Stránka 5 z 10

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 16. 3. 2015 21.06
od Mourisson1
TS to jako program umí.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 16. 3. 2015 21.34
od Protton
A znovu prosím, abyste TS a metagame šli řešit jinam, neboť to s realističností EQ a dělání si srandy z její nerealstičnosti případně s diskusí na téma jezevčí sádlo nemá nic společného. Potřeboval bych tady nějaké DX... moje krásné vlákno se rozpadá pod hatem a to se dokonce i lidem líbí :D

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 0.42
od Calcathea
Ty ono hořlavá je většina olejů. vlastně všechny lipidy, ať rostlinné nebo živočišné.
Nebereme li minerální oleje a ty jsou věcí 20 století.
Ale na konzervaci zbroje přece stačí mastný hadr nemusíš to tim polejvat takže hořlavost by vadit neměla.

Lněný olej je určitě skvělý. ale reznout ti začne vždy. Když s tím řáchneš do trávy/bláta/vody, škrábance atd.
Takže se ošetření stejně nevyhneš. Teda pokud nechceš zbroj vystavit doma.

těžko říci jak by to bylo. Ono kdo měl fullplate si obvykle mohl dovolit i lidi co se o zbroj starali.
Což mě tak napadá že by to taky nemusela být zlá věc. Tuším že kdysi byl někdo kdo sháněl nebo měl sluhu.

Příští tyden jedu do Ostravy a mám souseda myslivce. Na jezevčí sádlo se ho určitě optám. asi se mi krutě vysměje a nejlíp ho ještě zkusim nalomit aby mi kus jezevčího sádla opatřil.
Prý sou ty jezevci přemnožený. Tak to snad nebude problém aby dodal jak nějakého střelí.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 0.44
od Van
Druidy na tebe!

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 4.47
od Selvagion
Breberky na druidy :)

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 8.06
od Ungo
Mě se teď ultimátně zalíbila IC podmínka, že k fullplatu bude nutné opatřit si IC sluhu :biggrin: to bych zavedl.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 8.27
od Van
Ale jen když přivedeš na EQ 20 nových hráčů :bleh:

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 9.38
od Braenn
Protton píše:Co se týče tepla... Při normálním použití se chová plát jako izolant, vytvoří se mikroklima a je dobře a příjemně, nechce se to ani sundávat. Po velké aktivitě je to o něčem jiném, tam se celé tělo přehřívá.
Tak to fakt slyším poprvý, že se někomu nechce ani sundávat zbroj. Takhle to vyznělo, jako že když hledám něco, v čem by mi bylo fakt dobře, obleču si po koupání místo županu pláťák. :biggrin: Já jsem to zažila jen jednou s prošívkou, a to proto, že jsme byli na víkend venku a bylo pod nulou. To jsem nesundávala ani helmu, nebylo-li zbytí. Ono se sice vytvoří mikroklima, ale při jakémkoli teplejším počasí to znamená, že se sice nepřehřeješ do úžehu, ale trpíš ustáleným, nepříjemným vedrem.
Protton píše:Co se týče sluníčkovosti: …
Co je poletucha? Kříženec démona? Bavit se s ním může (je-li chráněn zákonem), ale asi by to měl omezit na nějaké strohé odpovědi a soužití. Zkrátka, nevyhledá společnost, když už musí, odpoví jednoslovně, rozhodně se nepřátelí. Zachovává ze své strany odtažitou slušnost?
Jinak mám pocit, že každej automaticky čeká, že (zákonně) dobrý bojovník co věří musí bejt nutně paladin. Já prostě beru paladina jako něco vysoce extrémního jednce v každé společnosti a je škoda, že se každej žene za tím titulem, když by mnohem líp odehrál silně nábožensky založeného vojáka, bojovníka, hraničáře, tormova hrdinu, cokoli, klidně člena řádu. Paladin by neměl moc ohýbat a pohyb na hranici paladinské morálky je dost ošidný - obzvláště jestli on sám vnímá, že tak činí.
A prosím, prosím, nepleťte paladiny ke křižákům a křížovým výpravám.
Protton píše:Pláty a rez:…
Tak to mi poraď, jak udělat, aby kovový věci nerezly, počínaje helmicí, rukavicemi, přes kopí, nerezly, když je máš venku, občas je položíš na trávu (i se sebou), v noci je vlhkost, případně přes den prší. Konkor pomáhá, před i po, ale skoro vždycky je tam nějaké to šůrování. :ermm:

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 9.40
od Braenn
Hawkeye píše:Mě se teď ultimátně zalíbila IC podmínka, že k fullplatu bude nutné opatřit si IC sluhu :biggrin: to bych zavedl.
hell yeah!

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 15.39
od Protton
Takže k ošetření plátů: 1) Neházet do trávy. Ale vždy položit na něco. Když to hodíš do mokré trávy, tak to může být kdo ví jak ošetřené, stejně to chytne lišku.
2) Hodně olejovat a vůbec tím nešetřit WD-40 je super, jelikož se snadno nanáší a nechává po sobě nereznoucí povrch.
3) Neosahávat to holou rukou. Vzít si na to rukavice nebo se toho vůbec radši nedotýkat. Po otisku to rezne nejvíc...
4) Zkusit si najít historické způsoby ošetřování (třeba jsem slyšel právě něco ze lnu, co je mastné a lepí to (netuším, co to sakra je, ale existuje to :D ) a tím to popatlat a pak to vyválet v popelu. Zbroj bude zčernalá a občas se na to prý i něco zachytí a přilepí, ale nerezne to třeba půl roku.


Co se týče mikroklimatu ve zbroji: Neměl jsem plnoplát, měl jsem prošívku a kyris s tím, že jsem sundával a nandával ramena dle situace. Vůbec mi to nevadilo, na mikroklima jsem si zvykl a ani se mi z té zbroje nechtělo v poledne, když byl klid a klidně jsem z ní mohl... protože dávat zbroj na sebe po tom, co je celá propocená, to je teprve horor. A zima nebyla... bylo to v srpnu. Ale jindy jsem měl taky zbroj na sobě v prosinci a na to nedám dopustit, to bylo lepší, než kombinéza :D

Edit: Ke sluhovi: Každý, kdo měl na takovou zbroj, měl i na to, aby měl panoše. Tak to prostě bylo. Neměl nutně sluhu ale. Byl to panoš, to je docela velký rozdíl. Sluhu platíš a on se stará o tvé potřeby, panoš je ti vždy k ruce, hájí tvou čest a učí se rytířským zásadám atd.
Ale je pravda, že se do dobře udělané zbroje a zase z ní ven dostaneš sám. Mám zase vyzkoušeno. Prošívka, kroužky, pláty... dostal jsem se do toho sám, ač to někdy byl docela výkon.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 16.05
od Braenn
S tou trávou to máš těžký, když máš hrát po zásahu mrtvolu.
To mastné co lepí, to jsem slyšela spíš o lanolinu.
Vyválení v popelu pak není ošetření, to je barbarství. Dobře udržovaná zbroj je vizitkou dobrého sluhy.

P.S. S tím samonavlíkáním - je zbroj a zbroj. Já jsem do zbroje oblíkala svého pána kolikrát, a nevím - nedovedu si představit, že by se do toho soukal sám. Ale to byly čtrnáctkový, Rejčkovský nebo Karlovský, případně pak na Václava až k husitům. Ty pozdější šorcový jsem nikdy v ruce neměla.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 16.21
od Mourisson1
To jakože když si koupím zbroj, dostanu k ní automaticky ovladatelného henchmana? Hell yeah!

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 17.13
od Van
Braenn, já se už fakt musím zeptat. Jon byl, co vím, dle tebe ideál paladinství (Dietrich nebo Johannes, stejná postava). Přitom jeho postava lhala, podváděla a dost pravděpodobně porušovala zákony. Jak můžeš pak vůbec něco o paladinech říkat?

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 18.18
od Alfray
Nepleteš si Dietricha a Werhaima? Se lhaním a podváděním nevím. Se zákony to mě osobně nepřijde tak jednoduché. Paladin si dle mého pohledu může také dost dobře stvořit vlastní kodex a zákony, které se s těmi královskými/chrámovými nemusí shodovat.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 18.46
od Protton
Alfray píše:Nepleteš si Dietricha a Werhaima? Se lhaním a podváděním nevím. Se zákony to mě osobně nepřijde tak jednoduché. Paladin si dle mého pohledu může také dost dobře stvořit vlastní kodex a zákony, které se s těmi královskými/chrámovými nemusí shodovat.
A to mne přivádí k další věci... co znamená Zákonné v Zákonném Dobru? Znamená to, že má kodex, dle kterého se řídí? Nebo že se řídí i zákony? Ne, že by nešlo dělat spousta věcí i zákonně, jelikož zákon (alespoň v Říši) je napsaný tak minimalisticky, že se vše dá okecat. Skoro vše.

Edit: Lhaní je 100% nepaladinské a paladin, co by otevřeně lhal a byl si toho vědom by měl být svým bohem velice profackován a pokud by se to stalo opakovaně, tak by měl být relevlen. A to zvláště proto, že lhaní je lenost. Všechno se dá říct jinak a to tak, že se nebude lhát. Nemusí se říkat vše, nemusí se odpovídat přímo. Ale nesmí se lhát. Nevím, jak ostatní dobří bojové, ale Mitan by přímé lhaní nestrpěl.

A jinak... co je tedy, dle vás, paladin? Dle Braenn je to, očividně, symbol čistoty a víry v boha. Dle mého je to ale válečník, co se řídí dle učení svého boha a využívá jeho sílu. Nemusí být nutně nejčistší osoba na Desce (ač rozhodně musí být dobrý, i dle pravidel NwN), ale měl by pomáhat slabým, nekrást, nezabíjet bez důvodu, být štědrý a tak dále... Ale nemusí mít všechny názory naprosto sluníčkové, použiju příklad, který je čerstvý... postavení ke smrti nemusí být: "Pro bohy! Tragédie! Co budeme dělat? Modlit se a dva týdny v kuse plakat... " ale klidně může být: "Padl voják a padl za svou Říši. Ne každý se z Druhé strany vrátí. A nepomůže mu, když se zde všichni sesypou!" a následně daruje pro rodinu zesnulého vše, co mu zbylo z platu.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 18.48
od Woxa
Zákony a kodex si sice vlastní stvořit může, ale stále by měl respektovat i zákony domovské/neutrální/přátelské půdy (nebo jak to nazvat), případně spolků v kterých se angažuje a tak dále.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 18.53
od Braenn
Van píše:Braenn, já se už fakt musím zeptat. Jon byl, co vím, dle tebe ideál paladinství (Dietrich nebo Johannes, stejná postava). Přitom jeho postava lhala, podváděla a dost pravděpodobně porušovala zákony.
No tvůj názor na ně znám. Já je neviděla lhát, ani podvádět, ani porušovat zákony - což ale nemusí nic znamenat, že. Teda u Johanna bych trochu váhala, bral za své zákony hlavně jedné frakce, ale konkrétní případ taky nepamatuju. A ano, neviděla jsem líp zahranýho paladina, než to dělal Jon. A Dieťa a Johannes nebyli stejní - vím, že mi neuvěříš, anžto máš epický level zaujatosti už mnoho let, ale nahrála jsem s oběma dost hodin. Nebyli v ledasčem nepodobní (paladini, boha jeho), ale už jen výběrem odlišného boha je to vedlo jinam.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 18.54
od Protton
Woxa píše:Zákony a kodex si sice vlastní stvořit může, ale stále by měl respektovat i zákony domovské/neutrální/přátelské půdy (nebo jak to nazvat), případně spolků v kterých se angažuje a tak dále.
To je samozřejmé, ovšem pravý řád již zavedený (Solar, Ajris) by měl být tak trochu nad zákonem a pak by paladin mohl klidně ctít jen kodex svého řádu a ne nutně zákony země. Paladin je paladin i proto, že mu nemusíš hrozit zákony proto, aby nezabíjel náhodné lidi. Měl by se vždy chovat dobře, spravedlivě a dle učení svého boha, který musí v NWN být dobrým bohem.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 19.00
od Woxa
Možná by řády měly být nad zákonem, možná neměly, to je na delší debatu. Podstatné je, že nad zákonem nejsou.
Lawfull charakter, je ale zavázán tím, že se bude řídit pravidly legitimních autorit (od té nejvyšší postupně k těm nižším) a teprve poté do toho může zapojit svůj kodex. Ne naopak.

Re: Koutek realističnosti

Napsal: 17. 3. 2015 19.03
od Braenn
Protton píše:A to mne přivádí k další věci... co znamená Zákonné v Zákonném Dobru? Znamená to, že má kodex, dle kterého se řídí? Nebo že se řídí i zákony? Ne, že by nešlo dělat spousta věcí i zákonně, jelikož zákon (alespoň v Říši) je napsaný tak minimalisticky, že se vše dá okecat. Skoro vše.
Edit: Lhaní je 100% nepaladinské a paladin, co by otevřeně lhal a byl si toho vědom by měl být svým bohem velice profackován a pokud by se to stalo opakovaně, tak by měl být relevlen. A to zvláště proto, že lhaní je lenost. Všechno se dá říct jinak a to tak, že se nebude lhát. Nemusí se říkat vše, nemusí se odpovídat přímo. Ale nesmí se lhát. Nevím, jak ostatní dobří bojové, ale Mitan by přímé lhaní nestrpěl.
Ne, paladin nesmí lhát a nesmí ani okecávat. Může, jak ty říkáš, neříct vše, může odmítout odpovědět, ale neměl by přikročit ani k tomu, že někoho dovede řečmi k myšlence, že je něco pravda a ona není. Takové to nepřímé lhaní.
Protton píše:A jinak... co je tedy, dle vás, paladin? Dle Braenn je to, očividně, symbol čistoty a víry v boha. Dle mého je to ale válečník, co se řídí dle učení svého boha a využívá jeho sílu. Nemusí být nutně nejčistší osoba na Desce (ač rozhodně musí být dobrý, i dle pravidel NwN), ale měl by pomáhat slabým, nekrást, nezabíjet bez důvodu, být štědrý a tak dále... Ale nemusí mít všechny názory naprosto sluníčkové, použiju příklad, který je čerstvý... postavení ke smrti nemusí být: "Pro bohy! Tragédie! Co budeme dělat? Modlit se a dva týdny v kuse plakat... " ale klidně může být: "Padl voják a padl za svou Říši. Ne každý se z Druhé strany vrátí. A nepomůže mu, když se zde všichni sesypou!" a následně daruje pro rodinu zesnulého vše, co mu zbylo z platu.
Nemusí být sluníčkový ani trošku - tvůj příklad toho, co říkal Ragmon, je naprosto v pořádku. Jako nebylo úplně taktní brát to stylem "je skvělé, že zemřel pro říši", aniž by tam byl dodatek "je hlavně hrozné, že umřel", ale to už je na každé postavě. Nebylo na tom nic zlého. Jen nečekej zastání od postav, co mají k paladinství daleko. :D Nepleť si reakci postav s reakcí hráče - paladin v 90% nebude oblíbený člen kolektivu, pakliže nejsou ostatní stejného přesvědčení, jako on.
Nicméně paladin jako takový se tu probíral v tuctu topicích a nikdy se nikdo zcela neshodl. Viz příručka paladina DnD. Mně to sedí stoprocentně, Nalk by ji nejraději spláchl do záchoda. Takže k tomu se asi nemá cenu vracet.