Stránka 5 z 7
Napsal: 5. 2. 2007 21.56
od kucik
Aura neni přesvědčení. Tohle se tu opakuje pořád dokola. Zkus nad tim zapřemejšlet. Jo a na desce je chrám, kterej neni zasvěcenej božstvu, ale mocnosti. - Taky jedno vodítko
Napsal: 5. 2. 2007 21.58
od kucik
cybermisa píše:Zyga píše:
Nemyslim. Aura neni vidět tak jako krev na šatech, je to takový zatížení duše.
Hele, nechci rypat

,ale na toto jsi prisel jak?

Ja bych si i tipnul, ze straze auru muzou videt, kdyz chteji, pac jinak by tezko stalo v zakonech, ze spatna aura je zlocin - tezko by mohl byt zlocin neco, co by se nedalo "monitorovat".
Viz schopnosti a kouzla v rozšíření.
Napsal: 26. 4. 2007 17.38
od LDamian
Právě tu začínám a tak je možné, že jsem to jen nepochopil, ale...
Cena zlepšení aury je nastavena konstatně a nezávisí na levelu? Tedy na nízkém levelu nemám prakticky možnost svou auru měnit a na vyšším levelu, když se mi budou válet v bance desítky, možná stovky tisíc pro mne aura nebude vůbec důležitá, protože si ji kdykoli koupím, pokud neudělám tu hloupost, že bych rovnou padl na zlou?
Nezvýhodňuje to trochu moc výrazně postavy na vyšších levelech, které mohou, pokud mají IC důvod zabíjet bez problémů s aurou, zatímco pokud si to dovolí nízký level, tak ho to odrovná? Tedy je cílem aby se postavy na nízkých levelech (malý majetek) vyhýbali IC konfliktům mezi sebou a na vyšších úrovních už se klidně pobily? A mimochodem pokud to závisí jen na penězích, tak - pokud budu hrát chudáka, kterého peníze nezajímají, tak po nějakém IC konfliktu s člověkem, co tráví hodiny a hodiny huntěním peněz na tom budu vždy hůř že?
Pokud zabije on mne, umřel jsem a on si bez problémů auru koupí.
Pokud zabiji já jeho, on má dobrou auru, takže malé postihy za smrt a já si zpět auru nekoupím a až mne zabije nějaká stvůra, tak mi to bude zpětně všechno spočítáno a budu na tom ještě hůř, než kdybych tu IC CvC bitku projel.
A ještě jeden pohled. Úspěšný EVIL charakter, který sem tam někoho (samozřejmě z IC důvodů) zabije je:
a) na vysokém levelu, kdy nejen že zabíjí úspěšně, ale ještě navíc si už bez potíží kupuje auru
b) huntí prachy a itemy, aby si tu auru mohl bez potíží koupit
Tedy nezvýhodňuje to náhodou ty hmm jak je to slovo - creepery? Vždyť i pokud se o někom bude vědět, že je to vrah, tak to ještě vůbec neznamená, že bude mít zlou auru a tedy postih na Vaší auře za jeho zabití bude vždy velký. DM to samozřejmě vrátí, ale pokud jsem pochopil, tak jen pokud je to v sebeobraně - ne pokud zabijete EVILa (pokud to budu brát při hře za hodnou postavu) v rámci IC informací a hry svého přesvědčení.
Příklad: má postava bude zákoně dobrý, chudý paladin, mnich, klerik... prosazující pořádek a zákon... dozví se v IC o nějakém zmetkovi (evil postava) - řekněme, že to bude postava hráče, která si vydělává dost peněz a tak ačkoli často vraždí, udržuje svou auru čistou. Pokud ho můj paladin zabije (nebo nedej bohové porazí celou bandu takových PC banditů), může se jít zahrabat. Nikdy totiž nebude mít dost peněz na to, aby auru vyplatil - jednoduše nebude huntit prachy. Proč by ho proboha měl nějaký zákon nebo chrám postihovat, když ve skutečnosti by to byl oslavovaný hrdina (přinejlepším) nebo by smrt nějakých lapků byla všem jedno (přinejhorším)?
Příklad2: dvě postavy které se nenávidí by s bojem měly rozhodně počkat až budu na vyšším levelu, protože jinak kromě běžné smrti si také zlikvidují postavy. Je to sice v RP nelogické, ale systémově se mi to tahle při čtení příspěvků zdá jako nezbytnost.
Příklad3: pokud se tu do sebe pustí dvě uskupení, vyhraje to z nich, které bude mít nahuntěno víc peněz, takže si bude udržovat čistější auru a tím pádem pokud budou členové druhé strany vítězit, budou na tom mizerně protože se nedoplatí a stačí se mrknout, jak dlouho si pobudou na Druhé straně se zlou aurou nebo dokonce s aurou samo zlo (sice nevím, jak je nastaven systém, ale věřil bych, že na to bude stačit pár úspěšných zabití, možná jedno smrtící kouzlo, co zlikviduje soupeřící družinku a vzápětí na to smrt). Pokud chudší uskupení bude prohrávat, je vše v pořádku, bohatší si auru dokoupí. Tedy vyhraje ta skupina, co "poctivěji huntí".
Záměrně jsem to napsal dovedené do extrémů, protože mne zajímá, jak si tento systém poradí právě s extrémy.
Návrhy: nákup aury vázat na level, možnost si auru odpracovat - veřejně prospěšné práce, možnost určité postavy u kterých se IC profláklo, že jsou zabijáci, upravit tak, aby za jejich zabíjení nikdo nedostával postih, možnost na požádání vytáhnout dvě skupiny z tohoto systému, pokud se budou zabíjet jen mezi sebou například ve válce, aby si navzájem auru nezruinovaly.
Napsal: 26. 4. 2007 18.58
od Zyga
LDamian píše:……………………………
Tak k problémům ohledně CvC systém aury moc nevede, protože až tu budeš dýl tak poznáš že je na Eq CvC až do smrti docela vzácností.
Napsal: 26. 4. 2007 19.02
od cybermisa
No mozna odpovim moc strucne, ale …
Ano, je tu rozdil mezi tim, kolik si vydelava low level a kolik high level, kazdopadne diky Labirovi je tu dost systemu a opatreni, ktere zabranuji, aby tu byli creeperi. Tedy nehorzi, ze by tu byli creeperi zvyhodneni. A pokud se objevi dira v nekterem system, s tema, co to zneuzi, se jedna individualne a nekompromisne.
AURA:
1. Nejvetsi vliv na auru a ty nejspornejsi pripady vychazeji vestinou z CvC. Na EQ je povinnost kazde CvC koncici smrti postav hlasit DM, mimo jine i z duvodu dodatecne rucni upravy aury, tj. kdyz paladin pobije deset PC nekromantu, aura se mu spis zvysi …
2. Myslim, ze v tomto ohledu Labir planuje napsat system, nebo mozna uz napsal, ted nevim.
3. POZOR, system aury je daleko komplexnejsi nez se zda … "Koupeni" si aury v chramech funguje jen do urcite miry a jen za urcitych okolnosti, tj. v chramu nejsou blbi a nebudou preci za penize zlepsovat auru tem vsem vrahum a zlotrilcum. Na system aury se vazi i jine systemy, ne vse je tak, jak se na prvni pohled zda a jak jsi to ve hre videl. Troufam si rict, ze Labir to ma v tomhle smyslu dobre promyslene.
AD postavy ve valce: Na to se vaze velmi dulezite pravidlo ohledne CvC a to, ze smrti postavy v CvC dany konflikt konci a je uzavren, strana, co prohrala, se nesmi nijak mstit.
Napsal: 26. 4. 2007 19.03
od cybermisa
LDamian píše:Právě tu začínám a tak je možné, že jsem to jen nepochopil, ale...
Jo jinak malem bych zapomnel, vitej na EQ

Napsal: 26. 4. 2007 19.06
od photter
jenom ve stručnosti:
aura se dá nakupovat jen do určitý míry
pokud budeš zabíjet jako na běžícím pásu, nepomůžou ti ani statisíce
zamezení nekonečnejm "válkám" je jeden z cílů systému aury - nikdo tu nechce mít CvC server a pokud si nějaký dvě partičky rozjedou "válku" vostrouhaj všichni, nehledě k tomu, že povinnost zapomínat okolnosti smrti až to sama o sobě
skoro znemožňuje
pokud máš dojem, že tvoje postava zabila v právu, pošleš report DM a ten ti auru opraví zpět, pokud tvý důvody uzná
a s tím paladinem opatrně, pokud chceš jít do konfliktu jen kvůli auře nebo pověsti postavy, radši paladina nehraj
edit: zase sem byl pomalej
jo a vítej

Napsal: 26. 4. 2007 19.51
od LDamian
Děkuji všem za odpovědi. Pokud mé námitky nemají opodstatnění (tedy systém s nimi počítá a řeší je), jsem samozřejmě jen rád. Budu si tedy v klidu hrát a uvidím, jak se to vyvrbí.
//OT
Photter: Děkuji za doporučení pro hru paladina. Na hru paladina se imho vztahují stejná pravidla jako na hraní ostatních classu - tedy popisek u paladina je (stejně jako u Harpera či třeba Blackguarda) jednou z možností a ne definicí postavy a je možno ho uchopit po svém.
Podobně i Lawfull Good se mohou od sebe velmi lišit (stejně jako Chaotic Evil) podle toho, jaké že to jsou Law (zákony - zda božské, vnitřní morální či místní světské...) a jaké že je to Good (dobro - dobro ve stylu pacifista a kytičky nebo dobro ve stylu křizák - mimochodem popis u přesvědčení zákonné dobro). Diskuze by to mohla být jistě zajímavá a týkala by se toho, zda zákoně dobrá postava může na potkání zabít nemrtvého. Zda na potkání může zabít drowa. Proč ano, proč ne. Banditu, orka, agresivní zvíře... A pokud může někoho zabít jen proto, že je drow nebo nemrtvý, tak zda to může udělat kvůli špatné auře - tedy stejnému vnějšímu znaku jako že je někdo nemrtvý. A jaké za to budou IC důsledky - zda vavříny a nebo špalek. A nakonec bychom si mohli povídat o nutném metagamu pro zachovaní zábavy a hratelnosti pro všechny strany a herní rovnováze. Nakonec se můžeme bavit o pojetí povolání a smyslu a účelu MMORPG, potažmo her jako celku. Každopádně můžeme to oflamovat pokud někdy snad někoho zabiji a bude k tomu příležitost.

Pokud budeš mít náhodou zájem o další diskuzi, založ prosím nový topic, zajdu tam. //OT
Napsal: 26. 4. 2007 20.06
od darmian
Já nechci nijak prudit, ale... Naše nicky jsou si dost podobný

Nechtěl by si ho ještě trošku pozměnit/udělat nový, aby to nebylo tolik matoucí?
Díky moc.
Napsal: 26. 4. 2007 20.08
od The_Balrog
darmian píše:Já nechci nijak prudit, ale... Naše nicky jsou si dost podobný

Nechtěl by si ho ještě trošku pozměnit/udělat nový, aby to nebylo tolik matoucí?
Díky moc.
víšco, nemá ikonku, ani velkym červeným písmem napsaný "account Acritar" ^_~ mě teda ani nenapadlo ho spjovat s tebou ; )
Napsal: 26. 4. 2007 20.08
od LDamian
darmian píše:Já nechci nijak prudit, ale... Naše nicky jsou si dost podobný

Nechtěl by si ho ještě trošku pozměnit/udělat nový, aby to nebylo tolik matoucí?
Díky moc.
Již řešeno přes PM.
Napsal: 26. 4. 2007 20.10
od photter
LDamian píše:… Pokud budeš mít náhodou zájem o další diskuzi, založ prosím nový topic, zajdu tam. //OT
netřeba, už existuje a myslím, že je v pravdě vyčerpávající (rozsahem i obsahově

)
viewtopic.php?p=7003#7003
mojí poznáku neber jako nějaký vnucování "jak to máš hrát" ale spíš jako radu někoho, kdo na EQ právě nezačíná

a nalož s ní, jak uznáš za vhodný
Napsal: 26. 4. 2007 20.14
od The_Balrog
A o přesvědčení a zákonném dobru tu taky něco bylo, ale nedokázal jsem to zatím vyfiltrovat, takže na to link dát nemůžu >.>
Napsal: 26. 4. 2007 20.32
od Uradin
LDamian píše:darmian píše:Já nechci nijak prudit, ale... Naše nicky jsou si dost podobný

Nechtěl by si ho ještě trošku pozměnit/udělat nový, aby to nebylo tolik matoucí?
Díky moc.
Již řešeno přes PM.
přidávám se k darmianovi bylo by lepší si aspoň změnit druhe pismeno dost by to pomohlo
to balrog: my taky nemluvíme o acc ve hře ale na foru
Napsal: 26. 4. 2007 20.41
od mkov
Uradin píše:LDamian píše:darmian píše:Já nechci nijak prudit, ale... Naše nicky jsou si dost podobný

Nechtěl by si ho ještě trošku pozměnit/udělat nový, aby to nebylo tolik matoucí?
Díky moc.
Již řešeno přes PM.
přidávám se k darmianovi bylo by lepší si aspoň změnit druhe pismeno dost by to pomohlo
to balrog: my taky nemluvíme o acc ve hře ale na foru
eh ja je teda rozpoznam darmian ma avatara a podpis do oci bijici a i ta podobnost jmen neni tka velka aby se to zamenilo
Napsal: 26. 4. 2007 20.42
od photter
The_Balrog píše:A o přesvědčení a zákonném dobru tu taky něco bylo, ale nedokázal jsem to zatím vyfiltrovat, takže na to link dát nemůžu >.>
myslels todle ?
viewtopic.php?p=15064#15064
Napsal: 26. 4. 2007 20.44
od darmian
mkov píše:Uradin píše:LDamian píše:
Již řešeno přes PM.
přidávám se k darmianovi bylo by lepší si aspoň změnit druhe pismeno dost by to pomohlo
to balrog: my taky nemluvíme o acc ve hře ale na foru
eh ja je teda rozpoznam darmian ma avatara a podpis do oci bijici a i ta podobnost jmen neni tka velka aby se to zamenilo
řeknu ti k tomu něco po PM ať tu nespamujem topic...
Napsal: 26. 4. 2007 20.45
od The_Balrog
photter píše:The_Balrog píše:A o přesvědčení a zákonném dobru tu taky něco bylo, ale nedokázal jsem to zatím vyfiltrovat, takže na to link dát nemůžu >.>
myslels todle ?
viewtopic.php?p=15064#15064
jo, to je vončo ^_^
na hledani vyrazu "presvedceni" mi to vyplivlo tolik vysledku, ze jsem to vzdal asi tesne kousek pred timhle. ^_^
Je to pěkná ukázka napůl zajímavé a napůl nudné debaty o přesvědčení *-* - asi bych ji dobrovolně znovu sám nečetl, ale zájemce na ni odkazuju ^__^
Napsal: 26. 4. 2007 20.50
od photter
wrong keyword, na "zákonný" to vyplivne dva zásahy

Napsal: 26. 4. 2007 21.05
od The_Balrog
já udělal chybu v tom, že jsem hledal
zákonně dobrý
ono to koukám asi funguje s OR a ne AND, takže jsem dostal miliardu temat :D