Sice zase budu narážet do bodu, který začíná "V Equlibrii není a nebude", ale chtěl bych na tohle otevřít diskuzi. Předně 100% souhlasím s tvrzením "Kostka není modla." Vlastně naprosto souhlasím s celou věcí s vyjímkou toho, že bych byl radši, aby tu hůlku hráči měli (nejvíc by se mi líbila opravdu kostka, i když je to OOC předmět). Myslím, že by k zneužívání nedocházelo. Naopak bych zavedl tvrdé pravidlo: "Nikdo nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky."labir píše:Hody na vlastnosti a dovednosti
V Equlibrii není a nebude implementována hráčská hůlka náhodných hodů na vlastnosti, záchranné hody a dovednosti. DM samozřejmě takovou hůlku mají. Důvodem je snaha zamezit zbytečnému lpění na systému hry, místo hraní postavy. Kostka není modla.
V některých případech je ovšem třeba a dokonce žádoucí si hodit. Pak stejně dobře poslouží i standardní žeslo emocí s náhodnými hody. Následující popisek je návrh kdy si házet a kde naopak můžete hodem rušit hru opstatním. Přeci jen je to OOC pomůcka a jakmile v zaníceném rozhovoru vyběhne u pěti postav hlášení o hodech, tak to dosti pokazí atmosféru.
Nejedná se o direktivní nařízení, jen doporučení:
Kdy si házet:
- * Pakliže nastala krizová situace (nejčastěji CvC) pak se háže 20 stěnnou kostkou s modifikátorem příslušené vlastnosti/dovednosti
* Pakliže postava provádí nějakou činnost u které se dá předpokládat, že se nemusí podařit (např. stavba věže z polínek na topení, skok přes potok, malování obrazu, praní velmi špinavých šatů, poznání maskované postavy atd...) tak si může hráč sám stanovit DC (difficulty check - mez kterou je nutné přehodit) vzhledem ke statistikám postavy. Může si hodit např. 20k nebo procentuelní kostkou.
Jde o to, že jsem párkrát byl v situaci, kdy to na takový hod nahrávalo. A v situaci, kdy jsem se se třemi hráči domlouval na hodu na všímavost, byla absence kostky na vlastnosti, záchranné hody a dovednosti, zbytečnou komplikací, která OOC komunikaci kolem toho zbytečně prodlužovala (všichni sčítali ručně). Těch situací, kdy se kostka použije není moc. Za celou dobu, co hraju Equilibrii, jsem tímhle způsobem hrál tak maximálně desekrát. Ale myslím, že skoro každé moje použití situaci obohatilo.
Co to hráčům na zkoušku dát? Když nebudou dodržovat pravidlo a neobtěžování z kostkou zbytečně, může se to přece zase plošně sebrat.