Rozšíření a postup prací

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Další pokrok v pracích - podařilo se dokončit sjednocení modulu.

Co to znamená? Vývoj haků, systémů, kouzel atd.. probíhá totiž na malém modulu jenž je totožný s celým modulem, jen se v něm vyskutuje pouze jedna jediná lokace - testovací. Takový modul se totiž startuje extrémně rychle což při této fázi vývoje je třeba.

Sjednocení pak značí vložení všech stávajících lokací do tohoto modulu a jejich úpravu, aby se staly plně provozuschopnými. To obnáší např. vizuální kontrolu, úpravu sortimentu a obměnu sortimentu v NWN a ATS obchodech, nastavení nových loadscreenů, nastavení nové hudby (ne všiude), záměnu některých placeablů, nutnou tvorbu a úpravu lokací (variabilní tvorba následuje poté) atd... Výsledkem je plně provozuschopný modul, který je možné pustit. Takové beta-Rozšíření.

Zbývá dodělat nové lokace, přepracovat některé stávající, vytvořit některé nové předměty a další drobnosti... Některé systémy se budou totiž dodávat až při běhu. Důvod je dvojí - jednak nebudete muset čekat, druhak, modul bude o něco méně komplexní a tím lépe odladitelný. Lepší odladit 5 velkých systémů postupně než 5 velkých systémů naráz.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Druhá strana a CvC

Tato úprava asi vzbudí velkou diskusi, ale vězte, že jsem ji velmi pečlivě promýšlel včetně nastavených hodnot a spatřuji v ní velký přínos.

Upravena Druhá strana vzhledem k smrtím končícím CvC. Nově je vyžadováno setrvání postavy zabivé v CvC (netýká se tedy smrtí v boji s bestiemi) po nějakou dobu na Druhé straně. Stále lze postavu běžně oživit kouzlem či donesením do chrámu bez omezení. Vztahuje se jen a pouze na milost Znovuzrození při odevzdávání mince Vykonavateli. Je tak zabráněno, aby zabitá postava ihned vstala z mrtvých. Druhá strana je příslušně upravena, aby zde přežily i postavy zcela bez prostředků. Doba jenž je nutné setrvat na Druhé straně je silně závislá na auře oběti:

* Samozlo - 168 dnů (28 reálných dnů)
* Zlo - 84 dnů (14 reálných dnů)
* Sklon ke zlu - 42 dnů (7 reálných dnů)
* Neutrální - 30 dnů (5 reálných dnů)
* Sklon k dobru - 24 dnů (4 reálné dny)
* Dobro - 12 dnů (2 reálné dny)
* Samodobro - 6 dnů (1 reálný den)
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Perzistentní kontejnery

Všechny perzistentní kontejnery (truhly, trezory, skříně, stojany atd...) přepracovány na hybridní perzistenci. Je zajištěn automatický převod již uložených věcí do nové perzistence při prvním otevření kontejneru. Zároveň byla zvýšena kapacita kontejnerů (2-3x) a u soukromých trezorů v bankách byla nastavena kapacita až na 60 předmětů. Převod na hybridní perzistenci se netýká hromadných nízkoobjemových trezorů v bankách (ty na 5 věcí).
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Opět postup v pracích. Stávající lokace na předělání byly již předělány, hotovy lokace jenž jsou nezbyté pro běh modulu a včetně návazných systémů. V současné době probíhá testování kompatibility, stavba nových rozšiřujících lokací, implementace systému komb a předělávání Bioware spawnu na EQ dungeon spawn.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Další velký postup v pracích. Po několika náročných a úmorných dnech se podařilo převést v celém modulu všechen Bioware spawn na Equilibrijský dungeon spawn (až na výjimky). Úspěšně otestováno a odladěno. Počítejte proto s tím, že se spawn změnil a nebude takový jak jste zvyklí. Zároveň bestie dostaly zase pár IQ bodíků k dobru.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Equilibrijský dungeon spawn

Bližší informace o konečné podobě Equilibrijského dungeon spawnu. Na co se můžete těšit a čeho se obávat? Předně DNG spawn nahradil až na výjimky kompletně pro Equilibrii nevyhovující Bioware spawn.

DNG spawn je z drtivé části používán pro spawnování potvor v dungeonech a jiných podzemně/krytých místech. Někdy je kombinován s NPC spawnem. Na povrchu je z drtivé části používán NPC spawn, výjimkou jsou oblíbení krabíci a smečky roztomilých chundelatých jezevců.

Stručná charakteristika DNG spawnu:

* Lineární závislost síly spawnu na levelu postav byla nahrazena logaritmickou škálovatelnou s nastavitelným koeficientem - odstraňuje problém přesíleného spawnu pro hi-lvl postavy.

* Inteligentní výpočet síly spawnu, v potaz se bere nejenom levely postav (irelevantní zda v družině nebo ne), ale i typ povolání (např. klerici terminátoři mají spawn posílený), přítomnost summonů, přítelíčků, familiárů a jiných ovládaných NPC.

* Síla spawnu je nastavitelná jak lokálně prostorově (místo od místa) tak lokálně bestiově (bestii od bestie) tak i globálním celomodulovým koeficientem. Nastavení síly bestie neovlivňuje množství získaných xp při jejím zabití.

* Rychlost respawnu bestií je možné řídit jak lokálně tak globálně. Standardně je nastaveno 24 hodin (tj. 4 reálné hodiny).

* Po opuštění lokace poslední hráčskou postavou proběhne odstranění NPC naspawnovaných DNG spawnem pokud nepronásledují prchající postavy, zároveň se resetnou odpovídající spawnovací místa. Tj. pokud postavy vybijí dvě spawnovací místa zcela, na třetím nechají žít bestii co je zažene a na čtvrtém si jich naspawnované bestie nevšimnou, tak první dva body zůstanou vybité i po útěku postav před tou jednou bestií co je bude pronásledovat z lokace do lokace a u čtvrtého bodu budou bestie smazány a bod resetnut - příště se spustí a naspawnuje opět. Toto při zanechání vysoké realističnosti markantně snižuje zátěž serveru.

* Dungeon je možné rozdělit dle libovůle WB na logické celky ve kterých se spawnují NPC naráz a to při vstupu do celku z libovolného směru. Tj. jeden spawnovací trigger umožňuje spustit spawn na více spawnovacích místech a těchto triggrů může být neomezeně mnoho. Toto odstraňuje hned několik chyb - bestie si mohou navzájem v oblasti pomáhat, pokud jsou komunikativní tak se mohou svolávat z různých chodeb k místu boje atd... Zároveň je potlačeno spawnování bestií za zády při opouštění dungeonu, teď se prostě naspawnují před skupinkou jakmile začnou vstupvat do nějaké takové spawn-oblasti.

* Inteligentní výpočet skladby naspawnovaných bestií s prvkem náhodnosti. Pokud stejná postava spustí dvakrát stejný spawnovací trigger tak pravděpodobně obdrží jinou skladbu bestií (+/- cca 20% síly). Jako základ je použit hladový algoritmus.

* Je možné nastavit 4 typy spawnu a to u každé bestie na jednom spawnovacím bodu - automatický, unikátní (bestie bude vždy), pravděpodobnostní a automatický jedinečný (automatický výpočet ale pokud bude tak jen jedna).

* Nastavitelný nemezený počet spawnovaných bestií (moc se nepoužívá). U Bioware spawnu bylo možné jedním bodem naspawnovat nanejvýše 8 bestií.

* Penalizace pro samotáře vybíjející dungeony (s vysokou pravděpodobností creepeři). Je detekován počet postav jenž přichází do dungeonu a podle jejich počtu je upravena síla spawnu. Jako postavy nejsou detekováni přítelíčci, zvířecí společníci, summoni a jiná ovládnutá havěť. Samotář je penalizován posílením spawnu o +90%, dvojice +60%, trojice +30%. Čtveřice a víc je bez penalizace.

* DM mají možnost DNG spawn v lokaci jednoduše vypnout či opět zapnout, což je ideální pro questy.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Bojové finesy (komba)

Další velký pokrok. Je zcela implementován systém bojovách fines (komba) a to včetně učitelů. Prakticky u většiny fines je kromě hodu na útok i hod záchranný podle povahy finesy buď na reflexy nebo na výcvik cíle. Je tak výhodné pro bojovníky maximalizovat výcvik a brát i doposud "nevyužívané" featy jako finty se zbraní, nečestný boj a vířivý útok neboť jsou často podmínkou pro zvládnutí finesy. Kombo (finesa) tak prakticky nikdy nesupluje nějaký feat, pokud má podobné výsledky jako použití featu tak je ke zvládnutí komba tento feat vyžadován.

Celkem implementováno 48 bojových fines, další je možné libovolně dodávat. Mnoho z nich se zaměřuje na méně používané zbraně jako halapartna, kopí, hůl a podobně. Některé rozšiřují možnosti boje. Rámcový seznam fines:

Nůžkový decapitační sek
Odhození nepřítele
Odražení nepřátel
Nabodení na sekeru
Dvojitý trpasličí sekernický úder
Podlý útok
Páčení kostí
Upálení mumie
Paralyzování orků
Podtětí šlach obrů
Kruhový úder holí
Kruhový úder sekerou
Kruhový úder mečem
Kruhový úder kladivem
Kruhový úder cepem
Naboduní ve cvalu
Najetí na nepřítele
Zadupání kopyty
Sražení z koně
Stržení z koně
Kopanec mezi nohy
Alkaranin úder
Utregův škleb
Zlomení ohryzku
Zahákování
Kousnutí do ruky
Rozseknutí čela
Probodení dlaně
Smrtící finta
Rozdrceni kolene
Přišpendlení
Vyseknutí zbraně
Rozetnutí
Rozdrcení hlavy
Zvedák
Přehození na kopí
Podetnutí
Pittův skok
Déšť ran
Oslnění štítem
Kňourání
Omráčení holí
Švih mezi nohy
Vykrývání ran holí
Vykrývání ran kopím
Hadí úder
Vržení kopí
Zlomení meče
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Instalátor

Dobrá zpráva pro všechny! Instalátor nových haků Equilibrie nemá přes 1 GB! Má jen pouhých 835 MB a obsahuje jak vlastní haky a TLK soubor, tak i hudební skladby a modul Equilibrijské báze 2.0.

A cože bude na magickém DVD jenž se právě v těchto chvílích připravuje?

* Instalátor haků pro windows.
* ZIP soubor haků, skladeb a báze pro unix.
* Modul Báze Equilibrie 2.0 pro tvorbu hráčských předmětů a nově i lokací - dodáno 3.400+ placeablů.
* CEP 2.0 instalátor.
* Češtinu pro NWN
* Bonusový materiál - fotky ze srazů, PhotterPortraitPack 2.0, PhottersOverrideHelper, Mapa, povídka Utregův syn a všechny dosavadní hráčské portréty k postavám.

Celé DVD má téměř 3 GB dat.

Haky Equilibrie vyžadují na disku 1.5 GB místa. CEP dalších 1.9 GB.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Do vypalovacího/potiskovacího robota CLAVIO byl právě odeslán požadavek na výrobu prvního prototypu DVD Equilibrie 2.0. Bude následovat test funkčnosti a pak už to půjde rychle... :smile:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

DVD Equilibrie 2.0 bylo úspěšně otestováno na 4 různých PC. Zítra bude zahájena hromadná výroba.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Zamčeno