Stránka 4 z 9

Napsal: 15. 4. 2011 15.09
od kokosak
Pavel Urban píše: Nemusím, ale proč by ne, když jsi to nakousl.
Situace byla taková, že Gnollové byli po nedávných událostech a útocích na jejich pozice, vybíjení hradu a gnollů kolem jisté lukrativní lokace dost zahnaní do obrany a nehodlali se jen tak nechat vraždit dál.
V této situaci přišla k hradu skupinka dobrodruhů, která začala víceméně ležérně ostřelovat gnolly na hradbách ledovými bouřemi (schopnost at will) a dalšími prostředky. Po době, kdy konečně ubezdušili všechny známky odporu venku vlezli dovnitř a po malých bitkách se tam usídlili a restovali a nakouzlovali se atd., zkrátka nikam nepospíchali.
V nitru hradu se gnollové zatím stáhli do dvou velkých propojených místností a připravili se na obranu. Příprava to byla pouze poziční, ani jsem gnolly nenakouzloval, vůbec nic jsem s nimi nedělal.
Skupiona se nakonec vydala dál a průzkumem zjistila, že je hrad prázdný, až na ty dvě místnosti. Dokonce jedna z postav vstoupila do každé z obou místností s gnolly a uviděla jaký je stav bez problémů si je prohlédla. Já za gnolly stále nereagoval a nechával jsem to na systému, i přes to, že čučeli an ty dveře, které se opakovaně otevřely a zavřely a "nikdo" jimi neprošel. Stále jsem nenakouzloval ani nijak nepřipravoval gnolly a nechával situaci na zvážení postav.
Tato akce postav v hradu proběhla, jak jsem zmínil, u obou dvou místností a postavy tedy měly docela dobrou představu o tom co tam je a čemu by tak mohli čelit. Mohl jsem an ně vyběhnout, chytit je v rohu a usmažit je dobře vybranými kouzly některého z kouzelníků a dorazit zbytek. Neudělal jsem to a čekal jsem na to co budou dělat oni.
A postavy se po zuby nakouzlily a vtrhly do jedné z místností. Boj jsem nechával na AI a jen sledoval, jak jejich prostoduchá taktika dopadne. Několik z postav tam zemřelo a gnolly v podstatě vybila jedna z nich. Samotná.
Přestože ve vedlejší místnosti bylo hafo gnollů, kteří viděli co se vedle děje, nenahrnul jsem je tam a nezlikvidoval jsem zbylý odpor "odvážných" PC. Naopak, nechal jsme je v místnosti a když pak někteří náhodou vyběhli ven, aby se dle AI postavili kolemjdoucím lazarům, nasoukal jsme je zpět.
V boji jsem ke konci začal hrát za jednoho z mágů, který svedl jakousi přestřelku s onou vyvražďující postavou, které neměl v podstatě jak ublížit a pak, když měl na mále tak utekl.

Tolik k mé likvidaci postav v gnollím hradu.
A já si s dovolením zapíšu Epic Win. To je PŘESNĚ to o čem jsem mluvil. Z tvého pohledu jsi prakticky nic neudělal. Přesto postavy pochcípaly.
Pavel Urban píše: Rozumím, jak to myslíš a podobné motivace se sem tam vyskytují. Nejsou ale vždy a všude, pouze tam, kde je to an místě. Něco předhazovat hráčům jen tak se mi příčí.
Pak se doufám nedivíš, že mluví o vyhánění.
Pavel Urban píše: Řemeslníky jsou postavy, které mají o řemeslo zájem. Občasně někdo, kdo čeká, že si bude moci udělat lepší zbroj nebo zbraň (ti z pravidla dlouho nevydrží). Rytířství se bohužel u hráčů příliš nenosí, ale mohu ukázat třeba na Dietricha. Vojáků příliš není, ale není to z toho, že by nebyly možnosti, dokonce bylo dáno několik nabídek. To samé stráž, přičemž je to jen o tom, aby postava splnila nějaké předpoklady (třeba změnila své vystupování, získala nějakou zdatnost atd.) a pak je mu cesta otevřená. V Mithalliru i v Tirianu bylo strážných nebo zájemců o stráž dost. Nějaký byly i v Amfiberai. Služebných rovněž pár bylo, dvorní dámy jakbysmet. Do šlechty se málokdo propracuje, jelikož to není tak snadné a tak to končí spíš jen u těch, kteří si šlechtu napíší do své historie (kterou si pak dají ke schválení). Přesto tu snaha o šlechtický titul byla a byl na spadnutí. Pak ta postava byla zavražděná a semletá událostmi.
Použil jsi argument, že hráči mohou dělat i něco jiného, než chodit do dunžnů, kde bude DM reakce násilná. Výsledek jsou dva prakticky nehrající strážní (oba jsi zapomněl uvést), jedna nehrající dvorní dáma, dvě velmi SPECIFICKÉ dvorní dámy (nehrající), jeden rytíř, těžce nehrající velvyslanec a DM/hostitelští řemeslníci. A to do toho nezatahuju lektory na Muni. Neříká to něco? Mě ano. Mě to říká, že asi není o co stát. Z nějakého důvodu se do toho lidem nechce.
Pavel Urban píše:Společným jmenovatelem je to, že snaha končí dost často u toho, že hráč/postava oznámí, že by něco takového chtěl, případně o kousek dál. Proto většina takových pokusů končí v zapomnění (a nejúspěšnějším odvětvím takových pozic je stráž, kde nejsou takové požadavky na vytrvalost a snahu, aby postava získala ten post).
To si to hodně zjednodušil. Ale na druhou stranu, kolik lidí ZŮSTÁVÁ a hraje tu postavu, která něčeho dosáhla?

Osobně si myslím, že je tu jeden zásadní problém. A ten se týká samotného přístupu. Vidím tu snahu udělat svět pokud možná co nejvěrnější a "nejreálnější". Jenže realita nerovná se zábava. Když už si sednu k počítači a zapnu hru, chci se bavit. Realitu mám za dveřmi. Má mnohem vyšší rozlišení, 3D a spoustu speciálních efektů. Nechci přijít z práce, abych pracoval. Mým názorem je, že by ses měl méně zaobírat tím, co je "reálné" a víc tím, co je "přínosné". Tedy, abys byl schopen vidět za každou svou činností nějakou přidanou hodnotu pro hráče. Příklad: družina jde do dungu, očividně si vystačí se zábavou sama a neprasí. Má přidanou hodnotu jim dělat "reálie"? Nebude lepší se věnovat osamělému lovci mamutů? Nebo věnovat čas a energii nutnou ke spražení družiny "minimální změnou" třeba na nějaký malý kvestík?

Říkáš, že hráči nemají zájem. Proč nemají zájem? Co si udělal proto, aby zájem měli? Bylo tu napsáno (a tuším, že tebou), že DM jsou více než hráči. Je to pravda. DM mají moc, DM mají zodpovědnost. Komunikace s hráči je taková, jakou DM nastaví. Vztahy jsou takové, jaké DM nastaví. Důvěra je taková, kterou si DM získá. Je hodně alibistické dát ode všeho ruce pryč a říkat, že DM jen "oživuje svět". DM je v pozici absolutní moci nad hráčem a proto má také absolutní odpovědnost. Nechci říct, že hráči nemají odpovědnost žádnou, říkám ale, že EQ oživují hráči a dirigují DM a proto je zodpovědnost na nich. With great power... ;)

Napsal: 15. 4. 2011 15.14
od Ghost
Proto to potrestat mělo kolem sebe ty uvozovky, aby to nebylo chápáno doslovně (nějak se mi zrovna ne a ne vybavit vhodnější slovo), ovšem jako odměnu bych to taky neoznačil... hm, důsledek?

Následky si představit dovedu, nechápu ale, proč jimi argumentuješ, když hend píšeš, že to klidně uděláš. A nemusí hned docházet ke snižování statistik (záleží samozřejmě na situaci). K tomu, že to ty hráče naštve - no, všude se píše, že máme hrát tak, abysme byli schopni unést následky, které příjdou. Pokud to hráč nezvládá, je čas změnti styl hry nebo server.
To s čím mám já (my?) potíž, není následek, ale způsob, jakým je odehrán. Budu se opakovat, ale ty ses prostě neměl do případu Dustila a nyrtisáků jakýmkoli způsobem jako DM zapojovat, vzhledem k tomu, že si byl do děje zatažen/připojil ses jako hráč.

Jinak k síle a "taktikám AI" - není to nastavené tak jak to je právě teď (tzn. potvory mají odporná množství HP, směšně vysoké AC atp...) právě jako kompenzaci toho, že NWN AI prostě nezvládá? A když pak tyhle přesílené bestie začne ovládat DM, nastává tam trochu nerovnost.

Napsal: 15. 4. 2011 16.28
od Nalk
Byl jsem nyní zase nazván lhářem. Myslím, že se na delší dobu odmlčím, protože jak jsem psal... chybí tu ta slušnost. Kokos to komentuje skvěle, přesně popisuje o co jde atd.

Napsal: 15. 4. 2011 16.39
od Nalk
Ještě mi to nedá.… kamarád Michall se kdysi snažil dostat právě k Amfiberaiské stráži. V podstatě to bylo hráno takovým stylem jako … "já se rozmyslím, přijďte za měsíc" a něco podobného furt dokola. A ono to fakt zamrzí. Galli byl víceméně vyhnán, důvody nebudu rozebírat, ale dobře víte, kde byla chyba (a u hráče to fakt nebylo, ten dělal, co mu bylo řečeno). Řemeslníci... Serin to zabalil, protože se tam nic nedělo a bez občasného zájmu DM, to asi fakt nemá smysl, Safira řemeslničila jen díky tomu, že zároveň byla DM, díky čemuž její postava bohatla a hráči museli řešit vše u ní. Pokud vím těžce nestíhala, ještě dnes nám dluží dve zbroje za půl platinky a několik kusů běžného oblečení. Alkaran cosik snad kove, viděl jsem možná jeden nestadartní item (popiskem) na trhu a jeden později ve hře.

Napsal: 15. 4. 2011 17.41
od Pavel Urban
Braenn píše:Můžeš mi prosím říct, co to pro tebe znamená? Čím tedy chceš předejít tady těm diskuzím, našemu i svému dalšímu otrávení, hádkám s Myšákem a v čem se nám tedy vyhýbáš? V čem jsi se držel tohoto doporučení? Co je pro tebe ne-nejnutnější reakce světa?
Znamená to to, že vám (Nyrtisákům a některým postavám nebudu věnovat, kromě těch zmiňovaných reakcí světa. Ty, Myrpa a Anade máte toto rozšířené na všechny vaše postavy, jelikož cokoliv co bych okolo vás mohl vystavět hrozí výbuchem. Pokud se vaše postavy k něčemu připletou, nebudu od toho ale dávat ruce pryč (ani od nich).
Diskuzím se vyhýbat nemíním, pokud chcete něco probírat, rád to s vámi proberu.
Reakcemi světa jsou veškeré věci, kterými svět reaguje na konání či stav postav. Jinými slovy budu vám odehrávat to co všem ostatní, u čeho si budu myslet, že je to třeba odehrát či zařídit.
kokosak píše:A já si s dovolením zapíšu Epic Win. To je PŘESNĚ to o čem jsem mluvil. Z tvého pohledu jsi prakticky nic neudělal. Přesto postavy pochcípaly.
Postavy viděly, že před sebou mají velkou přesilu, a že je soupeř očekává. Přesto se vrhly hloupě a bez plánu nepříteli vstříc. Připomíná mi to konečnou scénu filmu Butch Cassidy a Sundance Kid.
Nicméně ti gratuluji k Epic Winu. :smile:
kokosak píše:Pak se doufám nedivíš, že mluví o vyhánění.
Ale ano, divím se. Viz co jsem psal o vyhánění výše.
kokosak píše:Použil jsi argument, že hráči mohou dělat i něco jiného, než chodit do dunžnů, kde bude DM reakce násilná. Výsledek jsou dva prakticky nehrající strážní (oba jsi zapomněl uvést), jedna nehrající dvorní dáma, dvě velmi SPECIFICKÉ dvorní dámy (nehrající), jeden rytíř, těžce nehrající velvyslanec a DM/hostitelští řemeslníci. A to do toho nezatahuju lektory na Muni. Neříká to něco? Mě ano. Mě to říká, že asi není o co stát. Z nějakého důvodu se do toho lidem nechce.
Z těch, které jsi jmenoval většina nehraje pro nedostatek času či zájmu hrát NWN/EQ (dělají něco jiného nebo třeba DMkují, případně obojí).
Představ si, že máme i řemeslníky, kteří jsou prostýmu hráči (ne SH ani H). Docela jim fandím. Jsou to hráči, kteří nelpí na systému a systémových možnostech postavy. Jejich postavy něco dělají, i když to není zrovna nic, z čeho by si mohli udělat lepší zbroj nebo magické prsteny. A když jim to vydrží, budou dostávat zakázky na stavbu, opracování, vyzdění, vyřezání.… A bude jim dána přednost, protože to budou postavy, které s tím mají zkušenost a jejich dílo bude za něco stát (respektive bude lepší než kdyby to byl nějaký zednáík dobrovolník, co v životě nedržel v ruce zednickou lžíci). Nebude to hned (nikdo učený z nebe nespadl), ale výsledky se postupně dostaví.

Není to pro každého, ale každá hraje co umí a co chce, co se mu líbí. Jen je škoda, že z těch tisíců postav na EQ (tuším je jich přes 7000, dnes už možná i přes 8000) je jen droboučká hrstka těch, kteří se o něco podobného snaží. Ale je dobré, že tací jsou a jsou to postavy hráčů, kteří to chtějí dělat.

A jsem si jistý, že jakmile by se objevil Craft, vrhla by se na něj drtivá většina postav.
kokosak píše:To si to hodně zjednodušil. Ale na druhou stranu, kolik lidí ZŮSTÁVÁ a hraje tu postavu, která něčeho dosáhla?
Lepší otázkou je... "kolik hráčů/postav něčeho dosáhlo ?"
kokosak píše:Osobně si myslím, že je tu jeden zásadní problém. A ten se týká samotného přístupu. Vidím tu snahu udělat svět pokud možná co nejvěrnější a "nejreálnější". Jenže realita nerovná se zábava. Když už si sednu k počítači a zapnu hru, chci se bavit. Realitu mám za dveřmi. Má mnohem vyšší rozlišení, 3D a spoustu speciálních efektů. Nechci přijít z práce, abych pracoval. Mým názorem je, že by ses měl méně zaobírat tím, co je "reálné" a víc tím, co je "přínosné". Tedy, abys byl schopen vidět za každou svou činností nějakou přidanou hodnotu pro hráče. Příklad: družina jde do dungu, očividně si vystačí se zábavou sama a neprasí. Má přidanou hodnotu jim dělat "reálie"? Nebude lepší se věnovat osamělému lovci mamutů? Nebo věnovat čas a energii nutnou ke spražení družiny "minimální změnou" třeba na nějaký malý kvestík?
Hra na EQ by se měla hodně přibližovat realičnosti. EQ je HCRP server (nebo se o to snaží) a dle toho se tu hraje. Pokud to nějakému hráči nevyhovuje, může se jít bavit někam jinam. Je tu spousta českých serverů, kde se může realizovat a každý má různé nároky na hráče. EQ je má celkem vysoké a přísné, i když stále velmi volné. Nikdo tu přece nenutí nikoho hrát.

Je to podobné jako s restaurací. Když nemůžeš ani cítit mořské plody, nebudeš navštěvovat restauraci, kde se na tato jídla specializují a raději si vybereš jinou, kde vaří podle tvého gusta. Na tom není nic špatného.
kokosak píše:Mým názorem je, že by ses měl méně zaobírat tím, co je "reálné" a víc tím, co je "přínosné". Tedy, abys byl schopen vidět za každou svou činností nějakou přidanou hodnotu pro hráče.
Tak to většinou je, i když třeba trestám hráče za prohřešek, který spáchal. Ne vždy musí být ta přidaná hodnota IC a ne vždy musí být příjemná pro postavu. Problém nastává, když hráči těžce nesou jakýkoliv zásah do jejich hry, který jim nepřinese nějaký zisk pro postavu.
Takovou přidanou hodnotou může být cokoliv od nápravy hráče (či jeho pohledu na to co je správné a co ne ve hře dělat), může to být vytváření atmosféry nějakého místa nebo jakési aury kolem nějakých NPC, může to být napínavá akce, kdy si hráči užijí adrenalinu až nad hlavu... může to být i příděl XP nebo předmětů.

Je toho hodně co hráči nevidí. Ne proto, že by to bylo skryté, ale že to ignorují, nebo že to považují za samozřejmost.
kokosak píše:Říkáš, že hráči nemají zájem. Proč nemají zájem? Co si udělal proto, aby zájem měli?
Ve světě je množství příležitostí, jak se realizovat v podobném duchu. Některé jsou starší, jiné jsou nově vytvořené. Já jsem dělával (před pauzou) docela hodně, a věnoval jsem se hráčům, kteří se o něco pokoušeli (včetně zmiňovaných úprav a tvorby předmětů). Nyní kupříkladu řeším s jednou postavou její projekt, který zaměstnává dosyta jí i další postavy. Ostatní členové týmu se rovněž věnovali hráčům, kteří projevovali nějakou snahu, pokud vím.
kokosak píše:Komunikace s hráči je taková, jakou DM nastaví.
To není zcela pravda. Komunikace je vždy otázkou přístupu vše zúčastněných stran.
kokosak píše:Vztahy jsou takové, jaké DM nastaví.
To opět není pravda, viz co jsem psal výše u komunikace.
kokosak píše:DM je v pozici absolutní moci nad hráčem a proto má také absolutní odpovědnost.
To opět není pravda. DM nemá absolutní moc nad žádným z hráčů. DM je moderátorem světa a dohledem nad držením světa v určitých mezích, které jsou v modulu nastavené. Přirovnal bych to k policii, ale už vidím hlášky typu "policejní stát." :smile:
kokosak píše:Nechci říct, že hráči nemají odpovědnost žádnou, říkám ale, že EQ oživují hráči a dirigují DM a proto je zodpovědnost na nich.
Ano, svět tvoří hráči. DM je ale nedirigují, jen udržují hranice, za které se hráč nemůže pouštět (plus moderují svět a dění v něm). DM mají odpovědnost za to, že modul zůstane ve svých kolejích a zajišťují reakce světa. DMQ apod. jsou bonusem.
Ghost píše:Proto to potrestat mělo kolem sebe ty uvozovky, aby to nebylo chápáno doslovně (nějak se mi zrovna ne a ne vybavit vhodnější slovo), ovšem jako odměnu bych to taky neoznačil... hm, důsledek?
Ano, důsledek je lepší slovo.
Ghost píše:Následky si představit dovedu, nechápu ale, proč jimi argumentuješ, když hend píšeš, že to klidně uděláš. A nemusí hned docházet ke snižování statistik (záleží samozřejmě na situaci). K tomu, že to ty hráče naštve - no, všude se píše, že máme hrát tak, abysme byli schopni unést následky, které příjdou. Pokud to hráč nezvládá, je čas změnti styl hry nebo server.
Psal jsem, že to dělám i udělám - "(u)dělám." A psal jsem to proto, aby sis nemyslel, že se to neděje.

Trvalé následky na tělě jsou díky fantasy settingu velmi zřídka opravdu trvalé a já osobně jsem ještě nikdy nikomu statistiky nesnižoval (používám ale alternativní důsledky k smrti, jelikož smrt na EQ má dost jinou povahu než v jiných fantasy světech). A pokud jde o snižování statistik... co jiného je tebou zmiňovaná půlka obličeje pryč (z mixéru) než snížená charisma ?
Ale připomněl jsi mi, že jsem se chtěl na manipulaci se statistikami podívat. :smile:
Ghost píše:To s čím mám já (my?) potíž, není následek, ale způsob, jakým je odehrán. Budu se opakovat, ale ty ses prostě neměl do případu Dustila a nyrtisáků jakýmkoli způsobem jako DM zapojovat, vzhledem k tomu, že si byl do děje zatažen/připojil ses jako hráč.
I já se budu opakovat, když povím, že je to nesmysl. DM musí být neutrální. Pokud není neutrální nemá na postu DM co dělat. Kdyby se přistupovalo k věcem tebou zmiňovaným způsobem, tak bych nemohl hrát s nikým a nic, jelikož mám postavy na obou stranách spektra a tedy bych mohl být konfliktní s kýmkoliv.

Ale vezmi si třeba Nayluna nebo Cybermisu. Oba Nyrtisáci s postavami a přesto se v tom také angažovali a řešili to a to dost zásadním způsobem v oblasti rozhodování celého sporu. Oni by se přece podle takového přístupu taky nemohli v tom případu vůbec angažovat.

Nehledě na to, že jsem se nijak neúčastnil vašeho pronásledování, kromě výše zmíněné hry za stráž, když si hledaná postava přišla do města prodloužit byt a pak se tam ještě několik IC hodin zdržovala... načež přišla ona stráž a postavu zatkla (reakce světa). Nic víc.

Takový přístup je opravdu nesmyslný a navíc nehratelný.
Nalk píše:Ještě mi to nedá.… kamarád Michall se kdysi snažil dostat právě k Amfiberaiské stráži. V podstatě to bylo hráno takovým stylem jako … "já se rozmyslím, přijďte za měsíc" a něco podobného furt dokola. A ono to fakt zamrzí. Galli byl víceméně vyhnán, důvody nebudu rozebírat, ale dobře víte, kde byla chyba (a u hráče to fakt nebylo, ten dělal, co mu bylo řečeno). Řemeslníci... Serin to zabalil, protože se tam nic nedělo a bez občasného zájmu DM, to asi fakt nemá smysl, Safira řemeslničila jen díky tomu, že zároveň byla DM, díky čemuž její postava bohatla a hráči museli řešit vše u ní. Pokud vím těžce nestíhala, ještě dnes nám dluží dve zbroje za půl platinky a několik kusů běžného oblečení. Alkaran cosik snad kove, viděl jsem možná jeden nestadartní item (popiskem) na trhu a jeden později ve hře.
O případu Michalla nic nevím.
Gallinacio byl nepřijat/vyloučen z IC důvodů. Šlo víceméně o to, že nesplňoval požadavky pro stráž Mithalliru (nestačí být bijec ale psotava musí mít i jisté charakterové vlastnosti a jisté nemít). Kromě toho mu byla nabídnutá jiná pozice.
Serin to zabalil, protože měl vyšší požadavky, než jaké byly dostupné. A ano, asi i pro to, že se tam zrovna dveře netrhly.
Safira řemeslničila protože postava byla řemeslnicí. Nevím o tom, že by byla postava nějak závratně bohatá, naopak šila šaty pokud vím velmi levně. Hráči mohli nakupovat u ní nebo u NPC řemeslníků s klasickou úspěšností pondělků.
Ano, Alkaran cosi kove.

Nicméně ve hře je dost a dost upravených přesmětů a tak bych řekl, že se PC i NPC řemeslníci docela činí.

Napsal: 15. 4. 2011 19.12
od Braenn
Začínám mít dojem, že následuješ úspěšnou taktiku Fabia zvaného Cunctator.
A musím říct, že snaha demoralizovat druhé a utahat je délkou příspěvků se ti daří velice dobře.

A jestliže potom, co jsi se měl za účelem předejití výbuchů stranit zbytečným kontaktům s našimi postavami, jsi schopný napsat, toto:

Reakcemi světa jsou veškeré věci, kterými svět reaguje na konání či stav postav. Jinými slovy budu vám odehrávat to co všem ostatní, u čeho si budu myslet, že je to třeba odehrát či zařídit.

… což pokud to dobře chápu znamená, že se nám nebudeš stranit vůbec, pak proč jsi zřejmě nepochopil důvod, PROČ ses nám vyhýbat měl, proč ti to bylo doporučeno a rozhodně neplníš účel.

Podobně jako v případě tvých odpovědí Kokosákovi, Ghostovi, mě na šlechtu, snahám hráčů, řemeslníků -
na jednu stranu třeba vyčítáš hráčům, že nikdo nemá zájem hrát řemeslníky, a Nalkovi pak argumentuješ, že je tolik řemeslníků, i mezi obyčejnými PC!
Tak bud jedno nebo druhé. …
Co píšeš je rozhodně logické, ale zcela mimo jakékoli výsledky a řešení problému, který zdá se ani po 4 stránkách tady, 8 stránkách soukromého flamu, nepočítaně stránkách dalších diskuzí a už smazaných flamů nevidíš. Můžeš mu říkat třeba "Něco asi není zcela v pořádku". Je to lepší než "Hráči mě/to nechápou"


Howgh.

Napsal: 15. 4. 2011 19.30
od hemendo
Cítím to dost podobně jak to píše kokosák a řekl bych, že tu takových bude víc.
A v takovém případě nejspíš něco špatně bude a na místě je zamyslet se co, ne
mu do poslední kapky krve oponovat, že nemá pravdu.

Napsal: 15. 4. 2011 19.31
od cybermisa
Pavel Urban píše: Ale vezmi si třeba Nayluna nebo Cybermisu. Oba Nyrtisáci s postavami a přesto se v tom také angažovali a řešili to a to dost zásadním způsobem v oblasti rozhodování celého sporu. Oni by se přece podle takového přístupu taky nemohli v tom případu vůbec angažovat.
:blink: :blink: Pavle promin, ale to jsi trosicku prestrelil. Ja jsem si prave kvuli tomuto konfliktu uvedomil, ze mit v nem postavu a zaroven to resit jako DM, by rozhodne nebylo korektni. Svoje hrani za postavu jsem proto ve vhodny okamzik ukoncil, abych se vyhnul stretu zajmu. I kdyz jsem byl presvedceny, ze jsem objektivni, proste to nemuselo na kazdeho pusobit duveryhodne. A duveryhodnost coby DM je pro me prednejsi nez postava, kterou jsem tu hral X let … Muzes to same rict napriklad o sobe? :bigwink:

Napsal: 15. 4. 2011 20.21
od Pavel Urban
Braenn píše:A musím říct, že snaha demoralizovat druhé a utahat je délkou příspěvků se ti daří velice dobře.
To víš, snažím se... odpvědět na to na co mohu. A na nikoho a na nic nezapomenout. :bigwink:
Braenn píše:A jestliže potom, co jsi se měl za účelem předejití výbuchů stranit zbytečným kontaktům s našimi postavami, jsi schopný napsat, toto:

Reakcemi světa jsou veškeré věci, kterými svět reaguje na konání či stav postav. Jinými slovy budu vám odehrávat to co všem ostatní, u čeho si budu myslet, že je to třeba odehrát či zařídit.

… což pokud to dobře chápu znamená, že se nám nebudeš stranit vůbec, pak proč jsi zřejmě nepochopil důvod, PROČ ses nám vyhýbat měl, proč ti to bylo doporučeno a rozhodně neplníš účel.
Chápeš to špatně.
Braenn píše:na jednu stranu třeba vyčítáš hráčům, že nikdo nemá zájem hrát řemeslníky, a Nalkovi pak argumentuješ, že je tolik řemeslníků, i mezi obyčejnými PC, nejen hostiteli! (čímž bych tedy ráda dodala, že vlastnictví generátoru předmětů nepovažuji za řemeslnictví)… Tak bud jedno nebo druhé. …
Ne. Za prvé, nikomu nic nevyčítám. Jen říkám, že je škoda, že jich příliš není. Za druhé, říkám, že jsou mezi hráči řemeslníci, kteří nedělají řemeslo, které by jim přinášelo zvýhodnění co do výbavy. A za třetí, říkám, že je ve hře docela dost upravených předmětů (nejen do vzhledu nebo popisku), což značí, že se PC a NPC řemeslnící činí a fungují. A je jedno jestli je jím někdo z PC nebo jen PC asistuje při objednávkách u NPC řemeslníka... či zda je to práce DM, které odehraje NPC řemeslníka přímo.

Pokud jsem se někde vyjádřil tak, že řemeslníků je hodně, pak se omlouvám za zmatení, ale tak jsem to nemyslel.
cybermisa píše:
Pavel Urban píše: Ale vezmi si třeba Nayluna nebo Cybermisu. Oba Nyrtisáci s postavami a přesto se v tom také angažovali a řešili to a to dost zásadním způsobem v oblasti rozhodování celého sporu. Oni by se přece podle takového přístupu taky nemohli v tom případu vůbec angažovat.
:blink: :blink: Pavle promin, ale to jsi trosicku prestrelil. Ja jsem si prave kvuli tomuto konfliktu uvedomil, ze mit v nem postavu a zaroven to resit jako DM, by rozhodne nebylo korektni. Svoje hrani za postavu jsem proto ve vhodny okamzik ukoncil, abych se vyhnul stretu zajmu. I kdyz jsem byl presvedceny, ze jsem objektivni, proste to nemuselo na kazdeho pusobit duveryhodne. A duveryhodnost coby DM je pro me prednejsi nez postava, kterou jsem tu hral X let … Muzes to same rict napriklad o sobe? :bigwink:
Ano, možná jsi díky tomuto konfliktu došel k tomuto závěru, nicméně faktem je to, že tento konflikt odehrával ty s Naylunem, chtěl jsi odehrávat i to co pak odehrával Naylun a v řešení ses na DM fóru angažoval - čili jsi nestál stranou. A já v tom nevidím nic špatného, dokud si zachováš svou neutralitu.

A hra za mé postavy je pro mne důležitější než DMkování, což víš, jelikož jsme se o tom několikrát bavili. :smile: To však neznamená, že to nějak snižuje mou práci coby DM, jelikož obě přísně odděluji a mám silný pocit povinnosti, který se k tomu statutu váže. Znamená to to, že kdybych si měl vybrat mezi hrou postavy a DMkováním, vyberu si hru za postavu a DMkování položím.

Napsal: 15. 4. 2011 20.40
od Braenn
hemendo píše:Cítím to dost podobně jak to píše kokosák a řekl bych, že tu takových bude víc.
A v takovém případě nejspíš něco špatně bude a na místě je zamyslet se co, ne mu do poslední kapky krve oponovat, že nemá pravdu.

Napsal: 15. 4. 2011 20.41
od cybermisa
Pavel Urban píše: Ano, možná jsi díky tomuto konfliktu došel k tomuto závěru, nicméně faktem je to, že tento konflikt odehrával ty s Naylunem, chtěl jsi odehrávat i to co pak odehrával Naylun a v řešení ses na DM fóru angažoval - čili jsi nestál stranou. A já v tom nevidím nic špatného, dokud si zachováš svou neutralitu.
Obavam se, ze jsi me nepochopil. Ja jsem polozil hrani za postavu, abych se mohl vsem vecem venovat jako DM a nepusobilo to zlou krev. Ano, je dulezite si zachovat neutralitu a objektivnost, ale dulezite je rovnez o tom umet presvedcit hrace. Mas to to same jako v politice, kdy se proste duvera volicu dokaze tim, ze jedna z pozic ve stretu zajmu se proste opusti.

Napsal: 15. 4. 2011 20.45
od Nalk
Braenn píše:
hemendo píše:Cítím to dost podobně jak to píše kokosák a řekl bych, že tu takových bude víc.
A v takovém případě nejspíš něco špatně bude a na místě je zamyslet se co, ne mu do poslední kapky krve oponovat, že nemá pravdu.

Napsal: 15. 4. 2011 20.49
od Myrpa
Nalk píše:
Braenn píše:
hemendo píše:Cítím to dost podobně jak to píše kokosák a řekl bych, že tu takových bude víc.
A v takovém případě nejspíš něco špatně bude a na místě je zamyslet se co, ne mu do poslední kapky krve oponovat, že nemá pravdu.

Napsal: 15. 4. 2011 20.56
od Bruciacullo
Myrpa píše:
Nalk píše:
Braenn píše:

Napsal: 15. 4. 2011 20.58
od Pavel Urban
cybermisa píše:Obavam se, ze jsi me nepochopil. Ja jsem polozil hrani za postavu, abych se mohl vsem vecem venovat jako DM a nepusobilo to zlou krev. Ano, je dulezite si zachovat neutralitu a objektivnost, ale dulezite je rovnez o tom umet presvedcit hrace. Mas to to same jako v politice, kdy se proste duvera volicu dokaze tim, ze jedna z pozic ve stretu zajmu se proste opusti.
Pochopil jsem to. A rozumím tomu. Jen se s tím neztotožňuji.
Ty jsi ukončil postavu po tom co ztratila co hrát (nebo jak ses to přesně vyjádřil) a věnuješ se momentálně jen DMkování a je to pro budování reputace coby DM u hráčů. Možná jsi krok přede mnou. Spíš bych ale řekl, že na to mám prostě rozdílný pohled - viz moje odpověď na tvou otázku mé preference hraní postavy vs DMkování.

Napsal: 15. 4. 2011 21.03
od cybermisa
Pavel Urban píše: Ty jsi ukončil postavu po tom co ztratila co hrát (nebo jak ses to přesně vyjádřil).
Tak takhle jsem se rozhodnopadne nevyjadril - primarnim duvodem byl stret zajmu, sekundardnim nedostatek casu na DM a PC, tercialnim znechuceni (to melo ovsem vahu tak 10% a bylo docasne). S postavou a jejimi moznostmi by rozhodne bylo co hrat a ja bych se i bavil, jenze spousta hrau by to nejspise neustala :biggrin: :devil_2:

Napsal: 15. 4. 2011 21.08
od Pavel Urban
cybermisa píše:
Pavel Urban píše: Ty jsi ukončil postavu po tom co ztratila co hrát (nebo jak ses to přesně vyjádřil).
Tak takhle jsem se rozhodnopadne nevyjadril - primarnim duvodem byl stret zajmu, sekundardnim nedostatek casu na DM a PC, tercialnim znechuceni (to melo ovsem vahu tak 10% a bylo docasne). S postavou a jejimi moznostmi by rozhodne bylo co hrat a ja bych se i bavil, jenze spousta hrau by to nejspise neustala :biggrin: :devil_2:
Pak jsem se asi přeslechl. Omlouvám se. :smile:

Napsal: 15. 4. 2011 21.09
od Nalk
Jen bych krátce zmínil, že u rozsudku MUni vs Van, jsem poprvé za asi tři roky měl pocit, že výše trestu není zlomyslnost CM (jak bych si myslel dříve), ale spíše jsem tam viděl jakési jiné působení (ono mít trest z 90% shodný jako za pokus o vraždu šlechtice) a CM jsem bral jako férové DM. :smile: :smile: Zvláštní pocit.

Napsal: 15. 4. 2011 22.42
od Ghost
Trvalé následky na tělě jsou díky fantasy settingu velmi zřídka opravdu trvalé a já osobně jsem ještě nikdy nikomu statistiky nesnižoval (používám ale alternativní důsledky k smrti, jelikož smrt na EQ má dost jinou povahu než v jiných fantasy světech). A pokud jde o snižování statistik... co jiného je tebou zmiňovaná půlka obličeje pryč (z mixéru) než snížená charisma ?
Ale připomněl jsi mi, že jsem se chtěl na manipulaci se statistikami podívat. :smile:
Vzhledem k chybějícím reáliím ano. Osobně se mi nelíbí náhled na léčivá kouzla takový, že zaručují bezproblémové vyléčení bez zanechání nějakých známek a u žádné z mých postav jsem to tak snad ani nehrál.
Snižování statistik bych viděl až jako poslední krok, v případě nějakého extrémního zranění, protože statistiky ovlivňují velkou spoustu věcí, která nemusí mít vůbec nci společného s konkrétním zraněním. Budu-li pokrčovat v tom příkladu rozsekané tváře - snížení charsima by mělo za následek snížení veškerých sociálních skillů, u barbarů potom zkrácení trvání rage, u paladinů snížení prakticky všech jejich zvláštních schopností a u bardů a zaklínačů pak sesílací schopnosti. Rozsekaná tvář by u mě znamenala postih k přesvědčování a bonus k zastrašování.
I já se budu opakovat, když povím, že je to nesmysl. DM musí být neutrální. Pokud není neutrální nemá na postu DM co dělat. Kdyby se přistupovalo k věcem tebou zmiňovaným způsobem, tak bych nemohl hrát s nikým a nic, jelikož mám postavy na obou stranách spektra a tedy bych mohl být konfliktní s kýmkoliv.
Ano DM musí být neutrální, ale neutrálním tě nedělá tvoje tvrzení, ale tvoje pozice (v tomto případě prsotě neutrální nebyla). Pokud neutrální není, nemá v konkrétním sporu, co dělat; na vyhoz z DM postu bych to neviděl.
Je rozdíl mezi tím, s kým by tvoje psotava mohla být konfliktní a s kým je v konfliktu. Din může být konfliktní s kýmkoliv, kdo má nějaká tajemství, protože je to vlezlý otrapa :D , ale není s nimi v konfliktu. Byl v konfliktu s Nyrtisáky, kde se jeho přičiněním Dustil dostal do vězení a Nyrtisáci ho chtěli zlikvidovat -> tvoje neutralita byla narušena z vnějšku (Nyrtisáci, Catigern), tak i zevnitř (podle toho, co jsem se ve hře dověděl - pobízení k udání).
Ale vezmi si třeba Nayluna nebo Cybermisu. Oba Nyrtisáci s postavami a přesto se v tom také angažovali a řešili to a to dost zásadním způsobem v oblasti rozhodování celého sporu. Oni by se přece podle takového přístupu taky nemohli v tom případu vůbec angažovat.
CM ti už odpověděl; Naylun nebyl v přímém konfliktu s mojí postavou a že rozhodl v neprospěch mojí, jeho i Braennině postavě svědčí v mých očích spíše v jeho neutralitu, než zaujatost vůči nám/sobě či tobě.
Že jsem se neshodl s DM na to, kdy je u soudu vhodná chvíle prosit o milost je pak další věc :biggrin:
Takový přístup je opravdu nesmyslný a navíc nehratelný.
Nesmyslný, ani nehratelný mi nepříjde a zatím jsi mi tu víru ničím nevyvrátil.

Napsal: 16. 4. 2011 9.53
od kokosak
Pavel Urban píše:
kokosak píše:Pak se doufám nedivíš, že mluví o vyhánění.
Ale ano, divím se. Viz co jsem psal o vyhánění výše.
Nechápu, co na tom nechápeš. Prosím vysvětli mi to.
Pavel Urban píše:Lepší otázkou je... "kolik hráčů/postav něčeho dosáhlo ?"
Taky moc dobrá otázka. Zamyslel ses nad ní, nebo si to zařadil do škatulky "protože se málo snaží"?
Pavel Urban píše: Hra na EQ by se měla hodně přibližovat realičnosti. EQ je HCRP server (nebo se o to snaží) a dle toho se tu hraje. Pokud to nějakému hráči nevyhovuje, může se jít bavit někam jinam. Je tu spousta českých serverů, kde se může realizovat a každý má různé nároky na hráče. EQ je má celkem vysoké a přísné, i když stále velmi volné. Nikdo tu přece nenutí nikoho hrát.

Je to podobné jako s restaurací. Když nemůžeš ani cítit mořské plody, nebudeš navštěvovat restauraci, kde se na tato jídla specializují a raději si vybereš jinou, kde vaří podle tvého gusta. Na tom není nic špatného.
Tohle mě vážně unavuje. Je to pořád o tom samém: někomu se něco nelíbí. Vysvětlí proč se mu to nelíbí. Sebereflexe nula, reakce nula - prostě tak to je a šmytec. Nelíbí? Smůla. Vážně se pak divíš, že se na nějakej feedback pro DM lidi vyexkrementujou? Krom tebe tenhle pocit mám i z Myšáka. Oproti tomu u takového Nayluna, i když mě s mým názorem pošle někam, mám alespoň pocit, že se nad tím opravdu zamyslel a nejede jen ve vyjetých kolejích vlastní bezchybné a zářivé neomylnosti s patentem na pravdu.
Pavel Urban píše:Je toho hodně co hráči nevidí. Ne proto, že by to bylo skryté, ale že to ignorují, nebo že to považují za samozřejmost.
Fajn, tak se to snaž zviditelnit. Proč bys měl? Protože jinak budeš za nenávistného egoistického maniaka, co si uhání virtuální penis nad svou neomezenou mocí. Je to jako s jakýmkoli jiným produktem - může to být božská mana, ale pokud bude mít příšernou prezentaci, nikdo ji nekoupí. Stejně tak i práci, pokud ji konáš, musíš umět prodat. Jinak nebude oceňována, TY nebudeš oceňován a budeš mít pocit marnosti a "jak jsou všichni nevděční, zlí a oškliví" a jak si tě neváží. Když jim nedáš důvod, tak nebudou.
Pavel Urban píše:Ve světě je množství příležitostí, jak se realizovat v podobném duchu. Některé jsou starší, jiné jsou nově vytvořené. Já jsem dělával (před pauzou) docela hodně, a věnoval jsem se hráčům, kteří se o něco pokoušeli (včetně zmiňovaných úprav a tvorby předmětů). Nyní kupříkladu řeším s jednou postavou její projekt, který zaměstnává dosyta jí i další postavy. Ostatní členové týmu se rovněž věnovali hráčům, kteří projevovali nějakou snahu, pokud vím.
Fajné. :smile:
Pavel Urban píše:
kokosak píše:Komunikace s hráči je taková, jakou DM nastaví.
To není zcela pravda. Komunikace je vždy otázkou přístupu vše zúčastněných stran.
Jistě, do komunikace přispívá víc stran, ale její tón a průběh určuje ta významější. Představ si, že přijdeš k prezidentovi (libovolnému), řekneš mu "Ahoj Karle" a hodíš po něm rajče. A teď si představ, že k tobě přijde prezident, řekne ti "Ahoj Karle" a hodí po tobě rajče. Co se bude dít po obou událostech bude mít diametrálně odlišný průběh i dopady pro tebe.
Pavel Urban píše:
kokosak píše:Vztahy jsou takové, jaké DM nastaví.
To opět není pravda, viz co jsem psal výše u komunikace.
To opět je pravda. TY jsi v pozici moci, TY můžeš druhou stranu dle libovůle potrestat. Ona tebe ne. TY určuješ, co se bude dít. Tak se už konečně přestaň snažit zbavit odpovědnosti. Jistě, máš nějaké zásady, máš nějaký způsob komunikace, to je v pořádku. Ale TY rozhoduješ, proto i TY máš odpovědnost. Přečti si jakýkoli materiál na vedení lidí/týmu a uvědom si, že jsi osoba hráčům nadřízená.
Pavel Urban píše:
kokosak píše:DM je v pozici absolutní moci nad hráčem a proto má také absolutní odpovědnost.
To opět není pravda. DM nemá absolutní moc nad žádným z hráčů. DM je moderátorem světa a dohledem nad držením světa v určitých mezích, které jsou v modulu nastavené. Přirovnal bych to k policii, ale už vidím hlášky typu "policejní stát." :smile:
Ne? Kdo může konat jak se mu zlíbí, pokud to uzná za vhodné? Kdo má tuhle pravomoc jasně napsanou v pravidlech? To, jestli hráč dostane, nebo nedostane ban/strhnutí statisíců XP záleží na kom? A po tom, jak se vyhodnocoval Anadeho případ a co si psal o tom "jak to mohlo být tvrdší" a co všechno bys mohl potrestat <b>kdybys chtěl</b> se opovaž schovávat za trestník. Ano, jistě, je tu jakási alibistická struktura hlasování mezi DM... kde si stejně dost nekompromisní osobnost prostě prorazí cestu jako buldozer, protože ne a ne a ne a neustoupí. Možnost odvolat se k Onyxovi? K smíchu.
Pavel Urban píše: Ano, svět tvoří hráči. DM je ale nedirigují, jen udržují hranice, za které se hráč nemůže pouštět (plus moderují svět a dění v něm). DM mají odpovědnost za to, že modul zůstane ve svých kolejích a zajišťují reakce světa. DMQ apod. jsou bonusem.
O slovíčka se s tebou hádat nebudu.