Stránka 4 z 6

Napsal: 6. 12. 2012 13.55
od Naylun
Mourisson1 píše:A smrt jsi vynechal proč?

Zrovna Hrebogovci se se smrtí stýkají možná častěji než Hargudovci nebo Bhaalovci, sami jí rozsévají po bojišti, tak proč jí nedat? Hrebog ani nijak neodsuzuje nemrtvé, neválčí proti nim nijak zarytě, klidně by s nimi i spolupracoval
Smrt se sice Hreboga dost týká, když to bereš z IR pohledu na boj a válku, ale NWN se na to dívá trochu jinak. Když s epodíváš na schopnosti, co Smrt klerikovi dá, tak:

Vyvolání stína - to je na hranici, vyvolávání, nekromancie a iluzí
Přízračný zabiják - iluze
Enervation - čistá nekromancie

Pro mě osobně doména Smrt v NWN až příliš zavání nekromancií a k Hrebogovi jakožto klasickému hack & slash válečníkovi se nehodí.

Napsal: 6. 12. 2012 14.28
od dráp
Jen pro zajímavost, zde jsou bohové na jednom serveru, který se řídí dle D&D.

http://www.escapefromundeath.com/forums … y.php?f=38

Stačí kliknout na major deities, na dead (tam je bhaal) a další. Je tam popsáno dogma, domovina boha, cíle, koho nesnáší a proč, koho má za spojence, doporučený aligment, class, chování, domény atp...

Napsal: 6. 12. 2012 14.46
od Braenn
Naylun píše:Dobro jsem podtrhl, protože je společné všem klerikům Ajris jako výchozí princip. Léčení je prostředek dobra a ne všichni klerici Ajris musí být nutně archetypální. Proto jsem tam dal i Protection. Ortodoxnější přístup by mohl říct, že podtržené má být dobro i léčení a žádná další doména povolená nebude. U Ajris bych se tomu ani nebránil, nad tím protection jsem stejně dost váhal.
Podle mě Ochrana sedí. Když vezmeš paladina Ajris, potom je zaměřen konkrétně právě na ochranu, narozdíl od Solara, který je zaměřen víc na potírání zla. Nicméně s tím dobrem u Ajris máš pravdu.

Napsal: 6. 12. 2012 17.44
od Akruo
Naylun píše: Durmin - Earth, Strength, Fire, Protection
Já bych možná u Durmina přidal ještě válku a vědění(=znalosti). Klam by se dal okecat tím, že je Durmin bůh obchodu a řemesel :-D, ale on je bohem těch poctivých, takže to asi ne.…

Jinak je to docela fajn rozdělení. Možná by bylo ještě fajnovější, kdyby se u těch, u kterých je to jasné, dala i nějaká ta doména, která není vůbec doporučená, tj. že by daný charakter musel mít extra důvod, proč ji její klerik má. A co se týče domény léčení, tak ta by měla být, IMHO, přístupná pro všechny.

Napsal: 6. 12. 2012 17.59
od Ungo
Stejně si každý nakliká co bude chtít :smile:

Napsal: 6. 12. 2012 18.23
od Wolf
Nu právě.
I když souhlasím, že to co vypsal Naylun, je dobré a tak by to asi mělo být.
Jenže třeba Nep by pak nesplňovala podmínku povinné a další, když je u Solara.
Tedy byl bych nerad, kdyby se na to nějak bral ohled.
(nevím jaké jsou možnosti DM, ale myslím to tak, že kdyby DM vidělo - ha má tohle a tohle - končí.. atp)

Napsal: 6. 12. 2012 18.37
od Pavel Urban
Pěkné rozvržení, Naylune. :yes:
Jen bych u Ajris dal jako primární ono léčení (Healing) a možná, možná bych jí přidal Travel; Artea by měla asi hlavní doménu Animal; Gharma by mohl mít ještě domény Animal a Plant; Kana by měla mít jak Good, tak Evil, a z tvého výčtu bych jí tam nechal ještě Knowledge, Protection, Travel a Trickery, možná Magic, a hlavní doménou by měla být nejspíš doména Protection; Hargudovi bych přisoudil ještě doménu Trickery a hlavní doménou v současné době bych udělal Death; Nyrtis bych namísto Magic dal Evil, a přidal bych Protection; Solarovi bych zrušil Protection a jeho hlavní doménou by mělo být Sun; Tawwabovi bych přidal Air a Water a Travel; Matce poušti bych Travel sebral.

Takže by to vypadalo nějak takto:

Ajris - Healing, Good, Protection, Travel
Artea - Animal, War, Travel, Strength
Durmin - Earth, Strength, Fire, Protection
Gharma - Knowledge, Travel, Trickery, Animal, Plant
Kana - Protection, Good, Evil, Knowledge, Magic, Travel, Trickery
Hargud - Death, Evil, Fire, Trickery
Hrebog - War, Strength, Destruction, Protection
Nyrtis - Trickery, Knowledge, Evil, Protection
Solar - Sun, Good, War, Fire
Bhaal - Evil, Death, War, Destruction
----------------------------------------------------------------
Tawwáb - Knowledge, Sun, Travel, Air, Water
Matka poušť - Earth, Sun, Fire, Knowledge, Animal
Matka příroda - Animal, Plant, Knowledge, Air, Earth, Fire, Water
Ovip - Earth, Plant, Strength, Trickery

Domény nejsou určující každého jednoho vyznavače daného boha, pouze popisují nějaký z principů a zaměření dané víry. Někteří kněží tedy nemusejí brát všechny domény za své, někteří se mohou ztotožňovat s více než dvěma doménami, klidně i s většinou nebo se všemi. Zde je pak prostor pro různé umírněnější nebo extrémnější výklady toho kterého vyznání.

Napsal: 6. 12. 2012 19.19
od Ungo
a chybí vám tam Hjordis :biggrin:

STejněmne nepřestávají udivovat tyto rozsáhlé debaty, které se vždy s šancí 1 ku 2 zvrhniou ve flame. Nikam to stejně nikdy nevede :smile:

Napsal: 6. 12. 2012 19.42
od Braenn
7 domén u jednoho boha? Koukám na to už u Nayluna, ten tam má snad všechny. To přece ne!
A dobro a zlo zaráz?
Nebylo by trochu lepší držet se tří, maximálně (a to je už dost na hraně) čtyř domén, které jsou hlavní, a nechat ty okrajové, ať si je bere hráč pokud chce, ne protože to vnímá jako "doporučené"?

Jako to že může být uctívač zlý přece neznamená, že je doménou boha Zlo. Hlavně bohyně naděje? Tedy pokud to nechápu špatně, a Kana nemá za úkol tu naději brát. Když ji nedá, stále to není zlo. Snaha o naději nemůže být nikdy zlá, to je tak nějak podstata naděje samé.

Napsal: 6. 12. 2012 19.44
od Braenn
Hawkeye píše:STejněmne nepřestávají udivovat tyto rozsáhlé debaty, které se vždy s šancí 1 ku 2 zvrhniou ve flame. Nikam to stejně nikdy nevede :smile:
Od toho jsou debaty. Aby se debatovalo. Občas to někam vede, občas nikam, ale někoho to baví, podobně jako baví debaty v hospodě nad pivem. Bezesporu se dá trávit čas lépe, ale i hůře. Debatovat se dá na různá témata, například o tom, proč někdo vůbec debatuje a zda mu to stojí za to. :smile: Topic SPAM už je ale smazaný, takže zpět k plodné debatě na téma "doporučené domény bohů EQ".

Pro Wolfa - doporučené znamená, že i když tě uvidí DM s doménou jinou, tak neskončíš.

Napsal: 6. 12. 2012 20.09
od Selvagion
Braenn píše:7 domén u jednoho boha? Koukám na to už u Nayluna, ten tam má snad všechny. To přece ne!
Mně právě přijde, že u Kany to hezky ilustruje, jaká je naděje mrcha prodejná :)

Napsal: 6. 12. 2012 20.12
od Naylun
Kana by byla na dlouhou filozofickou diskuzi o tom, jestli dávání naděje např. zlodějovi je projev dobrého nebo zlého přesvědčení boha a jakou naději že mu to vlastně dává. Já zastávám názor že dávání naděje vždy z dobré vůle, ten bůh nemůže být schizofrenní, aby jednou dával naději jako dobrý skutek a jednou jako zlý. Myslím, že podobné bylo i kdysi rozhodnutí DM o této bohyni, proto jsem tam dal good jako základní určující princip. Těch dalších X jsem tam dal proto, že naději lze dávat snad ve všech oblastech života. Vynechal jsem snad jen Evil, Death a Destruction, což obvykle naději moc nedá, naopak ji to většinou bere...

Ostaní Pavlovy změny - proč ne, to už je věcí úhlu pohledu a pokud to má mít nějaký význam, musí přijít DM a sjednotit to do jednoho doporučení.

Napsal: 6. 12. 2012 20.51
od Braenn
Tak tedy zkusím také svou osekanou tabulku s mně nezvyklým přístupem "méně je někdy více":biggrin: Tři (čtyři) hlavní, tři opozitní k tomu, žádná není nutně dominantnější než ostatní - to už si určí hráč šám. Ty opozitní se u některých berou těžko, a jsou asi nejvíc otevřené diskuzi... možná by stačila jedna nebo dvě, brala jsem prostě to, co podle popisu boha na foru je naprosto opačné, nebo čeho se danému bohu nejméně dostává. S elementy zacházím opatrně, spíše jako s tím, co živly představují (nebo mohou), takže dost obrazně.

Zkrátka, pro srovnání moje představa:

Ajris
Doporučené domény: Dobro, Léčení, Ochrana
Protikladné (nedoporučené) domény: Smrt, Ničení, Zlo.

Artea
Doporučené: Válka, Cestování, Zvířata
Protikladné (nenapadají mě než ty nejméně přítomné): Léčení, Magie, Znalosti

Durmin
Doporučené: Země, Síla, Válka
Protikladné: Magie, Zvířata, Vzduch

Gharma -
Doporučené: Znalosti, Příroda, Vzduch, Magie (Klam bych nedávala, hádanky a alegorie si moc nespojuji s touhou někoho oklamat či maskovat své jednání. Vzduch by šel zaměnit za zemi, ale tu dost vyjadřuje příroda - vzduch mi sedí k jeho podstatě)
Protikladné: Válka, Ničení, Síla

Kana
Doporučené: Ochrana, Voda, (Cestování), Dobro
Protikladné: Ničení, Oheň, Válka

Hargud
Doporučené: Smrt, Oheň, Zlo.
Protikladné: Léčení, Dobro, Voda.

Hrebog
Doporučené: Válka, Síla, Ničení
Protikladné: Zvířata, Rostliny, Ochrana.

Nyrtis
Doporučené: Klam, Znalosti, Ochrana, (Magie)
Protikladné: Slunce, Oheň, (Smrt?)

Solar
Doporučené - Slunce, Dobro, Válka.
Protikladné: Smrt, Klam, Zlo.

Bhaal - Zlo, Ničení, Klam.
Protikladné: Léčení, Ochrana, Dobro.

Tawwáb
Doporučené: Slunce, Znalosti, Cestování
Protikladné: Voda, Ničení, Smrt

Matka poušť - nevím zda ji brát jako bohyni - Bůh je Tawwáb, matka poušť je... prostě matka poušť, ne? Jiná tvář matky přírody.

Matka příroda -
Doporučené: Rostliny, Zvířata, Znalosti, Země
Protikladné: Oheň, Ničení, Magie.

Ovip (nemohu si pomoct, ale vnímám tohoto krátkodobého boha spíše jako zvláštní druh žertu)
Doporučené: Voda, Rostliny, Klam
Protikladné: Zlo, Ochrana, Znalosti.

Napsal: 6. 12. 2012 21.31
od Ungo
ZrovnaMatka příroda a ohen ,stejně jako voda, vítr a země jso udost úzce spojené

Napsal: 6. 12. 2012 22.33
od Braenn
Hawkeye píše:ZrovnaMatka příroda a ohen ,stejně jako voda, vítr a země jso udost úzce spojené
Máš pravdu. A taky rostliny, zvířata, země a znalosti. Vlastně i smrt, léčení, síla (přírody) a tak dále... a teď z toho vyber tři čtyři "nej". Živly by jistě šly, pěkně pohromadě, ale já tam třeba když řekneš příroda vidím zemi, les.… a naopak oheň jako něco ničícího spalující, jistý opak života, růstu... když uvidím druida, tak mi prostě oheň nenaskočí. Ani vzduch, spíš takové ty zemité věci. Ale jo - pojmout se to dá různě.

Vlastně nevím, proč tam matka příroda je jako bohyně. Není to přece žádný bůh, jako spíše... no, a teď babo raď. Entita. Personifikace něčeho? Ale bůh tak, jak ho vnímá DnD? To by mohli být druidi rovnou klerici.

V těch nejasných entitách mi vždycky tak trošku vadily tirínské chrámy.

Chrám života či co to je v Amfi a chrám mocnosti Labira. Tady si nejsem jistá, jak to je s mocnostmi v pozici bohů - mohou vůbec svým věřícím poskytovat přístup ke sféře pozitivní energie a plnit takové ty drobné věci? Nebo jsou už někde nad tím vším? Mají na starost něco jiného poté, co stvoří svět? Co je vlastně mocnost, bůh který dosáhl svého maxima a postoupil výše?
Jediná Mocnost, kterou jsem potkala někde jinde byla ta paní ze Sigilu, která rozhodně netrávila čas tím, že by boostila své kleriky. Ale v tomhle tématu mám opravdu zmatek.

Kdyby se jednalo o bohy našeho světa, není co řešit, ale v DnD jsou to pěkně čilí tvorové, a nějak si nedovedu představit, jak by je mohl nahradit "život" či "matka příroda".

Napsal: 6. 12. 2012 22.42
od The_Balrog
Nu tak chrám v Amfiberai naštěstí již logiku dává a chrám v tirianu je zasvěceni i dobrým bohům, takže jistou logiku v sobě nese také. Ale to, že má mocnost nějaké kněží, je vskutku stále matoucí.

Napsal: 6. 12. 2012 22.45
od Braenn
Jasně, asi to dává smysl, ale proč by někdo uctíval jistý nepříliš dobře popsatelný "život" (nebo hůře, velmi dobře popsatelný život ve fyzické podobě) ve světě, kde existují bohové jako takoví, kteří splňují vše, co avizuje ten chrám? Asi by mi přišlo logičtější, kdyby byl zasvěcen Ajris - Ajris tak, jak ji vidí elfové.

(P.S.) trochu jsem v průběhu psaní editovala ten předchozí příspěvek, a pokud mi někdo informovaný osvětlí ty otázky okolo mocností a jejich chrámu, budu zas o něco chytřejší!)

Napsal: 6. 12. 2012 23.09
od Wolf
Taky nevím, kde se vám tu vzala Matka příroda.
Rozhodně bych to neřadil mezi božstva a právě bych tomu dal klidně všechny domény, protože Matka příroda je v podstatě neutrál a je to taková rovnováha.

Navíc jak jsi psala, matka příroda má spíše druidy, né přímo kněze, ale mohlo by být zajímavé, zahrát kněze matky přírody... já to ale nevnímám jako ostatní bohy na EQ...

Napsal: 6. 12. 2012 23.26
od The_Balrog
Nu tak není to "nepříliš dobře popsatelý život", ale

Vyznáváme Živoucí moc, která představuje vůli k životu v celé sféře. Život všech bytostí a rostlin nám dodává sílu a my ji využíváme ku konání dobra.

a o Síle Života je dobře napsáno zde

https://www.equilibrie.cz/zaklady_sveta_sfery.php

Se Zuzuem jsme to podrobně rozpracovali a už k tomu existují nějaký ten rok, dva podrobné reálie, které se dají nejméně od jedné ne-moc-často-hrané postavy zjistit. (A snad je už dost lidem i řekla.)

S tím, co je napsáno v rozhovorech, bohužel nic nezvládneme; proto to tam zůstává lehce matoucí a je to odkázáno na ne moc pravidelný herní kanál, mno. :/

Napsal: 6. 12. 2012 23.54
od Woxa
Minimálně jednoručka s dračicí s těm reáliím od té jedné postavy dostali a zpracovávali to jako přednášku, ale mam pocit, že to nedopadlo a skončilo to někde jako podložka pod kývajícím se stolem některého z tehdejších lektorů (jak ti dva rádi říkali) :)

//EDIT: jinak co se týká chrámů mocností, imho to v Tirianu vcelku dobře kněžour vysvětluje. Prostě lidičky postavili chrám a začali Labira uctívat skrz stvoření Desky, ale pak se ukázalo, že on o to vůbec nestojí (přeloženo z kněžtiny: "vůbec nás neboostuje")