Panathian píše:Klidně ty stupně ateismu rozveďte víc a napište tam ta pravidla.
Velmi stručně - zásah boha u lhostejného nevěřícího je v principu možný. Z hlavy mě napadnou asi následující důvody, ale nevylučuji, že budou i další. Co je důležité, je fakt, že bůh nejedná z plezíru a pokud má na výběr, vždy raději pomůže svému stabilnímu věřícímu.
1) Většina osob žije dle nějaké filosofie, kterou uznává. A často bude existovat bůh, který ji vyjadřuje. Kloním se k názoru, že boha nedefinuje jméno, ale právě jeho ideály a tudíž jej postava může "vyznávat", i když se k němu nemodlí či jej ani nezná. A takový bůh si jí může všimnout a pomoci jí.
2) Stejně tak jsou situace, kdy bůh v tu chvíli věřícího na něco potřebuje. Není to tak vzácný případ. Schopnost bohů zasahovat přímo je omezená a jsou tak nuceni vyhledávat prostředníky a ne vždy jsou po ruce kandidáti na kněze, aby se tak řeklo.
3) Bůh si může přímo někoho vyvolit. Například se rozhodne z někoho udělat svého paladina či kněze a záleží na věřícím, jestli takovou "poctu" přijme či ne. Ale rozhodně to nefunguje jako "Fajn, dej mi moc a já si budu dál dělat, co chci" - to platí jen u bodu 1 (protože věřící už sám od sebe dělá, co má).
Já svého Adalberta skromně řadím do skupiny "nechte mě být a já slibuju, že vás taky nezabiju", tak je používání modlitební knížky či obětování něčeho na oltáři zcela mimo (tím by fakticky popřel svůj přístup k bohům a podporu získával podle pravděpodobnostních tabulek běžného věřícího, což je nesmysl). Rozhodně nevylučuji, že se nikdy k nikomu nepomodlí (ostatně už to asi třikrát udělal), snad, až někdy bude situace zlá, naděje ztracená a bude mít alespoň trochu jasno kdo by mága jako on mohl vyslyšet, tak možná.