Jon toho napsal dost dohromady, tak to rozsekám (za což se omlouvám), aby se ta témata a reakce na ně neztratila v bloku textu:
Jon píše:Nicméně jsem asi nepochopil tu část "smrt je smrt...". Podle mě zde má hrát roli i OOC rozhodnutí hráče - pokud ho postava nebaví, není prostě důvod, aby jí dál hrál. Je to hra, Pavle, má bavit. Nemá to být přenesení reality do virtuálního prostředí.
Když postava umře, je mrtvá. Je jedno jestli umřela při epickém souboji s hordou démonů a svou smrtí zachránila svět nebo zda jí zabila uvolněná střešní taška. Svět se pak dle reálií k postavě nějak chová - v případě EQ jde na Druhou stranu, kde může být dobrovolně nebo držená Avatary/Vykonavatelem.
Ano, pokud hráče postava nebaví, tak jí nejspíš hrát nebude. To je v pořádku. Stanovování permky na základě OOC rozhodnutí o "kvalitě" smrti postavy je ale podle mého názoru špatně.
Jon píše:1) Nechápu. Proč jsou tedy ve světě jako je EQ postavy 25+?
Protože to svět umožňuje. Stavěný na to ale není.
Jon píše:2) V podstatě žádný rozdíl oproti větině mocných NPC, které nemají jednotně určenou historii, charakter, a jejich hra nikdy nebude konzistentní (ne, že by nebyla snaha o to tohle napravit).
To, že je něco špatně neznamená, že by se něco podobného mělo přidávat. To by rozhodně nebyl krok správným směrem.
A snaha byla, ale byla zavržená.
Jon píše:Upřímně řečeno, co je největší reálně dosažitelný hráčský post? Desátník stráže? A i to trvá roky.
Desátník stráže by neměl být tak těžce dosažitelný. Mělo by to ale trvat - dovedu si představit několik IC let služby nebo zásluhy. Rozhodně bych byl proti rozdávání pozic a postů jen tak, protože je toho málo apod.
Jsou tu i jiné získané postavami posty jako je poručík stráže, dvorní dáma, pirát, lenní pán, lektor MUNI, některé obsazené stupně v mithallirském řádu atd. Opět tvrdím, že takovéto věci by se neměly rozdávat, ale měly by se vysloužit/zasloužit.
Jon píše:Nemyslím si, že by byl problém vytvořit smysluplnou a komplexní historii desátníka stráže. Ano, nahrazovat mithallirskou princeznu by jistě bylo problematické. Jinak máš asi na mysli postavu která je zatím bez věhlasu. Historii může mít teoreticky jakoukoliv. A kdo na EQ hrál léta, dovede ji vytvořit i s pamětí postavy.
Problémy s vytvořením historie jsou ty, že je to zlomek toho, co by si postava prožila... postava ani hráč k ní nemají vztah a neznají PC a NPC a ta neznají je. Prožitá historie je nesrovnatelně bohatší od těch nejmenších zážitků až po ty velké... postava jí má prožitou a zná ona PC a NPC a ta znají ji.
Navíc napsat si historii je velmi pohodlné a snadné, dosáhnout toho skutěčnou snahou je věc jiná. A takovou to má pak i hodnotu.
Jon píše:3) V téhle otázce se ztotožňuji se Zuzuem. Nevidím důvod, proč by takové nastavení mělo ničit příběhy - naopak. Byla by motivace jít i do konfliktů etc. - a upřímně řečeno, na slavnosti sedmikrásek se možná vzpomíná, ale dobže zahrané konflikty jsou největším kořením hry a stávají se prostě legendárními. I po letech se o nich mluví.
Koření by se mělo dávat jen málo, jinak se jídlo nedá jíst.
Velmi dlouho se nejčastěji vzpomíná na emočně (kladně či záporně) silně nabité události, tedy většinou se to týká aktérů a osob jim blízkých. Případně jde o věci, které jsou nějakým způsobem šířeny a zpopularizovány/zromantizovány (vypráví se o nich, píše se o nich, zpívá se o nich), tam je ale to už spíš znalost příběhu než vzpomínka na událost jako takovou.
Jon píše:4) Podpora pro mstivé chování hráčů? Zaprvé je EQ hráčstvo narozdíl od ostatních světů dosti vyspělé...
Jsi optimista. Někteří hráči jsou, mnozí ne.
Jon píše:...zadruhé by se na takové chování lehce přišlo.
Jsi velmi silně optimistický optimista. Stačí, aby se přišlo alespoň s aspoň trochu decentně vypadajícím zdůvodněním a pochybnost odhodí případ do autu.
Jon píše: Kromě toho, jeden z nejvíce demotivujících faktorů pro hru na EQ je NUTNOST věnovat hře reálné měsíce k tomu, aby postava byla hratelná (=získala vybavení, získala level takový, aby nezemřela hned po tom, co vstoupí do jednoho z několika MÁLO dungeonů, které na EQ jsou...).
Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne.
Postava je na EQ hratelná od prvních úrovní. Není to hned na procházení dungeonů a rozhodně ne o samotě, ale o tom přece EQ není. A pokud jde o výbavu, ta horší by přece neměla být jen křovím do výloh obchodů pro tu nejlepší, která se dá koupit.
Jon píše:Je to hra, Pavle, má bavit. Nemá to být přenesení reality do virtuálního prostředí.
EQ je hra, to ano. Ale je to specifická hra, která má určitá pravidla a určité prostředí (a dost z toho prostředí koresponduje právě s realitou). Měla by bavit, ale bavit ty hráče, kteří chtějí hrát tuto hru. Ti ostatní by si měli naléz hru, která vyhovovat jim, jelikož s touto by nebyli spokojení a znepříjemňovali by jí těm, kteří jí chtějí hrát. Není dobrý nápad dělat z šachu člověče nezlob se.
Toto píši proto, že tento argument ("je to hra, hráči by se měli bavit") se zde používá docela často a nezřídka IMHO zcela nevhodně.
EDIT po Braenn: Oprava textu.