Stránka 1 z 1
trenink... (spis pro bojovy povolani)
Napsal: 16. 9. 2006 17.02
od Alfray
vyplyva pro postavu neco z toho kdyz trenuje s mistrem nebo jinou postavou drevenymi zbranemi???myslim jako jestli se zlepsuje..a nebo je to jenom pro poteseni z boje z jinejma postavama
treba by moh neco davat mistr...mel by treba nejaky zezlo nabity zkusenostma a kdyby byl ten trenink dobrej,tak by moh dat treba 2xp postave na kterou dohlizel a nebo trenoval primo s ni...
zatim cus..

Napsal: 16. 9. 2006 17.05
od photter
dyk může, nic mu nebrání použít žezlo výuky

Napsal: 16. 9. 2006 18.31
od psin
Pokud se jedná o cvičení mezi dvěma postavičkami pak je podle mne zcela na cvičiteli jestli přidelí body nebo ne, tak nějak ze svého. Přesně jak říká Photter.
Pokud se bude jednat o cvičení v bojové škole (a to tě asi zajímá víc) je docela pravděpodobné, že žáci budou dostávat XP navíc kromě těch plynoucích ze společného pobytu dvou postav na jednom místě.
Ovšem nebude to pravidlem a nebude to fungovat pro každého, neboť bojová škola vznikla hlavně pro potěšení ze společné RP hry a nikoliv jako sběrací místo pro XP.
Stejně jako v běžné hře budou extra oceněni jen dobří hráči s přínosem pro hru ostatních, dobrým RP a podobně.
Napsal: 17. 9. 2006 9.03
od Alcatraz
psin píše:Pokud se bude jednat o cvičení v bojové škole (a to tě asi zajímá víc) je docela pravděpodobné, že žáci budou dostávat XP navíc kromě těch plynoucích ze společného pobytu dvou postav na jednom místě.
krome pripadu 1. je tohle nanejvys nepravdepodobne :) logika v tomhle nema co delat. Meli byste si vazit toho, ze jedna sorta lidi ma alespon stejne zazemi a jedno misto ke schazeni. Ale ani to v praxi nefunguje moc dobre. Hraci jsou moc hrrr, takze je to prestane bavit. Howgh.
Napsal: 17. 9. 2006 13.28
od psin
Alcatraz píše:psin píše:Pokud se bude jednat o cvičení v bojové škole (a to tě asi zajímá víc) je docela pravděpodobné, že žáci budou dostávat XP navíc kromě těch plynoucích ze společného pobytu dvou postav na jednom místě.
krome pripadu 1. je tohle nanejvys nepravdepodobne :) logika v tomhle nema co delat. Meli byste si vazit toho, ze jedna sorta lidi ma alespon stejne zazemi a jedno misto ke schazeni. Ale ani to v praxi nefunguje moc dobre. Hraci jsou moc hrrr, takze je to prestane bavit. Howgh.
Upřímně řečeno, tuhle reakci jsem nepochopil … co je případ 1. - přidělování bodů ze svého - ani to moc mezi hráči nefunguje a uvedl jsem ho jako souhlas s Photterem a pro vyčerpání dostupných variant odpovědí na vznesený dotaz.
Logika - logika čeho, jaká? Také nechápu... zmínil jsem se snad o nějaké logice ?
Samozřejmě, že si já osobně si vážím především toho, že budu mít:
a) s kým hrát
b) dělat trochu něco jiného než jsem dosud ve hře dělal
c) vzniknou nové herní situace
Znovu opakuji, že pokud si někdo myslí, že bude v bojové škole sbírat XP nad rámec běžné hry nebo jejích zavedených zvyklostí pak se mýlí, neboť k tomu ta škola nebyla vymyšlena.
Co udělají hráči je mi celkem jedno, je to jejich věc, jejich svědomí, jejich hra. Pro mne je důležité to co jsem napsal výše a pro mou postavu to, že bude moci "trénovat boj" tak jak je tomu každý rytíř navyklý. Tzn. i kdyby se nepřihlásil ani jeden žák - nebude mi to vadit, protože bude mít Vilda kde trénovat.
Závěrem - počkám si jak to bude fungovat v praxi

Napsal: 17. 9. 2006 16.52
od mkov
O zaky neni nouze staci precist nastenku

Napsal: 17. 9. 2006 22.07
od Alcatraz
Psin píše:Pokud se bude jednat o cvičení v bojové škole … je docela pravděpodobné, že žáci budou dostávat XP navíc kromě těch plynoucích ze společného pobytu dvou postav na jednom místě.
Psin píše:Znovu opakuji, že pokud si někdo myslí, že bude v bojové škole sbírat XP nad rámec běžné hry nebo jejích zavedených zvyklostí pak se mýlí, neboť k tomu ta škola nebyla vymyšlena.
tohle mi prislo, ze rika presny opak jeden druheho, tak jsem na ten prvni reagoval
- pripad 1 = pres XP hulku mezi hraci
- logika rika, ze trenujici postavy by mely dostavat vice XP (viz. predchozi prispevek pro zarazeni do kontextu)
a ten zbytek nebyl pro tebe.. sem myslel, ze se zname :)
Napsal: 17. 9. 2006 23.02
od psin
no však se známe... :) Já to jen nepochopil jak si to myslel.
Asi jsem nevymezil dost markantní rozdíl mezi "docela pravděpodobné" a "sbírat XP". Tedy "docela pravděpodobné" znamená, že někdo
občas dostane extra XP - "za zásluhy" :) - za určitých podmínek (stejných nebo podobných jako je DM přiděluje ve hře). "Sbírat" jsem mínil
pravidelné přidávání extra XP na rámec.
Ah ta logika - to mi dává zabrat.

Tak jak to podáváš je to skutečně logické ovšem pouze v případě, že by se skutečně žáci učili nějaké výpady či techniku boje - ovšem to v případě bojových povolání nelze - nic od učitele neodkoukáš - útoky jsou pořád stejné já neovlivním jakým směrem postavička švihne nebo sekne. Nevím jestli se vyjadřuji dost přesně. Tyhle "logické XP" - jako že se žák naučil něco od učitele jsou tedy v těch obvyklých bodech, které postava dostává, když je s někým pohromadě.
Dokážu si například představit, že když postavička - žák bude pravidleně vyžadovat tréninky, bude trénovat i mimo cvičiště, třeba běhat nebo nosit dříví a podobně. Bude odměněna extra XP od učitele na bázi případu 1. Ovšem nebude to dostávat za nic nebo to nebude "sbírat" pokaždé, když někam někam poběží.
P.S.
Já sem přemýšlel i o tom , že bych požádal o přidávání nějakých nadstandardních bodů při tréninku (např. o jeden víc než když jsou postavičky "obyčejně spolu") ale domnívám se, že by to bylo technicky náročné (detekce trénujících) a navíc trochu nefér k ostatním povoláním u nichž bojový trénink nepřichází v úvahu.
Napsal: 17. 9. 2006 23.29
od labir
XPC systém, tj. systém přidělování expů s časem simuluje právě život a zisk zkušeností postavy při činosti. Ať už je to poslech vyprávění, tréning mečem nebo čtení knih. XPC tak jak je dává expy za tohle - je tu předpoklad ze strany WB, že hráči jsou dostatečně zralí na to, že toto nebudou zneužívat a že budou jejich postavy nějakou činnost vyvíjet. Jakou není specifikováno, ale z tohoto předpoklady plyne, že tato činnost bude bonifikována a to činí právě XPC systém.
Jistě v realitě je zisk zkušeností činnostmi nehomogenní v čase (na přednášce "tečou" rychleji než když spím), ale toto nelze ve hře principielně systémově ošetřit. Takže expy tečou kontinuálně s tím, že se počítá, že výkyvy v činnostech se navzájem vyrovnají - např. postava spí a expy jí tečou stejnou rychlostí a pak když trénuje/čte knihu atd.. tak jí tečou stále stejně, ač by měla dostat víc - technicky už dostala třeba ve spánku kde by měla dostat méně.
Takže za tréning z XPC nekápne ani bodík navíc. Jak se rozhodnete nebo nerozhodnete v rámci vztahů učitel-žák používat žezlo výuky je již věcí hráčů.
Ten systém je asi v pořádku
Napsal: 14. 10. 2006 11.30
od Kai Rivienta
Bohužel asi není způsob, jak rozlišit, zdali postava získává zkušenosti plížením za smrtelně nebezpečnými nepřáteli a zvídáním jejich úmyslů (tady dost nemožené, protože nepřátelé o vás obvykle jen tak vědí, bez ohledu na Vaši dovednost hide a stealth movement) šermem ve škole, nebo popocházením po chodníku. Body navíc pak logicky přiděluje DM za RP. Přidělování bodů hůlkou výuky mezi postavami ( spíše hráči) je sice možné, ale matematicky hodně neefektivní.