Info z prvních testů:
Patch (critical rebuild) 1.68. přináší následující:
* Viditelné pláště (info viz níže)
* Opraven jeden feat mnicha
* Opraveny nějaké chyby
* Přidána nová funkce skriptovací
* Verze 1.68 není zpětně kompatibilní s verzí 1.67, tj. s klientskou verzí 1.68 si nezahrajete na serveru 1.67 a naopak. Stejně jako tomu bylo v případě přechodu z 1.66 na 1.67. Existuje však i zpětný de-patch.
Viditelné pláště:
Otestoval jsem to a v praxi to znamená, že u prvních 14 plášťů (tj. standardní pláště NWN) jsou dodělány i modely na postavu. Postava si oblékne plášť a ten se objeví na ni. Poměrně dost pěkných modelů, ovšem s neměnnými barvami, takže trochu těžkopádné.
Pokud má na sobě plášť model šatů, tak je po navlečení pláště zobrazen plášť 2x - jeden ze šatů a jeden z pláště.
Pláště v hacích, tj. u Equilibrie s číslem 51 a výš nejsou úpravou dotčeny a fungují jako doposud. Tj. po nasazení se s postavou neděje žádná viditelná změna.
Viditelné pláště i když ne zcela vhodně zpracované (hledám způsob jestli jde nějak měnit barvu) jsou vítaným zpestřením a bylo by hodně velkou škodou jich nevyužít. Ovšem vzhledem k malé variabilitě jimi nelze nahradit pláště na šatech - například chybí oblíbená lehká vlečka. Na druhou stranu se objevuje řada středně těžkých a těžkých plášťů vhodných ke zbrojím.
Pravděpodobně sáhnu po následujícím řešení: Budou zachovány šaty s plášti, ale jejich jméno bude doplněno o "s pláštěm". Přibudou i jejich o něco málo levnější varianty bez pláště. V prodeji se objeví nová sada plášťů s bonusy i bez nich jenž bude mít nějaké označení typ "viditelný". Stejně tak budou k dispozici pláště s bonusy bez viditelných modelů. Toto řešení není ideání, ale zatím se mi jeví vzhledem k podmínkám jako jedno z akceptovatelných.