Stránka 4 z 5

Napsal: 15. 3. 2011 11.20
od Lassair
No já četla taky pozitivní reakce víceméně na netu. Začala jsem a zatím si moc nestěžuju (i když jsem jedna z mála co to hraje s polskými titulky, pač takto tomu rozumím, většině teda):)) Docela mě zajímá co bude dál a jak to bude dál a o tohle mi u těchto her jde.. (jo vím.. nebijte mě, to už jsem tu psala:))

Napsal: 15. 3. 2011 11.47
od Arto

Napsal: 16. 3. 2011 13.00
od Pavel Urban
Po dohrání:

Boje
Nezlepšilo se to. Naopak.
Jak už tu bylo řečeno, jsou jednotvárné a v podstatě stále podle obdobné šabolny - nepřítel na začátku, přídavný nepřítel v průběhu (seskakující, padající nebo se prostě objevující), konec boje. Občas je těch vln několik.
Souboje jsou ala diablo - masy a masy nepřátel, které parta rozseká na kousky. Podivné na oko "poutavé a efektní" schopnosti a zmiňované rozpadávání soupěřů při zabití, jako by explodovali jsou aspoň pro mne dost rušivé. U některých případů je to dovedené ad absurdum, když například jeden druh úderu NPC nabodne postavu na čepel velikosti motorové pily (a tím myslím robodnutí hrudi skrz na skrz), mává s ní ve vzduchu a pak jí složí na zem... a postava ztratí pár HP a bohuje dál. To je dobré pro nějaký finishing move ale toto vypadá dost divně.
Bossové jsou zvláštní - stále se uplatňuje představa nezničitelného jedince s hyper-možnostmi před nějakou realističností a hrozbou jiného druhu. Osobně jsem měl občas spíš problém s bandou drobných NPC než s finálovými boji.
Plusem je to, že jsem se nesetkal s takovou rušivostí teleportů díky prokládaným filmečkům jako u prvního dílu. Dobrá je celkem velká variabilita jednotlivých zaměření (více možností/stupňů než v DAO) a možnost nastrkat si body ve všech možných směrech.

Voice-acting a dialogy
Tady je trochu zlepšení od toho co bylo v demu. Je to hlavně díky tomu, že je tu víc herců, kteří mají různé kvality namluvení postavy a jsou mezi nimi i vereráni z předchozího dílu. Nicméně pořád se tu zmiňované potíže s nezvládnutím hlasu vzhledem k situaci (apod.) docela objevují.
Dialogy jsou místy dost kostrbaté a jednotlivé reakce na sebe občas moc nesedí. Někdy se stane, že hlavní postava řekne jednou něco, a v další větě něco opačného (např. "můj domov je Ferelden" a "teď jsem doma v Kirkwallu").

Výbava
Tento způsob řešení výbavy (omezení na jednu postavu) je otřesný. Pořádně nerozumím proč to tak je a byl to rozhodně špatný krok. Chápu, že některé věci mohou být pouze pro někoho konkrétního (snubní prsten si nebudou postavy půjčovat), ale toto je nesmysl.
Vadí mi tu i rozpětí síly výbavy jako takové - jedna zbraň má zranění 5 a druhá zbraň stejného druhu zranění 40. Nějaké variace jsou pochopitelné, ale tohle mi moc nesedí a oddaluje mi to hru od realističnosti. Raději bych viděl postupné zlepšování se postavy s než jejich boostování síly všemi směry.
Sekundární schopnosti jsou docela fajn a postava si s nimi může docela vyhrát.

Příběh
Příběh je docela zajímavý, když se na něj člověk podívá z ptačí perspektivy, ale v detailech to skřípe. Líbí se mi pojetí pohledu na období života hlavního hrdiny a obecné dění ve městě, kde se hra odehrává. Vadí mi, že jsou tu některé věci (a není jich málo) zařízené docela krkolimně a skokově (postavy změní názor/postoj jako mávnutím kouzelného proutku... některé věci jsou hráči vnucené, aniž by s nimi mohl něco dělat, i když by mohl atd.).
Celý příběh mi přijde hrozně lineární a nalajnovaný - zásadní věci se udějí, ať hráč udělá co chce. Je to ale zatím jen dojem a zkusím si zahrát hru z opačného gardu, než jsem jí hrál nyní.
Příběh končí seriálovým "to be continued.…" Sice je tu jakési uzavření, ale je to jen nějaká kapitola nebo část s tím, že rozřešení bude nejspíš v DLC (doufejme, že ne až v DA3 :biggrin:). Nejsem si jistý, jestli je to dobře nebo špatně, na jednu stranu se mi to docela zamlouvá, na druhou stranu se tak trochu bojím toho, s tím přijdou autoři hry dále.



Celkově bych zatím řekl, že se mi hra docela zamlouvá (solidní průměr - což je od DAO znatelné pohoršení), i když to není taková pecka, jakou jsem očekával. Má spoustu much, ale přístupem k příběhu si to autoři u mne docela žehlí (není to taková katastrofa, jak jsem očekával). Uvidím jak to bude vypadat až to uvidím i z jiného úhlu.

Napsal: 16. 3. 2011 21.05
od Ghost
Mimochodem importovali jste si vlastní save? Pokud ano, jaký?

Importoval někdo save, dke se Strážce obětoval, aby zabil Arcidémona (je to správný překlad? hraji v originále)? Zajímá mě, jak to je potom s událostmi z Procitnutí, jestli jsou nějaká "defaultní" rozhodnutí, nebo jestli je pak Procitnutí ignorováno.

Napsal: 17. 3. 2011 10.31
od Pavel Urban
Ghost píše:Mimochodem importovali jste si vlastní save? Pokud ano, jaký?

Importoval někdo save, dke se Strážce obětoval, aby zabil Arcidémona (je to správný překlad? hraji v originále)? Zajímá mě, jak to je potom s událostmi z Procitnutí, jestli jsou nějaká "defaultní" rozhodnutí, nebo jestli je pak Procitnutí ignorováno.
Zatím jsem save neimportoval.

Hrál jsem přednastavený příběh sebeobětovaného wardena a ve hře odkazy na datadisk byly. Příběh byl zmíněný jen velice symbolicky, ale vypadá to, že v pokračování (DLC, DA3) se k tomu možná budou vracet víc.

Napsal: 17. 3. 2011 11.56
od Ghost
Stejně nepochopím, proč neudělali možnost importování mrtvého Strážce s možností hrát za toho Orlaiského.
Že na rozhodnutí jsou jen drobné odkazy je mi jasné, u většiny věcí to tak je, jen čekám, že ve výsledku to bude mít větší dopady, alespoň v to tedy doufám.

Napsal: 18. 3. 2011 22.04
od Street_cz
jak řekl jeden zde vážený trpaslík
"dvě slova - EA"
ale já jim tenhle krok nemám za zlý... oni ten titul potřebují prodat a tohle je každopádně cesta ke splnění vysokého počtu prodaných kusů. Dobrý pocit z kvalitní hry, kterou si koupí pouze nadšenci, rodinu neuživíš.

Napsal: 19. 3. 2011 6.46
od Lassair
NO zatím to mám rozjetý a nestěžuju si, upřímně se mi třeba líbí ten nápad s mapou (den a noc) a hodně.. zbytek.. hm.. asi jsem moc tolerantní nebo jsem si rychle zvykla. Nutno uznat že mě to zaujalo a jo.. baví mě to:)

(I když je to mimo mísu tak pokud je tu někdo kdo má rád detektivky, prima příběh a trochu horor tak doporučuju hodně českého Posla smrti:))

Napsal: 19. 3. 2011 9.08
od Pavel Urban
Nápad s mapou je fajn a dost se mi líbí prostředí, s kterým si vyhráli (to město vypadá fakt úžasně, lokace mimo něj taky)… bohužel je to dost omezené co do četnosti dost věcí se odehrává ve stejné mapě, i když jsou to jiná místa.

Napsal: 3. 4. 2011 0.50
od Nalk
Tak jsem začal.… (s ďábelským úmyslem o té hře říci, že je to … no víme co)

lokací je opravdu pár, hrál jsem chvíli a už postřehl, že se pár lokací opakovalo...
inventář družiny.. osobně, když si vzpomenu na tu otravu s počtem itemů a přeequipováváním společníků, tak se mi ulevilo...
bojové animace jsou místy vtipné... asi nepříliš reálné.. ale celkově boje jsou svižnější a má to říz... nutno dodat, že spawny jen tak z čista jasna mi příjdou hloupé...
příběh zatím takový... nijak hrdinský... ale skáče to dopředu...
mágové jsou hodně silní, roguny mi přijdou trapné, bojovníky neřeším :biggrin:

celkově... zatím mi to příjde podobné jak jednička.. v něčem se mi to nelíbí, něco se mi tam líbí.. a aspoň to není tak zdlouhavé místy (v jedničce jsem měl třeba dojem, že se Alistair netrefoval, můj rogun taky ne, Sten nic, Morrigan docházela mana :biggrin: )… nutno dodat, že v jedničce mi počáteční fáze hry, hlavně v boji, přišla dost zdlouhavá..ale líbilo se mi pojetí světa... tady pojetí světa pokračuje, je to jen trapné prosekávání se skrz davy nepřátel, ale aspoň se nenudím u jednoho boje...

Napsal: 15. 4. 2011 23.15
od Nalk
No.. aspoň ten hlavní nepřítel měl trošku charakter... i když nic moc :biggrin: Asi tak stejné jak jednička to bylo - lepší herní mechanika, takže to nebyla taková nuda ty boje, propracovanost světa do jisté míry atd., relativně zajímavý příběh (ale neobjasněný a to mě štve), naproti tomu stojí pak pochybné spawnování nových vln nepřátel, omezenost "dungoidního" prostředí atd.

Napsal: 16. 4. 2011 7.58
od Ghost
Ten boss (ten souboj s ním) byl naprsoto hrozný, připadal jsem si jak v anime (což by nebylo nutně špatně, kdyby tak byla koncipovaná celá hra, ale nebyla). Příběh podle mě vcelku objasněný byl, jen... mi to celé přišlo jako prolog :D Kdyby se raději věnovali nepřátelům z druhého aktu i v třetím aktu ve větším měřítku, byl bych mnohem šťastnější.

Napsal: 16. 4. 2011 12.22
od Nalk
No, já jsem si říkal, že ta věc, co najdeš v prvním aktu... že by mohla mít souvislost s archdemony bo tak... být něčím takovým... závěrečný souboj - evil používal podobné útoky jako nepřtel z druhého aktu, jen teda v určité části se udělal supermanem a použil energii svojí k tomu, k čemu ji použil. A tady bych právě čekal dovysvětlení ohledně toho, co bylo zdrojem té moci.

(Aneb diskuze se snahou o žádný spoiler).

Napsal: 16. 4. 2011 12.54
od Ghost
Jo tohle. Jo, to mě taky zajímá, jen jsem na to uplně zapomněl. A myslím, že se to už ani nedovíme. Nešlo mi ani tak o útoky toho bosse, ani o ty "pauzy" (boje s hm... strážčci, řekněme), ale způsob, jakým začínaly a končily.

Napsal: 16. 4. 2011 13.12
od Nalk
Tak to mi přišlo ještě jako košér věc ve stylu "posednutí démonem". Ale možná jsem ovlivněn tím, že jsem podobně v jedné své povídce cosik popsal :biggrin: i když samozřejmě hustějc :megalol:

Napsal: 19. 4. 2011 21.17
od Naylun
Like:
+ Relativizace dobra a zla - rozhodnutí ani postavy nejsou černobílé, musíte se sami za sebe rozhodnout, sami zvolit úhel pohledu, jakým budete na příběh i postavy pohlížet.
+ Namluvení hlavního hrdiny, a potom i několik povedeně namluvených companionů (Merill vítězí).
+ Velmi, ale opravdu velmi povedené charaktery a příběhy (questy) companionů. U některých jsem se zasmál (Aveline+Donick vítězí), jiné donutily k zamyšlení (Anders, Merill, Fenris).
+ Princip friendship vs. rivalry a projevy těchto veličin u postav.
+ Skvělé provedení quanari s jejich charismatickým bitevním vůdcem Arishokem.
+ Kirkwall a Deep Roads lokace nádherně udělané (lyriové žíly vítězí).
+ Mágové a jejich cesty k blood magii, velmi dobře vytěžené silné táma mágové vs. templáři, nevyhnutelnost jejich směrování a osudů... (Orsinovo závěrečné "Maker help us all" to korunuje)
+ Zjednodušení craftu.
+ Variabilnější skill trees.
+ Některé bojové efekty mě bavily svou svižností, brutálností a byly prostě cool.
+ Zjednodušení item managementu companionů.
+ Hru jsem rozběhl i na starším PC.
+ Tělesné proporce Bethany v úvodním "tak to ale nebylo" úseku a její změna v "tak to bylo doopravdy" úseku :-)


Dislike:
- Malá variabilita itemů.
- Malá variabilita lokací.
- Příliš mnoho nepřátel v bojích a jejich nesmyslný spawn z čistého vzduchu v otravných vlnách.
- Místy boj až příliš zjednodušen, nízká potřeba taktiky a inteligence.
- Některé bojové efekty přehnané, příliš nerealistické a až směšné.
- Přílišná lineárnost příběhu, mnoho rozhodnutí je pouze fake a nemají téměř žádný vliv.
- Některé elfí tváře vypadaly vyloženě směšně.
- Málo finishing moves.
- Zjednodušené odpovědi v dialozích často málo výstižné a zavádějící, hráč nedokáže zvolit to, co chce.
- Neukončenost příběhu.


Celkově je DA2 přirozeným posunem k rychlosti, násilí, sexu a "cool" vzhledu, a odpovídá tak vývoji světa v dnešní době. Neříkám, že je to špatně, hra je stravitelnější pro větší počet hráčů, marketingové eso. V mnohém je i jaksi praktičtější a poutavější, ale oproti DAO jí pro mě osobně chybí jakýsi celkový duch (něco jako případy Terminátora nebo Matrixu). Jednička ho měla, ten svět, postavy, darkspawn, archdemon, bylo to jaksi silnější a velkolepější a pro hráče tehdy nové. DA2 už jen těží ze skvělých (a přitom nikterak složitých) reálií a pouští se do větší hloubky v jedné konkrétní oblasti (mágové vs templáři), která je však imho velmi silná a dobře vybraná.

Napsal: 19. 4. 2011 21.26
od Ghost
Hezky jsi tovystihl, Naylune. K té obtížnosti - na kterou jsi hrál? Já hrál na normal, a přiznám se, že až budu hrát příště, nebudu se těch vyšších obtížností vůbec bát :)
Sami tvůrci říkali něco ve stylu "Hard v DA2 je jako normal v DAO".

EDIT: K rychlost, "cool" factoru a sexu. To zrychlení je imo jedině dobře, DAO bylo v soubojích k uzoufání pomalé, co se "cool" factoru týče, tak hádám narážíš na nový vzhled qunari a elfů? V DAo vypadali všichni víceméně jako lidé, nový vzhled je měl odlišit, což se myslím podařilo vcelku dobře. A sex mi nepřišel o nic explicitnější, než v DAO, ve skutečnosti bylo ukázáno výrazně méně.

Napsal: 19. 4. 2011 21.29
od Lassair
Fakt je že DAO mě chytilo a nepustilo prostě dokud jsem nevěděla jak to dopadlo.. u dvojky se mi to zatím nedaří, přitom mi to přijde docela fajn.

Napsal: 19. 4. 2011 21.49
od Naylun
1. Hard, completionist stylem 38 hodin, s dual weapon DPS rogunou + duelist + assassin, level 22. Parta: Aveline, Bethany, Anders. Personality: vtipálek. Strana: mágové. Romance: Isabela, Anders (omylem). Nemálo smrtí, boss 1. aktu napotřetí, Arishok na napočtvrté, Meridith napoprvé.

2. Normal (bez pausování je to rpostě rychlejší) rychlým stylem 29? hodin, s two handed wariorem + templar + reaver, level 20. Personality: plyšák. Parta: Varrick, Fenris, Merill. Strana: templáři. Romance: Merill. 2 smrti hlavní postavy za celou hru (high dragon).

3. Normal testovacím stylem (+-4 hod) s female mage + blood mage + healer. Uhrál jsem jen jádro prvního aktu, abych otestoval hru za ženu, za evil personality a sílu blood magic buildu (100% využití many sustained skilly, maximalizace životů..)

EDIT pro Ghosta: "Cool" jsem myslel především boje - nerealistické pohyby, nerealisticky velké a vyvážené zbraně, nerealistická rychlost, nerealistické stříkání krve a exploze těl.… Co se týká elfů, tak někteří sej im docela povedli,ale já osobně mám s DA celkově problém, protože těžko příjimám svou oblíbenou nadřazenou rasu jako bandu hipíků v lese nebo v městském ghettu. (Navíc někteří elfové vypadali, jako by dostali kritikal lopatou přes obličej).

EDIT2: A ve všech hrách jsem se snažil sbalit Aveline, ale ani jednou se to nepovedlo, ta ženská je fakt z oceli :-)

DA

Napsal: 19. 4. 2011 22.16
od Vugi
Já jsem teda hrál pouze DAO na nejtěžšé úroveň jsem hru za roguna dohrál za 18h … co tak čtu, tak možná přeci jen dvojku nainstaluji …

DAO jsem dohrál 20x :bigwink: