Stránka 4 z 5

Napsal: 13. 12. 2012 1.17
od hemendo
Z toho příspěvku nevyplývá nic ve smyslu, že labir nechtěl aby lektvary byly používány.

Napsal: 13. 12. 2012 1.28
od Akruo
hemendo píše:Z toho příspěvku nevyplývá nic ve smyslu, že labir nechtěl aby lektvary byly používány.
Viz. můj EDIT.

Napsal: 13. 12. 2012 1.46
od hemendo
Akruo píše:
hemendo píše:Z toho příspěvku nevyplývá nic ve smyslu, že labir nechtěl aby lektvary byly používány.
Viz. můj EDIT.
(z jednoho webu, myslím si, že to neplatí jen pro matfyzáky)

§8. Chceš-li matfyzáka o něčem přesvědčit, používej konzistentní a logické argumenty k věci. Úspěch je v 99% zaručen. Naopak nevhodnými argumenty jsou:

Nevím, jak ti to dokázat, ale stejně mám pravdu.
Já to tak prostě cítím.
Většina lidí by s tebou nesouhlasila.
Tak se to prostě dělá.
Všichni to chápou, jenom ty ne.
X řekl, že to je jinak. (kde X je nějaká Obecná Autorita)

Napsal: 13. 12. 2012 6.46
od Akruo
hemendo píše:.. :crazy: ..
To nic nemění na tom, že je to (imho) nenormální. Btw. nikoho se o ničem nesnažím přesvědčovat, natož matfyzáka. Napsal jsem svůj názor na to. K tomu Balrogovi - prostě si nemyslím, že by se měl hráč stydět za to, že lektvarem zachrání život své postavy, pokud to umožňuje situace. Samozřejmě máme každý jiný cit pro hru a možná v tom je háček celého tohoto vlákna. Takže hawk.

Napsal: 13. 12. 2012 7.32
od Mourisson1
zdech píše:V ostrém boji nejde spousta věcí. Ukažte mi hráče, co s postavou spáchá sebevraždu pokaždé, když ho obstoupí nepřátelé aby byl fér k uvěřitelnosti. Ukažte mi lukostřelce, co pálí 4 přesné střely v deseti vteřinách a mezitím si ještě stíhá zaběhat (ukažte mi lukostřelce co nosí v toulci 99 šípů). Ukažte mi, jak s pomocí obvazu pomoci postavě, ze které magie vymačkává silou život. Ukažte mi spícího, k jehož zaříznutí nepostačí nůž a trochu jistá ruka...a dá se pokračovat dál a dál.

Jenže to povede k tomu, že si vlastně nebudeme moct mít jak zahrát. Když plánujete bojovou taktiku, nepočítejte s tím, že felčar vzadu mění chlapy vpředu v zakrvácené mumie. Když už to ale sviští kolem, felčar-klerik se válí s vyrvanou duší, chroptící paladin se motá z posledních sil stejně jako lich a roztřesený zlodějíček vytáhne z kapsy zapomenutou roličku obvazů...máme tu zlom. Bude hráč toho zlodějíčka dostatečně HCRP?

Hrajeme hru, v klidu se dá rozmýšlet, plánovat a utvářet spousta věcí do detailu. V boji jsou ale postavy v prostředí, které je tvrdě dimenzované v jejich neprospěch i ve chvíli, kdy nebudou nijak "omezovány" RP přístupem svých hráčů. A ne vždy je poblíž Dx, které by mohlo usoudit, že příběh náhle plný mrtvých by si přecijen zasloužil trochu jiné zakončení a vdechne jiskřičku života do mrtvého klerika.
Dovedu si představit, že vypravěč může být zklamán z "kopnutí" lahvičky v komorním představení pro postavu a dvě NPC. Pro divočejší situace mě ale napadá jako nejstriknější jen "snažte se tomu vyhýbat".

P.S. Davové bitvy, prolínající se řady, felčaři v zázemí, skvělé parádní a úžasné. Škoda že se ohlásí realita spolu s lagy, výpadky spojení nebo rovnou serveru a podobné maličkosti.
Přesné

Napsal: 13. 12. 2012 8.01
od Mini
xondik píše:Je super, jak si tady každej měří...
zdech píše:V ostrém boji nejde spousta věcí. Ukažte mi hráče, co s postavou spáchá sebevraždu pokaždé, když ho obstoupí nepřátelé aby byl fér k uvěřitelnosti. Ukažte mi lukostřelce, co pálí 4 přesné střely v deseti vteřinách a mezitím si ještě stíhá zaběhat (ukažte mi lukostřelce co nosí v toulci 99 šípů). Ukažte mi, jak s pomocí obvazu pomoci postavě, ze které magie vymačkává silou život. Ukažte mi spícího, k jehož zaříznutí nepostačí nůž a trochu jistá ruka...a dá se pokračovat dál a dál.

Jenže to povede k tomu, že si vlastně nebudeme moct mít jak zahrát. Když plánujete bojovou taktiku, nepočítejte s tím, že felčar vzadu mění chlapy vpředu v zakrvácené mumie. Když už to ale sviští kolem, felčar-klerik se válí s vyrvanou duší, chroptící paladin se motá z posledních sil stejně jako lich a roztřesený zlodějíček vytáhne z kapsy zapomenutou roličku obvazů...máme tu zlom. Bude hráč toho zlodějíčka dostatečně HCRP?

Hrajeme hru, v klidu se dá rozmýšlet, plánovat a utvářet spousta věcí do detailu. V boji jsou ale postavy v prostředí, které je tvrdě dimenzované v jejich neprospěch i ve chvíli, kdy nebudou nijak "omezovány" RP přístupem svých hráčů. A ne vždy je poblíž Dx, které by mohlo usoudit, že příběh náhle plný mrtvých by si přecijen zasloužil trochu jiné zakončení a vdechne jiskřičku života do mrtvého klerika.
Dovedu si představit, že vypravěč může být zklamán z "kopnutí" lahvičky v komorním představení pro postavu a dvě NPC. Pro divočejší situace mě ale napadá jako nejstriknější jen "snažte se tomu vyhýbat".

P.S. Davové bitvy, prolínající se řady, felčaři v zázemí, skvělé parádní a úžasné. Škoda že se ohlásí realita spolu s lagy, výpadky spojení nebo rovnou serveru a podobné maličkosti.
Plně souhlasím, kdyby tím jediným co mě ve hře zklame, bylo to, že mě někdo donutí představit si podobnou maličkost, kterou za svou postavu nevypsal, bylo by to fajn.

Napsal: 13. 12. 2012 8.32
od Pavel Urban
Nikdo nikoho netrestá. Jde pouze o osobní preference. Někomu stačí něco, co je jinému málo a naopak. Labir Balroga nezkritizoval, nenapomenul ho, ani ho nepotrestal. Nebylo proč. Byl jen zklamán. Byl zklamán tím, že u hráče, u kterého očekával jinou hru našel hru podle svých měřítek nižší.

Já kdybych viděl podobnou věc u většiny hráčů na EQ, tak to se mnou nic neudělá. Prostě to budu očekávat nebo mne tím nepřekvapí. Ale u několika hráčů by mne to taky zklamalo. Jednoduše proto, že bych od nich čekal víc, podle mých měřítek.
Naopak mne příjemně překvapí hráč, u kterého bych neočekával, že něco zahraje tak "dobře" (opět, podle mých měřítek) a on to udělá. Už se mi to taky mnohokrát stalo.

Nikdo tu netvrdí, že je jeho hra lepší nebo něčí horší než hra někoho jiného. Nikdo si tu nic nepoměřuje. Jde tu jen a pouze o osobní preference. Zákonem na EQ je jen to, co je v pravidlech, ne to co vám někdo poví, že se mu líbí, ani Rádce nebo DX ne. Pochopitelně když budete hrát tak, jak se bude DX líbit, dostanete nejspíš nějaké XP navíc, o tom žádná. :smile:

Napsal: 13. 12. 2012 9.00
od The_Balrog
Věřím také, že poznáte lehkou nuanci mezi tím, co napsal Serbitar a
Strigo píše: Ovazuju během boje jiné :biggrin: .

EDIT: Nikde není definována lékárna, takže ji používám tak jak mi systém umožňuje.
Akruo: Každý ať si z mého příběhu odnese co chce. Někdo se zamyslí, někdo mávne rukou, třeba to někomu v něčem pomůže a třeba nikomu v ničem.

Napsal: 13. 12. 2012 9.10
od Braenn
Akruo píše:Napsal jsem svůj názor na to. K tomu Balrogovi - prostě si nemyslím, že by se měl hráč stydět za to, že lektvarem zachrání život své postavy, pokud to umožňuje situace. Samozřejmě máme každý jiný cit pro hru a možná v tom je háček celého tohoto vlákna. Takže hawk.
Ber to tak, že v Barlogově případě se jednalo o hru DM versus hráč (ovšem ne styl hráč versus DM plus potvory z celé lokace s bonusem ovládaného epického mága :). A co si pamatuji Labirův styl, tak dával možnosti a dával prostor. Ve hře s dvěma NPC, které hvězdičkují, a jsou ochotny poskytnout prostor k hvězdičkování i tobě, to si můžeš dovolit takových věcí - a ty systémové jsou obvykle až na posledním místě. To je potom něco úžasného, a je možné pochopit, že dotyčné DM může trochu zklamat, když do sebe místo hvězdičkové hry prostě zunkneš lektvar.

Nejde tedy v tomto případě o cit pro hru, jako o vyhodnocení konkrétní situace a o jistou znalost stylu hry dotyčného DM. Balrogův příklad je krásný, takříkajíc ideální, ale týká se pouze situace "DM je tu jen pro mě" a všechno s přehledem řídí. Případně situace "NPC mě nemá šanci ani škrábnout". Brát ho jako příklad patřičného stylu hry pro situace krizové bez DM je nanejvýše zcestné, a podrobnosti skvěle shrnul Zdech.

Napsal: 13. 12. 2012 9.51
od xondik
Braenn píše: …. "NPC mě nemá šanci ani škrábnout"…
Tak určiťé … když je prostor pro hvězdičkování, tak je radost si něco připsat a nenechat to suše na systému.

Tím prostorem myslím to, že má postava má navrch, nebo je více méňě vyrovnaná, pak velice rád dávám prostor pro nějaký hvezdičkování + akci na protější straně.
X
Ovšem když mé postavičce letí HP dolu tempem Usaina Bolta , tak je sotva čas hrát "dobré" rp aby se líbilo okolo. (Dx,PC, i NPC)

Jen ještě maličkost, která mě napadla. Proč si sakra sundávat helmu, kvůli vypití lektvaru? Nestačilo by prostě zvednout hledí? :-)
(jistě jsou helmy, u kterých to nejde, ale celkem dost jich má hledí i když systémově nezvednutelné)

Napsal: 13. 12. 2012 9.52
od Akruo
Braenn píše:….
Nejde tedy v tomto případě o cit pro hru, jako o vyhodnocení konkrétní situace a o jistou znalost stylu hry dotyčného DM. Balrogův příklad je krásný, takříkajíc ideální, ale týká se pouze situace "DM je tu jen pro mě" a všechno s přehledem řídí. Případně situace "NPC mě nemá šanci ani škrábnout". Brát ho jako příklad patřičného stylu hry pro situace krizové bez DM je nanejvýše zcestné, a podrobnosti skvěle shrnul Zdech.
To jsem vskutku opomenul a už asi rozumím důvodům obou stran, ovšem tento příklad je sice pěkný, ale je na něj těžké narazit.

Napsal: 13. 12. 2012 12.52
od Braenn
xondik píše:Jen ještě maličkost, která mě napadla. Proč si sakra sundávat helmu, kvůli vypití lektvaru? Nestačilo by prostě zvednout hledí? :-)
Stačilo. Od začátku se o tom mluví. :smile:

Napsal: 13. 12. 2012 15.59
od Selvagion
xondik píše: Jen ještě maličkost, která mě napadla. Proč si sakra sundávat helmu, kvůli vypití lektvaru? Nestačilo by prostě zvednout hledí? :-)
Jasně že stačí, ale to bych musel hvězdičkovat. Když jí prostě sundám, tak to všichni vidí, a předpokládám, že pochopí :)

Napsal: 13. 12. 2012 16.24
od dráp
Selvagion píše:
xondik píše: Jen ještě maličkost, která mě napadla. Proč si sakra sundávat helmu, kvůli vypití lektvaru? Nestačilo by prostě zvednout hledí? :-)
Jasně že stačí, ale to bych musel hvězdičkovat. Když jí prostě sundám, tak to všichni vidí, a předpokládám, že pochopí :)
A nestačí pouze vypít lektvar přes helmu, i když opomenu snad, že jsem zapoměl vyhvězdičkovat, že zvedám hledí, tak se snad nic neděje. Přijde mi normální, že si divák ( hráč ) domyslí, co pro to musel udělat dotyčný hráč, nebo postava.


Teď trochu odbočím, ale popravdě se mi příliš nelíbí metoda Placosu, hvězdičkuj, hzvězdičkuj a dostaneš placos +4. Hvězdičku i kraviny, hlavně že dostaneš Placos. Když vidím kolikrát hráče, jak jdou a hvězdičkují si každé uprdnutí, ať jsou sami nebo s někým, přiznám se, spíše to hru kazí, než aby ji to vylepšovalo.

Stačí zapojit trochu představivosti, nemusim snad hvězdičkovat každé uprdnutí, naopak, jen to které chci zvýraznit a má to svůj důvod.

Trochu ironie.. ale bojím se doby, kdy se bude nakazovat hvězdičkovat i rozevírání nozder u nosu, které se u lidí děje běžně a bojím se (promin Placko, nemyslím to zle, ale hrozně mě ta myšlenka pobavila ) , že mě Placka označí za vypatlance, protože nehvězdičkuju rozevírání nozder.


( Opravdu se omlouvám za rýpnutí, nemohl jsem si však pomoci )


Ne, označí mě tak možná za ten rýpanec. :bigwink:

Napsal: 13. 12. 2012 17.17
od placidity
Tohle mi náhodou třeba taky (občas) vadí ;)

Napsal: 13. 12. 2012 19.07
od Tomyn
jen ohledně toho hvězdičkování, stačí si navolit na quickslot vedle lahve s heal potion nějaké makro s textem *zasune do pochvy meč, zatímco se kryje štítem a rychle nahmatá lahvičku s lektvarem a kopne to do sebe*

já používal hodně tyhle makra v boji s různými pokřiky a bojovými přikazy ve hvězdičkách, případně i ty přes klávesu "V" kdy postava i anglicky mluví a je to doplněno textem, právě kvůli tomu že kolikrát se v boji prostě rychle psát nedá

třeba dále: Stáhněte se *zařve*, a podobně, tohle zvládne každý

ohledně k topicu, lekárny jsem v boji také používal a nikdy jsem o tom nepřemýšlel, že to v boji nejde, tedy reálně je to přehnané, o tom přemýšlím až teď

o těch mastech v boji to je ale fakt blbost, to mě nikdy nenapadlo, i když okecat se to dá, třeba u někoho hodně mrštného akrobata skáče a uhýbá a během toho se maže, okecat se dá vše, ale mělo by to mít dost pevných bodů dle vlastností postavy, i když postava když se maže si prostě systémově sedne a nemůže nic do konce fungování masti

pak by se ale dalo polemizovat i o samotném léčení od kněze, kdeby tedy by měl být hod na zasáhnutí cíle, stejně jako je to myslím u negativní energie, opaku léčení, ale nechci kecat, jestli to tak přesně je

každopádně otázka je: bude vadit když budu používat lékárnu dále v boji? vytáhnu si z ní jen prášek který vdechnu a bude mi hned lépe a budu nabuzen, zatímco se kryju štítem, jinak samo pokud jde o obvaz a obvazování tak v boji je to blbost


no nic, já chtěl vlastně stejně napsat jen o těch makrách a nechal se strhnout všemi ostatními hlubokomyslnými příspěvky a ukázat jak jsem chytrý a moudrý, což se mi nepovedlo

:smile: :clover:

Napsal: 13. 12. 2012 19.44
od Woxa
Tomyn píše: každopádně otázka je: bude vadit když budu používat lékárnu dále v boji? vytáhnu si z ní jen prášek který vdechnu a bude mi hned lépe a budu nabuzen, zatímco se kryju štítem, jinak samo pokud jde o obvaz a obvazování tak v boji je to blbost
Za sebe říkám, že mi to nějak extra vadit nebude, když těch lékáren během boje nevyšnupeš deset.
Já se spokojím s tím, že se nedožiju situace, kdy ve dveřích stojí jeden jouda, rube kdo ví co a za ním stojí tři ranhojiči s báglem plným lékaren...

Napsal: 13. 12. 2012 19.53
od Mini
Woxa píše: ...nevyšnupeš...
:megalol: Tak to mě pobavilo... k příspěvku Tomyna to sedlo! :megalol:

Napsal: 14. 12. 2012 6.21
od Tomyn
Woxa píše:
Tomyn píše: každopádně otázka je: bude vadit když budu používat lékárnu dále v boji? vytáhnu si z ní jen prášek který vdechnu a bude mi hned lépe a budu nabuzen, zatímco se kryju štítem, jinak samo pokud jde o obvaz a obvazování tak v boji je to blbost
Za sebe říkám, že mi to nějak extra vadit nebude, když těch lékáren během boje nevyšnupeš deset.
Já se spokojím s tím, že se nedožiju situace, kdy ve dveřích stojí jeden jouda, rube kdo ví co a za ním stojí tři ranhojiči s báglem plným lékaren...
HOWG, JE TO O CITU A TÍM TO ZAČÍNÁ I KONČÍ.

SPOLUHRÁČŮM SE TO LÍBÍ A PŘIJDE JIM TO UŽITEČNÉ, NEBO NE, A PŘIJDE JIM TO ZLÁŠTNÍ A DIVNÉ

NIKDO NIKOHO NENUTÍ … A ANI NESMÍ … SYSTÉM JE SYSTÉM

ALE JAK PSAL BALROG, MOCNÝ WB A I DM LABIR SI NA NĚJ ZASEDL I KVŮLI ŠPATNĚ POUŽITÉM LEKTVARU

co se mě týče, z celé debaty děkuji Balrogovy za vtipnou, avšak nikým moc nepostřehnutout cestičku k myšlence mocného tvořitele tohoto světa, tedy tvořitelům, bratrům a mocnostím v tomto světě, jejichž reálné myšlenky souladí i s tímto jejich světem, co nám dali a dle předchozího Balrogova příspěvku, víme na čem jsme... a zde se lehce hodí...víme na čem jsme!

Napsal: 14. 12. 2012 8.59
od placidity
Tomyn píše: ALE JAK PSAL BALROG, MOCNÝ WB A I DM LABIR SI NA NĚJ ZASEDL I KVŮLI ŠPATNĚ POUŽITÉM LEKTVARU
Toto Balrog nenapsal ani ve velmi vzdáleném náznaku.