Stránka 1 z 2
Napsal: 19. 7. 2006 10.35
od labir
kolja píše:…
Ale k tomu soudu mam jednu poznamku: kdyz sem tam prisel okamzite to padlo, pak sem mel problemy se pripojit a v hradu to byla naprosto nehratelná slide show, a venku to nebylo az tak o moc lepsi :( Takze nevim, chtete delat hromadny akce vzdycky tam? Ta lokace nesmirne laguje i kdyz tam nikdo neni

Hmm, to je možné. je to docela náročná lokace protože je to interiéro/exteriérová lokace. V tu dobu tam bylo cca 15 hráčů, 1 DM a asi 12 NPC (a to jsem všechna zbytečná NPC zlikvidoval) a nějaké placeablíky navíc takže to skutečně mohlo na slabších počítačích dost lagovat.
Dobře beru to v potaz - pokud se ukáže, že tyhle potíže měli i jiní hráči (pokud ano napiště to sem prosím) tak to příště uděláme někde jinde (pokud se tedy nerozhodnu dělat příště rovnou popravy, je to z hlediska DM mnoohem jednodušší

). Do úvahy by připadal třeba Bardský dům v centru, i když ten je celkem náročný taky ale méně.
Napsal: 19. 7. 2006 10.54
od photter
k těm lagům - 15 postav asi zalaguje server i v prázdný lokaci
další záhul pro server je, když DM ovládá NPC (teda aspoň byl, bioware tvrdilo, že poslední patch to ošetřil ale nevím, zda je to pravda)
co pro to můžete udělat, aby to lagovalo co nejmíň ?
především přijít nenakouzlený
nežrat, nepít, nepoužívat pokud možno žádnej "unique power"
neotvírat inventář, nezkoumat charactersheet
nechodit a pokud už chodit musíte, tak klávesnicí, ne myší
pokud je přítomno víc jak jeden DM, bude to asi stejne hovno platný ale snaha se počítá :-D
Napsal: 19. 7. 2006 10.54
od Psanec
Mě to tam nezalagovalo ani jednou.
CPU : AMD64 X2 3800
RAM : 2GB
VGA : MSI 6600GT
Takže takový průměr …
Edit: jedu na rozlišení 1280x960 .
Edit2: Změna CPU
Napsal: 19. 7. 2006 11.33
od labir
Mě to taky lagovalo minimálně. A svítící boosty jsem v jednu chvíli shazoval DM healem.
Jinak u těhlech akcí je celkem rušivé když postava jí nebo pije. Jistě je to potřeba, ale je tu možnost o které se asi obecně nevědělo i když jsem ji používal. Stačí napsat DM do kanálu, že postava dosáhla stádia únavy/hladu/žízně kdy svými automatickými projevy ruší okolí. DM má pak možnost prostě jednoduše postavu únavy, hladu a žízně zbavit dvěma kliknutími. Ano správně by se měla dělat jídelní/spací pauzy pro postavy, ale zase tolik času většinou není a už takhle se to protáhlo a u kratších soudů tohle zase není třeba. Tak jen taková možnost pro případné příště

Napsal: 19. 7. 2006 11.40
od Praetor
hlasim se, na soudu sem si pripadal jak kdyz to hraju na fotaku … ale uplne to samy to bylo pri bicovani Gora … mithallir samotnej o sobe mi nejde zrovna uplne plynule
edit:
*koukne na Garionovu konfiguraci* aha, v tom pripade mam fotak a je vsechno jasny :)) (2.5Ghz cel;1,5GB ram;GF4 440)
Napsal: 19. 7. 2006 11.48
od Alcatraz
jsem na tom podobne jako Garion. Zadny vyrazny zpomaleni (ani trhani, ani lagy ze site) na velkych akcich.
A kdyz by slo do tuheho, tak zrovna ukryt XP za cas by technicky vyresit slo, ale stejne nejsem presvedcen, ze by to hre vic pomohlo, nez ublizilo.
lagy
Napsal: 19. 7. 2006 11.53
od steel_martin
No.. abych pravdu řek tak při rozlišení 1280x1024 a vypnutém antialiasingu jsem při tom všem měl tak 6-8 fps, takže
AMD A64 3000
1024 RAM
ATI RADEON 9600
Napsal: 19. 7. 2006 12.21
od Psanec
mámlito shrnout, problém je v grafické kartě, nikoliv hře samotné …
Snižte si rozlišení a detaily a nebo zakupte lepší grafickou kartu.
6600GT dneska vyjde na 4000,- i s DPH a to je docela malý peníz dneska.
Re: lagy
Napsal: 19. 7. 2006 12.24
od kolja
no já mam A64 3000, radeona 9800PRO ale slabou 512 ramku :( nevim jak moc prispelo to, ze mam nastaveny max rozliseni a plny detaily (vcetne nice AA 4)

ALe bez rozsirujicich tilesetu se hra nikdy ani netrhne :) V ty mistnosti to bylo proste nehratelny, ne lagy, ale za 5fps sem byl rad, proste slideshow no... Lokace i bez hráčů dosahuje rekneme tak 25 fps coz je strasak.. Mozna to je neco v nastaveni co zatezuje konkretne temhle tileset... Bardskej dum je myslim docela v poho.. az dokoupim ramky na 1,5 GB tak uvidime jak se to zmeni :)
Napsal: 19. 7. 2006 12.27
od labir
Myslím že tohle hodně dělá rozlišení. U sebe na Athlonu 64 3000+, 1 GB RAM, NV 6800 Ultra pozoruji dost pokles fps když zapnu rozlišení nad 1024x768 pix.
Napsal: 19. 7. 2006 12.31
od kolja
Labir píše:Myslím že tohle hodně dělá rozlišení. U sebe na Athlonu 64 3000+, 1 GB RAM, NV 6800 Ultra pozoruji dost pokles fps když zapnu rozlišení nad 1024x768 pix.
pujdu to otestovat... ale řikam bez rozšiřujících tilesetů se ani neskubne :) já to u mě tipuju hlavne na malou ramku, ale otestuju, NWN sou prece jenom starý
Napsal: 19. 7. 2006 12.41
od Praetor
priklanim se ke Garionovi, chce to grafarnu … mel sem 512 ramku, hodil sem to na 1,5GB a naprosto zadna zmena
Napsal: 19. 7. 2006 12.48
od labir
Praetor píše:priklanim se ke Garionovi, chce to grafarnu … mel sem 512 ramku, hodil sem to na 1,5GB a naprosto zadna zmena
Taky si myslím. Měl jsem ...co to jen bylo..GF4 MX 440 tuším a jakmile v záběru bylo víc mlhy, mrtvol, nakouzlených mágů, pastí nebo placeablových stromů tak jsem měl slideshow.
To že některé tilesety a nebo lokace z nich jsou náročnější je asi způsobeno nutností počítání většího množství zákrytů, třeba hradby nebo interiér hradního sálu, okna s výhledem ven atd... Server si s tímhle lámat hlavu (procesor) nemusí.…

Napsal: 19. 7. 2006 12.54
od labir
Photter napsal:
no, lidičky, když čtu o vašem HW, jímá mě bledá závist a taky mě jímá podezření, že chyba je jinde
já mám starýho athlona (troughbred) 2400, 512 paměti a starou GeForce 2, hraju 1600*1200 s detailama tak nějak rozumně, plnej AA !!!! akorát trávu mám vypnutou (to už nedává) a prakticky pořád mám hratelno - nepodceňujte jednak výběr a nastavení driverů a nastavení woken, především povypínání zbytečně běžících services
další zdroj problémů bejvá často zvukovka, zvlášť starší SBčka se s NWN nemaj rádi a pri určitejch nastavenich žerou resources nad rámec dobrejch mravů
edit: zase sem pomalej, přehoď to tam taky smile
Labir: Přehozeno, ale ručně. Jak se jednou topic rozdělí tak už jednotlivé příspěvky přihazovat nějak nejde.
Napsal: 19. 7. 2006 13.31
od kolja
NWN sou pěkně starý a HWckem by to být nemělo. řikam, když je milion světélujících mágů a v norm lokacích tak naprosto v pohodě ve full detailech, ale ty tilesety zlobí, a nevim co to v nich je :) navíc moje karta když sem jí kupoval stála 8 litrů, nejdražší věc v kompu a to už NWN bylo na světě ňákej ten pátek, takže by to měla zvládat naprosto v pohodě... akorát jak známo se s ATI NWN nemaji radi, mozna by mi to lip slapalo na naky GF 4 nebo co to tenkrat byvalo (to sem snad mel na starym kompu, a tam to behalo se stejnym nastavenim v normalnich lokacich opet naprosto plynule, a to byl nakej pentak starej s 256 ramky jenom)
Napsal: 19. 7. 2006 14.10
od Psanec
Makám v IT a radím lidem denně s problémy s PC a doporučuji PC na hry.
To , že NWN je stará hra nic neznamená. Záleží na její optimalizaci a provovedení.
Můžu ti tu z fleku vyjmenovat další dvě hry, co jsou staré aneli starší než NWN a ani dnešni nej grafiky, nezvládají je uživit …

offtopic
Napsal: 20. 7. 2006 12.25
od steel_martin
Zdá se mi to, nebo tu každej má Athlon 64 3000 ?

Napsal: 20. 7. 2006 12.55
od cybermisa
Ja mam AMD Athlon XP 2000+ na 1.67GHz, takze moc nic

Ale nwn behaji, jen to obcas cukne, kdyz se spawnuji NPC … A hodne PC s full boostem taky poskadli, obzvlaste v techto vedrech

Napsal: 20. 7. 2006 15.09
od Ikkie
cybermisa píše:Ja mam AMD Athlon XP 2000+ na 1.67GHz, takze moc nic

Ale nwn behaji, jen to obcas cukne, kdyz se spawnuji NPC … A hodne PC s full boostem taky poskadli, obzvlaste v techto vedrech

hele mám to samé, pěkně to topí co?

Napsal: 20. 7. 2006 15.25
od labir
S vedrem se musí počítat a proto jsem svoji Spheru osadil hned 6x ventilátorem (1x CPU, 1x chipset, 1x grafika, 1x zdoj 12 cm, 2x 8 cm přídavné), no a s vedrem problém nemám a ještě krásně do noci modře svítí.
Akorát jsem musel vyndat čidlo z chladiče grafiky...byl při větší zátěži stále poplach... přitom ještě dobrých 60 stupňů zbývá do roztavení jádra GPU..
