Stránka 5 z 6
Napsal: 15. 3. 2010 21.32
od Jon
Pokud někdo nechce třeba nějaké speciální věci, nechce ve světě nic vybudovat, nebo dosáhnout nějaké funkce, odehrát questy a miniquesty dokreslující charakter postavy, tedy pokud nechce DM podporu v pozitivním (opět, ne vždy pozitivním pro postavu) slova smyslu, podle mě se jí lze vzdát. Proč by to ale někdo dělal?
Ta "negativní" DM podpora, kvůli které pravděpodobně vznikl tenhle topic je z veliké části zrkátka reakcí světa, který reaguje na IC činnost "ublížených", případně reakce na pravidla porušující hráče. Z toho důvodu je principielně nemožné se něčeho takového vzdát.
Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Napsal: 15. 3. 2010 21.43
od Nalk
Jon píše:Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Inu ještě že tak, protože nevím jak ty, ale moje zkušenost je, že u papírových je relativně málo lidí, PJuje ten nejschopnější z nich obvykle.
Jinými slovy v tomhle počtu a vzhledem k politice "nemá cenu z nejlepších hráčů dělat DM, protože tím svět dost ztratí", je lepší, že tu funguje nějaká diskuze.

Napsal: 16. 3. 2010 1.19
od drake127
Dron píše:Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.
No, bodu 4 určitě ne, když se jedná o dohlížení na pravidla.
Jon píše:Pokud někdo nechce třeba nějaké speciální věci, nechce ve světě nic vybudovat, nebo dosáhnout nějaké funkce, odehrát questy a miniquesty dokreslující charakter postavy, tedy pokud nechce DM podporu v pozitivním (opět, ne vždy pozitivním pro postavu) slova smyslu, podle mě se jí lze vzdát. Proč by to ale někdo dělal?
Pár příkladů mě napadá, ve své podstatě nemusí každému sednout styl našich DM (a že každé nějaký ten svůj styl hry a vedení questů má), přístup nebo komunikaci. U starších hráčů pak samozřejmě může jít o princip, snahu DM nezatěžovat, když víte, že si vystačíte sami a nechat ho věnovat se jiným... jasněže je fajn, když tenhle požadavek vůbec nevznikne, ale nežijeme v ideálním světě ideálních vztahů.
Jon píše:Docela mě mrzí, že se vytratilo základní pravidlo papírových RPG her, bez kterého na papíře pořádně hrát ani nelze, a to "DM má vždycky pravdu".
Tohle pravidlo ale musí mít i nějaký základ v realitě. Samozřejmě, že DM nemůže mít vždycky pravdu, ale mělo by ji mít většinou, mělo by mít přehled o hře, hráčích, mělo by disponovat character sheety postav a to tu není realizovatelné ani v idealizovaném stavu dokonalých DM.
Není tedy důvod nepokusit se domluvit s DM na naší vzájemné užší nebo širší spolupráci, vše ale samozřejmě záleží na vašem postavení a důvodech. Je něco jiného, když tu žádost podám já a když tak udělá sicrevic (navíc veřejně a tak obecně na základě nikdo neví čeho).
Napsal: 16. 3. 2010 7.49
od Dron
drake127 píše:Dron píše:Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.
No, bodu 4 určitě ne, když se jedná o dohlížení na pravidla.

Chyba, myslel jsem 2, 3 samozřejmě. Ale pokud tedy ne, tak už chápu proč se někdo dívá na player list a loguje se podle toho.

Napsal: 16. 3. 2010 11.40
od Street_cz
cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
vzpomínám si, jak jsme se s pár postavami ožrali uprostřed Tirianu a dva dny na to nás sebrala stráž... takhle já si představuju DM podporu

+ samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...
Napsal: 16. 3. 2010 12.00
od Aefar
Street_cz píše:cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor:
DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.
vzpomínám si, jak jsme se s pár postavami ožrali uprostřed Tirianu a dva dny na to nás sebrala stráž... takhle já si představuju DM podporu

+ samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...
Škoda, že jsi odešel v době, kdy Hag Hargol prudce ožívá...

Napsal: 16. 3. 2010 12.09
od OneHeart
Street_cz píše: + samozřejmě podpora při zásahu PC do NPC světa - což je spíš doplněk...
já ti dám doplněk, to je snad naprosto mandatorní funkce ne?
to je ten mne nepochopitelný přístup tady. Imo funkce DM je nahrazovat reakce světa. Což se podle mých zkušeností zde vypadá takto: negativní reakce světa dostaně každý; pozitivní jen ten, kdo si to zaslouží. (o měřítkách bychom neměli debatovat :))
Což je podle mě největší WTF (možná až na ten status quo, který tu kdosi zmínil:)) tohoto skvělého světa a zároveň bohužel stavební myšlenka (jak jsem pochopil) interakce DM s hráči

Napsal: 16. 3. 2010 12.25
od Street_cz
OneHeart píše:
já ti dám doplněk, to je snad naprosto mandatorní funkce ne?
možná v počáteční vizi tomu tak bylo, ale co pozoruju ty 3 roky EQ (až na pár světlých chvil) tak se Dx na jednu stranu nedivím, že se do takových "nad-funkcí" pouštět nechtějí... a poslední dobou se obvzlášť rozjel trend negativních vln na Dx... ale dobře, já to přeformoluju - což je podle mých informací spíš doplněk
Napsal: 30. 3. 2010 16.59
od Jon
Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
Napsal: 30. 3. 2010 17.10
od cybermisa
Jon píše:Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
Obavam se, ze 90% dostupnych realii je ve hre uz IC zpracovano. Zbytek jsou spis takove speky (viz. adopce), na kterou musi odpovedet primo WB, spis nez DM.
Napsal: 30. 3. 2010 17.30
od Morgie
cybermisa píše:Jon píše:Není lepší topic, kam bych napsal svůj návrh; nicméně hodilo by se fórum, které jsem objevil jako velice užitečné na dalších světech, "Reálie světa: zeptejte se svých DM". Fórum slouží k ujasňování různých reálií světa, k otázkám hráčů ohledně reálií a odpovědím. Například "Je možné v Tirianu někoho adoptovat a udělat ho tak svým dědicem?" nebo "Jak obecně mamonínští nahlíží na zlobry na Zlobřích pláních?" a obdobně. Jistě víte, co myslím.
Obavam se, ze 90% dostupnych realii je ve hre uz IC zpracovano. Zbytek jsou spis takove speky (viz. adopce), na kterou musi odpovedet primo WB, spis nez DM.
A nebylo by fajn, kdyby tady takové forum bylo a dotaz by pak hráči nemuseli adresovat jednotlivě všem DX případně WB přes PMka, ale napsali by to sem a odpověděl by mu nejrychlejší z teamu?
Napsal: 30. 3. 2010 17.32
od OneHeart
a hlavně by se pak na tu samou věc neptali herci Xkrát, kdyby to bylo veřejně.
Napsal: 30. 3. 2010 17.36
od cybermisa
MorganaLeFay píše:… a odpověděl by mu nejrychlejší z teamu?
No to prave bohuzel ne, pac vetsina podobnych dotazu je na realie, co nikde zdokumentovane nejsou, tudiz to tak ci tak musi jit pres WB.
Navic dalsi vec je vynaseni IC informaci, ktere se navic v prubehu casu mohou menit.
Napsal: 30. 3. 2010 17.56
od kokosak
cybermisa píše:Navic dalsi vec je vynaseni IC informaci, ktere se navic v prubehu casu mohou menit.
Jo, ale pak tu jsou případy "zneužití nepřítomnosti DM ve hře", kdy hráč ani nemá možnost vědět, že dělá něco špatně. Viz *strhávání* vzkazu z nástěnek, chození hledaných kolem stráží v invisu, vyvolávání nemrtvých v drujdských hájcích, nebo hromadné pobíjení medvědů u Amfiberai. IC informace typu "mělo mu to dojít", nebo jeden řádek v jedné ze stopedesáti devíti knih (navrch o něčem uplně jiném) nepovažuji za dostatečné.
Napsal: 30. 3. 2010 18.01
od cybermisa
kokosak píše:
Jo, ale pak tu jsou případy "zneužití nepřítomnosti DM ve hře", kdy hráč ani nemá možnost vědět, že dělá něco špatně. Viz *strhávání* vzkazu z nástěnek, chození hledaných kolem stráží v invisu, vyvolávání nemrtvých v drujdských hájcích, nebo hromadné pobíjení medvědů u Amfiberai. IC informace typu "mělo mu to dojít", nebo jeden řádek v jedné ze stopedesáti devíti knih (navrch o něčem uplně jiném) nepovažuji za dostatečné.
Promin, ale zrovinka ty pripady, co jsi vyjmenoval, jsou spis otazka jednoduche logiky fungovani sveta a ne realii. Krom toho, kdyz novacek netusi, ze u Amfi s enemaji pobijet medvedi, tak je to imho ic korektni, protoze to proste nemel kde zjistit …
Napsal: 30. 3. 2010 18.04
od Nalk
A co je s nemrtvými v "druidích" hájcích? Já o ničem nevím

Napsal: 30. 3. 2010 18.05
od allekoo
Svet nieje dokonalý, ale môže byť hodvábne jemný!

Napsal: 30. 3. 2010 18.13
od cybermisa
Nalk píše:A co je s nemrtvými v "druidích" hájcích? Já o ničem nevím

Ja taky ne

Napsal: 30. 3. 2010 18.19
od Nalk
cybermisa píše:Nalk píše:A co je s nemrtvými v "druidích" hájcích? Já o ničem nevím

Ja taky ne

Zase děláš fóry, jak se DM killem onhoo trpajzlíka, nebo to myslíš vyjímečně vážně, jak přísluší po právu tvému titulu v ideálním stavu?
Napsal: 30. 3. 2010 18.22
od kokosak
cybermisa píše:
Promin, ale zrovinka ty pripady, co jsi vyjmenoval, jsou spis otazka jednoduche logiky fungovani sveta a ne realii. Krom toho, kdyz novacek netusi, ze u Amfi s enemaji pobijet medvedi, tak je to imho ic korektni, protoze to proste nemel kde zjistit …
..a přesto páchá přestupek, na který ho, podle mé zkušenosti, DM ani neupozorní, pokud s ním zrovna nechce odehrávat "rozhořčeného arcidrujda". A jistě, ty příklady jednoduchá logika jsou... pro člověka znalého věci. I v PnP se běžně stává, že DM je všechno jasné a logické, ale je u stolu jediný a ostatní se mlátí do hlavy ;)
A co jiného jsou reálie, než jednoduchá logika fungování světa? Hráč může předpokládat... ale zrovna ohledně těch stráží to nemůže
vědět. Jestli se nepletu neexistuje IC veřejně přístupná informace o jejich vybavení a schopnostech. Vybavení písařů co hlídají nástěnky zůstává i mě dodnes IC záhadou.
To samé chování stráže u Hobitína, u Fagadského přístavu. Kontrolují pocestné, nechávají sundávat kápě... nebo jen brání před "červenejma"? Dá se kolem nich proklouznout? Jednoduché reálie, které hráč nejenomže nemůže, ale podle pravidel ani NESMÍ odhadovat (hra za NPC). Ale pokud radši chcete odpovídat na dotazy hráčů každému jednotlivě a po PM, než veřejně a jednou, proč ne, je to vaše rozhodnutí a vaše práce. Já si svou jednu PM s dotazem napíšu, vy si pište odpovědi dvaceti hráčum na to samý, když vás to baví.
