mi chybí jedno tlačítko jako na facebooku, "nelíbí se mi / dislike this"
Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Napsal: 15. 3. 2010 18.56
od Dron
hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Napsal: 15. 3. 2010 18.56
od Jája CZE
Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.
DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
Napsal: 15. 3. 2010 19.01
od Nalk
Jája CZE píše:Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.
DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
Neboj, Naylun se vyřádí a bude situace jako dřív... užívejme si dokud můžeme
Napsal: 15. 3. 2010 19.07
od kokosak
Dron píše:hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Ha, konečně něco s čím můžu zase nesouhlasit.
Princip EQ byl, je... a snad i bude "hráči hráčům". Tedy, hráči připravují jiným zábavu a je samé to baví. DM v té idealizované podobě na EQ není vůbec potřeba, hráči se dokáží zabavit i bez něj a nepotřebují ho (že to v reálu nejde, protože někdo ty NPC hrát musí je věc jiná). Což v situaci, kdy postavy v plné kooperaci jdou proti přiblblému spawnu, aby je ten přinejhorším rozsekal svým počtem (případně nepěkným rovnítkem) a zbytek dne prosedí u Svačinky požírajíc obložené chlebíčky jaksi dlouho nevydrží. Pak nastupují "hybatelé", kteří dokáží ostatní zabavit ostatní - mají nějaký cíl, k něčemu směřují, o něco se snaží. Do děje dokáží zapojit ostatní postavy... a svět jede. Úmyslně se vyhýbám slovu "hostitel", tam jsou požadavky poněkud jiné.
Napsal: 15. 3. 2010 19.23
od Dron
kokosak píše:Dron píše:hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Ha, konečně něco s čím můžu zase nesouhlasit.
Princip EQ byl, je... a snad i bude "hráči hráčům". Tedy, hráči připravují jiným zábavu a je samé to baví. DM v té idealizované podobě na EQ není vůbec potřeba, hráči se dokáží zabavit i bez něj a nepotřebují ho (že to v reálu nejde, protože někdo ty NPC hrát musí je věc jiná). Což v situaci, kdy postavy v plné kooperaci jdou proti přiblblému spawnu, aby je ten přinejhorším rozsekal svým počtem (případně nepěkným rovnítkem) a zbytek dne prosedí u Svačinky požírajíc obložené chlebíčky jaksi dlouho nevydrží. Pak nastupují "hybatelé", kteří dokáží ostatní zabavit ostatní - mají nějaký cíl, k něčemu směřují, o něco se snaží. Do děje dokáží zapojit ostatní postavy... a svět jede. Úmyslně se vyhýbám slovu "hostitel", tam jsou požadavky poněkud jiné.
DM mohou svět:
1) tvořit a upravovat v návaznosti na aktivity hráčů
2) oživovat hraním za NPC apod.
3) vést v podobě nějakých zásadních questů
4) hlídat a jít po hráčích, co porušují pravidla
EQ je dle mého názoru svět hráči hráčům pod dozorem DM.
Hybatelé nedokážou mnoho bez podpory DM a bodu 1) který zároveň musí akceptovat všichni. Bod 2) asi potěší každého, ale na to je málo DM. Bodu 3) by se asi mělo jít vzdát, bodu 4) ne.
Napsal: 15. 3. 2010 19.30
od Aefar
Nalk píše:Jája CZE píše:Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.
DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
Neboj, Naylun se vyřádí a bude situace jako dřív... užívejme si dokud můžeme
K tomu musím dodat, že zdaleka Naylun je sice nová krev, ale ostatní výrazně dostali chuť a je to paráda...
Napsal: 15. 3. 2010 19.30
od drake127
1) Je pravda jen z části.
2) Je věc milá, ale funkčně zbytná.
3) Je věc vzácná a i tak většinou končí jako status quo
4) Funguje skoro sama (tím neshazuji nutnou a jistě ubíjející režii s tím zbytkem).
Jak píše kokosak - kdyby měla zábava plynout jen od DM, už by tu dávno nikdo nehrál; DM jsou střednědobě (měsíce) nahraditelní, šikovní hráči ne.
Napsal: 15. 3. 2010 19.54
od kokosak
Dron píše: Hybatelé nedokážou mnoho bez podpory DM a bodu 1) který zároveň musí akceptovat všichni.
Myslím si, že se pleteš. Hm... nebo si prostě jen nerozumíme v tom co chápeme pod pojmem "mnoho". Bez DM není možné provést zásah do světa NPC... zato do světa PC zcela jistě. Jeden nemusí být Starším hráčem, nebo dokonce Hostitelem se všemi možnostmi a udělátky s tímto statutem spojenými aby připravil pěknou zábavu sobě i ostatním. Mezi oblíbené (a už zprofanované, takže nedoporučuji opakovat) se řadí:
- Nemoc/otrava postavy. Postava se nakazila/otrávila známým či neznámým jedem a musí nyní najít protijed/lék. Systémově postavě nic ovšem není, vše se odehrává ve hvědičkách. Pod touto záminkou se pak dá jít do hrobek nemrtvého kněze pro recept (a hledat v knihovná, kde systémově absolutně nic není), udělat výpravu pro ingredience do hor (a sebrat kytku, která opět systémově na místě není) a nakonec strávit veselých pár dní reálu debatou kdeže sehnat krev panny, kolik jí vlastně má být, odkudže má ta krev kapat a kde u všech rohatých sehnat pannu.
- Posednutí postavy démonem/schizofrenie. Postava se začne chovat "divně", odlišně od svých obvykklých vzorců chování. Začne být odtažitá, agresivní... nebo začne mluvit podivným hlasem, dostávat křeče. Na jejím okolí pak je hlavně uvědomit si co se vlastně děje, potvrdit si to a zjistit možnosti nápravy, která může být tak "jednoduchá" jako dostat postavu ke knězi do chrámu (zkoušeli jste to, když se dotyčný brání a vy mu nechcete ublížit?), nebo tak složitá jako minulý příklad s jedem.
Tohle a stovky dalších jsou věci, které může dělat KAŽDÝ, nezávisle na svém levelu. Chce to jen špetku fantazie.. a většinou to znamená i přestat nahlížet na svou postavu jako na neporazitelného supermana. Oproti "Hybatelům" jsou "Konzumenti", kteří podobnou zábavu sice nevytváří, ale dokáží se zůčastnit připraveného tak, že to potěší všechny ostatní zůčastněné i Hybatele, který to všechno vede a řídí. Jak Konzumenti, tak Hybatelé jsou důležití... ale asi každý chápeme, že dělat Hybatele je o dost těžší (a někdy nevděčnější) záležitost a že mnohem jednodušeji se Konzumuje. Nicméně činnost Hybatelů nezůstává povětšinou dlouho bez DM pozornosti a i když to nemusí znamenat zapojení DM do questu, nezřídkakdy to vede k postupu Hybatele na "vyšší" příčky Starších hráčů a Hostitelů (nicméně neznamená to, že postava Staršího hráče či Hostitele musí být Hybatel).
Napsal: 15. 3. 2010 20.43
od cybermisa
Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
Pokud maji DM chut a naladu, tvori questy a pribehy.
Na hlidani hracu je PLACOS, ale obcas bohuzel DM taky musi zasahnout.
Napsal: 15. 3. 2010 21.14
od Dron
cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
Pokud maji DM chut a naladu, tvori questy a pribehy.
Na hlidani hracu je PLACOS, ale obcas bohuzel DM taky musi zasahnout.
Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.