Napsal: 15. 4. 2011 15.09
A já si s dovolením zapíšu Epic Win. To je PŘESNĚ to o čem jsem mluvil. Z tvého pohledu jsi prakticky nic neudělal. Přesto postavy pochcípaly.Pavel Urban píše: Nemusím, ale proč by ne, když jsi to nakousl.
Situace byla taková, že Gnollové byli po nedávných událostech a útocích na jejich pozice, vybíjení hradu a gnollů kolem jisté lukrativní lokace dost zahnaní do obrany a nehodlali se jen tak nechat vraždit dál.
V této situaci přišla k hradu skupinka dobrodruhů, která začala víceméně ležérně ostřelovat gnolly na hradbách ledovými bouřemi (schopnost at will) a dalšími prostředky. Po době, kdy konečně ubezdušili všechny známky odporu venku vlezli dovnitř a po malých bitkách se tam usídlili a restovali a nakouzlovali se atd., zkrátka nikam nepospíchali.
V nitru hradu se gnollové zatím stáhli do dvou velkých propojených místností a připravili se na obranu. Příprava to byla pouze poziční, ani jsem gnolly nenakouzloval, vůbec nic jsem s nimi nedělal.
Skupiona se nakonec vydala dál a průzkumem zjistila, že je hrad prázdný, až na ty dvě místnosti. Dokonce jedna z postav vstoupila do každé z obou místností s gnolly a uviděla jaký je stav bez problémů si je prohlédla. Já za gnolly stále nereagoval a nechával jsem to na systému, i přes to, že čučeli an ty dveře, které se opakovaně otevřely a zavřely a "nikdo" jimi neprošel. Stále jsem nenakouzloval ani nijak nepřipravoval gnolly a nechával situaci na zvážení postav.
Tato akce postav v hradu proběhla, jak jsem zmínil, u obou dvou místností a postavy tedy měly docela dobrou představu o tom co tam je a čemu by tak mohli čelit. Mohl jsem an ně vyběhnout, chytit je v rohu a usmažit je dobře vybranými kouzly některého z kouzelníků a dorazit zbytek. Neudělal jsem to a čekal jsem na to co budou dělat oni.
A postavy se po zuby nakouzlily a vtrhly do jedné z místností. Boj jsem nechával na AI a jen sledoval, jak jejich prostoduchá taktika dopadne. Několik z postav tam zemřelo a gnolly v podstatě vybila jedna z nich. Samotná.
Přestože ve vedlejší místnosti bylo hafo gnollů, kteří viděli co se vedle děje, nenahrnul jsem je tam a nezlikvidoval jsem zbylý odpor "odvážných" PC. Naopak, nechal jsme je v místnosti a když pak někteří náhodou vyběhli ven, aby se dle AI postavili kolemjdoucím lazarům, nasoukal jsme je zpět.
V boji jsem ke konci začal hrát za jednoho z mágů, který svedl jakousi přestřelku s onou vyvražďující postavou, které neměl v podstatě jak ublížit a pak, když měl na mále tak utekl.
Tolik k mé likvidaci postav v gnollím hradu.
Pak se doufám nedivíš, že mluví o vyhánění.Pavel Urban píše: Rozumím, jak to myslíš a podobné motivace se sem tam vyskytují. Nejsou ale vždy a všude, pouze tam, kde je to an místě. Něco předhazovat hráčům jen tak se mi příčí.
Použil jsi argument, že hráči mohou dělat i něco jiného, než chodit do dunžnů, kde bude DM reakce násilná. Výsledek jsou dva prakticky nehrající strážní (oba jsi zapomněl uvést), jedna nehrající dvorní dáma, dvě velmi SPECIFICKÉ dvorní dámy (nehrající), jeden rytíř, těžce nehrající velvyslanec a DM/hostitelští řemeslníci. A to do toho nezatahuju lektory na Muni. Neříká to něco? Mě ano. Mě to říká, že asi není o co stát. Z nějakého důvodu se do toho lidem nechce.Pavel Urban píše: Řemeslníky jsou postavy, které mají o řemeslo zájem. Občasně někdo, kdo čeká, že si bude moci udělat lepší zbroj nebo zbraň (ti z pravidla dlouho nevydrží). Rytířství se bohužel u hráčů příliš nenosí, ale mohu ukázat třeba na Dietricha. Vojáků příliš není, ale není to z toho, že by nebyly možnosti, dokonce bylo dáno několik nabídek. To samé stráž, přičemž je to jen o tom, aby postava splnila nějaké předpoklady (třeba změnila své vystupování, získala nějakou zdatnost atd.) a pak je mu cesta otevřená. V Mithalliru i v Tirianu bylo strážných nebo zájemců o stráž dost. Nějaký byly i v Amfiberai. Služebných rovněž pár bylo, dvorní dámy jakbysmet. Do šlechty se málokdo propracuje, jelikož to není tak snadné a tak to končí spíš jen u těch, kteří si šlechtu napíší do své historie (kterou si pak dají ke schválení). Přesto tu snaha o šlechtický titul byla a byl na spadnutí. Pak ta postava byla zavražděná a semletá událostmi.
To si to hodně zjednodušil. Ale na druhou stranu, kolik lidí ZŮSTÁVÁ a hraje tu postavu, která něčeho dosáhla?Pavel Urban píše:Společným jmenovatelem je to, že snaha končí dost často u toho, že hráč/postava oznámí, že by něco takového chtěl, případně o kousek dál. Proto většina takových pokusů končí v zapomnění (a nejúspěšnějším odvětvím takových pozic je stráž, kde nejsou takové požadavky na vytrvalost a snahu, aby postava získala ten post).
Osobně si myslím, že je tu jeden zásadní problém. A ten se týká samotného přístupu. Vidím tu snahu udělat svět pokud možná co nejvěrnější a "nejreálnější". Jenže realita nerovná se zábava. Když už si sednu k počítači a zapnu hru, chci se bavit. Realitu mám za dveřmi. Má mnohem vyšší rozlišení, 3D a spoustu speciálních efektů. Nechci přijít z práce, abych pracoval. Mým názorem je, že by ses měl méně zaobírat tím, co je "reálné" a víc tím, co je "přínosné". Tedy, abys byl schopen vidět za každou svou činností nějakou přidanou hodnotu pro hráče. Příklad: družina jde do dungu, očividně si vystačí se zábavou sama a neprasí. Má přidanou hodnotu jim dělat "reálie"? Nebude lepší se věnovat osamělému lovci mamutů? Nebo věnovat čas a energii nutnou ke spražení družiny "minimální změnou" třeba na nějaký malý kvestík?
Říkáš, že hráči nemají zájem. Proč nemají zájem? Co si udělal proto, aby zájem měli? Bylo tu napsáno (a tuším, že tebou), že DM jsou více než hráči. Je to pravda. DM mají moc, DM mají zodpovědnost. Komunikace s hráči je taková, jakou DM nastaví. Vztahy jsou takové, jaké DM nastaví. Důvěra je taková, kterou si DM získá. Je hodně alibistické dát ode všeho ruce pryč a říkat, že DM jen "oživuje svět". DM je v pozici absolutní moci nad hráčem a proto má také absolutní odpovědnost. Nechci říct, že hráči nemají odpovědnost žádnou, říkám ale, že EQ oživují hráči a dirigují DM a proto je zodpovědnost na nich. With great power... ;)